Правила поведінки під час повітряної тривоги

 

АЛГОРИТМ ДІЙ ВИХОВАТЕЛЯ

У ВИПАДКУ СИГНАЛУ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

Порядок дій при отриманні сигналу:

  1. Після сигналу «Повітряна тривога» (звук сирени, сповіщення відповідними мобільними додатками тощо)* розпочинають план евакуації в найпростіше укриття у приміщенні закладу освіти. У разі знаходження на вулиці евакуація здійснюється з вулиці.
  2. Вихователь має миттєво сповістити дітей ( словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинити освітній процес.
  3. Вихователь разом з помічником вихователя, хто працює на групі та закріплений за групою, розпочинають евакуацію. Швидко збирають та рахують дітей. Беруть тривожну валізу, відомості про батьків та супроводжуютьб у найпростіше укриття.
  4. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу зіз захисної споруди ( найпростішого укритя) для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесц та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.
  5. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, що діти швидко та обережно зайнялм свої місця. Після того як усі діти займуть свої місця відповідальний повинен перевірити наявність всіх дітей.
  6. В укритті інструктують дітей, організовують освітню діяльність, заспокоюють.
  7. У разі тривалої тривоги, пропонують перекусити печивом та попити води.
  8. Залишаються в найпростішому укритті, доки не отримають подальшу інформацію від екстрених служб та адміністрації закладу.

Алгоритм дій

працівників після отримання сигналу 

“Повітряна тривога”

Якщо ви почули довгі гудки (завивання сирен, переривчасті гудки підприємств або гучномовця, що тривають протягом кількох хвилин або сигнал закладу дошкільної освіти ( інших сигнальних засобів ) ЗНАЙТЕ – це попереджувальний сигнал «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»”

Що треба робити почувши такий сигнал?

  1. Помічники вихователів разом з вихователем швидко збирають дітей, рахують їх кількість.
  2. Вихователі беруть з собою «тривожну валізу», відомості про батьків, журнал відвідування, списки дітей та евакуюються в найпростіше укриття.
  3. Всі працівники евакуюються в найпростіше укриття.
  4. Черговий адміністратор обстежує приміщення, щоб ніхто не залишився, потім разом з директором евакуюються в укриття.
  5. Вихователі повідомляють про кількість дітей, що евакуювалися, черговому адміністратору та керівнику закладу.
  6. Чекаємо оповіщення «відбій тривоги». Після отримання оповіщення черговий адміністратор оглядає територію та приміщення.
  7. Після огляду евакуйовані переходять до приміщення закладу, рахують кількість дітей по списку.
  8. Повідомляють про кількість дітей, які залишилися в закладі дошкільної освіти.

Алгоритм дій

педагогічного працівника

під час надзвичайної ситуації

  1. Екстренна сумка повинна бути налаштована в групі, у якій знаходиться:
  • вода;
  • список дітей;
  • дані батьків.
  1. Знати дії при евакуації дітей при різних надзвичайних ситуаціях.
  2. При повідомленні про евакуацію без паніки швидко евакуювати дітей (музична школа № 2 чи найпростіше укриття в залежності від ситуації).
  3. Знати їх кількість.
  4. Тримати дітей біля себе.
  5. Швидко повідомити батьків чи осіб, що їх замінюють.
  6. У разі залишення дітей (батьки не забрали) – тримати дітей біля себе та повідомляти міським інстанціям.
  7. При потребі вміти надавати першу медичну допомогу.
  8. Рятувальна ланка обстежує приміщення, щоб ніхто не залишився, потім разом з директором евакуюються.
  9. Далі діяти за вказівками вищих інстанцій.

Алгоритм дій

батьків у разі надзвичайної ситуації в місті чи закладі, який відвідує їх дитина.

  1. Голові батьківського комітету знати телефони всіх батьків та допомогти вихователю у розповсюдженні повідомлення про евакуацію дітей.
  2. Батькам, якщо вони дізналися про надзвичайну ситуацію в закладі негайно забрати дитину із місця евакуації.
  3. У разі неможливості забирання організувати надійну рідну людину (яку знає педагог) та повідомити педагога про це.
  4. Батькам зробити дитині бейджик та нашивку на одязі: прізвище, ім’я дитини, дата народження, телефон батьків, адреса.
  5. Будьте захищені та попередьте небезпеку!

Алгоритм дій

працівників при «замінуванні»

закладу дошкільної освіти

Після отриманні повідомлення про «замінування» потрібно:

  1. Відповідальний ( Соколенко І.Ю.) сповіщує директора, управління освіти, екстрені служби та всіх працівників закладу дошкільної освіти.
  2. Розпочинаємо план евакуації за межі закладу освіти не менше ніж 300 м.
  3. Вихователь сповіщає дітей про евакуацію разом з помічником вихователя та закріпленим працівником і швидко збирає дітей.
  4. Вихователь рахує дітей, бере тривожну валізку. Організовано, спокійно і без паніки залишають приміщення та прямують до музичної школи № 2.
  5. Після прибуття до музичної школи, вихователь перевіряє всіх дітей за списком.
  6.  Відповідальний повідомляє директору про кількість дітей.
  7. Вихователь повідомляє батьків про місце знаходження.
  8. Черговий адміністратор після отримання повідомлення про «замінування» ретельно перевіряє усі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу і по завершенню перевірки прямує до музичної школи.
  9. Чекаємо розпорядження від вищих інстанцій про повернення до закладу.

Директору

Отримавши інформацію про «замінування», одразу повідомити про це відповідні служби ( ГУНП, ДСНС), організувати оповіщення та евакуацію учасників освітнього процесу. Після сигналу тривоги прямувати до безпечного місця, куди має надходити інформація від усіх підрозділів про перебіг евакуації.

Також потрібно:

  • Довести інформацію щодо події до управління освіти;
  • Здійснювати евакуацію до прибуття працівників ДСНС України. У разі загрози життю людей – негайно організувати їх рятування ( евакуацію), використовуючи для цього всі наявні сили і засоби.
  • Організувати перевірку наявності всіх учасників освітнього процесу, евакуйованих із будівлі;
  • Виставляти пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей та працівників до будівлі;
  • Направити для зустрічі працівників ДСНС України та інших служб особу, яка добре знає під’їдні шляхи;
  • Вивести з небезпечної зони всіх працівників та інших осіб, не зайнятих евакуацією людей;
  • Організувати охорону небезпечного місця шляхом спостереження здалеку;
  • Не допускати сторонніх осіб до небезпечного місця, доки не прибули фахівці;
  • Припинити всі роботи, не пов’язані із заходами щодо евакуації;
  • Організувати відключення мереж електропостачання і газопостачання, зупинки системи вентиляції та кондиціонування повітря тощо.
  • Забезпечити безпеку людей, які беруть участь в евакуації, від можливих пошкоджень в наслідок вибуху;
  • Інформувати керівника аварійно – рятувальної служби підрозділу про наявність людей у будівлі.

УВАГА! КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  1. Торкатися вибухонебезпечного або підозрілого предмета, зрушувати його з місця, проводи будь-які маніпуляції з ним.
  2. Будь-яким чином впливати на предмет, піддавати його механічному, термічному, акустичному, світловому або іншому впливу.
  3. Самостійно відкривати та перевіряти підозрілі сумки, коробки, валізи.
  4. Намагатися самостійно знешкоджувати вибухонебезпечний предмет.
  5. Використовувати поруч з предметом відкритий вогонь, палити, використовувати електронагрівальні прилади.
  6. Користуватися поруч з предметом засобами радіозв’язку, мобільними телефонами та іншими приладами що передають радіосигнали.

ІНСТРУКЦІЯ

щодо дій працівників закладу у випадку оголошення повітряної тривоги

1.У випадку оголошення повітряної тривоги (далі- тривога) всі працівники та діти перебувають у найпростішому укритті.
2.У випадку оголошення тривоги батьки повідомляють вихователів групи  про те, що після відбою тривоги планують чи ні привести дитину до закладу.

3.Батьки приводять дитину до закладу лише після відбою тривоги.

4.Якщо тривогу оголошено під час освітнього процесу, до укриття дітей евакуюють всі працівники закладу. Пересування територією та приміщенням працівникам в цей час заборонено.

5.Працівники здійснюють евакуацію швидко і без паніки. У разі необхідності вимикають струмоприймачі, електричні та нагрівальні прилади.

6.Працівники виконують і дотримуються правил перебування в укритті, залишаються разом із вихованцями.

7.Кожен вихованець закладу має при собі записку, бейджик  з такою інформацією: ПІП, домашня адреса, вік, ПІП батьків, контактні телефони.

8.Правила евакуації в укриття за сигналом повітряної тривоги для вихователів:
– заповнення укриття всі здійснюють за відповідно визначеним звуковим сигналом, який за потреби активує особа, відповідальна за оповіщенням в закладі;
– вихователь групи нагадує дітям про головну мету та правила евакуації: не говорити, не бігати, не штовхатися, не покидати приміщення без дозволу;
– вихователь групи бере з собою особисті речі, очолює групу дітей і визначеним маршрутом рухається разом із ними в найпростіше укриття;
– закріплені за кожною групою працівники закладу допомагають в евакуації.
9.Всі працівники закладу перебувають біля дітей у найпростішому укриття.

10.У період оголошення тривоги дітей із закладу ніхто не виводить і не віддає.

11.Якщо батьків з дитиною тривога застає на території закладу, вони забов’язані разом із дитиною спуститися до найпростішого укриття.

12.Батьки мають право забрати дитину із закладу лише після відбою тривоги.

13.Якщо тривогу оголошено у вечірні години, до 18:00, то дії такі самі.

Працівники:
– евакуюють дітей в укриття;
– віддають дітей батькам після відбою тривоги.

14.Якщо тривогу оголошено після 18:00, батьки, під свою відповідальність, можуть забирати дітей для подальшого пересування до найближчого укриття, яке розташоване біля їхнього місця проживання.

Правила поведінки

працівників та учасників освітнього процесу

в найпростішому укритті

Конотопського закладу дошкільної освіти ( ясла – садок)

№ 4 «Сонечко»

І. Дії працівників під час супроводу вихованців в найпростіше укриття:

  1. Під час сигналу «Повітряна тривога» негайно всім працівникам та учасникам освітнього процесу слідувати до найпростішого укриття.
  2. Не допускають паніки під час переміщення учасників освітнього процесу в укриття.
  3. Черговому перевірити, чи всі працівники та вихованці перебувають в укритті.
  4. Обов’язково в укриття брати з собою тривожний рюкзак педагога та дітей зі всіма необхідними речами.
  5. Діти прямують до укриття з індивідуальними бейджиками де вказані всі особисті дані дітей та їх батьків.
  6. Педагог завжди при собі має відомості про батьків.
  7. Розміщуватися в укритті на заздалегідь визначених місцях.

ІІ. Дії під час перебування в найпростішому укритті:

  1. Заборонено ходити по приміщенню без потреби;
  2. Заборонено без дозволу пересувати предмети;
  3. Заборонено дітям відвідувати туалетну кімнату без нагляду дорослого;
  4. Заборонено намагатися самовільно включати (виключати) агрегати спеціального обладнання;
  5. Заборонено самовільно покидати найпростіше укриття;
  6. Заборонено шуміти;

ІІІ. Дії працівників під час перебування вихованців в найпростішому укритті:

  1. Вихователі:

1.1. Стежать за психологічним станом дітей;

1.2. Організовують освітню діяльність з дітьми;

1.3. Проводять бесіди з дітьми про необхідність дотримання правил поведінки у надзвичайних ситуаціях.

  1. Помічники вихователів:

2.1. Забезпечують дітей водою і харчуванням.

2.2. Організовують відвідування туалету вихованцями.

2.3. Стежать за чистотою і порядком в місці перебування дітей.

2.4. Допомагають вихователеві у роботі з дітьми.

  1. IV. Дії працівників під час виходу з найпростішого укриття:
  2. Переконатися, що небезпека минула.
  3. Організувати вихід дітей з укриття, починаючи з тих, хто ближче до виходу.
  4. Стежити за порядком та послідовним виходом всіх учасників освітнього процесу з укриття.

Інструкція з протипожежної безпеки

у найпростішому укритті

Ця інструкція поширюється на всі приміщення найпростішого укриття і визначає вимоги щодо забезпечення пожежної безпеки в цих приміщеннях. Інструкція є обов’язковою для вивчення та виконання усіма учасниками освітнього процесу.

Електромережі, електроприлади і апаратура найпростішого укриття повинна експлуатуватися тільки у справному стані з урахуванням вказівок та рекомендацій виробників. У разі виявлення пошкоджень електромереж, вимикачів, розеток та інших електроприладів слід негайно вимкнути їх та вжити необхідних заходів щодо приведення у пожежобезпечний стан.

Відповідальність за пожежну безпеку найпростішого укриття несе відповідальний за утримання найпростішого укриття та черговий адміністратор.

Він зобов’язаний :

  • спостерігати за справністю приладів вентиляції, електрообладнання, інженерно-технічного обладнання і негайно приймати заходи щодо усунення виявлених недоліків, які можуть привести до пожежі;
  • забезпечити справне утримання і постійну готовність до дій за призначенням засобів пожежогасіння, зв’язку.
  • не допускати захаращування входу в укриття та аварійних виходів різними предметами та обладнанням;
  • не допускати збереження в найпростішому укритті вогненебезпечних рідин;
  • забороняється проводити вогневі роботи без письмового дозволу і повідомлення пожежної частини;

У найпростішому укритті забороняється паління, використання джерел освітлення відкритого вогню.

При виникненні пожежі у найпростішому укритті:

  • повідомити пожежну частину за телефоном 101 і розпочати гасіння пожежі наявними первинними засобами пожежогасіння;
  • організувати зустріч підрозділів пожежної охорони та надати їм допомогу в процесі гасіння пожежі.

При виникненні пожежі при наявності людей в найпростішому укритті:

  • за допомогою наявних засобів пожежогасіння ліквідувати пожежу або ізолювати її у межах приміщення.
  • постійно контролювати газовий склад повітря для визначення складу кисню, вуглекислого газу та оксиду вуглецю;
  • перед гасінням електротехнічних засобів зняти з них електричну напругу.

Використовувати засоби пожежогасіння не за призначенням суворо забороняється!

 

Правила поведінки під час повітряної тривоги

У будівлі:

взяти тривожний рюкзак;

зайти в укриття (це може бути підвальне приміщення чи паркінг);

якщо немає спеціального укриття, потрібно спуститися на нижчі поверхи будівлі та обрати безпечне місце (подалі від вікон).

У квартирі:

важливо знайти місце за тримальною стіною (найчастіше це біля вхідних дверей);

у жодному випадку не підходити до вікон;

сісти на підлогу;

накрити тіло й голову ковдрою чи іншими речами.

У потязі:

нахилитися нижче рівня вікон і закрити голову руками.

На вулиці:

зайти в найближче укриття (часто в містах є позначки «укриття» або маршруту до нього).

 Якщо немає змоги знайти найближче укриття, то важливо:

триматися на відстані від магазинів із вітринами;

лягти на землю біля високого бордюру, бетонних блоків;

закрити голову руками.

Якщо ви почули вибухи, залишайтеся в безпечному місці:

  • не підходьте до вікон.
  • не фотографуйте/не знімайте місце обстрілів.
  • не виходьте з укриття раніше ніж за 10 хвилин після відбою повітряної тривоги.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *