ЗВІТ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗА 2024/2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ЗВІТ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗА 2024/2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

       Конотопський закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 4 «Сонечко» Конотопської міської ради знаходиться за адресою: 41615, м. Конотоп, вул. Симона Петлюри, 35. Розрахований на 210 місць, працював за  програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та освітньою програмою «Впевнений старт» для дітей старшого, середнього та молодшого дошкільного віку і Базовим компонентом дошкільної освіти України.

  Заклад дошкільної освіти здійснює освітню діяльність відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту», «Про освіту», Статуту  закладу дошкільної освіти  «Сонечко» Конотопської міської ради Сумської області (нова редакція), дата реєстру 27.05.2024 р., Колективного договору між керівником та профспілковою організацією закладу дошкільної освіти  «Сонечко» на 2022-2025 роки (зі змінами), реєстраційний номер № 123 від 12.01.2022р., Правил внутрішнього розпорядку та  посадових інструкцій.

У 2024/2025 навчальному році під час правового режиму воєнного стану в закладі дошкільної освіти функціонувало  9 груп (групи раннього віку – 2, логопедичні – 3, інклюзивна різновікова група – 1, дошкільні – 3), де  відвідувало 130 дітей.

В закладі дошкільної освіти організовано змішану та дистанційну форму навчання.  Змішаною формою навчання  охоплено 105 дитини –в 7-ми чергових групах (1 група раннього віку, 1 група молодшого віку, 1 група середнього віку, 1 група старшого віку, 1 група інклюзивна (різновікова), 2 групи з вадами мовлення), та 25 дітей – дистанційною формою навчання.   До школи підготували 30 дітей (8 дітей – старша гр., 3 дитини –  різновікова ( інклюзивна) група, 19 дітей– логопедична А, Б, В група ).

На закінчення навчального року в ЗДО – 130 дітей, перебувають у закладі 105 дітей, на дистанційній формі  – 32 дитини, із них. Соціальний стан сімей: всього сімей – 66, з них: малозабезпечених – 1, дітей з багатодітних сімей – 2, дітей з інвалідністю – 3, дітей позбавлених батьківського піклування – 2, внутрішньопереміщених осіб – 10, діти з особливими освітніми потребами – 22, діти учасників АТО – 18, діти батьків учасників бойових дій – 8.

Кількість працівників усього – 40. Мова навчання – українська.

Управлінська, науково-методична, організаційно-педагогічна робота

          Заклад дошкільної освіти здійснює освітню діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Статуту закладу дошкільної освіти, Базового компоненту дошкільної освіти.

         Організація діяльності  закладу дошкільної освіти (ясла-садка) № 4 «Сонечко»  у 2024/2025 навчальному році була спрямована на реалізацію основних завдань,  визначених нормативними документами та законодавчими актами України: Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Базовим компонентом дошкільної освіти та іншими нормативно-правовими актами в сфері дошкільної освіти, Статуту закладу дошкільної освіти, Освітньої програми закладу дошкільної освіти  на навчальний рік. Програмове забезпечення освітнього процесу в закладі дошкільної освіти  № 4 «Сонечко» в 2024/2025 навчальному році складалось з інваріантної частини, сформованої на державному рівні в межах Базового компоненту.

Для якісної реалізації головної задачі з удосконалення форм, змісту та методів роботи щодо розвитку творчої, гармонійно-розвиненої особистості дитини, орієнтуючись на концептуальні положення Базового компонента дошкільної освіти,  Освітніх програм «Дитина» та «Впевнений старт»  у 2024/2025 н.р., Освітньої програми закладу дошкільної освіти на 2024/2025 навчальний рік,  Плану роботи закладу на 2024/2025 навчальний рік були виконані основні завдання:

І. Забезпечити цілісний розвиток дитини, як особистості, через реалізацію вимог Базового компонента дошкільної освіти, освітніх програм, щодо збереження, зміцнення, охорони фізичного, психічного, духовного та соціального здоров’я. Формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення  багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного сучасного освітнього простору, сприятливого  для гармонійного розвитку особистості дошкільника, особистісного становлення і творчої самореалізації, формування її життєвих компетентностей.

ІІ. Спрямувати роботу педагогічного колективу на створення фундаменту успішності дитини в умовах нової української школи. Акцентувати увагу на використанні в роботі інноваційних технік навчання читанню, письму, математичним здібностям через сучасні форми роботи та український контент засобів.

ІІІ. Організувати роботу педагогічного колективу на забезпечення системного підходу до охорони безпеки життєдіяльності дітей, у тому числі, з дітьми з особливими освітніми потребами, шляхом створення безпечного розвивального середовища та налагодження системи роботи з безпеки життєдіяльності з педагогами, дітьми і батьками. Спрямувати роботу на актуалізацію освітніх завдань з  безпеки життєдіяльності дошкільників в умовах правового режиму воєнного стану. 

ІV. Удосконалення інформаційно-розвивального середовища для екологічної освіти дітей. Впровадження ефективних форм та методів роботи з дітьми та їхніми батьками щодо формування фундаментальних екологічних знань, екологічного мислення та свідомості дошкільників, що ґрунтуються на ставленні до природи як універсальної, унікальної цінності. Виховання активної життєвої позиції дітей, спрямовану на турботу про майбутні покоління, формування екологічної культури і етики.

Діяльність методичного кабінету та

методичний супровід розвитку професійної компетентності педагогів

Згідно Положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти розроблена структура методичної роботи де висвітлюються завдання колективу, основні напрямки діяльності педагогів, вихованців, батьків, різні форми методичної роботи.

Організована науково-методична робота вихователем-методистом Луговик Альоною:

  • наповнення методичного кабінету матеріалами відповідно до тих завдань, які ставив перед собою колектив закладу дошкільної освіти:
  • створення науково-методичних, організаційно-педагогічних умов для безперевного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;
  • організація системи роботи, спрямованої на активізацію творчого потенціалу та збагачення досвіду педагогічних працівників;
  • виявлення перспективного педагогічного досвіду та організація його вивчення, узагальнення та впровадження;
  • впровадження в практику роботи інноваційних технологій та досягнень найкращого педагогічного досвіду;
  • організація системи роботи, щодо безпечного поводження в умовах сьогодення.

       Упродовж року ініціативні вихователі продовжували працювати у творчих групах з проблем:

  • з оздоровлення дітей “Малятко-здоров’ятко” (керівник інструктор з фізкультури Граченко Людмила)
  • з еколого-валеологічного виховання “Природа – очима душі” (керівник вихователь Романенко Оксана)

        Протягом навчального року активно використовувались ІКТ в управлінській діяльності закладі дошкільної освіти  :

  • ведення ділової документації;
  • використання електронної пошти;
  • проведення батьківських зборів, нарад використовуючи різні форми їх організації, в тому числі і онлайн;
  • використання ІКТ;
  • функціонування сайту закладу, фейсбуку.

Вся ділова документація вихователя-методиста та педагогічних працівників в закладі дошкільної освіти  велась з дотриманням нормативних вимог.

Основними проблемами методичної роботи з кадрами  є:

  • Низький рівень особистої участі педагогів у проведенні  певних заходів.
  • Недостатня професійна компетентність педагогів.

        Аналіз оцінювання виконання річних завдань 2024/2025 навчального року показав, що пріоритетними завданнями для вдосконалення роботи методичної служби на наступний період розвитку є:

  • впровадження соціально значущих освітніх послуг, авторських педагогічних технологій та проєктів в освітній процес;
  • створення умов для досягнення стійкої мотивації педагогів на зростання професійної майстерності;
  • розвиток творчого потенціалу, професійної компетентності, здатності до самостійної побудови своєї кар’єри, вивільнення прихованих резервів професійного зростання через різні форми професійної освіти і самоосвіти.
  • підвищення освітнього та кваліфікаційного рівня молодих спеціалістів-педагогів;
  • продовження застосування інноваційних технологій, активне формування інноваційного потенціалу кожного педагога;
  • формуваня вивчення та впровадження найбільш цінного передового перагогічного досвіду;
  • тримання високої рейтингової позиції закладу та імідж серед закладів дошкільної освіти міста і області.

Суспільний рейтинг закладу дошкільної освіти

Упродовж    тривалого часу  колектив  закладу дошкільної освіти працює  над  створенням  позитивного  іміджу,  внутрішньої  та  зовнішньої іміджевої політики, високої рейтингової позиції.

Протягом року педагогічний колектив закладу дошкільної освіти, брав участь у різних методичних заходах онлайн, в міжнародних проєктах за підтримки партнерів від ЮНІСЕФ  України, ГО «Істок» міста.

У 2024/2025 навчальному році педагогічний колектив приймав участь у різноманітних заходах, а саме:

  1. Провели методоб’єднання ЗДО міста:
  • для сестер медичних старших на тему: «Безпечне освітнє середовище закладу дошкільної освіти в умовах сьогодення» ( листопад)
  1. Участь у заходах:
  • Листопад 2024 року – червень 2025 року – участь в проєкті «Думай на рівних» ( Луговик Альона, Градун Інна, Борбат Інна, Салогуб Олена);
  • Приймали участь в міському конкурсі читців «Слався Тарасе» березень 2025 р.

3.     Луговик Альона, вихователь – методист, прийняла участь  в міському семінарі на базі ЗДО № 3 «Модель психологічної стійкості громад»;

Надрукувала статтю в електронному журналі «Освіта Сумщини» №1 (65),2025 на тему: «Інноваційні технології в освітньому процесі закладу дошкільної освіти»

  1. Поливко Людмила, вихователь, надрукувала статтю в електронному журналі «Освіта Сумщини» №1 (65),2025 на тему: «Впровадження методів та прийомів ТРВЗ у компетентнісному розвитку дошкільника»
  2. Романенко Оксана, вихователь, прийняли участь в обласній онлайн майстерні «Педагогіка гри в ЗДО» (жовтень – грудень), в міському семінарі на базі ЗДО № 3 «Модель психологічної стійкості громад».

З  метою  рекламування  напрямків  роботи  закладу дошкільної освіти, знайомства батьків зі змістом освітньої роботи з  дітьми,  нами  розроблено  іміджеву  продукцію:  візитівки, презентації, відеоролики, що  відображають  зміст  роботи закладу,  окремих  категорій педагогів.

Працює сайт, сторінка в Фейсбук закладу дошкільної освіти, де висвітлюються заходи проведені в закладі, розміщуються консультації фахівців, робота з педагогічним колективом, фото  та відео галереї, тощо.

Аналіз результатів корекційної роботи

      В логопедичних А, Б, В групах, де перебувають діти з вадами мовлення, (вчитель – логопед Білокур Анна,  вихователі: Поливко Людмила, Романенко Оксана, Горлач Олена, Панюта Олена) організація корекційно-виховної роботи з дітьми відповідала завданням корекційного навчання та виховання в логопедичних групах. Велика увага приділялась розвитку дрібної моторики через застосування різноманітного матеріалу для ігрових вправ, розвитку технічних навичок малювання різноманітною технікою. Роботи дітей з зображувальної діяльності в порівнянні з роботами ровесників паралельних груп відрізняються своєю виразністю, якісним оволодінням технічними прийомами, змістовністю, різноманітністю використаної техніки.

      За результатами логопедичної роботи з 35 дітей. Виправлена звуковимова у 20 дітей (57 %), виведено з покращенням – 9 (26 %), залишено на повторний курс за рекомендацією  ІРЦ 15 дітей ( 51 %): 6 дітей –  з діагнозом ЗНМ,  9 дітей – з діагнозом ФФНМ – за віковими особливостями та діагнозом. З числа обстежених дітей старшого дошкільного віку груп загального розвитку порушення мовлення не виявлено.  Отже, з метою подальшого покращення якості корекційної роботи необхідно  посилити консультативно-просвітницьку роботу з батьками дітей молодшого дошкільного віку.Залишається актуальним – організація Днів відкритих дверей в логопедичних групах для дітей з вадами мовлення для батьків дітей молодшого дошкільного віку, що мають вади мовлення, з метою популяризації корекційно-освітньої діяльності з дітьми-логопатами.

         За результатами моніторингу та комплексної перевірки з мовленнєвого розвитку було виявлено велику кількість дошкільнят з вадами у мовленні та запропоновано батькам звернутися до  спеціалістів Інклюзивно-ресурсного центру.

Аналіз результатів гурткової роботи

       Варіативна складова змісту дошкільної освіти визначається закладом дошкільної освіти з урахуванням індивідуальних освітніх запитів дітей та побажань батьків і реалізується через роботу гуртків. Однією із ефективних додаткових форм організації освітнього процесу в умовах закладу дошкільної освіти є гурткова робота, яка спрямована на задоволення потреб та інтересів дітей до певного виду діяльності, виявлення творчого потенціалу ранніх захоплень дітей, розвиток їх інтелектуальних та творчих здібностей. З огляду на це, у закладі дошкільної освіти  протягом поточного навчального року функціонувало 16 гуртків на безкоштовній формі: “Маленькі дослідники” пошуково-дослідницька діяльність, “Казковий вернісаж” акторська  майстерність, вокальний гурток “Домісолька”,  “Дивосвіт” туризму і краєзнавства,  «Оберіг» народознавство, «Шахи», «Юні екскурсоводи», «Цікава сенсорика» для малят раннього віку, «Піктограйлик» за методикою піктограм, «Маленькі книголюби», «Малятко-здоров’ятко» здоров’язберігаючі технології,  «Грайлик-розвивайлик»,  «Еколозинка» з папероплетіння,  «Збережемо планету разом» (освіта для сталого розвитку) . В зв’язку із збройною агресією Російської федерації спортивна секція з ритмічної гімнастики “Грація” не надавалася. Гуртк «Юні рятувальники» з основ безпеки життєдіяльності дітей припинили свою діяльність через звільнення педагога.

      Керівниками гуртків є творчі, ініціативні педагоги.

     Матеріально-технічне забезпечення гуртків – 100% (методичний матеріал, обладнання для образотворчої діяльності, інвентар для предметно-практичної діяльності).

Під час аналізу рівня розвитку дітей середнього та старшого дошкільного віку  методистом була виявлена обдарованість дітей з наступних напрямків: із 79 дітей  18 знаходяться на дистанційному навчанні

61 дитина на очному навчанні з них 31 дитина  (52%) – обдаровані. Результати висвітлені в коловій діаграмі.

Організація фізкультурно-оздоровчої роботи

      Фізкультурно-оздоровча робота з дітьми велась у відповідності до
листа МОН України «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у
дошкільних навчальних закладах» від 02.09.2016 № 1/9-456.     Робота з дітьми велась за затвердженим комплексом фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільниками. Кожний вид фізичної діяльності планується і проводиться з урахуванням стану здоров’я та фізичного навантаження кожної дитини. Фізкультурно-оздоровчу роботу проводить інструктор з фізичної культури Граченко Людмила та вихователі.

      Для повноцінного фізичного розвитку дітей в закладі створені безпечні умови: функціонує спортивна зала, в якому раціонально розміщено спортивне обладнання та  інвентар: шведські стінки, гімнастичні лави, похилі та ребристі дошки, дуги, обручі, м’ячі, гімнастичні палиці, прапорці,  канат, нестандартне спортивне обладнання та інші переносні атрибути, які систематично оглядаються на міцність  комісією.

         Для організації фізкультурних занять на повітрі облаштований спортивний майданчик. Різноманітне обладнання на смузі перешкод (автомобільні покришки, доріжка з пеньочків, «Доріжка здоров`я», ліани, бум) надають можливість для раціонального використання часу на фізкультурному занятті, для забезпечення рухової активності дітей.

         Матеріально-технічна база закладу забезпечена фізкультурним обладнання та інвентарем на 90%. Весь інвентар знаходиться в гарному стані та відповідає санітарно-гігієнічним нормам і естетичним вимогам, гарантує безпечне виконання вправ.

         Інструктор з фізкультури вищої категорії Граченко Людмила Олексіївна досвідчений, творчий педагог. В свою роботу впровадила систему фізичного виховання за методикою М.М.Єфименко. Постійно працює над вдосконаленням розвивальної оздоровчої сфери дошкільнят. Творчо підходить до облаштування спортивної зали. З метою стимулювання рухової активності, заохочення дітей, на заняттях використовує різноманітне нетрадиційне спортивне обладнання, більшість з якого виготовила своїми руками.

Інклюзивна освіта та психолого-педаогічний супровід дітей з ООП

в 2024/2025 навчальному році

З метою забезпечення цілісного входження дитини з особливими потребами  в загальноосвітній простір, що відповідатиме її потребам і можливостям, в сучасному заклад дошкільної освіти передбачена така форма організації освіти, як інклюзивна, тому в закладі працює інклюзивна група.

         Педагогами та асистентом  здійснювався соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Зусилля педагогів було направлене на адаптацію  та модифікацію навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, залучення їх до різних видів освітньої діяльності. Особливо дієвою і корисною для дітей з ООП є індивідуальна робота з ними, яка була направлена на допомогу у виконанні освітніх завдань, закріпленню конкретних умінь і навичок,  додаткове пояснення тем з предметів, які не були належним чином засвоєні. Асистенти вихователів надавали консультації вихователям та батькам дітей з особливими освітніми потребами для успішної взаємодії садочка та сім`ї.

В реалізації інклюзивної освіти в закладі надана можливість всім дітям інклюзивних груп в повному обсязі брати участь в житті колективу дитячого садка, взаємодіяти в мікрогрупах і піклуватися один про одного, як членах спільноти.

Особливі діти включені в процес придбання знань, умінь і навичок дітей групою норми, але при цьому вимагають індивідуальних корекційних форм роботи.

 Саме тому вихователями, асистентом вихователя та групою супроводу на початку року, з урахуванням вступної діагностики дітей з інклюзивною формою навчання та відповідно програм розвитку рекомендованих МОН України, а також засобами адаптації та модифікації були розроблені індивідуальні програми розвитку, залежно від діагнозу, для кожної дитини. Програма розвитку дитини будувалася з опорою на сильні сторони дитини і компенсувала дефіцити, наявні в розвитку.

В закладі створена ресурсна кімната для більш якісної роботи з дітками в ООП. Дана кімната має всі необхідні матеріали для проведення повноцінного та змістовного заняття з дітками. ГО «Істок» було надано різноманітні обладнання для облаштування ігорового осередку для укриття та ресурсної кімнати для забезпечення якісної освітньої діяльності дітей з ООП.

Головним досягненням роботи з діть з ООП є те, що діти сприймають себе рівними по відношенню до інших дітей, відповідно і зворотне відношення теж як до рівних.

Забезпечення ВСЯО 

         Для забезпечення  якості освітньої діяльності в закладі сформована внутрішня система забезпечення якості освіти, відповідно до наказу  від 01.09.2021 №90-од «Про затвердження Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти  «Сонечко»»

У 2024/2025 навчальному році було здійснено комплексне самооцінювання:

«Освітнє середовище закладу дошкільної освіти». При самооцінюванні були  використані методи збору, які запропоновані Методичними рекомендаціями з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30.11. 2020 № 01-11/71. До самооцінювання були залучені  не лише фахівці закладу освіти, а й батьки та  представники місцевої громади.

Рівні оцінювання «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти:

Вимога/правило          Рівень освітньої діяльності
1.1. Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці    достатній
1.2.         Створення освітнього середовища,

вільного від будь- яких форм насильства та

дискримінації

                     достатній
1.3.  Формування інклюзивного, безпечного,

розвивального, мотивуючого освітнього простору

                     достатній
За напрямом 1:                     достатній

Узагальнені результати свідчать про достатній рівень освітніх та управлінських процесів, однак,  за деякими вимогами та індикаторами є рівень, що вимагає покращення, над чим будемо і працювати в 2025/2026 навчальному році.

Аналіз результатів роботи психологічної служби

       Метою роботи психологічної служби в закладі дошкільної освіти  є формування психічно здорової особистості. Пріоритетним завданням практичного психолога в закладі освіти є допомога у спрямуванні діяльності педагогічного колективу для створення умов, які сприятимуть охороні фізичного
і психічного здоров’я дітей та співробітників забезпеченню їхнього емоційного розвитку здібностей кожної особистості.

Робота психологічної служби у  закладі дошкільної освіти  №4 «Сонечко»  у 2024/2025 навчальному році здійснювалася посередньо так як практичного психолога в закладі немає, тому робота по психологічній підтримці дітей та батьків здійснювалася педагогічними працівниками шляхом консультативної роботи  адміністрацією закладу, вихователями  батькам щодо психологічних проблем виховання дітей. Педагогами надавалась допомога у підтримці сприятливого психологічного клімату у дитячих колективах, попередження та вирішення стресових, конфліктних ситуацій, недопущення насильства та булінгу.

Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в рамках впровадження концепції «Нова українська школа»

        Наступність дошкільної та початкової освіти в умовах реформування загальної середньої освіти на засадах Концепції Нової української школи створена для того, щоб забезпечити реальну перспективність і наступність у ро­боті закладу дошкільної освіти та школи дотримуючись певних умов: співробітництво має бути довготривалим і нерозривним; ро­бота – системною і плановою; завдання – комплексними та інтег­рованими. А отже, має забезпечуватися наступність між Державними стандартами дошкільної і початкової освіти.

       Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти має полягати у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.

       Спільні проблеми, принципи і цілі єднають дошкільний навчальний заклад з Конотопськими ліцеєм № 3, 12. Забезпечити цю єдність допоміг план спільної роботи, який дав змогу упорядкувати і систематизувати діяльність педагогів у вирішенні завдань підготовки дітей до школи. Робота закладу дошкільної осваіти з ліцеєм № 3, 12 велась на належному рівні, відповідно до плану «Наступність та перспективність у роботі закладу дошкільної освіти  №4 «Сонечко» та ліцеєм № 3, 12», виконання якого дотримувалися як вихователі, так і вчителі, задля реалізації цих завдань.

     Вихователі групи дітей старшого віку «Вербиченька»,  «Лілея» використовувати різноманітні форми роботи (онлайн – екскурсії, онлайн-подорожі, виставки)  щодо знайомство з класами, бібліотекою, спортзалом в зв’язку з правовим режимом воєнного стану.

         До школи у 2025 році підготовлені 38 дітей. Високого рівня -38%, достатнього – 40%, середнього – 22%, низького – 0%. Можна зробити висновок, що більшість дітей мають високий рівень соціально-психологічної готовності, це стосується інтелектуальної, емоційно-вольової, особистісної готовності. Діти, які мають нижчий рівень підготовки, не регулярно відвідували дитячий садок, хворіли. Батькам цих дітей були надані індивідуальні консультації з даного питання.

     Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків, знають певні правила особистої безпеки.

Організація та результати  обліку дітей закріпленої території,

здійснення соціально-педагогічного патронат

         Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту» (ст.19), «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст.32), на підставі листа Міністерства освіти і науки України від 07.05.2007 № 1/9-263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку», плану роботи закладу дошкільної освіти  № 4 «Сонечко» на рік, з метою своєчасного обліку дітей дошкільного віку (від народження до шести років), в закладі створено робочу групу з обліку дітей дошкільного віку, що мешкають на території, закріпленої за закладом дошкільної освіти № 4 «Сонечко», до складу якої входять педагогічні працівники та медична сестра.

       Створено персоніфіковані банки даних відомостей про дітей дошкільного віку на основі списків. Педагогами проведено обстеження мікрорайону на наявність  5-ти річних дітей, неохоплених дошкільною освітою. В закладі створена база даних дітей 5-ти річного віку даного мікрорайону. Проведено облік дітей від 0 до 6 (7) років, які мешкають у мікрорайоні закладу дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей. Адміністрація закладу тісно співпрацює зі  спеціалістами з даних питань  управління освіти.

       Складено заходи щодо роботи з сім’ями дітей, які не відвідують заклади дошкільної освіти.

Вихователі постійно спрямовували самоосвіту батьків з різних питань, стимулювали їх прагнення і вміння поповнювати свої педагогічні знання. У процесі спілкування з батьками вихователі намагалися створити атмосферу довіри, враховуючи особливості кожної родини та події сьогодення.

        У батьківських куточках, а згодом і на сторінках та групах у соціальних мережах, педагоги систематично розміщували інформацію різноманітної тематики про розвиток, виховання та навчання малюків дошкільного віку; ознайомлення з ефективними  методами та прийомами формування у дошкільників різних форм активності. Особливу увагу приділяли індивідуальним формам роботи з батьками. Результатом такої діяльності стало зростання авторитету педагогів серед батьків, встановлення міцних, емоційно-позитивних, доброзичливих стосунків з родинами.

Організація медико-профілактичних заходів

У відповідності до наказу МОЗ України і МОН України «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти» № 432/496 від 30.08.2005 р. зміст роботи з організації і проведення медичних оглядів, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів. План роботи медичної служби на 2025-2026н.р. укладений відповідно до річного плану роботи закладу, виконаний в повному обсязі.

       На підставі поглибленого огляду дітей у кожній групі закладу складено лист здоров’я. Своєчасно здійснювався контроль динаміки розвитку та стану здоров’я кожної дитини, антропометричні виміри, визначення гостроти зору, перевірка постави, огляд на педикульоз

Аналіз стану здоров’я дітей

Показн. стану

здор.

Кільк.

показн.

 

Група здоров’я

 

 

Група фізкультури

 

Фізичний розвиток

І

 

ІІ ІІІ осн-овна підго-товча спеціа-льна Гармо-нійний нижче серед-нього Вищесереднього
Кількість

Дітей

71 51 8 100 23 7 130
% 55 39 6 78 17 5 100

Захворюваність дітей аналізувалася за трьома показниками

Показники 2023-2024н.р. 2024-2025н.р.
Кількість днів, пропущених

1 дитиною по хворобі

1,1 1
Кількість випадків захворювання на ГРЗ на 1000 населення 254 212
Кількість випадків захворювання на 1000 населення 358 305

Аналіз організації харчування дітей

Харчування дітей в закладі дошкільної освіти регламентується: Законом України «Про дитяче харчування», Законом України «Про дошкільну освіту» ст. 35, Постановою № 305 від 24 березня 2021 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»,  та відповідно системи НАССР.

Харчування дітей пільгового контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів.

Харчоблок забезпечено кваліфікованими кадрами згідно штатного розпису.

В  закладі  забезпечується  дотримання  вимог санітарних  правил  щодо  зберігання,  переробки  і  приготування  страв. Страви готуються відповідно до орієнтовного чотиритижневого меню затвердженого начальником управління освіти,  головним лікарем держпродспоживслужби.

В закладі є меню на  літній, осінній, зимовий, весняний періоди з розподілом продуктового набору за основними групами і з урахуванням  забезпечення  сезонними  продуктами, згідно вартості для дітей 1-4років життя та 4-6(7) віку. Меню знаходиться в користуванні у завідувача, сестри медичної старшої та комірника дошкільного закладу.

Добовий харчовий раціон складається із наявного набору продуктів відповідно до вимог постанови № 305 від 24.03.2021 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»

Енергетична цінність продуктів харчування

Заклад дошкільної освіти
Показники План Факт %
Білки 60,6 60,5 99
Жири 54 53 99
Вуглеводи 228 227 99
Енергоцінність 1581 1509 95

Встановлено, що вихованці за навчальний рік спожили у середньому:

Питання організації харчування дітей в закладі включались в тематику батьківських зборів, розглядались на  виробничих нарад, нарадах при директору, висвітлювались в інформаційних батьківських куточках.

Дотримання вимог безпеки життєдіяльності та охорони праці працівників

 та вихованців в закладі дошкільної освіти 

Відповідно до ст. 13 розділу III  Закону України  «Про  охорону  праці», «Положення  про  організацію  роботи  з  охорони  праці  учасників  навчально-виховного процесу в закладах освіти», в закладі дошкільної освіти проводиться робота з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки та забезпечення безпечних та  нешкідливих умов під час освітнього процесу.

Діяльність  працівників  закладу  регламентується   посадовими  інструкціями та інструкціями з охорони  праці, які  розроблено у відповідності до чинного законодавства, затверджено керівником закладу дошкільної освіти Шатохіною Надією, погоджено головою ПК закладу дошкільної освіти  Поливко Людмилою.

Інструкції з охорони праці  розроблено  відповідно  до  «Положення  про розробку  інструкцій  з  охорони  праці» є в наявності.

Для  проведення  всіх  видів освітньої  діяльності  розроблені  інструкції  з безпеки  життєдіяльності  вихованців  на  вимогу  п.  4.2.8.  «Положення  про організацію  роботи  з  охорони  праці  учасників  навчально- виховного  процесу  в закладах освіти».

Ознайомлення з інструкціями працівників всіх категорій проводиться під особистий підпис, з вказуванням дати ознайомлення. Всі види інструкцій працівники дошкільного закладу отримали на руки.

Згідно ст.7 Закону України «Про колективні договори і угоди» у  колективному  договорі  встановлені  взаємні зобов’язання  адміністрації  та  трудового  колективу  щодо  регулювання виробничих,  трудових,  соціально- економічних  відносин,  зокрема  умов  та охорони праці.

Розроблені заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, інструкції з пожежної безпеки,  двічі на рік  проводиться практичне  відпрацювання  плану  евакуації учасників освітнього процесу.

Один раз на три роки проходить навчання з охорони праці директор                             Шатохіна Надія, відповідальна за організацію охорони праці в закладі вихователь-методист Луговик Альона, завгосп Холод Олена.

В  будівлі закладу  розміщені  плани-схеми  евакуації  учасників  освітнього процесу,  затверджені  директором,  підписано  та  звільнено  від сторонніх предметів  шляхи  евакуації,  аварійні  виходи;  обладнано  куточок  з питань безпеки життєдіяльності, створена кімната Безпеки.

Щороку  проводяться наради з питань охорони праці  та  безпеки  життєдіяльності, Тижні безпеки дитини та безпеки  дорожнього  руху.

Питання  безпеки  життєдіяльності  вихованців обговорюються  на  зборах  з  батьківською  громадськістю,  проводиться профілактична  робота  щодо  пожежної  безпеки  та  дорожньо- транспортного травматизму тощо.

Для  попередження  нещасних  випадків  під  час освітнього  процесу  та  у побуті, адміністрацією закладу дошкільної освіти  розроблені комплексні заходи з поліпшення безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу, профілактики випадків пожежі, побутового  травматизму,  забезпечення  виконання  санітарно-гігієнічних  норм .

Оформлено  акти  підготовки  навчального  закладу  до  2025-2026 навчального  року,  акти  заміру  опору  ізоляції  освітлювальної  та  силової електромереж.  В  полі  зору  адміністрації  і  працівників  знаходяться  питання

дотримання  безпечних  умов  перебування  дітей  в закладі дошкільної освіти, профілактика  дитячого  травматизму.

Робота  педагогів  орієнтована  на виконання  Базового  компоненту  дошкільної  освіти  в  Україні (нова редакція) щодо формування  у  дошкільників  активної  позиції  та  елементарної  життєвої компетентності.  Формування  безпечних  навичок  життєдіяльності  у дітей відбувається  під  час  бесід, консультацій,  інструкцій  перед  початком  будь – якої  діяльності,  спеціально організованих занять, розваг, загально-садових виставок з зазначеної теми.

Педагогами  широко використовуються в роботі з дітьми матеріали досвіду «Безпека життєдіяльності дитини».

В  дошкільному  закладі  впорядковано  необхідну  кількість  наочного  та дидактичного  матеріалу  для  формування  та  закріплення  у  дітей  знань  про безпечну  поведінку.   Для  батьків  розроблено  консультації,  рекомендації, поради.

Директором Шатохіною Надією та відповідальним за організацію охорони праці Луговик Альоною ведеться робота з обліку та  розслідування нещасних випадків, що стались з працівниками закладу.

З  метою  покращення якості роботи  з  охорони  праці  та  охорони  життя  і здоров’я  дітей, в  дошкільному  закладі  адміністрацією  ініціюються  різні  види контролю  з  залученням  членів  комісії  з  техніки  безпеки, організації  охорони праці та профспілкового  комітету.  Результати  спільних  перевірок  обговорюються  на виробничих нарадах, зборах колективу.

        Відповідно до Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. На постійному контролі також питання: дотримання вимог безпеки та правил внутрішнього трудового розпорядку (зберігання та використання миючих засобів на харчоблоці, групах, наявність інструкцій з охорони праці та щодо використання технологічного обладнання, електроприладів та миття посуду, своєчасність проходження медичного обстеження персоналом). Проведено атестацію робочих місць за умовами праці за результатами якої затверджено список посад, які мають право на пільги та компенсації.

Адміністративногосподарська діяльність

         Матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти у належному стані. Заклад дошкільної освіти забезпечено необхідним обладнанням, меблями та м’яким інвентарем, що знаходиться у робочому стані.

       Фінансово-матеріальне зміцнення відбувалося за рахунок бюджетних коштів. Заходи, передбачені планом, по збереженню та зміцненню матеріальної бази виконані на 95%.

         Утримання та влаштування будівлі та території закладу відповідає Санітарному регламенту. Територія закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена. Батьки беруть участь у благоустрої на території закладу.

         На 12 ігрових та спортивному майданчиках обладнання підтримується у задовільному, безпечному стані. Прибирання майданчиків і всієї території дошкільного закладу здійснюється щоденно з дотриманням правил безпеки життєдіяльності, особливо, на час правового рехиму воєного стану,  протиепідемічних вимог.

         Весь освітній процес здійснювався, відповідно до вимог нормативно-правової документації у частині, що стосується збереження життя і здоров’я дітей.

Якісна підготовка до опалювального періоду забезпечила сталу роботу закладу в холодну пору року.

     Протягом року було проведено 4 виробничі наради на яких розглядались питання щодо підготовки до навчального року, літнього періоду, управлінської діяльності, організації харчування, охорони праці та безпеки життєдіяльнсті дітей і працівників.

  Враховуючи аналіз освітньої  і методичної роботи у 2024/2025 навчальному році, досягнення і перспективи розвитку закладу дошкільної освіти , педагогічний колектив у наступному 2025/2026 навчальному році буде спрямовувати свою діяльність на розв’язання основних пріоритетних завдань.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *