Старша “Б” група “Вербиченька”

03.04.2020 П’ятниця 

Вихователі: Градун І.В.,Сокольник Ю.С.

Ознайомлення з соціумом
Тема: «Наші потреби»

Мета: формувати у дітей економічне уявлення. Повторити поняття «потреби» людини, закріпити назви основних потреб ( тепло, їжа, вода,тепло) і що до них належить, уточнити від чого залежать потреби людини.
Потреба – це те, без чого людина не може жити і все те,що вона хоче мати.
Фізіологічні: їжа, сон, одяг, будинок.

Спілкування, сім’я

Освіта

Збереження здоров’я людини

Заняття Мовленнєвий розвиток
Тема: «Вітаміни- наші помічники»

Що на землі найдорожче? (життя)
Що потрібно людині для того, щоб жити?
Що таке здоров’я? Яка здорова людина?

  • Усе найцінніше, що має людина – життя, здоров’я, довголіття – все йде від землі – матінки. Тому недаремно кажуть: „Будь здорова як вода, а багата, як земля”Як ви розумієте це прислів’я?
  • „Було б здоров’я – все інше наживеш”.
    „Найбільше багатство – здоров’я”.
    „Без здоров’я нема щастя”.
    Що потрібно людині для того, щоб бути здоровою?
    Що означає „добре харчуватися”? Що треба їсти? (м’ясо, рибу, овочі…)

Гра «Кросворд»

Заняття Малювання

  

Заняття Ліплення

02.04.2020 Четвер

Вихователі: Градун І.В.,Сокольник Ю.С.

1 Заняття Мовленнєвий розвиток»

Тема «Таємниця звукової галявини»

Д/гра «Замалюй стільки кружечків  скільки звуків у слові»

Д/гра «Підбери звукову схему до малюнку»

Д/гра «Склади речення за схемою»

2.Заняття Художня література

Читання твору В.О.Сухомлинського «Дівчинка та Ромашка»

Що таке дружба?

  • Чи є у вас друзі?
  • Як ви розумієте, що таке дружба?
  • Як ви вважаєте, чи важко бути справжнім другом? А для чого це потрібно?
  • Як треба відноситися до людей, щоб у тебе з’явилися друзі?

Читання твору В.О.СУХОМЛИНСЬКИЙ «ДІВЧИНКА І РОМАШКА»                 Ласкавим сонячним ранком дівчинка вийшла по­гратись на зеленій галявині. Раптом чує: хтось плаче. Прислухавшись, дівчинка зрозуміла, що плач доли­нає із галявини, де лежить великий камінь. Камінь не дуже великий, але міцний. Дівчинка запитує: «Хто там плаче під каменем?»          Це я ромашка, — долинув голос, визволи мене з-під каменя. Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжне стебло Ромашки.

Спасибі тобі, Дівчинко — сказала Ромашка, роз­правивши плечі і вдихнувши на повні груди повітря. Ти визволила мене від Кам’яного Ґніту.

А як же ти потрапила туди?

—  Обдурив мене Кам’яний Гніт, — відповіла Ро­машка. — Була я маленьким ромашковим насін­нячком. Восени шукала прихистку. Дав мені його Кам’яний Ґніт, пообіцявши оберігати від холоду і спеки. А коли мені захотілось побачити сонечко, він ледве не задушив мене. Я хочу бути твоєю, Дівчинко.

Дівчинка приходила до Ромашки і вони разом зу­стрічали Сонечко.

—   Як хороше бути твоєю, Дівчинко!

А коли б ти виросла в лісі чи край дороги? Коли б ти була нічия? — спитала дівчинка. Я б умерла з горя, — тихо промовила Ромашка.

— Але нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось та Вогняна Маківка — вона товаришує з сонечком. Сонечко шепоче їй: «Ти моя, Вогняна Маківко».

Я чую цей шепіт, потім сходить Сонечко і Маківка розкриває пелюстки. А ось Васильок — друг Весня­ного Вітру. Він найпершим щоранку прилітає до Ва­силька будить його і шепоче: «Прокидайся!». Квітка не може жити, коли вона нічия.

Запитання до обговорення:

  • Як же називається твір? («Дівчинка та Ромашка»)
  • Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Чому? (Казка. Тому, що у ньому дівчинка та ромашка розмовляють, а насправді такого не буває.)
  • Як ви думаєте, чи бувають нічиї звірі, птахи, квіти? Коли це буває? (Відповіді дітей)
  •  Чи можна вважати Дівчинку другом для Ромашки? Чому? (Можна. І дівчинці і ромашці було добре разом.)
  • На вашу думку, чи можуть рослини або тварини дружити з людиною? (Відповіді дітей.)
  • Розкажіть про свою дружбу з рослиною або твариною.

Дидактична гра «З ким товаришують квіти?»

Дидактичні ігри

«Утвори слова»

01.04.2020 Середа

Вихователі: Градун І.В.,Сокольник Ю.С.

1 Заняття Логіко-математичний розвиток

Тема «Число нуль і цифра 0. Розв’язування задач і прикладів»

 Розвяжи приклади

Склади та розв’яжи задачу

2 Заняття Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Птахи рідного краю»

Відгадування загадок

«Прилетіли гості,сіли на помості.

Без сокири, без лопати збудували собі хати» (птахи)

Д/гра «Зимуючі чи перелітні»

Відгадай кросворд

1) Які ноги, такий ніс.

По болоту ходить скрізь.

Хату на хаті має,

Жабам рахунок знає. (Чапля)

 

2) Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю. (Дятел)

 

3) Що воно за дивна птиця

Світла денного боїться.

Дзьоб крючком, великі очі,

І не спиться їй щоночі.

«Ху-ху-ху!» — кричить вона.

Відгадали, хто? (Сова).

 

4) Пошив рудий кожух

На зиму… (омелюх).

 

5) Жовтогруді щебетушки

Купили чорні капелюшки,

А ще мають білі щічки,

Називають їх… (синички).

Д/гра «Хто де живе»

  Вивчити вірш

Знайди відмінності

31.03.2020 Вівторок

Вихователі: Градун І.В., Сокольник Ю.С.

  1. Заняття Підготовка до навчання грамоти
    Тема: Вивчаємо букву «М»

Артикуляційна вправа
Шумить вітерець у лісі –ш-ш-ш,
Пролетіли птахи – шух- шух- шух,
Заспівав соловей – тьох- тьох- тьох,
Дзюркоче вода у ставочку –дз-дз- дз,
Запросимо тишу –ц-ц-ц.

Гра «Впіймай звук [м]»
Мавпа вчила мавпеня
Умиватися щодня
Мавпеня тепер уміє
Мити хвіст и мити шию.

Гра «Назви слова на букву «М»»

  1. Заняття Аплікація

Тема: « Кошик з квітами»

Вірш про весну П. Грабовського.
З піднебесся навесні линуть співи голосні
Це до рідної землі повернулись журавлі
А у полі навесні починають посівні.
Квіти розпускаються,
Листя пробивається.
А з- під снігу навесні лізуть проліски лісні.
Ось струмочок дзюркотить,
Він до річечки біжить
Прокидайтеся від сну!
Розгляд квітів

Зразок кошика

  1. Заняття Ознайомлення з соціумом
    Тема: «Посуд»

Дидактичні ігри «Знайди відмінності»

 

 

30.03.2020  Понеділок

Вихователі: Градун І.В., Сокольник Ю.С.

1.Заняття Логіко – математичний розвиток

Тема: «Орієнтування в просторі: вгорі, внизу. Поняття «один», «Багато»

2.Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема: Тема :“Хто я?”
Мета: Вчити дітей орієнтуватись у визначенні протилежної статі, знати свою статеву належність, власне ім’я, виявляти інтерес до інших дітей які мають таке саме ім’я. Розвивати увагу, пам’ять. Виховувати позитивне ставлення до дітей іншої статі.

Дидактична гра “Дівчинка чи хлопчик”.
Мета: навчити дітей визначати стать по імені, виховувати позитивне ставлення до дітей іншої статті.

Д/ гра « Назви, що це?»
Мета:
вчити називати одяг, розвивати мовлення, увагу.

Дидактичні ігри

27.03.2020 П’ятниця

Вихователі: Градун І.В., Сокольник Ю.С.

1.Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема: Домашні помічники

Відгадування загадок :

Де кого нагородили,

Де супутник запустили.

Фільми, казочки, новини

Він транслює щохвилини.(Телевізор)

Походжав, походжав

В морі диво-пароплав.

Як зупиниш — горе,

Зробить дірку в морі.(Праска)

Усе сміття попідбирає

І пилинки позбирає

Наш надійний помічник,

Працьовитий робітник.(Пилосос)

Д/гра «Знайди електричні прилади»

Д/гра «Чим і що я роблю»

Пилососом я… Збираю пил.

Праскою я… Прасую речі.

Пральною машиною я… Перу речі.

Електричним чайником я… Нагріваю воду.

По телевізору я… Дивлюся мультфільми.

У холодильнику я… Зберігаю продукти.

За допомогою годинника я… Дізнаюсь час.

На плиті я… Готую їжу.

Телефоном я… Розмовляю

Д/гра «Розглянь малюнки та дізнайся, які з цих електроприладів увімкнено у розетку»

2.Заняття Мовленнєвий розвиток

Тема:Пори року

Д/гра «Назви весняні місяці». Чому вони так називаються?

Мовленнєва гра «Я скажу,а ти продовжуй»

Рік має…місяців (12)

Місяць має … тижні (4)

У тижні … діб (7)

Є … пори року (4)

3.Заняття Малювання

Тема: Сукня весни.

Дидактичні ігри

26.03.2020 Четвер

Вихователі: Градун І.В., Сокольник Ю.С.

  1. Заняття Мовленнєвий розвиток

Тема: Праця навесні. Складання розповіді.

Гра «Знайди зайве»

Чистомовка

На-на-на – завітала вже весна;

Ки-ки-ки – розпустилися бруньки;

Ля-ля-ля – засіває поля;

Ва-ва-ва – одягає дерева.

  • Що робить весна?
  • Чи можна її назвати працьовитою? Чому?

Складання розповіді за малюнком

Гра «Треба – не можна»

      

2.Заняття Художня література

Тема: «Добро як сонечко гріє»

Мета: продовжувати знайомити дітей з казками В.Сухомлинського; розширювати знання дітей про життя диких тварин, про пристосування їх до життя у лісі. Підводити дітей до розуміння того, що світ – прекрасний, непередбачуваний своїми дивами, а людина може робити його ще краще.

Д/гра «Скажи комплімент»

Оціни вчинок

  

Робота з прислів’ям

    

 Яку людину називають доброю?

Читання оповідання В. Сухомлинського «Білка і Добра Людина»

          Запитання за змістом    

Як поводила себе Добра Людина в лісі?

Кого побачила Людина на сосні?

Що трапилося з білочкою?

Як врятувала Добра Людина білочку?

Що випромінюють очі Доброї Людини?

Про що розповіла білочка своїм діткам?

Дидактична вправа «Скажи навпаки»

Ненависть – любов;

Зло – добро;

Сльози – усмішка;

Сум – радість;

Біда – щастя.

Графічний диктант по клітинках

25.03.2020 Середа

Вихователь: Градун І.В.

1  Заняття Логіко – математичний розвиток
 Тема: « Подорож по місту Геометричних фігур»

  Д/в «Чарівна стежина»

– Щоб потрапити до міста Геометричних Фігур потрібно пройти ось по цій стежці із геометричних фігур. Скажіть, з яких геометричних фігур викладена стежка. А іти можна лише по зелених трикутниках.

  1. Д/в «Придбайте квиток і займіть своє місце»

– Ось і місто Геометричних Фігур.

Ви готові подорожувати по ньому?

– На чому можна подорожувати?

– Що потрібно, щоб вирушити у подорож?

– Діти, серед великої кількості різних за розміром та кольором геометричних фігур – квитків придбайте квитки, якщо відомо, що квитки – не круги, вони не маленькі за розміром, вони не червоного і не синього кольору.

  1. Д/г «Яка казка заховалась?»

– Ви любите казки? Яка казка улюблена?

– У місті Геометричних фігур теж люблять казки. Але їхні казки заховались у геометричні фігури.

– Давайте разом з вами відгадаємо, які казки люблять геометричні фігури.

  1. Д/г «Квіти з геометричних фігур»                                                                                                                                                                                                                      2.Заняття Ознайомлення з природнім довкіллям                                                                                           Тема: «Дерева – не лише прикраса землі»

Д/ г «Що, де росте»

Дидактичні ігри

24.03.2020 Вівторок

  1. Заняття Підготовка до навчання грамоти
    Тема: Речення. Звуковий аналіз слів.

            Чистомовка

Ра-ра-ра – починається гра;
Ро-ро-ро – несемо відро;
Ру-ру-ру – продовжуємо гру;
Ри-ри-ри – в небі сині хмари;
Ар-ар-ар – загудів комар;
Рі-рі-рі – на дворі снігурі.


Д/г «Скласти речення»

Д/г « Назвіть слова, в назвах яких є звуки [а  ], [ у]»

  1. Заняття Конструювання
    Тема: «Птахи нам на крилах весну принесли»                                                                                                                   

Скоромовки про птахів

Летів горобець, сів на хлівець,
А як вийшов стрілець, то утік горобець.

Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню:
«Ти не вмієш так, як я — так, як ти, не вмію я».

Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок — сорок морок.
Практична робота

За шаблоном вирізати 2 деталі тулуба птаха, дзьоб
з кольорового паперу розміром 8на 10 та 4на 5 зробити хвоста та крила способом гофрування.
на одну деталь тулуба приклеїти дзьоб та хвіст
наклеїти другу деталь тулуба
зробити отвір ножицями, просунути в отвір крила, оформити очі.

  1. Заняття Ознайомлення з соціумом
    Тема: «Поговоримо про сміття»
    Читання оповідання В.О. Сухомлинського « Смітник»

Зранку уся сім’я зібралась за столом. Марійка узялася допомагати прибирати після сніданку, але побачила, що запізнюється до школи. Схопивши відерце зі сміттям, вона потихеньку викинула його у квітник, який був розбитий позаду будинку. Дівчинка часто почала викидати туди сміття, коли запізнювалась до школи. Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику. Марійка пішла за будинок і побачила, що замість квітів там лежить купа сміття.

– Звідки ж узявся цей смітник? – запитав здивований дідусь.

– Я не знаю, – сказала Марійка і почервоніла. Їй було соромно за зіпсовані квіти.

Запитання до тексту:

– Кому допомагала Марійка вдома?

– Куди вона викинула відерце із сміттям?

– Чому так вчинила?

– Хто попросив дівчинку полити квіти?

– Що побачила марійка замість квітів?

– Що запитав дідусь?

– Чому Марійка почервоніла?

– Дайте оцінку поведінці дівчинки: як би вчинили ви?

– Щоб ви порадили Марійці?

Д/г «Сортування сміття»

Дидактичні ігри

Вихователь: Градун І.В.

23.03.2020 Понеділок

  1. Заняття Логіко – математичний розвиток

Тема: «Геометричні фігури.

Кількісна та порядкова лічба. Пори року».

Загадки  про геометричні фігури

Маю я три сторони

І три кути.

Чи мене назвати

Зможеш ти?

(Трикутник)

Він давно знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

Однієї довжини.

(Квадрат)

На квадрат я дуже схожий.

Маю теж чотири сторон

Тільки дві з них протилежні —

Однакової довжини.

А сусідні — різні.

(Прямокутник)

Я без сторін і без кутів,

Як звуся, відгадай.

У сонечку мене впізнай.

(Круг)

– Діти, яка зараз пора року? (Осінь)- Які ще пори року ви знаєте? (Зима, весна, літо)

– Який колір у весни? Літа? Осені? Зими?

  1. Заняття Ознайомлення з соціумом
    Тема: «Моя сім’я»

 Гра « Назви лагідно кожного члена сім’ї»
Син – синок – синочок;Дочка – донька – донечка;
Брат – братик;
Сестра – сестричка;
Мамо – матусю;
Бабця – бабуся; (тощо)

Прислівя про сімю

«Вдома і стіни допомагають»;
– «Дружна сім’я гору зрушить»;
– «Вся сім’я разом так і душа на місці»;
– «Добрі дітки вдома вінець, погані діти – будинку кінець»;
– «В рідній родині і каша густіша»;
– «Золото і срібло не старіють, мати і батько ціни не мають»;
– «Будинку разом тісно, а нарізно – нудно»;
– «В гостях добре, а вдома найкраще»;
– «Немає миліше дружка, ніж рідна матінка».

Пальчикова гімнастика

Цей пальчик – дідусь, (загнути великий палець правої руки)
Цей пальчик – бабуся, (загнути вказівний палець правої руки)
Цей пальчик – татусь, (загнути середній палець правої руки)
Цей пальчик – матуся, (загнути безіменний палець правої руки)
Цей пальчик – я, (загнути мізинець правої руки)
Наша дружна родина! (ритмічне стискання, розтискання пальців правої руки)

Намалювати свою родину

    Дидактичні ігри

Вихователь: Градун І.В.

20.03.2020 П’ятниця

  1. Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема: «Людина починається з добра»

Віршик про добро

Як хочеться, щоби у світі
Панувало лише добро
Щоб кожна пташечка співала
Й приносила усім тепло.
Щоб кожне деревце у лісі
Гойдав легенький вітерець,
А люди, щоб були добріші
Та усміхалися частіше.

Прислів’я про добро?

Добре діло роби сміло.

Світ не без добрих людей.

Добра бажаєш, то добро і роби.

Не одяг прикрашає людину, а добрі справи.

Добро дорожче за золото.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Дидактична гра « Оціни вчинок»

  1. Заняття Мовленнєвий розвиток

Тема: Бесіда за картиною «Рання весна»

  • Як можна назвати картину?
  • Як ви здогадалися, що зображено ранню весну?
  • Які кольори використав художник?
  • Яка частина доби зображена?
  • Що роблять діти?
  • Яких тварин ви бачите?

Гра « Звуки весни»
дзюрчать  струмочки ( д-ж-з)
співає синичка ( цінь – цінь)
шумить вітер ( ш-ш-ш)
скрекоче сорока ( скре-ке-ке)
Чистомовка
на – на – на – настала весна
ні – ні – ні – раді ми весні
ли – ли – ли – первоцвіти розцвіли
іть – іть – іть – ви їх люди бережіть.

3.Заняття Малювання

Тема: «Підсніжник»

Гра «Назви весняну квітку»

Послідовність малюнка

Дидактична гра  « Де ростуть квіти?»

  1. Заняття Ліплення

Тема: «Підсніжник»

Весна чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса вставала.

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

Й фіалочка ясна

Пальчикова гімнастика «Квіти»
Посадили в землю зернятко, (“покладіть” в долоню дитини «зернятко»)
На небі виглянуло сонечко.
Світи, сонечко, світи! (стискаємо кисті і по черзі розтискаємо)
Рости, зернятко, рости! (долоні з’єднати разом і піднімати руки вгору)
З’являються на стеблинці листочки, (з’єднати долоні, пальці один за одним з’єднати з великим пальцем і одночасно на двох руках)
Розпускаються на стеблинці квіточки, (стискаємо кисті і по-черзі розтискаємо)

Зразок

Дидатичні ігри

Вихователь: Градун І.В.

19.03.2020 Четвер

 

  1. Мовленнєвий розвиток

Тема: «Весна»

             Весна                               

– Що з весною настає?
– Сніг у полі розтає.
– А чому то так буває?
– Сонце його пригріває.
– Що ж синіє на землі?
– Ніжні проліски малі.
– А що пнеться з-під листа?
– То травичка вироста.
– А над полем що бринить?
– Любий жайворон дзвенить. ( К.Перелісна)

Весняні прикмети для дітей: передбачаємо погоду за станом неба

  • Зорі багряні — до вітрів.
  • На піднебінні сині хмари — до тепла й дощу.
  • Високо пливуть хмари — до гарної погоди.
  • Навколо місяця видно кільце — чекай вітру.
  • Грім гримить — хліб буде родити.
  • Коли ранньою весною блискає блискавка, а грому не чути — буде сухе літо.
  • Перший грім гримить при південному вітрі — то й весна буде теплою, при західному — дощова, при північному — холодна, при східному — тепла й суха.
  • Сонце перед заходом червоне — на вітер.
  • Високо і швидко пливуть хмари — буде хороша погода.
  • Блискавка без грому ранньою весною — до сухого літа.

Розгляд картини 

– Яка пора року зображена на картині?

– Як ви здогадалися?
– Які ознаки весни бачите?

– Що роблять хлопчики?

– Які весняні явища ви знаєте?

Д/ гра «Назви пору року»

2.Художня література

Тема: Читання української народної казки «Коза – дереза»

Гра « Впізнай казку за малюнком»

 

Гра « Назвати казку, в назві якої є число»

(Наприклад: « Вовк і семеро козенят»)

3.Дидактична гра « Збираємось на прогулянку»

4.Дидактична гра «Що зайве»

Вихователь: Градун І.В.

 

18.03.2020 Середа

 

  1.Заняття  Ознайомлення з природнім довкіллям

Тема: «Бережімо, діти ,природу»!

Природа нам, як рідний дім

Вона усім, як мати,

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про неї треба дбати!»

Складання правил поведінки в природі

В лісі не можна смітити;

– Не ламати гілочки дерев;

– Не ображати звірів, птахів;

– Не можна кричати, тому, що це дім, в якому виховувати чуйне та дбайливе ставлення до всього живого.

Гра «Назви екологічний знак»

2. Розглянути малюнок

  1. Заняття Логіко – математичний розвиток
    Тема: «Склад числа 7. Дні тижня»

    Мета: формувати вміння лічити в межах 7;продовжувати вчити склад числа 7; закріпити назви днів тижня.Розвивати увагу, пам’ять.

  

Вихователь: Градун І.В.

17.03.20 Вівторок

1.Підготовка до навчання грамоти 

2. Аплікація “Вербові котики”

3.Дидактична гра «Збери до школи рюкзачок»

4. Дидактична гра “Хто де живе”


Вихователь :Градун. І. В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *