Середня група “Соняшник”

  02.04.20220 Четвер

Вихователі: Наливайко Н.Б. Салогуб О.В.

Тема: Подорож до лисички в гості

Хід заняття

-Як ви думаєте, що це?

– Що  з ним робити?

– Лист можна прочитати тільки тоді, коли ми відгадаємо загадку

«Хвіст пухнастий,

Хутро золотисте,

В лісі живе,

В селі курей краде?»

– Хто це? Як ви здогадалися ? Правильно, це лисиця. Яка лисиця?

(Хитра, руда, пухнаста, метка, спритна, швидка, красива, ошатна….)

-Давайте ласкаво назвемо лисицю.( Лисиця, лисичка, лисонька…)

-Дітки, в конверті ще є запрошення в гості до лисиці.

-Де ми з вами опинилися ?

Дидактична гра « Де чиї сліди»

-Як можна їх назвати одним словом? Чому вони називаються дикими

тваринами?

– Лисиця запросила в гості не тільки нас, але і своїх друзів. Хто прийшов до

лисиці? (дітки називають героїв).

Уважно послухайте розповідь «Як ведмідь сам себе налякав».

(Читання оповідання за Н.Сладкову):

Бесіда з дітьми

– Куди увійшов ведмідь?

– Що хруснуло під його лапою?

-Що зробила білка?

-На кого впала шишка?

-Що зробив заєць?

– Кого побачила сорока? Що вона зробила?

-Що вирішили вовки? Що вони зробили?

– Як повів себе ведмідь?

-Хто ж налякав ведмедя?

 Заняття № 2 Аплікація

Тема « Щеня»

Хід заняття

Послухайте вірш:

У цуценя чотири лапи.

Вушка і забавний хвіст.

Він пухнастий і кошлатий.

І перехожих лиже в ніс.

Про кого вірш?

Подивіться яку я незвичайну аплікацію зробила я.

-Давайте розглянемо з яких  частин складається щеня : Голова і тулуб складається з яких геометричних фігур і якого кольору? (А вуха, хвостик у цуценяти з чого? .

01.04.2020 Середа

Вихователі:Салогуб О.В., Наливайко Н.Б.

Заняття №1 Ознайомлення з соціумом

Тема: «Моя сім’я. Моя родина. Рід»

Загадка:

Рідна мама і татусь,

І бабуся, і дідусь,

Братик, я й сестра моя

Це усе одна … (сім’я)

Родина — це ті люди, що знаходяться в родинних стосунках по предках, бабусях і дідусях: тітки, дядьки, їхні діти, племінники, двоюрідні сестри, брати і т. д. Вони родичі — близькі і далекі, але це вже родина. Родина йде корінням у давнину, тому треба вивчати свій рід і знати з якого ти роду-племені. Для цього у родинах складають дерево роду.

Якщо бабуся і дідусь живуть разом зі своїми дітьми і внуками — це вважається сім’я.

Послухате віршик

— Запитати хочу я, що то є таке сім’я?

Ти секретів не держи! Що таке сім’я, скажи!

— Сім осіб! Сім власних Я! Це і є одна сім’я!

Це батьки і діти їх, якщо дім єднає всіх.

— Як живуть разом усі і бабусі, й дідусі?

А коли нема дітей, що тоді? Нема сімей?

— І дідусі, й бабусі до сім’ї належать всі,

Коли разом всі живуть. Їх тоді сім’єю звуть.

— Ну, а що таке рідня? Я запитую щодня.

Розібрать не можу я, де родина, де сім’я?

— То ж запам’ятай, дружок, що рідня — це той зв’язок,

Що від предків наших йде і по крові рід веде.

— Дядечки й тітки усі, двоюрідні дідусі,

Їх жінки й чоловіки ще й племінники меткі.

— Рід історію веде, з глибини віків іде.

Родовід свій ти вивчай, древо роду пам’ятай!

Логічна гра «Кого як назвемо?»

Ким доводиться Вам мамина мама? ( Бабусею)

Хто для вас батько Вашого тата? (Дідусь)

Ким доводяться вам інші діти ваших батьків? (Братика і сестричками)

Хто для вас сестра вашої мами? (Тітка)

Брат вашої мами? (Дядько)

Познайомити дітей з прислів’ями про родину

В сім’ї і каша густіша.

У сім’ї, де немає злагоди, добра не буває.

В сім’ю, де лад, щастя дорогу не забуває.

В хорошій сім’ї хороші діти ростуть.

Скрізь добре, але вдома краще.

Де мир та лад, там і Божа благодать.

Дівоче смиренье дорожче намиста.

Заняття №2   Художня література           

Тема:«Вивчення вірша Г.Бойко «Здоровим будь»»

Хід заняття

І.Організаційний момент.

Гра «Привітання»

– Добрий день вам, киці!

– Няв, няв, няв!

– Добрий день вам, мишки!

– Пі, пі, пі!

– Добрий день вам собачки!

– Гав, гав, гав!

-Добрий день вам, діти!

– Добрий день!

ІІ. Основна частина

– Діти, поки ми з вами гралися на нас зачекався гість. Хто це? (Котик)

– Погляньте, біля котика стоїть мішечок. Давайте ми разом у котика запитаємо: «Котику, що в мішечку?»

– В мішечку предмети, які необхідні для кожного. Що саме і що ви знаєте про них я хочу перевірити.

Д/гра «Чарівний мішечок»

Діти по черзі дістають предмети гігієни,називають їх та їхнє призначення.Наприклад: «Це гребінець. Ним розчісують волосся.»

– Як ми можемо назвати всі ці предмети? ( Предмети гігієни)

Мовленнєва вправа «Додай слово»

Діти закінчують розпочате речення.

– Руки витирають (чим?) …. (Рушником

– Зуби чистять (чим?) …. (Зубною щіткою)

– Волосся розчісують (чим?) …. (Гребінцем)

– Руки й обличчя намилюють (чим?) …. Милом)

Мовленнєва вправа «Наміри»

Ми будемо чистити зуби і вони будуть … (чистими, здоровими, білими).

– Ми митимемо руки і вони не будуть …(брудними, неохайними).

– Ми митимемо обличчя і воно буде …(чисте, охайне, блискуче, здорове).

– Ми робитимемо гімнастику і будемо …(здоровими, сильними, мужніми).

– Тож, і нам час зробити зарядку та трішки відпочити.

– Діти, ви знаєте, що вмиваються не тільки люди, а й тварини. Пропоную вам послухати та вивчити віршик про те, як вмиваються киці і люди

 

Виразне читання вірша Г.Бойко «Здоровим будь» з викладанням мнемотаблиці

Глянь: без мила і водиці

Умиваються дві киці,

Язичком вмиваються,

Лапками втираються.

Я до крана сам дістану,

Умиваюсь біля крана.

Милю милом щоки, шию

І водою добре мию.

Пояснюю як котики вмивається язичком та втираються лапками, пропоную дітям показати вмивання котиків імітаційними рухами.

Бесіда за змістом вірша

Без чого умиваються киці?

– Скільки киць вмивається?

– Чим вмиваються киці?

– Чим втираються?

– А як умиваються люди. Хлопчик дістане сам до крана?

– Біля чого він вмивається?

– Що миле милом?

– Ще чим добре миє?

Імітаційна гра «Відгадай, що я роблю»

Дітям по черзі на вушко називаю дію (чищення зубів, умивання, миття рук, полоскання горла, миття вушок…), дитина показує жестами, а всі діти відгадують та називають дію.

ІІІ. Підсумок

Діти, що потрібно робити перед тим як ?їсти

Заняття № 3 Ліплення

Тема: “Кораблик”

Хід занятя

Діти, послухайте вірш.

Вітер з гаєм розмовляє,

Шепче з осокою.

Пливе човен по Дунаю

Один за водою.

Пливе човен, води повен.

Ніхто не спиняє,

Кому спинить — рибалоньки

На світі немає.

Поплив човен в синє море,

А воно заграло.

— Про що йдеться у вірші? (Відповіді дітей.)

— Куди пливе човен? (Відповіді дітей.)

— Так, молодці! Цей вірш написав Тарас Григорович Шевченко. Він був видатним поетом, художником . Я хочу вам продемонструвати репродукцію картини Шевченка «Шхуни біля форту Кос-Арал».

Бесіда за картиною

— Що зображено на картині?

— На що схожі човни?

— Ось так виглядали човни в минулому. У наш час вони мають інший вигляд. (Демонстрування кораблів нашого часу.)

 Мотивація діяльності.Вихователь розповідає «корабельну історію», а діти в паузах самостійно вставляють потрібні слова.

 Швидкісний корабель зібрався в далеке плавання. За штурвалом стояв хвацький… (капітан). Палубу мили молоді… (матроси). Смачно пахло з камбуза, де готував обід червонощокий… (кок). Раптом пролунав свисток і команда: «Всім нагору!» Це старий… (боцман) побачив за бортом пораненого дельфіна. «Стоп машина!» — вигукнув… (капітан). У машинному відділенні наказ виконав головний… (механік), і машина зупинилася. Пораненого дельфіна витяг… (водолаз) і оглянув корабельний… (лікар). Згодом, коли… (дельфін) одужав, уся команда зібралася на палубі, щоб випустити його… (в море). Довго ще вдячна істота проводжала… (корабель) із добрими людьми.

 — Діти, а чи хотіли б ви мати такий самий корабель? Коли виростете, ви зможете стати кораблебудівниками або моряками. Зараз ми можемо виготовити маленький весняний кораблик і відпустити його плавати весняними струмками.

Практична робота

31.03. 2020 Вівторок

Вихователь: Салогуб О.В., Наливайко Н.Б.

Заняття №1 Мовленнэвий розвиток

   Тема: Свійські птахи

Ви любите подорожувати?

І так наша зупинка це пташиний двір.

Кого ви тут бачите? (Я бачу… курицю, півня, качку, гуску.)

-Як можна їх назвати одним словом? (Птахи)

Де вони живуть?

Хто за ними доглядає?

А ще можна сказати на птахів- свійські.

Дидактична гра «Опиши птаха».

Хто це? (Півень)

Що в нього є? (пір’я, дзьоб, гребінь, хвіст.)

Як він говорить? (ку-ка-рі-ку.)

Чому вони такі похмурі, як ви вважаєте?

У них загубилися дітки.

Давайте ми допоможемо птахам.

Всі діти люблять гратися і від всіх ховатися!

Давайте їх пошукаємо.

Ось, вони, де сховалися?

Дидактична гра «Хто де сховався»

Де курча? ( в траві)

Де кача? (в воді)

Де гусенята? (біля дерева)

Дидактична гра «Допоможи мамі знайти дитинчат та назви їх».

Робота на закріплення з коректурною таблицею

30.03.2020 Понеділок

Вихователь: Салогуб О.В., Заярна А.В.

Заняття №1 Логіко – математичний розвиток

Тема: “Подорож по місту Геометричних Фігур”

ХІД ЗАНЯТТЯ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

– Ви любите подорожувати?

– Сьогодні ми відправимось до міста Геометричних Фігур.

–  Як ви думаєте, чому воно так називається?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Дидактична вправа «Чарівна стежина»

– Щоб потрапити до міста Геометричних Фігур потрібно пройти ось по цій стежці із геометричних фігур. Скажіть, з яких геометричних фігур викладена стежка. А іти можна лише по зелених трикутниках.

3.Дидактична вправа «Придбайте квиток і займіть своє місце»

– Ось і місто Геометричних Фігур.

Ви готові подорожувати по ньому?

– На чому можна подорожувати?

– Що потрібно, щоб вирушити у подорож?

3.Дидактична вправа «Геометрична гойдалка»

–  Скільки кругів? Квадратів? Чого більше? Менше?

– Що можна зробити, щоб кругів і квадратів стало однаково?

4.Дидактична гра «Яка казка заховалась?»

– Ви любите казки? Яка казка улюблена?

– У місті Геометричних фігур теж люблять казки. Але їхні казки заховались у геометричні фігури.

– Давайте разом з вами відгадаємо, які казки люблять геометричні фігури.

– Поясніть, чому ви вирішили, що це саме такі казки?

5.Д/г «Відгадай загадку – покажи геометричну фігуру»

«Маю я три сторони і три кути.

Чи мене назвати зможеш ти?» (Трикутник)

«В мене ось такі кути.

Вони схожі, як брати.

І чотири сторони

Однієї довжини» (Квадрат).

«На квадрат я дуже схожий,

Маю теж чотири сторони.

Тільки дві з них протилежні –

Однієї довжини,

А сусідні – різні» (Прямокутник).

«Я без сторін і без кутів,

Як звуся – відгадай!

І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай» (Круг).

6.Самостійна робота «Назви і порахуй геометричні фігури»

– Порахуйте, скільки їх намальовано, позначте  цифрою або відповідною кількістю крапочок.

7.Д/г «Квіти з геометричних фігур»

– Подивіться ось на цю жовту квітку. Поясніть, чим фігури геометричної квітки схожі і чим відрізняються.(Всі фігури одного кольору, але різної форми – серед жовтих овалів є один круг. Таким чином, зайва геометрична фігура – жовтий круг).

–  Перевіряємо, чи вірно ви підібрали код до скриньки.(На дошці виставляються картки з геометричними квітами, діти по черзі пояснюють свій вибір).

– Скринька відкрилась!Ви вірно відгадали код! Що в ній? (Частування  – печиво різної геометричної форми.)

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

– Ви сьогодні були старанні, уважні, тому і впорались з усіма завданнями.

– Які завдання були вам цікаві? Які складні?

– З якими завданнями ви впорались швидко?

Заняття №2  Ознайомлення з соціумом

Тема: «Рідне місто –Конотоп».

Хід заняття:

-Як називається наше місто?

– В якій країні наше місто розташоване?

Чим славиться наше місто? Чим воно багате?

-За що ви любите своє місто?

Давайте спробуємо знайти наше місто на карті України.

– Назвіть офіційні символи нашого міста?

(Розглядають герб і прапор Конотопа)

Дидактична гра «Де я побував?». (використати фотографії знайомих місць  Конотопа)

Дидактична гра-інтерв’ю «На якій вулиці я живу» (діти називають свою  домашню адресу)

-Діти, кожного дня ви ходите по знайомих вулицях. А які будівлі можна побачити на вулицях нашого міста? (Магазини, пошта, аптека, лікарня, школа, бібліотека, дитячий садок).

Дидактична гра «Що із чого?».

З жита роблять … ( борошно, хліб, корма для худоби).

З овса… (толокно, їжу для коней, дитяче харчування, дієтичну крупу «Геркулес»).

З кукурудзи… (борошно, олію, корм для худоби, використовують у салати).

З соняшника… (олію, халву, макуху, смачне насіння).

З яблук та груш… (сік, варення, повидло, джеми, компоти, сухофрукти).

З цукрового буряка… (цукор, патока, корм для худоби)

– А хто піклується про красу нашого міста?  (Дорослі садять дерева, квіти. Забирають сміття).

Правильно. Дорослі намагаються зробити наше місто красивим і затишним. Хочуть, щоб усім людям жилося весело і цікаво в нашому місті. Тому ми повинні берегти те, що зроблено руками дорослих, дотримуватися чистоти і порядку.

– А хто оберігає наше місто, дбає  про те, щоб на нашій землі був мир?

– Так, дійсно, в нашому місті є військова частина, де українські воїни  з гідністю несуть свою службу. У всі часи захищати рідну землю було справою честі та гідності мужніх людей.

Підсумок заняття.

-Про що ми з вами сьогодні розмовляли? За що ви любите своє місто? Що вам сьогодні на занятті найбільше сподобалося?

27.03.2020 П’ятниця

Вихователь: Салогуб О.В., Заярна А.В.

Заняття №1 Ознайомлення з природнім довкіллям

Тема: “Подорож до чарівного лісу”

Хід заняття:

Ви любите подорожувати?

– Ой подивіться, куди ми з вами потрапили? Як ви гадаєте?

– Правильно, ми з вами прийшли в ліс! А як ви здогадались, що ми в лісі?

-Так, а хто ще мешкає в лісі?

– А які звірі живуть в лісі? (дикі)

Дидактична гра” Кому належить” Схоже на оголошення. Я вам їх прочитаю, а ви здогадайтесь кому вони належать.

  • «Друзі,кому потрібні голочки, звертайтеся до мене» (Їжачок)

«Я чарівна і прекрасна! Кого хочеш обману, кругом пальця обведу!» (лисиця)

«Хто любить погризти горішки, приходьте до мене в гості. Я живу в лісі на дереві!» (білка)

«Я дуже люблю мед. Приходьте, я вас теж пригощу» (ведмідь)

«Хто хоче зі мною пострибати на перегонки? Переможця я пригощу морквинкою!» (зайчик)

Де живуть всі ці тварини?

Діти – В лісі!Тож давайте ми з вами вдихнемо носиками повітря лісу, адже воно свіже і чисте, наповнене киснем, що дуже важливо для нашого організму. Тому прогулянки в лісідуже корисні для нашого здоров’я.

26.03.2020 Четвер

Вихователь: Салогуб О.В., Заярна А.В.

Заняття №1 Мовленнєвий розвиток

Тема: «Сім’я»

Хід заняття

1.Читання вірша «Найдорожче слово» (В.Гринько).                        

Ще в колисці немовля

Слово «мама» вимовля.

Найдорожче в світі слово

Так звучить у рідній мові:

«Мати, матінка, матуся,

Мама, мамочка, мамуся…»

Ну, а як звертаюсь я? –

«Рідна ненечко моя!»

– А як ви звертаєтеся до своєї мами?

Дидактична вправа «Я люблю маму за те, що …» (складання складнопідрядних речень).

 

– Як по-іншому ми можемо назвати членів сім’ї? (Рідні.)

Пальчикова гімнастика «Сім’я»                                                                                          

«Ось цей пальчик – мій дідусь,

Цей пальчик – моя бабуся.

Ось цей пальчик – мій татусь,

Цей пальчик – моя матуся.

А цей пальчик – буду я,

Ось і вся моя сім я!»

– Крім рідних у вас є ще й близькі родичі.

– Назвіть їх. (Бабуся, дідусь, тітка, дядько, племінник, племінниця, онук, онучка, двоюрідний брат, двоюрідна сестра.)

Дидактична  гра «Як потрібно?» (Дітям пропонується виправити речення, погоджуючи їх зміст із загальноприйнятими моральними нормами.).

  1. «Коли тітка Юля зайшла в кімнату, маленький Петрик насупився і відвернувся. (Коли тітка Юля зайшла в кімнату, маленький Петрик повернувся, посміхнувся і привітно привітався.)
  2. Мама розмовляла зі своєю сестрою, а Андрій постійно вставляв репліки і заважав розмові. (Мама розмовляла зі своєю сестрою, а Андрій слухав мовчки і не заважав дорослим спілкуватися.)

3.В гостях Вася весь час бігав по кімнаті, галасував і нікому не давав спокою. (В гостях Вася поводився спокійно і ввічливо.)

  1. Коли бабуся лягла відпочивати, Сергій включив телевізор. (Коли бабуся лягла відпочивати, Сергій вимкнув телевізор.)

– Давайте розглянемо картину.

– Хто зображений на картині?

– Що роблять діти?

– Розглянемо наступну картину.

– Хто зображений на картині?

– Хто проявляє увагу до хворої дівчинці?

– Розглянемо наступну картину.

– Хто зображений на картині?

– Як ви думаєте, яка сім’я зображена на картині?

– Як треба ставитися до близьких і рідних людей? (Треба любити їх, піклуватися     про них, намагатися бути слухняними, наслідувати їхньому прикладу, допомагати їм.)

Заняття № 2 Аплікація

Тема: «Білка»

Хід заняття

1.Відгадування загадки.

Пухова руденька шуба

Із сосни стриба на дуба.

Хвіст у неї, як мітла,

А сама на зріст мала.

Очі сяють, як намисто,

Мов дві цяточки вогнисті.

В неї хата гарна, тиха,

Взимку повненька горіхів.

В лісі любить вона жити,

Відгадайте, хто це, діти?

(Білка)

– В Гості до нас прийшла білочка. Вона дуже рада, що потрапила саме до нас і йшла в гості не сама, а зі своїми білченятами, але по дорозі вона втратила всіх своїх білченят в траві і дуже засмутилася і переживає.

-Який у білочки настрій?

-Чому засмутилася білочка?

– Допоможемо білочці знайти білченят?

– Згадаймо з яких частин тіла складається білка (голова, тулуб, хвіст, лапки)

– Як отримати з квадрата кола? (зрізати кола, закругляя їх)

-А якого кольору в нас білченя? (рудий і пухнастий)

Повторення техніки безпеки при роботі з ножицями.

– Згадайте, будь ласка, як треба працювати з ножицями?

– Як не можна поводити  себе з ножицями?

Самостійна робота.

25.03.2020 Середа

Вихователь: Заярна А.В.

Заняття № 1 Ознаомлення з соціумом + художня література

Тема: «Добро, як сонечко, гріє»

Хід заняття

 Гарні слова завжди приємно чути, але важливо їх підкріплювати добрими і гарними справами.

Що таке добро?

Що таке зло?

А зараз послухайте цікаву історію, яка трапилася з білочкою.

Читання оповідання В. Сухомлинського «Білка і добра людина»

Запитання до дітей:

Як поводила себе добра людина в лісі?

Кого побачила людина на сосні?

Що трапилося з білочкою?

Як врятувала добра людина білочку?

Що випромінюють очі доброї людини?

Про що розповіла білочка своїм діткам?

А зараз, дітки, я запрошую вас вирушити «стежкою добра». Проходячи нею, пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора чи сьогодні. Розкажіть про неї.

 Дидактична вправа «Скажи навпаки»

 Ознайомити з прислів’ями:

Добре слово краще за цукор і мед.

Добро, як сонечко гріє.

З добрим дружи, а лихого стережись.

А як без слів можна показати своє добре ставлення один до одного?

Заняття №2 Ліплення

Тема:«Фіалка»

Хід заняття.

1 частина. Організаційна.

Сюрпризный момент – отримання листа по електронній пошті від Настусі з казки «Червоненька квіточка».

2 частина. Ігрова. Словесна гра «Назви квітка».

3 частина. Розглядання готового зразка.

Зараз давайте розглянемо фіалку, яка вийшла у мене. Хто може описати фіалку: з яких деталей вона зроблена, скільки у неї пелюсток, якої форми листочки, якого кольору пластилін потрібно взяти для самого квітки фіалки?

4 частина. Самостійна робота дітей.

Пальчикова гімнастика:

Виріс високий росточок в горщику (Кисті рук складені «бутоном».)

Ласкавим вранці розкрив пелюстки. (Пальці рук розводяться в різні сторони як пелюстки)

Всім пелюсткам красу і питанье (Потім руки повертаються пензлями

Дружно дають під землею корінці. Вниз.)

 

24.03.2020 Вівторок

Заняття №1 Мовленнєвий розвиток

Тема:«Подорож у казку»

Хід заняття:

  1. Сюрпризный момент. З’являється листчка.

-Подивіться, хто це?

  1. Бесіда. -Давайте спробуємо описати нашу гостю.

-Що ви можете розповісти про хутра лисиці? (шерсть у лисиці м’яка, пухнаста, руда.)

-Яка у лисички мордочка? (Мордочка у лисиці гостра, хитра, вушка гострі, схожі на трикутники.)

-Який хвіст у лисиці. (У лисиці хвіст довгий, м’який, пухнастий.)

-Навіщо лисиці такий пухнастий хвіст? (У лисиці хвіст довгий і пухнастий, щоб замітати свої сліди.)

А що можна сказати про вдачу лисиці, яка вона в казках? (В казках лисиця хитра, обманщиця.)

В яких казках ми з вами зустрічали лисицю? (“Лисичка з качалкою”, “Колобок”, “Теремок”,” Рукавичка”.)

  1. Гра з загадками.

Наш звір живе у тривозі,

Від біди забирає ноги.

Ну-ка швидко відгадай-ка,

Як звірятко зветься? (заєць)

Хто великий і клишоногий,

Мед дістав з бочки лапою.

З’їв солодкість і ревіти.

А звуть його? (ведмідь)

Ку-ка-ре-ку кричить він дзвінко,

Ляскає крилами голосно.

Курочок вірний пастух

Як звуть його? (півень)

У мене відмінний слух

Гострий погляд і тонкий нюх,

Відразу лізу з кішкою в бійку,

Тому що я (собака)

Скаче по болоту

Зелена скрекотушка.

Зелененькі ніжки

Звуть мене (жабка)

4.Читання української народної казка “Зайчикова хатка”

  1. Моделювання казки. Лисичка запрошує нас за столи.

На столах листи з колами, олівці, на дошці теж лист з колами.

-Давайте згадаємо казку «Зайчикова хатка». Розкажи, з чого починається казка.

-Правильно.Давайте на першому колі покажемо, що це лисиця, намалюємо гострі вуха і довгу мордочку.

-А що є у зайця, чого немає у інших героїв нашої казки?

-Правильно, давайте намалюємо нашого зайця довгі вуха.

-Що ж відбулося далі?

-А що відрізняє собаку в нашій казці?

-Правильно, давайте домалюємо нашої собаці хвіст колечком.

-Згадуказку казку далі.

-Що ми домалюємо, щоб показати, що це ведмідь?

-Правильно, намалюємо маленькі круглі вуха.

-Продовжуємо казку далі.

-А що є у півника особливого?

-Правильно, намалюємо нашому півнику гребінець, можна підмалювати дзьоб.

-Як закінчується казка?

Вихователь: Заярна А.В.

23.03.2020 Понеділок

Заняття № 1 Ознайомленя з соціумом

Тема :“Хто я?”

Хід заняття.

Ігровий момент: прихід песиків.

– Хто до нас завітав?

– Цього собачку звати Руденький, а цього Чорновух. Як ви вважаєте, чого їх так назвали?

– А як я усіх вас називаю?

– А чим ви схожі? А чим ж ви відрізняєтесь один від одного?

Дидактична гра “Назви, однім словом

Дидактична гра «Кому, що потрібно для праці»

Заняття №2 Малювання

Тема: «Квіти на хустинці ».

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Вихователь загадує загадку:

Яскраві, красиві

На лузі ростуть.

запахом прекрасним

Всіх до себе тягнуть.

(Квіти)

  1. Ігрова мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Розгляд хустинки

Питання про дітей:

  1. Якої форми хустинку?
  2. Чим прикрашений?
  3. З яких елементів складається візерунок?
  4. Де розташовані квіти?

Вихователь: Заярна А.В.

20.03.2020 П’ятниця

Заняття №1

Тема. Пробудження природи.

Давайте пригадаємо як потрібно поводитись в природі.

1.Не топчіть траву і комах котрі в ній живуть.

2.Не ловіть диких тварин і не забирайте їх додому.

3.Не руйнуйте пташині гнізда.

4.Не ловіть комах.

5.Не ламайте гілки дерев та кущів.

6.Не зривайте квітів, особливо перші первоцвіти.

1.Дидактична гра «Назвіть ознаки весни».

  1. Гра «Пори року».

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

Зійшли сніги шумить вода

Земля вже квіти викида

Буяє травка молода

Все мертве оживає

Коли це буває. (Весна)

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі

Поля причепурила

Пухнастим снігом вкрила. (Зима)

Теплий, теплий довгий день

Повна миска черешень

Достигає жовтий колос

Демонструє коник голос

І суничка дозріває

Коли це бува? (Літо)

3.Дидактична гра «Знайди зайве»..

4.Гра «Хто що їть »

 5.Гра «У кого хто?»

6.Гра «Живе – неживе»

Підсумок заняття.

– Про що ми з вами розмовляли на занятті?

– За що ви любите весну?

Вихователь: Заярна А.В.

 

19.03.2020 Четвер

Заняття   №1 Мовленнєвий розвиток

Тема: “Ігри ,іграшки ,забави”

              Хід заняття

Хто завітав до нас в гості ?


Відгадайте загадку.

Це ваші добрі друзі

Цікаві і яскраві

Сидять вони в куточку

Та й на килимочку.

З ними весело вам гратись

ий день в садочку.  (іграшки)

Дидактична гра «Скажи лагідно»

Дидактична  гра « Що із чого?»

 

Психогімнастика «Про що хоче сказати нам іграшка»

–          Як поводитися з іграшками?

– Чи були випадки, коли ви ламали іграшки?

– А якщо так сталося, що ви зламали  іграшку що потрібно зробити? ( полагодити)

– А ділитися іграшками треба?

  Заняття №2 Аплікація

Тема: “Весняний букет”

Хід заняття

  1. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

–        Скажіть, будь ласка, яка пора року надворі ?   ( весна)

А який місяць?   (березень)

2.Відгадування загадок

  1. Із-під снігу визирають

Весну радісно вітають

Квіточки тендітні

Цвітуть в березні і квітні.  (підсніжники)

  1. Фіолетові фіранки

У світлиці та на ганку.

Фіолетові малята

Весту люблять зустрічати.   ( фіалки)

  1. Із зеленої сорочки ,

Що зіткав весною гай

Білі дивляться дзвіночки,

А як звуть їх – відгадай.     (конвалії)

  1. Навесні з’являються,

На вербах розпускаються.

Сіренькі, пухкенькі,

Ніби зайчики маленькі.       (котики)

Вихователь: Заярна А.В.

 

18.03.2020 Середа

Заняття №1 Ознайомлення з соціумом

 ТЕМА:”ПРАЦЯ ДОРОСЛИХ НАВЕСНІ”.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

Що весна нам принесла?                                                                                                                                                                   –         Так, це ясне сонце, яскраві квіти, тепло,птахів з теплого краю закликала. А ще весна принесла нові турботи: в саду, на городі, на подвір′ї . Це стосується не : в саду, на городі, на подвір′ї . Це стосується не лише людей певних професій, а всіх нас. Поговоримо про це сьогодні.

  1. Бесіда  за ілюстраціями.

– розгляньте ілюстрації. Які важливі весняні справи зображені на них?

( побілка дерев, їх обкопування, висаджування квітів на подвір′ї дитячого садка; робота в саду та на городі)

– Хто працює на подвір′ї, в саду, на городі?                                                                                                                                   – Які інструменти використовуються для цієї роботи?

 

3. Дидактична гра “Назви квіточку

4.Дидактична вправа « Відгадай, яка професія»

Заняття №;2 Художньої літератури (за мотивами твору В.О.Сухомлинського «Дівчинка та Ромашка»)

Тема: «Радісним життя стає, якщо друг у тебе є»

Хід заняття

1.Основна частина

Бесіда про дружбу:

  • Дітки, а чи є у вас друзі?
  • Як ви розумієте, що таке дружба?
  • Як ви вважаєте,  чи важко бути справжнім другом? А для чого це потрібно?

Як треба відноситися до людей, щоб у тебе з’явилися друзі?

Читання оповідання В.О. Сухомлинського « Дівчинка і ромашка «

Запитання до обговорення:

  • Як же називається твір? («Дівчинка та Ромашка»)
  • Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Чому? (. Оповідання. Тому, що у ньому дівчинка та ромашка розмовляють, а насправді такого не буває.)
  •       Чи можна вважати Дівчинку другом для Ромашки? Чому? (Можна. І дівчинці і ромашці було добра разом.)
  • На вашу думку, чи можуть рослини або тварини дружити з людиною? (Відповіді дітей.)

Поясніть значення прислів’я про дружбу : «Людина без друзів, що дерево без коріння»; «Ми з тобою, як риба з водою»; «Скарб не друг, а друг – скарб»; «Дружбу за гроші не купиш»

  1. Заключна частина

– Пригадайте автора художнього твору, що я вам читала.

– Як називається художній твір? Це казочка чи оповідання?

– Чи сподобалася вона вам? Чим?

– Що хотів автор нам сказати?

Заняття №3  Ліплення

Тема: «Проліски».

Хід заняття:

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Відгадайте загадку:

Я розпускаю нирки

В зелені листочки.

Дерева поливаю,

Рухи сповнена,

Звуть мене.(весна)

Які  ознаки весни ви знаєте?( Розгляд ілюстрації).

Відгадайте загадку

На проталинку в лісі

Першим зустрів я весну.

Я морозу не боюся.

Вихователь: Заярна А.В.

 

17.03.2020 Вівторок

Заняття  з мовленнєвого розвитку

Тема  « В гості йде дот нас весна»

  1. Ігрова ситуація. Відгадайте загадку.

Дуже гарну вроду має,

Землю зіллям засіває,

Заквітчала ліс, діброву,

Принесла у луг обнову.

Відгадали хто вона?

Ну звичайно, це ( весна).

  1. Бесіда « Весна». Демонстрація дітям ілюстрації « Весна» і провести бесіду.
  • Яку пору року зображено на картині? (Весна).
  • Як ви здогадалися? За якими ознаками? ( Яскраво світить сонечко. Небо блакитне. Дерева ще без листя. Травичка зеленіє. з’явилися перші квіточка).
  • А сонечко яке? ( Яскраве, лагідне, привітне).

Прислухайтеся, по весняній травичці гуляє вітерець. Він ще дуже слабенький. Давайте допоможемо вітерцю. Діти дмухають на долоньку.

  • Як шумить вітер? Ш – ш – ш – ш
  • А в травичці ворушаться перші їх весняні жучки. Як жучки дзижчать? Ж- ж – ж.

  1. Дидактична гра « Придумай риму».

А) Скажіть, яка іде весна?

Чудова, ніжна…( чарівна).

 

Б) і раді всі міста і села,

Бо йде до нас весна…( весела).

 

В) хоч де – не – де ще сніг лежить,

Та вже дзвінкий струмок…( біжить ).

 

Г) веселе сонечко розквітло,

Весна летить прозоро й …( світло).

Молодці діти!

  1. Мовленнєва гра « Що знаємо – розкажемо»

Весна яка?

Сонечко яке?

Струмочок який?

Дерева які?

Небо яке?

Трава яка?

Добре, молодці.

  1. Дидактична гра « Перестрибни через калюжу»

Діти стоять у одній шерензі на краю килимка, посередині нього лежить синя хустка, це –  «калюжа». Перед тим як перестрибнути її , необхідно назвати весняне слово, наступний малюк перед стрибком складає з ним речення, третій знову називає слово.

  1. Вивчення заклички.

Вдосконалення вимови звукосполучень [ шч].

Іди, іди, дощику

Зварю тобі борщику.

У глинянім горщику

Іди, іди, дощику.

Вихователь: Заярна А.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *