Група компенсуючого типу “Промінчик”

02.04.2020 Четвер

Вихователь:Жидик О. І. ,Панюта О. М.

  1. Прочитати дітям (за змогою вивчити) вірш “Наші друзі вітаміни”

В грушах, яблуках, горіхах

Вітаміни всім на втіху.

І червоная шипшина

Містить безліч вітамінів!

  1. Гра “Спіймай вітамінку”

Діти повинні спіймати м’яч, коли дорослі називають продукти багаті вітамінами, і не ловити м’яч, якщо у продуктах немає вітамінів.

Мета : розширювати та поглиблювати знання дітей про користь овочів, фруктів та інших корисних продуктів для здоров’я дітей.

  1. Ліплення “Такі чудові вітамінки”

  1. Загадки з городу
  2. Сенсорно тактильна гра “Знайди хусточку для лисички”

Мета. Розвивати тактильне відчуття. Дати поняття “гладенька”.

3-4 види тканин.

Словник. Хусточка, гладенька, м’якенька.

01.04.2020  Середа

Вихователі: Панюта О.М., Жидик О.І.

  1. Аплікація. Весняний настрій.

Поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі , про рослини – весняні квіти; формувати у дітей вміння відображати в роботі прикмети ранньої весни, виховувати інтерес до пізнання природи.

2.Вправа на розвиток фонематичного сприймання «Повтори!»

Запропонуйте дитині повторити за вами склади
– та-та-да – пі- пи – ат-от
– па-па-ба – мі-ми – ум-ом
– ка-ка-га – ді-ди – іт-ит
– ва-ва-фа – кі-ки – ек-єк

  1. Малювання олівцями. Показати птахам шлях до гнізда.

    Провести лінії так, щоб всі птахи потрапили до гнізда.

 

  1. Розучити пісню-гру Г. Демченко «Калачі»

Я печу, печу, печу

Діткам всім по калачу.

Зверху маком потрушу,

В піч гарячу посаджу.

Випікайтесь, калачі.

У натопленій печі.

Буду Васю, буду Нату

Калачами частувати!

  1. Допоможіть Лунтику порахувати предмети та обведіть олівцем правильну цифру.
  2. Промовляємо склади

         

31.03.2020 Вівторок

Вихователі: Жидик О.І., Панюта О. М

 1.Пальчикова гімнастика “Кухарі”

Щоби кухарями стати,

Треба пальці розім’яти. (Стискають і розтискають кулачки)

Тісто розминаємо,

У стовпчики скачаємо. (Потерти долоньки одна об одну)

Тістечко виготовляємо.

2.Ліплення “Тістечка для рідних”

Мета: вправляти дітей у розкачуванні пластиліну прямими і коловими рухами рук, сплющувати його долоньками; виховувати працелюбність, турботливе ставлення до близьких, любов щирість.

3.Математична гра “Добери за формою”

Вчимо з дітками фігури і кольори

4.Вивчити руханку “У нашій сім’ї працьовиті ми всі”

У нашій сім’ї працьовиті ми всі, (Стоять прямо, руки на поясі)

Ось так ми витрушуємо килими. (Імітаційні рухи)

Ось так ми збирали опеньки в гаю! (Присідають і зображують збирання грибів)

Ось так підмітаємо хату свою! (Імітаційні рухи)

Ось так ми покупки в сумках несемо! (Імітаційні рухи)

Ось так  подушки всі ми переб’ємо. (Змахують долоньками і виконують нахили тулуба в сторони)

А так ми навшпиньках будем ходить, Коли хтось в родині захоче спочить! (Обережна ходьба на носочках)

5.Дихальна вправа “Де дзвенить комарик”

Дитина сидячі на стільці, одночасно з поворотом тулуба праворуч-ліворуч робить довгий видих на звук з-з-з-з-з.

30.03.2020 Понеділок

Вихователі: Панюта О.М., Жидик О.І.

  1. Малювання. Хто сховався в крапках.

Мета: розвивати в дітей графічні навички, точність рухів руки; формувати вміння з’днувати крапки послідовно, створюючи певне зображення.

  1. Вправа «Покажемо вірш»

Миші бігали, шуміли (бігати по колу)

І по даху тупотіли (тупотіти ногами),

Танцювали всі гопак (пританцьовувати),

В долоні плескали – отак (плескати в долоні)!

Кіт на дереві дрімав (підкладати долоньки під щічку і закривати оченята),

Потягався, позіхав (потягуватися, позіхати і прикривати рот долонькою).

Галас кіт почув – і «Няв!» – (прикладати долоньку до вуха, прислухатися, нявкати),

Танцюристів розігнав (тікати)!

  1. Гра «Цікава подорож краплинки»

З’єднати лініями краплинки за кольрами.

  1. Вправа для розвитку мовного дихання «Кулька»

Цю вправу бажано робити спочатку лежачи (щоб дитина повністю розслабилася), а потім сидячи чи стоячи. Вдих через злегка відкритий рот (живіт надувається, як кулька, плечі не піднімати). Видих через вільно відкритий рот, неначе кулька повільно здувається. Рух живота контролюється рукою. Цю ж вправу повторити з подовженим видихом на звуки (А, О, У, И). Видих під час вимови цих звуків повинен бути спокійним і безперервним.

  1. Знайти відмінності.

Запропонуйте дитині розглянути картки із зображенням двох картинок, що мають кілька відмінностей. Необхідно якомога швидше знайти ці відмінності, назвати їх та пояснити свою відповідь.

27.03.2020 П’ятниця

Вихователі: Панюта О.М., Жидик О.І.

1.Конструктивно-будівельна гра “Меблі для ляльки Катрусі”

Мета: учити дітей накладати цеглинку на кубик та прикладати цеглинку, ставлячи вертикально до кубика; закріпити назву будівельного матеріалу та основні кольори; розвивати дрібну моторику, окомір; виховувати інтерес до конструювання, бажання доводити розпочату справу до кінця.

  1. Мовленєва гра “Назви одним словом”                                                                                                                  
  2. Сенсорно дидактична гра “Кольораві їжачки” (гра з прищіпками)

Мета: вчити кольори; розвивати дрібну моторику рук.

  1. Заняття з валеології “Що погано, а що добре для зубів”

Вчимо діток чистити зубки кожного дня

  1. Гра на розвиток дихання” Забий м’яч у ворота”                                                                                             

26.03.2020  Четвер

Вихователі: Панюта О.М., Жидик О.І.

  1. Трудова діяльність. Догляд за кімнатними рослинами.

Розглянути інструменти по догляду за рослинами, визначити для чого вони потрібні (лійка – поливати, дерев’яна паличка – рихлити, пульверизатор – обприскувати, ганчірочки і пензлики стирати пил з листочків). Доглянути квіточку.

  1. Бесіда за фотографіями та ілюстраціями про родину.

Називати за допомогою навідних запитань членів своєї родини (мати, батько, брат, сестра, бабуся, дідусь), співвідносити реальних людей з їх фотографіями.

  1. Розучування потішки «Мамі усміхаємось»
    Дорослий співає пісеньку
    Ой, лади, лади, лади,
    Не боїмося води,
    Чисто умиваємось – ось так!
    Мамі посміхаємось – ось так!
    Дитина слухає пісеньку і повторює рухи. На слова першого рядка плескає у долоні, другого – розводить руки долонями догори, третього – гладить свої щічки, четвертого – опускає руки і посміхається.
  2.  Гра для формування емоційного спілкування з дорослим «Роби, як  я»

Мета: учити дитину в певній ситуації розуміти і виконувати прості  інструкції (на, дай, візьми). Формувати дії з іграшками за наслідуванням та за мовною інструкцією. Спонукати дитину до повторення звуконаслідування.

Дорослий показує дитині брязкальце і говорить: «Ось яке гарне  брязкальце. Брязкальце гримить: «тук-тук-тук». Простягає  його  дитині  і каже: «На  брязкальце», – спонукаючи її взяти іграшку. Якщо дитина сама не простягає руку до іграшки, то потрібно направити  руку дитини, повторюючи: «На  брязкальце, візьми брязкальце». Коли дитина взяла іграшку, дорослий бере собі таку саму, трясе нею і примовляє: тук-тук-тук, спонукаючи до повторення дій і звуконаслідування. В кінці заняття дорослий ховає свою іграшку, простягає руку до іграшки дитини і говорить: «Дай мені брязкальце». Гра  повторюється з іншими  іграшками.

  1. Розмалювати відповідно до цифр та кольорів.                                                                                               
  2. Артикуляційна гімнастика                                                                                                                                       

25.03.2020 Середа

Вихователі: Панюта О.М., Жидик О.І.

  1. Яка весна без квітів? Давайте і ми намалюємо разом з дітками квіти – пальчиками і долоньками.
  • Розфарбуйте долоньки дитини в червоний колір, поставте відбитки – вийдуть квітки.
  • Намалюйте пальчиком або пензликом стебла.
  • Розфарбуйте долоньки дитини в зелений колір, поставте відбитки – вийдуть листя.

Дуже важливо давати дитині малювати і правою, і лівою рукою – ліва рука обов’язково повинна «працювати»!

2.Дидактична гра “Покличемо ласкаво”

Дорослі пропонують дітям дібрати ласкаві звертання до рідних.

  • Як звернемося до мами? (Мамочко, матінко, матусю).
  • Як ласкаво звернемось до тата? (Таточко, татусю)
  • Як покличемо лагідно бабусю? (Бабусю, бабусенько)
  • Як звернемося лагідно до дідуся? (Дідусе, дідусенько)

3.Пальчикова гра “Моя сім’я”

 

4.Вправа для розвитку мовленевого дихання “Літак”

Покладіть дитині на долонь маленький шматочок ватки чи паперу. Тримаючи долоню з ваткою на рівні рота, дитина повинна подути на «літак», щоб він полетів. Чим далі полетіла ватка, тим краще дитина зробила вдих і видих.

5.Гра «Пара не пара»

Візьміть різнокольорові шкарпетки (свої, дитини, чоловіка), складіть їх по парам і покажіть малюкові правильний порядок. Потім перемішайте пари шкарпеток, з’єднавши жовту з синьою, синю з чорною, чорну з білою, білу з жовтою, наприклад, і запропонуйте малюкові назад з’єднати правильні пари шкарпеток. Так малюк задіює логічне мислення і добре запам’ятовує кольори.

24.03.2020 Вівторок

  1. Конструювання «Чарівні палички»

 

  1. Вправа на розвиток слухової уваги, сприймання «Де плескали в долоні»

Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Ви тихенько станьте в будь-якому кутку кімнати, та плесніть в долоні. Дитина, не відкриваючи очі повинна вказати напрямок, звідки вона почула сплеск.

  1. Допоможіть мамам дійти до своїх дитинчат. Проведіть по лініях пальчиком.                                       
  2. Гра для формування емоційного спілкування з дорослим «Покатай мячик».

Вчити дітей розуміти і виконувати елементарні інструкції в  процесі обігрування іграшок і спілкування з дорослим.

Дорослий показує дитині  м’ячик, називає його повним словом  і звуконаслідуванням: «М’яч – оп-па». Декілька разів кидає його, ловить і  повторює оп-па, привертаючи увагу дитини водночас до м’яча, гри з ним і  звуконаслідування. Потім котить м’ячик дитині і говорить: «Лови  м’ячик – оп-па!». Допомагає дитині спіймати м’яч, вчить катати його по столу, спонукає до  звуконаслідування. Гра  повторюється  3-4 рази.

  1. Розучити чистомовку.                                                                                                                                                 

Вихователь: Панюта О.М.

23.03.2020 Понеділок

1.Аплікація з вати ” Вербові гілочки”

2.Прочитати дітям (по можливості вивчити) вірш Г. Химич ” Вербові гілочкі”

Навесні мала вербичка

Одягнула рукавички

Ще стоять холодні ночі –

Застудитися нехоче.

3.Сенсорно-дидактична гра “Виклади візерунок за схемою” (з пластикових кришечок різного кольору)

4.Музично-дидактична вправа для розвитку координації рухів  ” Зайці”.

Під веселу музику зайці граются (діти танцюють), під спокійну музику зайці лягають спати (діти кладуть долоньки під щічки.

  1. Вправа для дихання ” Хто довше”

Треба набрати повітря у легені, і якомога довше протягнути звук «а», «у» або будь-який інший голосний.

Вихователь Жидик О.І.

20.03.2020 П’ятниця

1.Пальчикове малювання «Мімоза»

 

2.Розглянути картинки. Назвати домашніх і диких тварин.

3.Вправа на розвиток предметної діяльності «Переклади  іграшки».

Вчити брати дрібні предмети (ґудзики, мозаїку, фішки)  пучками пальців та перекладати в ємності. Завдання  виконується правою  і лівою рукою.

4. Розучити пальчикову гру «Чотири брати»

  1. Вправа для розвитку мовного дихання «Кораблик»

Налийте в миску води, покладіть на воду паперовий кораблик, і запропонуйте дитині «допомогти» кораблику переплисти на іншу сторону миски. Дитина робить вдих носом, а на видиху вимовляє «пф» і дує при цьому на кораблик. Чим дужчий повітряний струмінь, тим далі попливе кораблик.

  1. Дитактична гра «Збери крапельки в склянку»

Перед дітьми на столі розкладаються пластикові кришечки різного кольору. У кожну склянку кладете по одній крапельці різного кольору, промовляючи: « У цю склянку покладу крапельку червоного кольору, наберемо повну склянку однакових крапельок і т.д.».

Використовуємо чотири основні кольори.

Вихователь: Панюта О.М.

19.03.2020 Четвер

1.Ліплення “Мої улюблені ласощі”

  1. Гра для розвитку дрібної моторики та артикуляційного апарату “Пускаємо караблики”                        ( Налийте в таз невелику кількість води. Покажіть дитині як можна кидати невеликі клапті паперу, подмухайте на них).                                                                                                                                                                                                 
  2. Гра-вправа на розвиток слухової уваги, сприймання, пам’яті “Доручення”

Дитина сидить на відстані 5-6 м від дорослого . У вас на столі покладені різні іграшки. Ви чітко, середньої сили голосом звертається до дитини: “Візьми м’ячик і поклади його на килим” або: “Візьми зайчика і посади його на стілець” і т.д. Потім даєте завдання вже тихим голосом.

  1. Сенсорно-математична гра ” Розклади кубики за кольорами”

Пропонуємо дитині вибрати з однакових за розміром кубиків ті, які одного кольору скласти їх в окрему коробку.

  1. Прочитати дітям (по можливості вивчити) вірш М.Демидова “Жук”

Жук літає: “Жу-жу-жу!

Всіх сьогодні розбуджу.

Прокидайтеся від сну –

Зустрічать ідем весну!”

Вихователь: Жидик О.І.

18.03.2020 Середа

  1. Аплікація «Проліски»                                                                                                                                                 
  2. Гра з прищіпками «Промінчики для Сонечка»Вибирати прищіпки певної величини і защіплювати їх по контуру круга.
  3. Вправи на розвиток голосу«Аня співає пісеньку». А-а-а, а-а-а.«Гуде потяг». У-у-у, у-у-у.«Граємо на барабані». Д-д-д-д.«Болить зуб». О-о-о, о-о-о.«Жабенята посміхаються” І-і-і, і-і-і.«Пісенька водички». С-с-с-с.«Пісенька вітру». В-в-в.4. Гра «Якого кольору намисто?»                                                                                                                            Виготовити намисто для Лисички з макаронів.                                                                                                                5.Масаж долоньок шипованим мячиком

Ось цей м’ячик фантазер

Він чудовий масажер (Котити по долоньці по колу)

Немов  сірий їжачок,

Скільки в нього колючок! (Доторкнутися до колючок)

Ним погладжу я долоньку,

Ніби гладить мама доньку (Котити взад-вперед)

По долонькам  він  гуляє

Міццю пальчик наділяє (Перекидати з однієї руки в іншу)

Я стискаю його трішки

Як стискає лапу кішка (Стиснути – розтиснути кулачок)

Кожним пальцем  м’яч притисну

Буде круглий, як намисто.

 

Вихователь: Жидик О.І.

17.03.2020 Вівторок

  1. Ліплення «Намисто для Лисички»                                                         
  2. Вправа для розвитку координації мовлення з рухами «Дощик»

Дощик, дощик, крап-крап-крап,

(вказівним пальцем правої руки стукати по лівій долоні)

Мокрі всі доріжки.

Нам не можна йти гуляти,

(«посваритися» вказівним пальчиком)

Ми промочимо ніжки.

(ритмічно потупати ногами)

  1. Розвиваюча гра «Латки»

Знайти латки відповідного кольору і залатати малюнок. Використати в роботі пластилін.

  1. Гра «Покажемо емоцію»

Розглянути картинки з різними емоціями (радість, сум, злість).  Діти за допомогою міміки показують емоційний стан персонажів казки «Курочка Ряба»

  1. Математична гра «Розклади в ряд»

Викладати предмети за розміром у ряд, від меншого до більшого.

Вихователь: Панюта О.М.

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *