Логопедична “А” група “Лілея”

02.04.2020 Четвер

Вихователь: Олефір К.Е.

I Заняття: Ознайомлення з соціумом

Тема: «Вітаміни – друзі людини»

Гра – привітання «Прокидаємось».

Разом з сонцем прокидаємось,

Одне одному всміхаємось.

Разом з пташками співаємо,

Усім здоров’ячка бажаємо!

Читання прислів’їв про здоров’я.

Було б здоров’я – все інше наживеш.

Найбільше багатство – здоров’я.

Без здоров’я нема щастя.

  • Що потрібно людині для того, щоб бути здоровою?
  • Що означає „добре харчуватися”? Що треба їсти?

Вправа  «Назви улюблену їжу».

  • Проблемна ситуація – телефонний дзвінок від Чебурашки, який повідомляє про те, щ захворів Гена, нічого не їсть і не п’є. Допоможи його вилікувати.
  • Щоб вилікувати Гену, потрібно потрапити до країни Вітамінії . Потрібна негайна допомога.

Гра  «Всі вітаміни смачненькі»

Всі вітаміни смачненькі

І солодкі, і кисленькі.

Їжте діти їх охоче

Кожен, хто коли захоче.

Щоб були ви здоровенькі

І красиві й рум’яненькі,

Щоб росли міцними й дужими,

До хвороб були байдужим

Бесіда «Вітаміни – наші друзі»

Ми потрапили у країну Вітамінію. Вітаміни – це такі речовини,які допомагають дітям рости міцними та здоровими. Організм людини не може сам виробляти вітаміни, тому вона отримує їх з їжею. Багато вітамінів є у фруктах та овочах та інших

продуктах харчування. Коли людина погано їсть, то починає часто хворіти, а діти перестають рости. У кожного вітаміну є своє ім’я: А,В,С,D,E,K (розгляд продуктів, де «живуть» вітаміни) 

Вправа «Познайомся – «Я вітамін «С».

Вітаміни «С» – захищають нас від хвороб, особливо від застуди та грипу.

Розфарбуй та запам’ятай в яких продуктах є вітамін «С».

Давай тепер знайдемо кошик для Гени, який допоможе йому вилікуватись.

Гра – лабіринт «Знайди кошик».

Допоможи Чебурашці дібратися до кошика з вітамінами.

II Заняття: Конструювання

Тема: «Таця з фруктами»

Дидактична гра «Добери ключ до дверей»

(закріплення геометричних фігур)

Дидактична гра: «Четвертий зайвий»

Свою думку обгрунтуй.

Обговорення вірша

І лимон теж силу має,
Хворим він допомагає.
Та й смородина смачна,
І цілюща, й запашна.
Допоможуть зберегти
Вам здоров’я на роки.

  • Про що вірш?
  • Яка користь від лимона?
  • Яка ж смородина?
  • Що допомагають зберегти вітаміни?

 

 

01.04.2020 Середа

Вихователь: Олефір К.Е.

I Заняття: Мовленнєвий розвиток

Тема: «Птахи. Складнопідрядні речення»

Бесіда

– Яких птахів ти знаєш?

– А яких птахів називають перелітними? (ластівка, соловей, жайворонок, лелека).

-А як потрібно берегти птахів? Чому?

– Як ми можемо допомогти птахам взимку? Чи допомагаєш ти птахам?

– Як саме?

– А зараз ми поговоримо про тих птахів, які прилітають до нас з вирію.

– Я буду читати тобі загадки, а ти повинен відгадати про яку пташку тут ідеться.

Першим я приніс весну

Пробудив усе від сну,

Заспіваю під вікном,

Звуть усі мене… (шпаком)

Шпак є одним із перших вісників весни. Шпак – один із найвідоміших і найпопулярніших співочих птахів. Прилетівши з вирію шпаки охоче заселяють шпаківні, приготовлені для них людьми, або займають у лісі дупла, видовбані дятлами.

В лісі на зеленій гілці

Ніби грав хтось на сопілці

Підійшов поближче я,

І побачив… (солов’я)

Соловей – провісник Богині Весни: його спів завжди сприймається як щасливий Божий знак, а відсутність співу солов’я свідчить про передчуття біди.

На даху моєї хати

Оселився птах цибатий,

Довгий дзьоб і ноги має,

Мишок, жабок полюбляє,

Чемних діток із далека,

В кожен дім несе… (лелека)

Лелека – покровитель сім’ї і рідного дому. Лелека символ поваги до батьків; символ мандрівників; сімейного благополуччя, щастя; батьківщини.

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мушок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує…(ластівка)

Ластівка символізує щасливе родинне життя, ласку, любов і ніжність. Там, де звила гніздо ластівка, живуть добрі господарі. Вона також оберігає житло від грому, блискавки, пожежі. Вважають, що ластівка – улюблена Богом пташка, своїм щебетанням вона прославляє його, наче молитвою.

Хоч на дереві над нами

Прибиває щось гвіздками?

Наполегливо працює,

Хоч нічого не майструє… (дятел)

Дятли мають долотоподібний дзьоб, короткі лапи з міцними кігтями. Живляться комахами, яких видобувають з-під кори довгим язиком через отвори, зроблені дзьобом. Крім того, їдять насіння хвойних рослин. Для їх добування дятли влаштовують «дятлові кузні». Дятли — дуже корисні птахи. Вони ніколи не псують кору здорових дерев. Дупла, зроблені ними, часто використовують інші птахи, серед яких багато корисних.

Вправа «Закінчи фразу»

Птахи відлітають, тому що…

Зимою птахів необхідно годувати, тому що…

Найперший вісник весни….

Працьовитий птах це – …

Запропонувати розучити вірш В. Грінька

Ців-ців-ців! Ців-ців-ців!-

Налетіло горобців.

Горобцева пісня ця

Без початку, без кінця:

Ців-ців-ців! Ців-ців-ців!-

Погодуйте горобців.

Запропонувати проговорити в різних інтонаціях.

II Заняття Аплікація

Тема: «Будинок для шпаків»

Дидактичні ігри

ФАНТАСТИЧНІ ГІПОТЕЗИ

Технологія подібних гіпотез досить проста.

Вона має форму запитання: «Що було б, якби?»

* Що було б, якби зникли всі дорослі?

* Що було б, якби раптом зникло сонце?

* Що було б, якби до нас прийшов крокодил?

* Що було б, якби не було дерев і квітів?

* Що було б, якби не стало річок?

 Розучування пальчикової гри

31.03.2020 Вівторок

Вихователі: Поливко Л.Б., Олефір К.Е.

Заняття: Ознайомлення з природнім довкіллям

Тема: «Біла берізонька»

Читання вірша про берізку.

Як прийшла до нас уквiтчана
Весна,
Посадила я берiзку
Край вiкна.
Стала, стала я берiзку
Поливать,
Стала пiсеньку веселу
Ïй спiвать.
— Ти рости, моя берiзонько,
Рости,
Буйним листом всiм на радiсть
Шелести.

  • Чи знайомий тобі цей вірш?
  • Про що розповідає в вірші дівчинка?
  • Опиши, яка берізка?
  • Поглянь на гілки берези, що вони тобі нагадують?
  • А що є на гілочках берези?

  • Береза – одне з найбільш поширених дерев, зустріти її можна де завгодно. Береза – довгожителька, вона може рости багато років, у неї є безліч корисних властивостей. Весна ще не запанувала у світі, а під білою березою корою вже починається стрімкий сокорух. Навесні береза може видати багато корисного і смачного соку.

Дидактична гра: «Які слова б я сказав берізці»

Запропонувати дитині сказати берізці гарні слова.

Далі звернути увагу на картинку , де зображені бруньки берізки.

Спершу бубнявіють яскраво – зелені березові бруньки. Потім вони розкриваються у клейкі запашні листочки. Ці листочки ще маленькі та схожі на сердечка. Поволі вони більшають та одягають білокоре деревце у шати свіжої зелені. Тоді дерево прикрашає себе ще й пахучими світло – зеленими сережками.

Дидактична гра: «Склади речення за схемою»

Дидактична гра: «Хто залишив сліди?»

Пальчикове малювання

30.03.2020 Понеділок

Вихователі: Поливко Л.Б., Олефір К.Е.

Заняття: Логіко – математичний розвиток

Тема: «Цифри в межах 5. Співвідношення числа і цифри»

1.Чотири веселі киці

Грались у травиці.

Рижик теж до них прибіг –

Скільки кошенят усіх?

2.Лічба предметів: «Чарівні фігурки»

3.Перед дитиною геометричні фігури

-Скільки червоних кружечків? Жовтих? Зелених?

-Кожне число має свою назву. Для позначення чисел на письмі є спеціальні знаки – цифри. Під одним кружечком ставимо цифру 1. Під двома кружечками ставимо цифрк 2 і т.д.

4.Порахуй і скажи правильну відповідь.

Мовленнєва гра: « Відгадай слово»

Дорослий читає слова назви дій, дитина відгадує, яке слово задумано.

  • Сходить, світить, гріє…(сонце).
  • Шумить, сигналить, мчиться…(машина).
  • Готує, пере, прибирає, миє, шиє, любить…(мама).
  • Малюють, допомагають, граються, вчаться, прибирають, ростуть, бешкетують… (діти).
  • Мукає, жує, пасеться…(корова).

Дитина сама називає слова-дії:

  • що робить кішка, коли бачить мишку? (підкрадається, стрибає, ловить…)
  • що робить кішка, коли грається з бантиком? (бігає, підскакує, хапає, тягне, радіє…)

Логічна гра: «Порахуй та поєднай»

Запропонувати визначити геометричну фігуру та обвести по контуру

27.03.2020 П’ятниця

Вихователі: Поливко Л.Б., Олефір К.Е.

I Заняття Художня література

Тема: Читання оповідання «Тихо бабуся відпочиває»

Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ
Тихо, бабуся відпочиває

Прийшла зі школи маленька Галинка. Відчинила двері, щось хотіла весело сказати мамі. А мама насварилася на неї пальцем і Галинка тихенько підійшла до столу, поклала книжки.

— Тихо, Галинко, бабуся відпочиває. Цілу ніч вона не спала, боліло серце.

Пообідала й сіла за уроки. Читає книжку тихо-тихо, щоб не розбудити бабусю.

Відчиняються двері, заходить Оля, Галинчина подруга. Вона голосно й каже:

— Галинко, послухай…

Галинка насварилась на Олю пальцем, як мати на неї, і пошепки мовить:
— Тихіше, бабуся відпочиває. Цілу ніч вона не спала, боліло серце.

Сіли дівчатка до столу й розглядають малюнки. А з бабусиних очей впали дві сльозинки. Коли бабуся прокинулась, Галинка й питає:

— Бабусю, а чого ви плакали уві сні?

Бабуся усміхнулась, приголубила Галинку. В її очах світилась радість.

Запитання:

  1. Чому не можна було в голос розмовляти ні Галинці, ні Олі?
  2. Як поводилися дівчатка?
  3. Чому бабуся плакала?
  4. А ти жалієш дорослих, коли вони нездужають?

II Заняття: Малювання

Тема: «Моя сім’я»

ГРА «ЗГАДАЙ СЛОВО»

Дорослий називає ознаки якогось предмета, а дитина відгадує, про що мова.

  1. Круглий, великий, гумовий, легкий… (М’яч)
  1. Темна, велика, низька, дощова…(Хмара)
  1. Холодна, чиста, прозора, стрімка…(Вода, річка)
  1. Білий, пухнастий, холодний, рипучий…(Сніг)
  1. Блакитне, чисте, безхмарне, прозоре…(Небо)
  1. Добра, хороша, рідна, лагідна, дорога…(Мама)

Дидактична гра: «Тварини та їх дитинчата»

Дитина називає дитинчат тварин

У ведмедя…

У оленя…

У вовка і тд.

26.03.2020 Четвер

Вихователі: Поливко Л.Б., Олефір К.Е.

I Заняття: Ознайомлення з соціумом

Тема: «Право дитини на сім’ю»

Звернути увагу дітей на настрій слоника.

  • Як ви гадаєте, чому сумує слоненя? (Слоненятко каже, що він не має сім’ї тому і сумний)
  • Давайте йому дамо ім’я, бо ми знаємо, що всі мають право на ім’я. Скажи мені, як тебе звати?
  • А як ніжно тебе називають матуся, татусь? Тож, яке ім’я ми придумаємо для слоненятка? (Тобік)
  • Зверни увагу на картинку, як ти гадаєш , яке право тут зображено?                                                                         
  • Правильно, йдеться про право на сім’ю, у кожного є своя сім’я. А що таке сім’я?
  • Послухай вірш «Що таке сім’я?»

Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаємо
І пісні про це співаємо.

Люба матінко моя —
Як пишаюсь нею я!
В неї рук золотії.
Серцем кожного зігріє.

Тато сильний і завзятий —
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо для всього хист він має.

Дід і бабця — у пошані,
Вони праці ветерани.
Всіх онуків міцно люблять.
І як пташенят голублять.

Є у мене ще й брати —
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло всіх сім «я»
Знайте, це моя сім’я.

  • Хто живе разом з тобою?

Дидактична гра: «Скажи ласкаві слова родині»

  • Мама – матуся, мамуся…
  • Тато – татусь, татко..
  • Сестра …
  • Брат…
  • Бабуся…
  • Дідусь…

Дидактична гра: «Додай слово»

  • Моя мама вміє…
  • Мій тато вміє…
  • Моя бабуся вміє і тд…

Ми зовсім забули про нашого Тобіка, я пропоную його відправити на чарівному килимку, щоб він знайшов свою родину.

Поглянь відбулося диво наш Тобік знайшов свою родину.

II Заняття: Ліплення

Тема: «Ліплення за уявою»

Запропонувати зліпити дитині те, що вона бажає.

Дидактична гра «Довгі та короткі слова»

Дитина викладає на довгі промінчики картинки, що позначають довгі слова, на короткі відповідно — картинки, що позначають короткі. (Якщо немає можливості роздрукувати, то дитина орієнтуючись на малюнок має назвати короткі та довгі слова і уявно поселити в те чи інше коло.)

Логічна гра «якої фігури не вистачає?»

Розучування скоромовки

Дорослий читає скоромовку, пояснює значення незрозумілих слів. Потім дитина повторює скоромовку, поступово збільшуючи темп.

Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси та жакет.

25.03.2020 Середа

Вихователі: Поливко Л.Б., Олефір К.Е.

I Заняття: Мовленнєвий розвиток

Тема: «Родина. Спільнокореневі слова»

Дорослий читає вірш, пропонує доповнити останнє слово

І скажу вам залюбки,

Тато й мама – це батьки,

Я із братиком – їх діти.

Всі ми вмієм дружно жити.

Тато, мама, братик, я,

Ну , а разом ми – … (сім’я)

  • Кого ти бачиш на картині?
  • Як їх можна назвати одним словом?. Запропонувати дитині скориставшись картиною розповісти про те, куди йде родина.
  • Як ти гадаєш, куди йде родина?
  • Що робить кожен член родини?
  • Який у них настрій?

Вправа на дихання

Запропонувати дитині уявити, що ви на прогулянці в лісі і ваші ручки змерзли.  Для того щоб зігрітися , треба плеснути себе долонями по плечах, промовляючи «у-х-х!»

Вправа «Утвори слово»

Запропонувати дитині дібрати спільнокореневі слова до слова родина (рід, родичі, народитися),  мама, бабуся, за потреби ставити навідні запитання.

Робота зі скоромовкою.

Запропонувати дитині декілька раз повторити скоромовку.

Йшов індик з індичкою,

Йшов понад річкою,

А за ними – індичатко,

Починаймо все спочатку…

  • Про чию сім’ю йдеться в скоромовці?
  • Назви тварин, та їх дитинчат. (Мама – індичка, тато – індик, діти – індичата) Під час повторювання звернути увагу на вимову звука [ч].

Чка-чка – бігає індичка,

Чата-чата – а за нею індичата.

Чешня-чешня – червоніє в нас черешня.

Чка-чка – дуже в нас глибока річка.

Гра «Який? Яка?»

Дорослий називає члена родини, дитина говорить слова прикметники. (Тато – сильний, високий і тд.)

II Заняття: Аплікація

Тема: «Родинне дерево»

Дидактична гра «Допоможи звірятам»

Запропонувати  розселити звірят у будиночки, зважаючи на те, що тварина, у назві якої один склад, мешкає в одноповерховому будиночку, 2 склади — у двоповерховому…

Розучування вірша Г. Бойка «Берізка»

Як прийшла до нас уквiтчана
Весна,
Посадила я берiзку
Край вiкна.
Стала, стала я берiзку
Поливать,
Стала пiсеньку веселу
Ïй спiвать.
— Ти рости, моя берiзонько,
Рости,
Буйним листом всiм на радiсть
Шелести.

Робота з мнемотаблицями

 

24.03.2020 Вівторок

І Ознайомлення з природнім довкіллям

Тема: Весняний день

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яка пора року передує весні?

А яка наступна пора року?

Запропонувати розглянути картину «Весняний день»

Що ти бачиш на картині?

Чи й справді це весняний день?

Що нам підказує, що зображений саме весняний день, а не осінній наприклад?

Які зміни в живій природі відбулися з приходом весни?

Дидактична гра «Про що розповідає весна?»

Серед запропонованих картинок дитина має обрати ті, що стосуються весняних явищ. Свій вибір обґрунтувати. За потреби дорослий задає навідні запитання.

Дидактична гра: «КАЗКОВІ  ГЕРОЇ  ТА   ЇХНІ  ПРАВА»

Запропонувати розглянути казкових героїв, запитати в яких казках ми їх зустрічали.

Згадати та проаналізувати їхні вчинки.

Дидактична вправа: «Права дитини»

Розглянути квітку прав дитини, розповісти дитині про її права.

Тренінг: «Як треба вітатися»

-Зараз ми поговоримо про ввічливість. Адже люди повинні не лише вимовляти слова, а й знати коли і про що говорити.

Проблемна ситуація.

До групи заходить хлопчик, коли там вже всі діти приготувалися до заняття

Петрик:

– Привіт! Ой, а я спізнився. А про що ви тут розмовляєте?

Вихователь:

– Так, ти спізнився. А ми про ввічливість говоримо.

Петрик:

– О-о-о! А я ввічливий!

Вихователь:

– Ну коли ти ввічливий, то ти і вітатися вмієш?

Петрик:

– Авжеж! Я ж сказав: «Привіт», – значить я ввічливий.

– А чи все правильно сказав Петрик?

Дитина  називає помилки і виправляє їх.

– А як взагалі можна привітатись? (Доброго ранку, доброго дня, здрастуйте). І щоб в голосі нашому чулась доброта. Чи можна говорити при зустрічі «Привіт»?

– Так, але лише своїм друзям.

– А як можна привітатися на відстані?

Поклонитись, махнути головою чи рукою.

– А хто повинен привітатись перший при зустрічі з дорослими людьми?

– Дійсно, вітання бувають різні. Чи то уклін, чи слова вітання, чи лагідна посмішка, спільне в них те, що привітання означає: «Ти мені приємна людина. Я тобі бажаю всього найкращого».

Проблемна ситуація

Почніть опрацювання картинок із обговорення віршика.

Запам’ятала

Научила доню мати

«До побачення» казати.

І дівча оті слова ні на мить не забува.

Ступить з двору на поріг

– «До побачення», – до всіх…

-Чи правильно вживала дівчинка слова «До побачення»?

-Коли їх треба казати?

Розучування пальчикової гри

Вихователь: Олефір К.Е.

23.03.2020 Понеділок

I Заняття: Логіко – математичний розвиток

Тема: Порядкова лічба. Висота предметів. Частини доби.

Запропонувати дитині розглянути зображене.

  • Хто перед тобою зображений?
  • Чи однакові ці мотрійки?
  • Чим вони відрізняються?
  • Яку хустинку вдягнула найвища мотрійка? А найнижча?
  • Скільки мотрійок зображено на верхній смужці?
  • А на смужці знизу?
  • На якій смужці мотрійок більше?
  • Поглянь на верхню смужку і скажи, яка за рахунком стоїть мотрійка в синій хустинці? В коричневій і тд….                                                                                                                                                                                                 

II Заняття:  Ознайомлення з соціумом

Тема: «Мої бабуся та дідусь»

Відгадування загадок

Ще голубонька рідненька –

Добра, мила і старенька.

Я ніколи не журюся,

Бо у мене є …(бабуся)

Сивий, мудрий і поважний.

Заклопотаний, відважний.

Всього я в житті навчусь,

Бо зі мною мій … (дідусь)

  • Чи є в тебе бабуся, дідусь?
  • Як їх звати?
  • Як лагідно ти називаєш бабусю, дідуся?
  • А вони тебе?

Дидактична вправа «Бабуся яка?»

Дитина добирає означення до слова бабуся.

Дидактична вправа «Дідусь який?»

Дитина добирає означення до слова дідусь.

Дидактична вправа «Що робить дідусь / бабуся?»

Дитина називає дієслова, що стосуються ролі дідуся / бабусі в сім’ї.

Дидактична гра «Доповни речення»

Мої бабуся та дідусь живуть… (у селі / місті)

У минулому моя бабуся працювала…

Мій дідусь любить…

Моя бабуся вміє робити…( пиріжки, в’язати і тд.)

Я люблю своїх дідуся та бабусю за те, що…

Розучування пальчикової гри

Логічна гра: «Що зайве?»

Дитина має обґрунтувати вибір.

Читання тексту за допомогою картинок

Дорослий читає, а дитина доповнює зміст відповідно до картинок.

Вихователь: Поливко Л. Б.

 

20.03.2020 П’ятниця

I Заняття: Ознайомлення з природнім довкіллям

Тема: Первоцвіти

Щороку першими проявами весни є поява першоцвітів. Вони кольоровими промінчиками виглядають на лісових галявинах та гірських пагорбах, вкриваючи їх мальовничими килимами. Під назвою першоцвіти (первоцвіти, ефемероїди) біологи об’єднують ранньовесняні квіти, що розпускаються ще до появи листків на деревах. Природа їх розмальовує у яскраве забарвлення, яке неможливо не помітити на тлі темного лісового покриву чи залишках снігу на пагорбах гір. Майже всі первоцвіти занесені до червоної книги і збирання їх на продаж, або заради примхи вважається браконьєрством.

Читання вірша

Не зривайте первоцвіти

Тане сніг, весна, відлига…
Рушила по річці крига.
Сонце світить, пригріває
Йде тепло, зима тікає.

В лісі сніг іще лишився,
Під деревами укрився,
Сніг від сонечка сховався,
Теплих променів злякався.

Та з під снігу – справжнє диво:
Первісток весни сміливий
Показав чоло тендітне,
Пелюсткове і привітне.

То підсніжник, первоцвіт,
Сніг долаючи і лід,
Прагне з сонцем привітатись
І з весною обійнятись.

Не зривайте первоцвіти,
Помилуйтеся на квіти.
Той, хто робить з них букети
Знищує життя Планети.

  • Про кого цей вірш?
  • Які квіти згадуються у вірші?
  • Як ви гадаєте чому пролісок називають первоцвітом?
  • Які первоцвіти ви ще знаєте?
  • Чому автор нас просить не зривати первоцвіти?

Шафран

Підсніжник

Пролісок

Первоцвіт весняний

Дидактична гра: «Впізнай за описом»

Це гарна лісова квітка, її можна зустріти в лісі на початку весни. Вона прокидається, коли ще сніг лежить на землі. (Підсніжник)

Це маленька, але мужня рослина має тоненьке стебельце з малесеньким видовженим листочком, що розташовані попарно. Квіточка має ніжні, видовжені, загострені на кінці пелюстки синього кольору. У неї ніжні, ледь чутні пахощі. (Пролісок)

На короткому стебельці розміщена фіолетова 6-пелюсткова квітка, яка цвіте в березні. Занесена до Червоної книги України. (Шафран)

Складання памятки

«Будь природі другом»

  • Не зривайте первоцвітів під час цвітіння;
  • Не руйнуйте місця зростання первоцвітів;
  • Кожна квіточка ― вам на радість, кожна рослинка ― для вашого добра, кожна травинка для вашого здоров’я;
  • Збираючи лікарські рослини, завжди залишайте частину, щоб вони росли і надалі;
  • Пам’ятаймо! Первоцвіти чекають нашої допомоги!

II Заняття: Малювання

Тема: Весняне сонечко

Дидактична гра «Про що говорить смайлик?»»

Запропонувати розглянути смайлики, передати настрій та емоції про які говорить нам смайлик.

Мовна гра « Доповни речення»

Заучування  скоромовки «Лисяча родина»

Лис та лиска лісом йшли,

Ласих лисенят вели.

Діти повторюють скоромовку виразно та чітко,  спочатку у повільному, потім у швидкому темпі.

Ускладнення: запропонувати дитині проказати скоромовку в заданій мовній інтонації: питально, здивовано, весело, сумно тощо.

Вихователь: Олефір К. Е.

19.03.2020 Четвер

I Заняття: Ознайомлення з соціумом

Тема: «Знайдемо маму дитинчаті»

Відгадування загадок

Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути: “Гав”,
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака,
Знають всі, що це… (собака)  

Лахматенький,
вусатенький,
Лапки м’якенькі,
а кігтики гостренькі…(котик)

В неї замість носа — рило,

Весь город ним перерила.

Хрюкає вона: «Хрю-хрю,

Дуже їсти я люблю!»

У багнюці спить щодня

Ця замурзана… (свиня)

Ця тварина каже : “Ме!

Чи ви знаєте мене?

Маю бороду і роги,

Забирайтеся з дороги!

В лісі обгризу лозу”.

Упізнали ви … (козу)?

– Назвемо цих тварин.

– Хто це? (корова, собака, кінь, свиня, кішка, овечка, коза)

– Як можна назвати одним словом цих тварин? (домашні тварини)

– Чому їх так називають?(за ними доглядає людина)

Поки ми відгадували домашніх тварин, всі тварини переплуталися. Давай наведемо лад.

II Заняття: Конструювання

Тема: Песик

Бесіда з дітьми про домашнього улюбленця, наголосити на правилах поведінки з собакою. Попередити про його небезпеку.

Запропонувати з паперу створити веселого песика та вірного товариша.

Розучування вірша «Вже весна» О. Кононенко

Вовк ведмедя розбудив:
— Вже весна, гуляти йди!
Виліз велетень з барлогу —
Вовк втікає в ліс від нього.

Дидактичні ігри

Геометрична головоломка «Колумбове яйце»

Логічна гра: «Відгадай загадку про знайому пташку»

* * *
Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
(Горобець)

* * *
Ось хатина, в ній – Співак
Як цю пташку звати…
(Шпак)

* * *
Стрекотуха білобока
Звуть усі її …
(Сорока)

* * *
Не лікар, а дерева лікує.
З дерева лунає звук:
Хто там стукає: тук-тук?
(Дятел)

* * *
Сам вечірньої години
Заховався в кущ малини.
Та на дуду голосну
Грає пісню чарівну.
(Соловей)

Вихователь: Поливко Л.Б.

18.03.2020 Середа

I Заняття: Мовленнєвий розвиток

Тема: «Тварини»

Пальчикова вправа «Зайчик»

Зайчик сірий стриба спритно

В лапках він трима морквинку.

(Пальці стиснуті в кулачок. Виставити вгору вказівний і середні пальці).

Ось скільки в нас багато друзів у зайчика. А хто хоче спробувати описати зайчика?

Дидактична гра «Четвертий зайвий»

Дорослий називає тварин, дитина уважно слухає.

Мишка, білка, їжачок, півень.

Хто зайвий? Чому?

(Зайвий півень тому що він свійський птах, а мишка, білка і їжак дикі тварини).

Білка, мишка, зайчик, качка.

Гусак, білка, мишка, лисиця.

Індик, мишка, білка, ведмідь.

 

Пальчикова гра «Їде білка своїм возом»

Їде білка своїм возом

Каже – Я підвести можу:

Лисичку-сестричку

Горобчика, синичку

Ведмедя товстоп’ятого

Ще й зайчика вухатого.

Дидактична гра «Чим схожі та чим відрізняються»

Діти послухайте, ви чуєте? Хтось сперечається. Та це ж лисичка з білочкою, їм дуже цікаво чи знаєте ви, чим вони схожі? (одинаків колір хутра, пухнасті хвостики і т.д.) А чим відрізняються? (білка стрибає, а лисичка бігає; різні вушка і т.д.)

Діти, а зайчику теж цікаво дізнатися чим він схожий з лисичкою? А чим відрізняються?

Дидактична гра «Хто що робить?»

Діти, а ведмедику, цікаво дізнатися, чи знаєте ви, що він в лісі робить? (спить, смокче лапу, реве, ходить)

А зайчик, що робить? (стриба, тікає, гризе моркву)

Білочка?… Вовк?…. і т. д.

Запропонувати дитині згадати, які звуки ми можемо почути в лісі? (шелест листя, свист вітру)

Як листячко шелестить? (ш-ш-ш)

Давайт, тихенько скажемо, як листя шелестить: ш-ш-ш.

А тепер голосно: ш-ш-ш.

І тихенько: ш-ш-ш.

Ану скажи, як вітер свистить? (с-с-с)

Давайте тихенько скажемо, як вітер свистить: с-с-с.

А тепер голосно: с-с-с.

І знову тихенько: с-с-с.

II Заняття: Аплікація

Тема: Птахи на крилах весну принесли

Запропонувати розглянути пташку.

Звернути увагу на будову тіла, покрив, розповісти про особливості пристосування до життя. (На прикладі декількох птахів)

Запропонувати з паперу створити казкового птаха

Знову звернути увагу на будову тіла, виділити та назвати частини тіла.

Зазначити, що всі частини тіла пташки будуть виготовлені з кіл.

Дидактичні ігри

Мовленнєва вправа «Слова узагальнення»

 

Ігри з логіко- математичного розвитку

на закріплення кількісної лічби

Гра на закріплення знань про геометричні фігури

Вихователь: Олефір К.Е.

17.03.2020 Вівторок

1.Мовленнєвий розвиток

Тема: Ознайомлення зі звуком [ ш ]

1.Запропонувати дітям прослухати казку.

Пригода Звука [ш]

Звук [ш] сидів на кущику шипшини і тишком-нишком наспівував свою пісеньку: «ш-ш-ш-ш». Але самому йому було дуже сумно і він заплакав: «ш-ш-ш-ш». Вітер, почувши, як хтось плаче, зашелестів листочками і поніс Звук [ш] далеко в ліс. Стомившись, він присів на дерево і почав гратись зі Звуком [ш]. Листочки на дереві зашелестіли, затанцювали, а Звук [ш] весело наспівував вітру пісеньку: «ш-ш-ш-ш». тепер вони завжди разом граються на дереві, а листочки нашіптують їм веселу пісеньку: «ш-ш-ш-ш».

  • Як називається казка?
  • Про кого ця казка?
  • Яку пісеньку наспівував вітер?
  • Який звук в казці зустрічається найчастіше?

2.Розучування скоромовки на звук [ ш ]

Сів шпак на шпаківню,
Заспівав шпак півню:
— Ти не вмієш так, як я,
Так, як ти, не вмію я.

3.Запропонувати  розмалювати літеру «Ш»

2.Ознайомлення з природнім довкіллям

Тема: «Лісові мешканці»

  1. Запропонувати дитині розглянути картину                                                                                                                       
    • Хто зображений на картині?
    • Назвіть цих тварин.
    • Кого ще ми бачимо на картині окрім тварин?
    • Чи можна їх назвати лісовими мешканцями?
    • Чому?
    • Чим займаються лісові мешканці?
    • Діти, як ще можна назвати цю картину?

    Після бесіди, запропонувати дитині скласти невеличку розповідь за картиною.

    2.Дидактична гра: «Склади речення за схемою»                                                                           

    3.Логічна гра: «Що зайве?»

    Дитина має свій вибір обґрунтувати. За потреби дорослий допомагає дитині.

    Рекомендую: Слідкувати, щоб діти граматично вірно будували речення.

    Звертати увагу на правильну вимову звуків у словах.

    Вихователь: Олефір К.Е.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *