РАЗОМ ПОДОЛАЄМО БУЛІНГ!

План заходів,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу

в Конотопському закладі дошкільної освіти №4 «Сонечко»

на 2024/2025 навчальний рік

Наказ № 106Про заходи булінгу

 

 

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

про випадки булінгу (цькуванню) в закладі

Загальні питання

  1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».
  2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).
  3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники закладу та інші особи.
  4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.
  5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або)такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

– систематичність (повторюваність) діяння;

– наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

– дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

 Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

  1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти керівнику закладу.
  2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу як у усній, так і в письмовій формі.
  3. Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу отримує діловод, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.
  4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто керівник закладу.
  5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).
  6. Форма та примірний зміст Заяви оприлюднено на офіційному веб-сайті закладу.
  7. Датою подання заяв є дата їх прийняття.
  8. Розгляд Заяв здійснює керівник закладу з дотриманням конфіденційності.

Відповідальна особа

  1. Відповідальною особою призначається працівник закладу освіти з числа педагогічних працівників.
  2. До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення керівника закладу.
  3. Відповідальна особа призначається наказом керівника закладу.
  4. Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднено на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

  1. За результатами розгляду Заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.
  2. З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.
  3. Для прийняття рішення за результатами розслідування керівник закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання.
  4. Комісія створюється наказом керівника закладу.
  5. До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші заінтересовані особи.
  6. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.
  7. Якщо Комісія визначила що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.
  8. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний зцим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.
  9. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
  10. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).
  11. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

  1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.
  2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом1 робочого дня з дати подання Заяви.
  3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.
  4. За результатами розслідування протягом 1 робочого дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення Комісії.
  5. Керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування)протягом одного дня.

ПОРЯДОК

реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі

Загальні питання

  1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».
  2. Цей Порядок визначає процедуру реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі.

Реагування на доведені випадки булінгу

  1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок якбулінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварку, тобто відповідні дії носять систематичний характер, керівник закладу:

– повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

– забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

  1. Заходи здійснює соціальний педагог у взаємодії з практичним психологом закладу освіти та затверджуються керівником закладу.
  2. З метою виконання Заходів запроваджено консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, створено скриньку довіри, оприлюднено телефони довіри.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ

причетних до булінгу (цькування)

Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 1734 Кодексу України про адміністративніправопорушення такого змісту:

«Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку».

 

План заходів,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу

в Конотопському ДНЗ №4 «Сонечко»

на 2022-2023 навчальний рік

  1. Опрацювання та оновлення нормативно-правових документів, які забезпечують запобігання та протидію булінгу

Постійно                                                                     Вихователь-методист

  1. Надання психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу

За запитом                                                                 Практичний психолог

  1. Створення безпечного освітнього середовища в ДНЗ (вільного від насильства та булінгу)

Постійно                                                                      Вихователь-методист

Практичний психолог

Педагоги

  1. Консультація батьків та педагогів на тему: «Толерантність»

Листопад                                                                     Практичний психолог

  1. Оновлення інформації на веб-сайті ДНЗ та у фейсбуці з проблем запобігання та протидії булінгу

Грудень                                                                        Вихователь-методист

  1. Проведення профілактичної роботи щодо запобіганню булінгу в ДНЗ

Постійно                                                                      Практичний психолог

  1. Проведення тренінгу для педагогічних працівників на тему: «Сучасна дитина. Яка вона?»

Вересень                                                                      Практичний психолог

  1. Опитування батьків, педагогів з питань захисту прав дітей (до Всесвітнього дня дітей).

Проведення конкурсу малюнків «Мої права», «Моя сім’я»

Листопад                                                             Практичний психолог

  1. Консультація для батьків «Що робити зі страхами»

Січень                                                                            Практичний психолог

  1. Консультація для батьків на тему: «Що робити, якщо Ваша дитина б’ється?»

Травень                                                                         Практичний психолог

  1. Діагностика рівня емоційного вигорання педагогів

Січень                                                              Практичний психолог

  1. Консультативно-просвітницька робота з учасниками освітнього процесу щодо профілактики стресових станів, збереження психічного здоров’я в умовах карантину.

Постійно                                                          Вихователь-методист

Практичний психолог

  1. Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність

Жовтень-березень                                          Виходателі ДНЗ

  1. Розробка рекомендацій для батьків та педагогічних працівників щодо виховання дітей з проблемами в поведінці, попередження насилля, запобігання та протидії булінгу. Розповсюдження інформації на сайті ДНЗ та стенді практичного психолога

Постійно                                                                       Вихователь-методист

Практичний психолог

 

 «Я МАЮ ПРАВО!»: ЗНАТИ З ДИТИНСТВА

Для всіх і кожного, незалежно від віку, важливими є поняття «право». Саме тому Міністерство юстиції України здійснює велику правопросвітницьку роботу, об’єднану у проект «Я МАЮ ПРАВО!». У ньому – кілька напрямів, усі вони важливі, адже навчають, як захистити свої права. Важливо, що серед іншого, держава не забула і про найменших громадян, яким з дитинства варто знати основу основ про права. Отож, вивчайте і знайте, щоб Україна міцніла правом, а ви виростали достойним поколінням: успішним, сильним, патріотичним.

Більше інформації на сайті http://pravo.minjust.gov.ua/

ЗНАЙ: ТИ НЕ ОДИН! РАЗОМ ПОДОЛАЄМО БУЛІНГ!

У шкільному житті, сповненому новими знаннями і цікавими подіями, виникають ситуації приниження чи знущання з однокласників, молодших школярів. Ця проблема у всьому світі має назву «булінг», її потрібно вирішувати усім дорослим.

За інформацією Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), із булінгом у колі однолітків в Україні стикалися близько 67% дітей. Причому, найбільш вразливими до булінгу є сором’язливі, зі зразковою поведінкою діти, а також діти, які, в силу різних життєвих обставин, «замкнуті в собі», закриті для спілкування.

Міністерство юстиції України розпочало активну інформаційну роботу #СтопБулінг, адже діти мають право на безпечне дитинство.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *