Старша “А” група “Вітамінки”

02.04.2020 Четвер

Вихователь: Карга Н.Г.

Логіко-математичний розвиток

Тема: «Число десять. Порівняння множин. Десяток»

Мета: сформувати уявлення дітей про число десять, його утворення, запис; учити визначати склад числа десять з двох менших; закріплювати вміння порівнювати число десять.

Завдання 1. Порахуйте від 1 до 10 в прямому та зворотному напрямку

Завдання 2. Ознайомитися зі складом числа 10.

Завдання 3. Розв’яжіть приклади

Художня література

Тема: «Читання вірша Л.Костенко «Усе моє, все зветься Україна»»

Мета: поглибити знання дітей про рідну Батьківщину – Україну, про її державні та національні символи; учити уважно слухати та розуміти зміст твору.

Завдання 1.Прочитати вірш Л.Костенко «Усе моє, все зветься Україна»

Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.

Бесіда за змістом вірша:

  1. Про що написано вірш?
  2. Як авторка описала Батьківщину?
  3. Якою є наша Батьківщина?
  4. Що нам подобається у рідному краю?

Завдання 2. Закріпити знання дітей про національні та державні символи України.

Аплікація

Тема: «Весняний букет»

Мета: поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі, привчати бачити красу в природі; розширювати уявлення про весняні квіти; навчати вирізати квіти, листочки з паперових квадратів і прямокутників складених навпіл.

  1. Відгадай загадку

***

Все у зелені довкола:
Пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
І в сороки новина, –
Облетіла всіх вона,
Сповіщаючи: – …
(Весна)

 

  1. Аплікація

Процес виготовлення:

  1. За основу візьміть ромб. Поверніть його навпіл, щоб вийшов трикутник. (Рис.1)

Намагайтеся кути рівно накладати один на одного, а згини робіть чіткими і гострими.

  1. Загніть правий кут так, щоб він трохи переходив через центральну лінію. (Рис.2)
  1. Тепер також, але на праву сторону, загніть ліву частину. (Рис.3) Нижній трикутник загніть назад. (Рис.4)
  2. Для того, щоб зробити ніжку квітки, візьміть ромб зеленого кольору. Зігніть його навпіл, розгорніть. Праву і ліву сторони складіть до центральної лінії. (Рис.1)
  1. Знову складіть заготовку навпіл. (Рис.2) Нижню частину загніть навскіс в ліву сторону. (Рис.3) Приклейте ніжку з бутоном. (Рис.4) Ваш тюльпан готовий !!

Таку роботу краще всього приклеїти на кольоровий картон, зробивши композицію з декількох квіточок.

Ну а раз ми заговорили про аплікацію, то покажу вам пару робіт в цій темі.

  • Виріжте 5 заготовок бутона і наклейте один на одного по середині, відігнувши пелюстки вгору.
  • Або помістіть в рамку, получічтся ціла картина.

Дидактичні ігри

«Де чий хвіст?»

 

 

 

 

 

 

01.04.2020 Середа

Вихователь: Карга Н.Г.

Підготовка до навчання грамоти

Тема: «Звук [т], [т`]. Літера Тт»

Мета: закріпити знання про звук [т], [т`]; ознайомити з літерою Тт; формувати вміння робити звуко-буквенний аналіз та складовий аналіз слів.

Д.гра «Скажи навпаки»

Назвіть склад зі звуком [т] або [т`], а діти змінюють ці склади навпаки: та – тя, те-тє, ти-ті, ту-тю, ать-ат, ут-уть.

Гра « Найсмачніший  сніданок»

( Назвати всі корисні продукти із звуком [т ], , які треба вживати на сніданок :томати,компот,бутерброд, капуста,салат,картопля,батат,…)

«НА що схожа літера Т?»

Мовна розминка «Скоромовці» ( промовляння скоромовок).

Робота над загадкою;

В зимовий час, студений час

Люблять всі малята нас.

З гірки ми рушаєм в путь,

А на гірку нас везуть.

(САНЧАТА)

– Які слова зі звуками [т], [т’] зустрілися у загадці?

Казка про літеру

Кажуть, колись, у давні часи, літера Т зростала в лісі , як гриб. Від того в неї стовбур, наче в гриба, і капелюшок.

А тепер, коли вона стала літерою, усе залежить від слова, до якого вона потрапить.

Наприклад, зі словом Тигр вона вважає себе трішечки тигром, але коли кажуть: бегемоТ – теж відгукується.

Пригадати назви транспорту і відшукати в них звуки [т],[т’].

Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Космічна подорож»

Мета: формувати у дітей позитивне ставлення до навколишнього світу; збагачувати уявлення та знання про космос, планету Земля, її супутник Місяць, планети Сонячної системи; ознайомити з сузір’ям, як сім’єю зірок.

Завдання 1. Прочитати казку

Незвичний зоряний світ або казка про Полярну зірку та її подруг

З давніх-давен на небі жила сила-силенна маленьких яскравих зірочок, які були чи не найпрекраснішими створіннями на цілому світі. Їхні сяючі шати були справжньою нагодою для гордості, адже вони приваблювали навіть людей – дивних створінь, що жили на одній із планет. Чому дивних? Та тому, що зіркам ніяк не вдавалося збагнути їхній спосіб життя: вони вічно кудись поспішали, навіть не знаючи дороги, наражаючи себе на небезпеку заблукати, рідко думали про те, яким насправді є світ та в чому полягає їх призначення. Клопоти, клопоти і клопоти. Так і минало їхнє життя на одній із наймальовничіших планет Всесвіту.
Маленьким яскравим зіркам було дуже дивно, як же так можна жити, адже вони, на противагу людям, ніколи нікуди не поспішали, жили розмірено та постійно думали про високе – сенс життя, небесну гармонію та неймовірну красу Всесвіту. Понад усе вони цікавилися і захоплювалися незвичними законами, що керували їхнім світом, що називався Космосом. У ньому з неймовірною швидкістю пролітали комети, метеорити та цілі системи планет, при цьому їхні маршрути, що називалися орбітами, були настільки точними та гармонійними, що вони не зіштовхувалися один з одним. У цьому і полягала небесна гармонія – надзвичайно продумана система правил і законів, яких чітко дотримувалися усі небесні тіла.
У вільний від роздумів час зірочки тішилися своїм вбранням, співали зоряних пісень та навіть водили зоряний танок. Щоправда, він дуже відрізнявся від того, що під танцем розуміли люди. Причина цього проста – зірочкам заборонялося пересуватися з місця на місце, тому їхній рух був надзвичайно обмеженим. Маленьких красунь це дивувало, однак вони ніколи не обурювалися і не протестували, розуміючи, що це одне із правил небесної гармонії. Взагалі, звичка обурюватись теж притаманна лише людям.


Одного разу під час таких розваг Полярна зірка – найяскравіша зірочка на небосхилі почала розмірковувати про людей:
– Дивіться, вони знову заблукали.
– Хто? – перепитала одна з її подруг.
– Та моряки ж! Попливли не в ту сторону. Ну як же так можна вирушати в дорогу, зовсім не розуміючись на сторонах світу?
– Дійсно, – підхопила її розмову інша небесна красуня, – ось і чумаки заблукали. Довго ж їм доведеться шукати сіль, якщо взагалі знайдуть.
– А якщо й знайдуть, то дорогою додому знову заблукають, – дзвінко засміялась Полярна зірка і раптом замовкла. Їй здалося, що неправильно насміхатися з людей, які живуть так далеко внизу. Добре їм, зіркам. З висоти справді все чудово видно. Але чи так же легко жити без дороговказів?
Полярна зірка була не тільки найяскравішою, а ще й дуже доброю та розумною. Тому вона вмить придумала цікаву ідею:
– А що, якщо ми станемо дороговказами для людей? Будемо вказувати їм шлях. Нам же все одно не можна віддалятися одна від одної, тому людям легко буде запам’ятати окремі наші групки та орієнтуватися в просторі. А для кращого розуміння ми зараз швидко намалюємо карту зоряного неба.
– Чудова ідея! – підтримала Полярну зірку одна з її найближчих сусідок. – А я ще пропоную й назви нашим групкам придумати. Наприклад, Міцар, Мірак та їх подруги мені дуже схожі на ведмедицю. Чому б їм так і не назватись?
– Хм, а ви мені схожі на мале ведмежатко! – засміялась Міцар.


– Велика і Мала Ведмедиця! – підсумувала Полярна зірка, – як на мене, чудово звучить. Казка про Полярну зірку і Малу Ведмедицю – чудова назва для нової цікавенної історії.
– Полярна зірко, може будеш потім фантазувати про свої пригоди, а зараз завершимо розпочате? – перервала її роздуми Міцар.
– Так, звісно! Потрібно намалювати карту, що допомагатиме людям.
Ось так і утворилися на зоряному небі окремі сузір’я і з давніх пір люди звикли орієнтуватися по них. Тому, якщо ти чогось не знаєш, не забувай час від часу підіймати голову до неба. Маленькі яскраві красуні завжди готові прийти на допомогу.

Завдання 2. Відповісти на питання

  1. Як називається планета, на якій ми живемо?
    2. Як називається найближча до нас зірка?
    3. Які сузір’я ви знаєте?
    4. Хто був першим космонавтом?

5.Яка  сама маленька планета Сонячної системи?

  1. А яка – найбільша ?

Дидактичні ігри

Д.гра «Знайди тінь»

Д.гра «Що зайве?»

 

31.03.2020 Вівторок

Вихователь: Карга Н.Г.

Логіко-математичний розвиток

Тема: «Числа 1 -10. Задачі. Об’ємні геометричні фігури»

Мета: сприяти розвитку вмінь порівнювати і аналізувати. Розвивати увагу, логічне і асоціативне мислення, пам’ять; Удосконалювати вміння рахувати в межах 10; вчити помічати геометричні фігури в овочах і фруктах; ділити ціле на частини; розв’язувати логічні задачі.

Завдання 1. Порахуй чого скільки.

Завдання 2.  Виконай завдання.

Завдання 3. Розв’язати логічні задачі.

  • Слоненя, Зайченя і Ведмежа побудували собі нові будиночки і вирішили їх пофарбувати. Кому знадобиться більше фарби? Кому менше? Чому?
  • Хто голосніше кукурікає: корова чи кіт?

Завдання 4.

Ознайомся з плоскими та об’ємними геометричними фігурами.

Ознайомлення з соціумом

Тема: «Подорож у світ професій»

Мета: розширювати уявлення дітей про працю людей різних професій; вправляти в умінні закінчувати речення, використовуючи слова і словосполучення, що співвідносяться з певною професією людини; розвивати уміння дотримуватись правил рольових взаємовідносин; виховувати повагу до людей праці, бажання працювати.

Відгадай загадки

Хто це смачно варить борщ
І компот готує?
Каші з жару дістає,
І дітей частує? (Кухар)

Що у кого заболить,
Зразу кажуть: «Ай, болить!»
Їм спішить на допомогу добрий лікар… (Айболить)

Модну зачіску він зробить
І волосся підстреже. (Перукар)

Як назвати всі ці слова одним словом?  Що таке професія?

Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи?» 

  • Лікар

  • Вчитель

  • Швея

Дидактична гра «Хто що робить» Називіть представника професії, а дитина називає дії, які він виконує.

  • Кухар.( Варить борщ, ріже овочі, робить салат…)
  • Лікар.( Слухає хворого, дивиться горло, виписує ліки…)
  • Перукар.( Стриже, робить зачіски, фарбує волосся…)
  • Швачка.( Шиє одяг, пришиває ґудзики…)

 «Ким працюють твої батьки?»

Скласти розповідь про професію батьків.

Дидактичні ігри

Назви та розкажи про мешканців лісу

30.03.2020 Понеділок

Вихователі: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

Мовленнєвий розвиток

Тема: «Родини свійських тварин і птахів»

Мета: узагальнити та закріпити знання про свійських тварин та птахів; активізувати словник словами назвами тварин; виховувати допитливість до об’єктів живої природи.

Мовна гра « Хто як говорить?»

Ось вітається вівця. Як вона говорить? («Бе-бе-бе!»)

Вийшла кізонька із хлівця. Як вона говорить? («Ме-ме-ме!»)

Поросятко зі свинею. Як вони говорять? («Хро-хро-хро!»)

Кінь гривастий нас вітає. Як він говорить? («І-го-го!»)

І корівка вслід за ними. Як вона говорить?(«Му-му-му!»)

На подвір’всіх вітати я біжу!

Гра « Опиши тварину»

Розкажіть, як виглядає кішка.

Нам допоможуть картинки-символи. Спочатку дізнаємось, що вони означають.

  1. Як називається тварина?
  2. Велика вона чи маленька?
  3. Яка на дотик?
  4. Які частини тіла у неї є?
  5. Якого вона кольору?
  6. Що ще ти хочеш розповісти про цю тварину?

Складіть розповідь-опис  про  собаку, корову, порося (за цією схемою).

Гра « Назви лагідно»

( Утворення зменшувально-пестливої форми іменника)

Кіт …(котик);                         Коза…(кізочка);

Порося …(поросятко);       Корова…(корівка);

Ягня…(ягнятко);              Теля…(телятко);

Качка…(качечка);           Півень…(півник);

Курка…(курочка).

Гра « Зєднай два слова в одне»

(Утворення складних прикметників : у коровий довгий хвіст- вона довгохвоста і т. д.)

У кролика довгі вуха – (Він який?)….           У кози довгі роги- (Вона яка?)….

У коня довгі ноги- (Він який?)….                   У собаки довга шерсть- (Вона яка?)….

У корів довгі хвости- (Вони які?)….              У кота коротка шерсть- (Він який?)…

Малювання

Тема: «Тюльпани для мами»

Мета: закріплювати знання про перші весняні квіти; заохочувати до малювання; розвивати уяву, пам’ять, дрібну моторику рук; виховувати бажання малювати.

Відгадайте загадки

Виростає з цибулинки,
Різні має він відтінки.
Сам поважний, наче пан,
Із чужих країв – …
(Тюльпан)

На квітник погляньте, діти,
Там козак стоїть між квітів.
Весь червоний – гордий пан.
Не козак це, а …
(Тюльпан)

Прочитайте вірш:

Знову цвітуть тюльпани,

Знову радіє душа

І гоять душевні рани,

Краса увесь світ спаса.

Вони пламеніють на сонці,

Весняні квіти мої,

Побіля мого віконця

Співають дзвінкі солов,ї

А серденько радісно б,ється

Від радісних днів і краси

І сонечко в вікнах сміється,

Даруючи подих весни.

Намалюй тюльпан:

Крок 1. Почнемо з того, що відзначимо на аркуші паперу “опорну” точку. Вона повинна знаходитися по центру сторінки і на відстані близько 1/3 від верхнього краю аркуша.

Крок 2. Намічаємо контур майбутнього квітки. Для цього олівцем намалюйте ось таку “вилку”. Наша опорна точка повинна знаходитися в центрі цієї вилки, як показано на рисунку.

Крок 3 . Тепер визначимо контури листя. Листя у тюльпана довгі і широкі. Лінії контурів листя потрібно провести від нижнього кінця нашої “вилки” і вигнути ці лінії у верхній частині трохи назовні.

Крок 4. Тепер починаємо малювати дрібні пелюстки тюльпана. Зверніть увагу, що зовнішній край пелюстки більш округлий, ніж зовнішня лінія “вилки”. Таким чином, наш тюльпан буде мати чашоподібну форму. Внутрішній край пелюстки – проста дуга, яка йде до центру квітки – опорній точці.

Крок 5. Точно так само малюємо другий, симетричний, пелюстка. Зверніть увагу, що тюльпан буде виглядати більш реалістично, якщо один пелюстка буде трохи перекривати край іншого в нижній частині.

Крок 6 . І, нарешті, в центрі малюємо ще одну пелюстку.

Крок 7 .Переходим до стебла і листя. Стебло у тюльпана товстий – проведіть дві лінії з боків від опорної лінії – “ручки” нашої “вилки”. Зовнішні краї листя проведіть по складеним контуру, а внутрішні – дуги, що йдуть до стебла.

От і все. Наш тюльпан готовий. Розфарбуйте його, підключивши свою фантазію!

 

Тюльпани – дивовижні квіти, вони мають найрізноманітніші форми. Можна лише трохи змінити форму ліній – і у вас вийде зовсім інший вид тюльпана:

Чашечка цього тюльпана ширше, ніж на першому малюнку. Крім того, ми додали ще дві пелюстки. Вони знаходяться ззаду, за центральним пелюсткою.

Потренувавшись у малюванні тюльпанів, ви можете створювати цілі орнаменти з цих кольорів:

Дидактична гра

27.03.2020 П’ятниця

Вихователі: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

Мовленнєвий розвиток

Тема: «Родини свійських тварин та птахів»

Мета : закріплювати знання дітей про свійських тварин і птахів; активізувати словник словами назвами дитинчат тварин, назвати житла тварин; виховувати допитливість до об’єктів живої природи.

–         Хто живе на фермі?

–         Як ми можемо назвати цих тварин?

–         Чим відрізняються свійські тварини від диких?

Д/гра «Відгадай загадку»

Здавна людям помагає,

Довгий хвіст і гриву має,

Любить сіно пожувати,

«І-го-го» – ірже завзято,

Бо не відає про лінь,

Як працює в полі…(кінь)

Хто пасеться на лужочку,

Товстобокий, наче бочка?

Любить сіном ласувати,

Молочко дає малятам.

–         Будьте, му-му-му, здорові

І подякуйте…(корові)

В неї замість носа – рило,

Весь город ним перерила.

Хрюкає вона: «Хрю-хрю,

Дуже їсти я люблю!»

У багнюці спить щодня

Ця замурзана…(свиня)

«Ко-ко-ко» – лунає зранку,

Принесе нам до сніданку

Пташка золоте яйце –

І корисне, і смачне.

Що ж оце за чубатурка?

Це ряба матуся…(курка)

У дворі не ловить гав,

Каже грізно: «Гав-гав-гав!»

Пильно дім охороняє,

Кицю Мурку захищає,

Бачить з буди двір увесь…

Хто це, дітки? Звісно, …(пес)

Д/гра «На подвір’ї»

–         Назвіть тварин, які дають нам молоко.

–         Назвіть, у кого є пір’я.

–         Які тварини мають роги?

–         Хто приносить нам яйця?

–         Хто харчується лише травою?

–         Які тварини плавають у воді?

–         У яких тварин гладенька та коротка шерсть?

Д\ гра

 Д/гра «Назви дитинчат»

Дорослий починає речення, а дитина має продовжити його, назвавши у множині Родового відмінку дитинчат тварин

  • У корів багато… (телят)
  • У свиней багато …(поросят)
  • У кози багато … (козенят)
  • У вівці багато …(ягнят)
  • У коней багато…(лошат)
  • У курей багато …(курчат)
  • У качок багато… (каченят)

Ознайомлення з соціумом

Тема: «Ми приймаємо гостей»

Мета: розширювати знання дітей про правила поведінки в гостях та правила гостинності; формувати навички правильної поведінки за столом; з’ясувати обов’язки культурного гостя та господаря, норми їх поведінки; учити дотримувати правил вічливості під час вітання, знайомства та перебування в гостях.

«Здрастуйте, здрастуйте!» – мовлю за звичаєм.
«Доброго дня, Вам!» – кожному зичу я.
«Доброго дня, Вам!» – людям бажаю.
«Доброго дня, Вам!» – гостей вітаю. 

У нас на Україні , коли запрошують гостей , кажуть чарівні слова «ласкаво просимо».

– Чи запрошували ви когось у гості?

Чи любите ви ходити в гості?

– Без чого не можна ходити в гості?

– Що вам найбільше подобається, коли ви буваєте в гостях?

– Як ви готуєтеся до походу в гості?

– Коли на вас чекають, то краще прийти вчасно чи бажано трохи запізнитися? (Приходити в гості необхідно вчасно, як запрошували.)

– Чи можна приводити із собою «за компанію» знайомих або чужих людей?

Прочитайте вірш «Непрохана компанія» 

На День народження пінгвін
Покликав пінгвіна-одного.
А один був не один –
Привіз він маму з півдня…

 

А на хвості прийшла дружина,
Причому з’явилася не одна:
Її подруга з чоловіком
Прийшли на звану вечерю.

Ще привіз на один вечір
Дітей різних десять штук…
Був аргумент дуже вагомим –
Залишити вдома не з ким!

Ввалився чийсь брат з дружиною:
Що робити вдома у вихідний?!
Привів сусідку з онукою
І з бультер’єром Жучкою.

Гостей набилося стільки в будинок,
Що крижина розкололася…
І наш хазяїн у будинок потім
Не запрошував пінгвіна.

Бесіда за змістом 

– Де подіти верхній одяг? (Знімати шапку, верхній одяг, роззуватися слід у прихожій, іти мити руки.)

– Чи можна приходити в гості без запрошення?

– Коли слід прощатися?

Правила поведінки за столом

  1. Не спиратися ліктями на стіл, не нахилятися над тарілкою.
  2. Не тягнутися через увесь стіл, якщо слід щось дістати, потрібно когось попросити, щоб передали.
  3. Не розмовляй із повним ротом.
  4. Їсти слід не поспішаючи.
  5. Після завершення вживання їжі, ніж і виделку кладуть на тарілку ручками вправо. Це означає, що тарілку можна забирати.
  6. Компот їдять десертною ложкою.
  7. Кісточки ложкою складають на блюдце.
  8. Після їди витирають серветкою губи, серветку кладуть на стіл.

Незнайко все запам’ятав, а тепер давайте розкажемо йому, як користуватися столовими приборами під час обіду.

Дидактична гра

«Назви весняну квітку»

Повтори:

26.03.2020 Четвер

Вихователі: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

1.Логіко-математичний розвиток

Тема: «Число 10. Порівняння множин. Десяток»

Мета: сформувати уявлення дітей про число 10; визначати склад числа з двох менших чисел; закріплювати вміння порівнювати множини.

Порахуй:

Порівняй числа :

2.Розвиток мовлення

Тема: «Видатний українець – Т.Г.Шевченко»

Мета: ознайомити дітей з творами і біографією Т.Г.Шевченка; Учити уважно слухати і розуміти зміст художніх творів; формувати вміння виражати емоційний стан голосом мімікою; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій.

Щовесни , коли тануть сніги
І на рясті просує  «веселка»
Повні сил і живої снаги ,
Ми вшановуємо пам’ять Шевченка.

Саме в такий березневий  світлий час яскраво засяяла над Україною зірка Т.Г.Шевченка – пророка, поета , художника.
Сьогодні ми зустрінемося з великим українським поетом Т.Г.Шевченком. А чому саме зараз? Бо день народження і день смерті його стоять поряд   9 – 10 березня. Між цими двома березневими днями 47 років життя , яке стало славою і гордістю українського народу.
Сьогодні ми звертаємося до поета , який став для України заповітною думою , її без-смертною піснею. Тож нехай вогонь його душі ( запалюю  свічку ) запалить у наших серцях іскорку віри , надії , любові до рідної землі , свого народу.
– Придивіться до портрета Т.Г.Шевченка. І ви обов’язково  зустрінетесь з його сумними очима , в яких затаїлись невиплакані сльози , біль і печаль. Високе чоло свідчить про високий розум. Ми ніби  відчуваємо , як його переповнюють думи. Про що ж він мріє? А мріє він про свою долю безталанну ,  про далеких рідних людей , про Україну.

Прочитати твір «Садок вишневий коло хати» Т.Г.Шевченка:

Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.

Сем’я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так соловейко не дає.

Поклала мати коло хати
Маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
Затихло все, тілько дівчата
Та соловейко не затих.

Вивчити вірш «Дивлюсь, аж світає»:

Дивлюся, аж світає,
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце зострічає.
Соловейко в темнім гаї
Сонце зострічає.

Тихесенько вітер віє,
Степи, лани мріють,
Між ярами над ставами
Верби зеленіють.
Між ярами над ставами
Верби зеленіють.

Сади рясні похилились,
Тополі по волі
Стоять собі мов сторожа,
Розмовляють з полем.
Стоять собі мов сторожа,
Розмовляють з полем.

Дидактичні ігри

«Назви меблі»

«Знайди тінь»

25.03.2020 Середа

Вихователі: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

Підготовка до навчання грамоти

Тема: Звук [з], [з`]. Літера Зз

Мета: закріпити знання про звук [з], [з`]; ознайомити з літерою Зз; формувати вміння робити звуко-буквенний аналіз та складовий аналіз слів.

Д.гра «Скажи навпаки»

Назвіть склад зі звуком [з] або [з`], а діти змінюють ці склади навпаки: за – зя, зе-зє, зи-зі, зу-зю, азь-аз, уз-узь.

Відгадай загадки:

***

В полі, в лісі, навкруги,
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах.
(Заєць)

***

У савані проживає,
Чорно-білі смужки має.
І весела, і пригожа,
На конячку нашу схожа.
(Зебра)

***

Птаха бідкалась строката:
– Кажуть, я погана мати,
Поки з ґавами сварилась –
Пташеняток розгубила!
(Зозуля)

***

Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)

Назвати слова: зорі, зуби; коза,поїзд,мозаїка; круїз, віз. А дитина визначає, де знаходиться звук [з], [з`] – на початку, в середині чи в кінці слова. Прописати в зошиті літеру Зз.

Прописати в зошиті букву Зз.

Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Цінуємо та бережемо воду»

Мета: поглибити уявлення дітей про одну з найпоширеніших речовин у природу – воду; розширити знання дітей про значення води в житті всіх важливих об’єктів на Землі; виховувати дбайливе ставлення до природи, бережне ставлення до води.

Завдання 1.

В ємкість набрати води, поставити перед дитиною, виконуючи дії, прочитати віршовані рядки:

Набрала з криниці,

Свіжої  водиці,

Буду умивати,

Буду промовляти:

Водичко, водичко.

Умий, діткам личка

Рожеві та білі.

Як яблучка спілі.

***

Щоб полився дощик з неба,

Щоб росли увись дерева,

Щоб пливли вci кораблі

Щоб варились киселі,

Щоб не було в нас буди,

Жить не можна без …води.

Завдання 2. Прочитати оповідання

Загордилася Ріка. Дивіться, яка я широка, повноводна, які в мене зелені береги. І сонечко в мені відбивається, як у дзеркалі, і дерева високі, і небо блакитне.

Коли це небо затягнулося хмарами й пішов сірий Дощик. День іде, другий, третій. Стала сіра Ріка, сірі стали береги. Посірів увесь світ. Розгнівалась Ріка: -Доки ти хлюпотітимеш, нещасний? – Через тебе я стала потворна.

Дощик і каже: – Якби не я, сіренький, не була б ти широка, повноводна.

Ось так і нам не треба забувати, звідки ми.

Бесіда за змістом.

—      Як вихвалялася Piкa своєю красою? Яким став світ, коли пішов Дощ? Як обурилася Piкa? Що їй відповів Дощ?  Чому він так відповів?

Д.гра :

24.03.2020 Вівторок

Логіко-математичний розвиток

Тема: «Число нуль і цифра 0. Розв’язання задач і прикладів»

Мета: формувати уявлення про число нуль і цифру 0; вправляти у кількісній і порядковій лічбі; закріплювати вміння орієнтуватися у просторі.

Завдання 1.

Ознайомити дітей з числом нуль та цифрою 0

Завдання 2.

Розв’язати приклади:

  • 0+1 =
  • 7+0 =
  • 8-0=
  • 5-0=

Завдання 3. Д.гра «Чарівна квітка»

Завдання 4. Д.гра «Порівняй число»

 

Ознайомлення з соціумом

Тема: «Моя сім’я. Моя родина. Рід»

Мета: збагачувати уявлення про родинні взаємини; прищеплювати цікавість до свого роду; виховувати любов, чуйність та повагу до рідних.

Загадка:

Рідна мама і татусь,

І бабуся, і дідусь,

Братик, я й сестра моя –

Це усе одна … (сім’я)

Група людей, родичів, які проживають разом, спільно: чоловік і жінка, батьки і діти. Їх об’єднує спільний дім, господарство, спосіб життя. В давнину в Україні батьки мали багато дітей — сім Я, сім осіб і це вважалося, що є повна сім’я.

Родина — це ті люди, що знаходяться в родинних стосунках по предках, бабусях і дідусях: тітки, дядьки, їхні діти, племінники, двоюрідні сестри, брати і т. д. Вони родичі — близькі і далекі, але це вже родина. Родина йде корінням у давнину, тому треба вивчати свій рід і знати з якого ти роду-племені. Для цього у родинах складають дерево роду.

Якщо бабуся і дідусь живуть разом зі своїми дітьми і внуками — це вважається сім’я.

— Запитати хочу я, що то є таке сім’я?
Ти секретів не держи! Що таке сім’я, скажи!
— Сім осіб! Сім власних Я! Це і є одна сім’я!
Це батьки і діти їх, якщо дім єднає всіх.
— Як живуть разом усі і бабусі, й дідусі?
А коли нема дітей, що тоді? Нема сімей?
— І дідусі, й бабусі до сім’ї належать всі,
Коли разом всі живуть. Їх тоді сім’єю звуть.
— Ну, а що таке рідня? Я запитую щодня.
Розібрать не можу я, де родина, де сім’я?
— То ж запам’ятай, дружок, що рідня — це той зв’язок,
Що від предків наших йде і по крові рід веде.
— Дядечки й тітки усі, двоюрідні дідусі,
Їх жінки й чоловіки ще й племінники меткі.
— Рід історію веде, з глибини віків іде.
Родовід свій ти вивчай, древо роду пам’ятай!

Логічна гра «Кого як назвемо?»

Ким доводиться Вам мамина мама? ( Бабусею)

Хто для вас батько Вашого тата? (Дідусь)

Ким доводяться вам інші діти ваших батьків? (Братика і сестричками)

Хто для вас сестра вашої мами? (Тітка)

Брат вашої мами? (Дядько)

Ким ви вважаєте дітей із родин ваших тіток і дядьків? (Двоюрідними братиками і сестричками)

Познайомити дітей з прислів’ями про родину

  • В сім’ї і каша густіша.
  • У сім’ї, де немає злагоди, добра не буває.
  • В сім’ю, де лад, щастя дорогу не забуває.
  • В хорошій сім’ї хороші діти ростуть.
  • Скрізь добре, але вдома краще.
  • Де мир та лад, там і Божа благодать.
  • Дівоче смиренье дорожче намиста.                                                                                                                                        Вихователь: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

23.03.2020 Понеділок

Мовленнєвий розвиток

Тема: «Птахи міста»

Мета: закріплювати знання дітей про птахів у своїй місцевості; розрізняти птахів за зовнішніми ознаками та звичками; учити вживати іменники в родовому відмінку множини; утворювати від звуконаслідувальних слів дієслова.

Загадки про птахів:

* * *
Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
(Ластівка)

* * *
Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
(Горобець)
* * *
Ось хатина, в ній – Співак
Як цю пташку звати…
(Шпак)
* * *
Стрекотуха білобока
Звуть усі її …
(Сорока)

Не лікар, а дерева лікує.
З дерева лунає звук:
Хто там стукає: тук-тук?
(Дятел)

Д.гра «Відгадай та опиши пташку»

Д.гра « Хто, де живе»

Д.гра «Великі і малі»

– у сороки –сороченята

– у ворони – воронята

– у голуба – голуб’ята

– у горобця – горобенята

– у ластівки – ластів’ята

– Чиї малята – вороненята? ( Вороненята – пташенята ворони).

Малювання

Тема: «Весняна квітка»

Мета: закріплювати знання про перші весняні квіти; заохочувати до малювання; розвивати уяву, пам’ять, дрібну моторику рук; виховувати бажання малювати.

Посадила в квітнику

Квітку ніжну та струнку.

Жовті ніжні пелюстки,

Зеленесенькі листки.

В квітнику у мене зріс

Гордий красень… Це — (Нарцис)

***

Він – квітковий принц – поет

В капелюх жовтий одягнений.

Про весну сонет на біс,

Прочитає нам… (Нарцис)

 

 

 

 

 

 

Прочитати вірш:

Глянь кругом: вгору, вниз –

Вже весніє, сонце гріє,

Квітне жовтий нарцис.

– Квіти жовті, квіти сині –

Милі барви в Україні. М. Щербак

Завдання: намалюй квітку

Дидактичні ігри

Вихователь: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

20.03.2020 П’ятниця

Мовленнєвий розвиток

Тема: «Дерева та кущі»

Мета: узагальнити знання про дерева та кущі; учити визначати основні частини рослин; навчати порівнювати рослини за різними ознаками; вправляти в уміння утворювати іменники в родовому відмінку множини, у вживанні слів ознак; учити правильно будувати речення.

Д.гра «Де, що росте?»

Завдання: закріпити назви рослин

Завдання: вивчити вірш напам’ять

Вірш про крокуси

Гарно, тепло у садку,
Снігу вже немає.
Із-під листя у кутку
Крокус виглядає.
Наче золотом горять
Пелюстки жовтенькі,
І листочки мерехтять,
Ніжні, зелененькі.

Ознайомлення з соціумом

Тема: «В гостях у Малятка-Здоров’ятка»

Мета: закріпити знання дітей про основні чинники здоров’я та способи зміцнення свого організму; вчити дотримуватися правил особистої гігієни.

Інтерактивна вправа «Незакінчені речення»

Необхідно продовжити речення: «Коли я здоровий, у мене (Що?) …» і «Коли здоровий, я хочу (Що?) …» (Коли я здоровий, у мене веселий настрій; …міцний сон; …гарний апетит; …нічого не болить; …усмішка на вустах. –    Коли здоровий, я хочу гуляти; …гратись; …співати; …ходити в дитячий садок; …малювати; …дивитися мультик).

Завдання: познайомити дітей з прислів’ями та приказками про здоров’я

Здоров’я – це найбільший скарб. Бережи одяг доки новий, а здоров’я – доки молодий. Як нема здоров’я й сили, то і світ тобі не милий. Хто рано встає, той довше живе. Здоров’я – дорожче багатства. Ранок зустрічай зарядкою, а вечір проводжай прогулянкою. У здоровому тілі – здоровий дух. Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо. Той здоров’я не знає, хто хворий не буває. Чистота – запорука здоров’я. Солодко їсти та пити, по лікарях ходити. Добре слово лікує, а зле калічить.

Д.гра «Корисне – шкідливе»

Дидактичні ігри

“Назв професію”

Вихователь: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

19.03.2020 Четвер

1.Читання оповідання В.Сухомлинського «Сива волосинка»  

Василь Сухомлинський

СИВА ВОЛОСИНКА                                                                                                                                                                   Маленький Михайлик побачив у косі матері три сиві волосинки.
– Мамо, у Вашій косі три сиві волосинки, – сказав Михайлик.
Мама усміхнулась і нічого не сказала. Через кілька днів Михайлик побачив у материній косі чотири сиві волосинки.
– Мамо, – сказав Михайлик здивовано, – у вашій косі чотири сиві волосинки, а було три…Чого це посивіла ще одна волосинка?
– Від болю, – відповіла мати. – Коли болить серце, тоді й сивіє волосинка…
– А від чого ж у вас боліло серце?
– Пам’ятаєш, ти поліз на високе-високе дерево? Я глянула у вікно, побачила тебе на тоненькій гілці. Серце заболіло, й волосинка посивіла.
Михайлик довго сидів задумливий, мовчазний. Потім підійшов до мами, обняв її і тихо спитав:
– Мамо, а коли я на товстій гілці сидітиму, волосинка не посивіє?

Бесіда за змістом:

  • Про кого йдеться в оповіданні?
  • Що побачив Михайлик у косі матері?
  • Чому посивіла мама?
  • Що спричинило біль у серці мами?
  • Чи зрозумів Михайлик, чому з’явилися у мами сиві волосинки?

2.Логіко-математичний розвиток

Тема: «Числа один – десять. Задачі. Геометричні фігури»

Мета: продовжувати вчити в межах десяти;закріплювати вміння співвідносити кількість предметів з цифрою; вправляти в умінні складати та розв’язувати задачі; закріплювати назви геометричних фігур; виховувати уважність та інтерес до математики.

 Дидактична гра«Порахуй усно»

Задачі з математики

1)Цуценя після прогулянки біля ставка,згадав кого він бачив. Скільки птахів зустріло цуценя?

2) Сестра і брат отримали по 4 цукерки. Сестра з’їла 2 цукерки,а брат 3 цукерки. У кого залишилоася більше цукерок?

Дидактична гра «Знайди і назви геометричну фігуру»

Вихователь: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

18.03.2020 Середа

 

1.Логіко-математичний розвиток.

Тема: «Число десять. Порівняння множин.Десяток»

  1. «Порахуй тварин»                                                                                                                                                                       
  2. Порівняй множини                                                                                                 

    2.Ознайомлення з соціумом

    Тема: «Моя сім’я – моя родина»

    1. Розглянути картинку. Хто намальований?
    2. Розгляд сімейних фотографій. Назвати своїх членів родини.
    3. Пальчикова гімнастика « Моя сім’я»

    Давайте уявімо, що кожен пальчик — це хтось із нашої сім’ї.

    Перший пальчик — наш дідусь,

    Другий пальчик — то бабуся,

    Третій пальчик — наш татусь,

    А четвертий — то матуся,

    А мізинчик — наш малюк.

    3. Дидактична гра «Покличемо ласкаво»

    Запитати у дітей:

    Як звернемося до мами? (Вихователь допомагає дітям правильно сформувати слова у кличній формі: «Мамочко, матусенько, мамуню, матусю.»)

    Як ласкаво звернемося до тата? (Таточку, татусю.) Як покличемо лагідно бабусю? (Бабусю, бабусенько.) Як звернемося лагідно до дідуся? (Дідусю, дідусенько.)

    Як ставляться до тебе твої рідні? (Люблять, піклуються, доглядають, допомагають, жаліють, балують.)

    А як ви ставитесь до мами, тата, бабусі з дідусем, братиків та сестричок? Що ви робите разом?

    4. Дидактична гра «Знайди відмінності»

                                                                 Вихователь: Довбиш А.І., Карга Н.Г.

17.03.2020 Вівторок

  1. Підготовка до навчання грамоти

Тема: Звук [c], [c`]. Літера Сс

Мета: закріпити знання про звук [c], [c`]; ознайомити з літерою Сс; формувати вміння робити звуко-буквенний аналіз та складовий аналіз слів.

Д.гра «Скажи навпаки»

Назвіть склад зі звуком [c] або [c`], а діти змінюють ці склади навпаки: са – ся, се-сє, си-сі, су-сю, ась-ас, ус-усь.

Загадки

Загадати загадки:

«Я білий, справа не важка

Мене зробити з молока» (Сир)

«Добули її з води

Білосніжною, твердою.

Знову кинули туди –

В мить зробилася водою» (Сіль)

Д.гра «Знайди звук»

Назвати слова: сіль, слон; пасок,пісок; рис, ніс. А дитина визначає, де знаходиться звук [c], [c`] – на початку, в середині чи в кінці слова. Прописати в зошиті літеру Сс.

2.Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Сторінками Червоної Книги»

Мета: формувати знання дітей про значення екологічно-доцільної поведінки людини в природному довкіллі; надати знання про Червону Книгу; виховувати любов до природи.

  1. Розповісти про Червону Книгу.

Давним-давно на планеті Земля жили тварини, птиці та риби, яких зараз вже не знайти. Були і рослини, які тепер на Землі не ростуть. Так сталося в більшості своїй через жадібність людини. Заводи і фабрики отруюють воду і повітря. Звірі, що мають гарне хутро або шкіру, зникають. Є види риби і види птахів, які повністю зникли з Землі, тому що людина вирішила збагатитися за рахунок їх смачного м’яса або за рахунок інших чудових якостей. Наприклад, за рахунок гарного оперення. Ліси вирубуються через видобуток деревини. Для деяких видів трав умови лісу були необхідні для виживання. Та й багато дерев і чагарників могли жити тільки в лісі. Вчені підрахували, що за останні 400 років зникло більше 150 видів тварин і рослин! Тоді захисники природи вирішили об’єднатися і почати боротьбу з кривдниками нашої планети. Вони створили міжнародний союз охорони природи, який з 1966 року став видавати Червону книгу. Книгу вирішили так назвати за пропозицією ватажка спеціальної комісії союзу охорони природи Пітера Скота. Він вважав, що червоний колір – це колір небезпеки і він по-особливому привертає увагу і підкреслює важливість. Червона книга знаходиться в Швецарії в м. Моржі. У цю книгу до цього дня заносяться назви видів тварин і рослин, яких на Землі залишилося дуже мало, і тому вони потребують особливого захисту.

У нас в Україні є своя Червона Книга, куди внесені тварини та рослини, що зникають в нашій країні. Вони потребують нашого захисту та піклування.

2. Показати та розповісти про зникаючих тварин України.

Борсук – найбільший представник кунячих нашої фауни. Зовні він дуже відрізняється від своїх витончених гнучких родичів. Це щільно збитий звір із масивною “кормою”. Ноги короткі й кривуваті, з довгими пазурами, пристосованими для риття ґрунту. Борсук воліє селитися в місцевості пересіченій ярами й негустим чагарником. Цей звір – прекрасний грабар. Його нора – це система складних ходів і має більше 10 входів. Гніздова камера розміщається на глибині не менше 2 метрів і на відстані 8 метрів від входу в нору.

Зубр це великий і могутній бик. Його біловезький підвид вважається найбільшим серед усього роду Bison. Маса сучасних дорослих самців біловезького підвиду досягає 850 кілограмів, кавказького 700. Довжина тулуба 3 метри чи навіть більше, висота в плечах від 1,6 до 2 метрів. Дані про звичний для них ріст у 2 метри і масу до тонни, що зустрічаються в енциклопедіях та довідниках, ґрунтуються на обмірах тварин у XIX — першій половині-середині XX століття. Сучасні зубри дещо здрібнішали й поступаються за розмірами як своїм предкам (і їхнім опудалам) так і сучасним американським бізонам атабаським (підвид американських бізонів).

Мешкає у глибоких системах нір; травоїдний вид. Живе в сімейних групах, що складаються з батьківської пари та потомства (як правило, 15–20 особин). домівкою є підземна нора, яка передається через багато поколінь родини. У цих норах є 8–10 футові тунелі, які ведуть до великої кімнати, де проводить у сплячці вся сім’я.

Дидактичні ігри

ДИДАКТИЧНА ГРА ” Додай склад”.

ПРАВИЛА: Прочитайте перший склад. До складу додати літеру, щоб утворилося слово. Прочитайте створені слова. Які з цих слів зображені на малюнках.

Дидактичне доміно  “Він, вона, воно”

Назви по картинкам, де він, вона, воно.

Вихователь: Довбиш А. І., Карга Н.Г.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *