Молодша “А” група “Золота рибка”

02.04.2020 Четвер

Вихователі: Федоренко Т. О., Борбат І. О.

Заняття Художня література

Тема: Читання вірша Катерини Перелісної «Пролісок»

Мета: продовжувати знайомити дітей із художніми творами українських письменників, закріпити знання про перші весняні квіти, ознаки весни, розвивати, увагу, слух, звязне мовлення, виховувати бережливе ставлення до природи.

Бесіда про ознаки весни

Гра «Назви знайому квітку»

ПРОЛІСОК

Я — пролісок синенький,
І перший на весні
Сказати вам раденький:
«Кінець! Кінець зимі!»
З-під снігу мій листочок
До сонця простягну
І ніжний мій дзвіночок
Вітатиме весну.

Заняття Аплікація

Тема: Пролісок

 Мета: розвивати творчу здатність, дрібну моторику рук, увагу, закріпити правильне уявлення про характерні особливості весни, викликати інтерес до навколишньої природи і виховувати дбайливе ставлення до неї, продовжувати вчити розкладати готові деталі на аркуші картону, правильно будувати композицію відповідно до зразка, продовжувати вчити користуватися пензликом і клеєм, акуратно наклеювати зображення на задану площину листа;, виховувати вміння розуміти і виконувати навчальне завдання.

 

До нас прилетіла мавпочка з теплих країн і вона вирішила прогулятися по нашому весняному лісі, багато чого вона бачила в лісі, але найбільше її зацікавили проталини (місце, де розтанув сніг, на них ніжні квіти.

– Де мавпочка побачила квіти? (на проталинах)

– А які це квіти? (Проліски) Чому вони так називаються? (ростуть з-під снігу)

– Ми з вами знаємо, що підсніжник занесений до Червоної книги, тому зривати його не можна.

А як ми тоді можемо подарувати мавпочці ці квіточки? (ми можемо зробити аплікацію)

Пальчикова гімнастика «Пролісок»

До нас Весна лише заглянула ( простягаємо руки вперед)

У сніг долоньку занурила (руки внизу, перпендикулярно корпусу)

І розцвів там ніжний, руки з’єднують в бутон на рівні очей

Маленький пролісок повільно розсовують пальці ( «квітка розкрився»)

01.04.2020 Середа

Вихователі: Федоренко Т.О., Борбат І.О.

Заняття   Мовленнєвий розвиток

Тема: «Красуня-весна прийшла в гості».

Мета: уточнити й поглибити знання про сезонні зміни в природі навесні; вчити відповідати на запитання за змістом картини і складати коротенькі розповіді,  збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, увагу, мислення; виховувати любов до природи.

 

Загадуєте загадку про весну.

– Які прикмети весни ви помітили?

2.Розглядання картини «Весна прийшла» та бесіда за її змістом.

– Яка пора року зображена на малюнку?

– Де подівся сніг?

– Якого кольору стало небо?

– Що розквітло на галявині?

– Хто прилетів до нас із теплих країв?

– Як змінився одяг людей навесні?

– Хто радіє весні?

Пропонуєте скласти розповідь за картиною. Наприклад:

«Прийшла весна. Розтанув сніг. Небо стало блакитне та прозоре.  Сонечко ласкаво та привітно світить. На галявині розквітли перші весняні квіточки. Птахи повернулись з теплих країв. Вони будують собі домівки та співають веселих пісень. Як гарно навесні!»

Фізкультхвилинка.

Встало сонечко вгорі,

Посміхнулось дітворі.

Віє вітер їй в лице,

Захиталось деревце.

Гра «З чим прийшла до нас весна».

Хід гри: показуєте дітям картки, просите  роздивитися і назвати з чим до нас приходить  весна.

Пропонуєте дитині за допомогою мнемотаблиць вивчити приказки та прислів’я про весну.

Заняття Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Весна прийшла»

Мета: продовжувати закріплювати знання про ознаки весни, вплив сонячного тепла на рослин та тварин, закріпити розуміння необхідності берегти природні ресурси,виховувати доброзичливе ставлення до природи.

Гра «Що шкідливе і корисне для природи (води)?»

(Гра з перфокартами.)

Мета: Звернути увагу дітей на ставлення людини до об’єктів природи (воді). Закріпити правила поведінки в природі. Виховувати дбайливе ставлення до води.

Матеріал: Перфокарти, на яких зображено дії людини, що завдають шкоди природі (воді) та застосування води у корисних цілях.

Ігрова дія: Відзначити різними знаками (наприклад, різного кольору або форми) позитивний і негативний вплив людини на природу (воду).

Лото «Пори року»

Роздрукувати, розрізати та пограти з дітьми на закріплення знань про ознаки пір року. Або назвати відповідні ознаки до певної пори року

Ігри на розвиток дрібної моторики пальців рук

31.03.2020 Вівторок

Вихователь: Федоренко Т.О., Борбат І.О.

Заняття  Логіко-математичний розвиток

Тема «Дім для лисички»

Завдання: продовжувати  ознайомлювати дітей з кількісною лічбою в межах 3, поповнити словник дітей словами «стільки», «скільки» «порівну», уточнити знання про трикутник, вчити дітей знаходити серед геометричних фігур потрібну, називати її.; : продовжувати формувати уміння розрізняти праву і ліву руку, праву і ліву сторону тіла, визначати напрями: від себе — до себе, вгору — вниз, праворуч — ліворуч, попереду — позаду. Розвивати мислення, мову.

Лісові гості

-Чи ви  бачила ти справню лисичку? — До нас сьогодні завітала лисиця з подругами. Виставляємо 2 лисички

— Скільки їх? (рахуємо.)

— Лисички збиралися в дорогу ,тому взяли з собою сумочки. Візьми стільки ж сумочок, скільки  лисичок.

— Що можна розповісти про лисичок і сумочки? (Лисичок  стільки, скільки сумочок. Сумочок стільки, скільки лисичок  Їх порівну, 2.)

Пролунав стукіт — прийшла ще одна лисичка. Виставляєте її трохи віддалік і  порахуєте

— Чого більше: сумочок чи  лисичок?  Чому ?  ( Більше лисичок, одній не вистачило сумочки.)

— Як зробити порівну? (Прибрати одну лисичку або додати одну сумочку.)

 

Гра «Виклади таку ж»

Дид  гра «Наложи  трикутники» – наложити трикутники один на один так ,щоб було видно всі кольори . Який колір у самого великого трикутника?- назвати всі кольори .

-Лисиця втекла в ліс. Як і де жити лисиці в лісі? Якщо піде дощ, як їй бути? Настане ніч, треба десь спати.

(Лисиці необхідно мати житло, оскільки їй треба десь спати, ховатися від дощу та холоду.)

У лисиці повинен бути будинок, так як  треба десь жити, і немає будинку, оскільки немає матеріалу. Як бути? Що робити? (Лисиці треба подумати, з якого матеріалу зробити будинок.)

-Що росте у лісі? Чого в лісі багато? Що є у дерев?

Чи можна з гілок зробити будиночок?   На що схожий цей будинок?  (на трикутник )

Який повинен бути  за розміром трикутний будинок ?

Можна з землі зробити будинок? Як? Як називається такий будинок? (вхід в  нору може бути трикутний )

Якщо ліс знаходиться недалеко від міста, можна там знайти порожні коробки? Можна з коробок будинок зробити? (схожий на квадрат  а якщо скласти по іншому вийде трикутник )

Яка повинна бути коробка за розміром?

Яке завдання вирішували? Яка проблема була?

Конструювання

Тема:

Пальчикова гра « Пальчик , пальчик, де ти був ?».

Стискати   пальці   лівої   руки   в   кулачок   і   почергово   розгинати   пальці

починаючи з великого.

Пальчик , пальчик, де ти був?

Ось цей пальчик до лісу пішов,

А цей пальчик гриб знайшов,

А цей пальчик чистив,

А цей пальчик смажив,

А цей пальчик усе зїв

І від того потовстів.

Дидактична гра « Чарівний мішечок ».

У мішечку знаходяться кубики різної величини, виймаючи їх вгадувати на дотик , що це.

Уявна подорож до зоопарку. Із заплющеними очима, під спокійну

музику уявно вирушати до зоопарку. Показувати іграшкових

тварин, та розповідати про те , що зникли всі доріжки у зоопарку.

Пропонуємо допомогти тваринкам та збудувати для них нові та гарні доріжки.

Гра «Розфарбуй»

 

30.03.2020 Понеділок

Вихватель: Федоренко Т.О.

Заняття: “Мовленнєвий розвиток”

Тема: «Таємниці дерев»

Освітні завдання: формувати обізнаність дитини в соціально-комунікативному просторі, закласти основу світовідчуття, формувати граматичну правильність мови через навчання утворювати нові слова за допомогою суфіксів -очк-, -к-, -ичк-, -із-, -ичк-. Вчити складати короткі розповіді за серією картинок. Вправляти у вживанні лагідних, пестливих слів, Розвивати зв’язне мовлення у дітей, Спонукати до привітного привітання. Виховувати спостережливість, співчуття, комунікабельність в процесі спільної, бережне і турботливе ставлення до дерев.

 

Д/вправа «Добре і погано»

-Дерева це: добре чи погано?

-Що доброго вони нам приносять?

-Що погане від них може бути?

-Отже дерево і добре і погано, тому цю його здатність ми відмітимо на дереві таємниць, дерева зі знаком + і -.

-Вітерець за вікном гуляє

На розмову викликає.

Д/вправа  «Назви дерева лагідно».

-Дуб – …

Береза -…

Тополя -…

Клен -…

Верба -…

Каштан -…

Горобина -…

Ялина -…

Липа -…

Дослідницька діяльність.

-«Роздягнемо» гілочку. Що знаходиться під нею?

-А яка сама кора?

-Так, ми легко відділили її від деревини. Корою вкрите все дерево, але на стовбурі вона товста, а на гіллі – тоненька, молода.

-Чи можна визначити дерево старе чи молоде?

-чим дерево старше, тим кора, твердіша.

-Давайте поглянемо на шматочки кори і виявимо: із старих вони дерев чи з молодих.

(Розглядаємо кору).

Д/вправа «Добери як найбільше слів».

– Діти, доберіть якнайбільше слів про кору.

-Кора – гладенька, тверда, суха, волога, гнучка, коричнева, біла, запашна, легка, лікувальна, молода, стара…

Гра «Відгадай з якого дерева листочок»

Гра для перегляду

Гра «Назви дерево»

Шишковий масаж

-Візьмем в руки раз і два,

Скажем чарівні слова:

Шишечки ви нас гартуйте,

Від хвороб усіх лікуйте.

В ручках будем вас качати ,

Свій масаж розпочинати.

Заховали, показали

І в долоньках покачали,

Пальчики поназивали.

Намалюєм  на долоньці

Сонечко кругленьке,

Промінці пряменькі.

От і масажу кінець,

А хто робив його – молодець.

Заняття: «Ознайомлення з соціумом»

Тема: Перші весняні квіти

 Мета: розширювати знання дітей про весняні зміни в природі , про рослини – весняні квіти; учити правильно називати квіти, їх складові, колір; учити уважно розглядати, за допомогою дорослого описувати зовнішній вигляд; активізувати словниковий запас, учити відповідати на запитання;; розвивати уяву,творче  мислення; виховувати інтерес до пізнання природи.

             Психогімнастика «Здрастуй сонечко!»

Я всміхаюсь сонечку: – Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці – Хай вона цвіте.
Я всміхаюсь дощику: Лийся мов з відра!
Друзям усміхаюся – Зичу їм добра.

 Д/гра « Розкажи про весну»
Розтанув сніг, пригріває сонечко, пташки прилітають, травичка зеленіє, з`являються на деревах бруньки, перші весняні квіти квітнуть, дні стали довші, а ночі коротші. Чим подобається вам весна?
Весна люба нам ясним сонечком, лагідним теплом, синім небом, першою зеленню, першими весняними квіточками.
Д/гра «Можна – не можна»
1. Можна в лісі кричати?                    4. Ламати гілочки?
2.Рвати квіти?                                       5.Залишати сміття?
3. Палити?                                             6. Милуватися природою?
Розповідь про весняні квіти.
Ось погляньте, що весна нам принесла! (траву молоденьку і квіти весняні) Це маленьке диво, дароване нам красунею – весною. Ви знаєте, як називається ця  квіточка ? Послухайте.                                                                              
              У проміннях сонця ніжних,  край веселого струмка,
білий, росяний підсніжник  раптом блиснув з-під сніжка…
Отакий малий неначе,  ледь прокинувся від сну,
тихий-тихий, а одначе  він привів до нас весну!

це – підсніжник.
Підсніжник – це квітка весни.
Ще навкруги лежить сніг, а він вже пробиває собі дорогу до сонця. Спершу з-під снігу видніються невеликі зелені листочки. Згодом появляються білі голівки на тендітному стебельці. Квітка має три ніжних пелюстки. Ростуть ці чудові квіти густими білими острівцями. Навколо поширюється чарівний аромат. Підсніжник занесений до Червоної книги України.
Уважно роздивіться  підсніжник. Що є в нього? (Листочки, стебло, квіточки, корінь.) У підсніжника квіточка якого кольору? (білого)
Як закритий то схожий на овал. буде він нас радувати кожної наступної весни.

Відгадай, яка це квітка?            

                Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї
Квітка синя, дивовижна перша розцвітає.
Оживає вмить лісок, як розквітне..(пролісок)

– у проліска теж листочки довгасті, блискучі, темно – зелені. Ось стебельце – ніжне – ніжне, тонесеньке, як ниточка. А квіточка яскраво синя, немов краплинка синього неба. На кінчику стебла квіточки розкрилися. Вони схожі на маленькі дзвіночки. Понюхайте пролісок. Він так ніжно пахне весною. Корінь у проліска схожий на цибульку. Цей пролісок живий, а це який? (намальований) А кращий з них  який?
Поставимо пролісок у водичку. А що з ним станеться потім. (зів`яне, загине)
Шкода буде нам проліска. Отже, діти і дорослі,  не можна рвати пролісків і будь яких інших квітів. Той хто зриває, той знищує красу природи, призводить квіти до загибелі. Ці квіти занесені до Червоної книги України. Нехай квіти ростуть усюди і прикрашають своєю красою природу нашої землі. Прикмета: Навесні багато пролісків- гарно вродить картопля.

Д/гра «Закінчи речення»
Квіти потрібні для того, щоб…(ними милуватися)
Квіти потрібні для того, щоб…(їх дарувати)
Квіти потрібні для того, щоб…(вони прикрашали природу)
Квіти потрібні для того, щоб…(до них прилітали бджілки)
Квіти потрібні для того, щоб…(навкруги був приємний аромат)

27.03.2020 П’ятниця

Вихователь: Федоренко Т.О.

Малювання

Тема: Шпаківня

Прилетіли шпаки,
Дорогі співаки,
Прилетіли весну зустрічати.
У шпаківнях нових
Скоро будуть у них
Жовтороті малі шпаченята.

Прослухати спів шпаків та подивитися на них можна тут:

26.03.2020 Четвер

Вихователь: Федоренко Т.О.

1.Заняття  Художня література

Тема: Читання (розповідання) казки «Ріпка»

Мета: закріпити вміння слухати казку; вчити давати короткі відповіді на запитання; формувати уміння вірно називати і характеризувати героїв казки; виховувати почуття дружби і взаємодопоги, розв’язувати проблемні завдання, збагачувати словниковий запас, вчити зосередженості під час слухання, співпереживанню.

Психогімнастика:

                      Зранку у віконечко (показ руками)

                      Зазирнуло сонечко, (повороти голови вправо/вліво)

                      До щічки доторкнулося, (гладять щічки) (посміхаються)

                         Промінцем погладило. (гладять ручки)

                      «Не сумуй» – порадило! (пальчиком)

                       День, що розпочався, (розводять руками)

                       Щоб у тебе вдався! (плескають в долоні)

ГРА НА ОСНОВІ КАЗКИ “РІПКА”

Гра для дітей  створена на основі казки “Ріпка”. Розвиває: мислення, логіку, вміння відрізняти де більше предметів, а де менше, відрізняти де ліва чи права сторона.

Перед початком виконання завдань читаємо дітям казку “Ріпка”.

-Завдання перше: дорослий показує малюнок, де зображена ріпка, пропонує подивитися з якої сторони ріпки більше-менше персонажів казки, потім називаємо хто розташований ліворуч від ріпки, а хто праворуч.

-Завдання друге: дорослий показує малюнок, розповідає, що до казкових персонажів із казки “Ріпка” прийшли гості, потрібно взяти олівець, подивитись, хто не з казки ” Ріпка” і обвести чужаків у чарівний кружечок, так вони потраплять до своїх казок.

– Завдання третє: потрібно подивитися уважно на малюнок, згадати казочку “Ріпка”, подумати, що тут не так. Якщо ви не згодні з малюнком можете виправити: від першого персонажа, який тягне ріпку проводимо лінію до цифри 1, і так доки наші казкові герої не стануть на свої місця. Потім порахуйте скільки казкових героїв тягнули ріпку.

Розповідання казки дітьми за ілюстраціями

  2.Заняття Аплікація

Тема: Пролісок

Мета: розвивати творчу здатність, дрібну моторику рук, увагу і мову, дати дітям правильне уявлення про характерні особливості весни – про проліски, викликати інтерес до навколишньої природи і виховувати дбайливе ставлення до неї; продовжувати вчити розкладати готові деталі на аркуші картону, правильно будувати композицію відповідно до зразка;

продовжувати вчити користуватися пензликом і клеєм, акуратно наклеювати зображення на задану площину листа; виховувати вміння розуміти і виконувати завдання.

Пальчикова гімнастика «Пролісок»

До нас Весна лише заглянула  (простягають руки вперед)

У сніг долоньку занурила (руки внизу, перпендикулярно корпусу)

І розцвів там ніжний, (руки з’єднують в бутон на рівні очей)

Маленький пролісок (повільно розсовують пальці ( «квітка розкрилася»)

25.03.2020 Середа

Вихователь: Федоренко Т.О.

1.Заняття   – Мовленнєвий розвиток

   Тема: Свійські птахи

Мета: збагачувати активний словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля, закріпити знання про свійських птахів, їх сім’ї, узагальнююче поняття. Учити утворювати іменники-назви малят свійських птахів: куриця-курча, гуска-гусеня, качка-каченя. Вправляти у вживанні родового відмінка множини іменників назв дитинчат птахів. Закріпити вживання прийменників: в, за, під. Розвивати мислення. Виховувати бережливе ставлення  до свійських птахів.

За традицією з нами чарівна скринька. Хочете дізнатись? То давайте поглянемо. (дістаєте із скрині пір’ячко).

  • Ця пір’їнка не проста,

Вона, ось чарівна!

  • Ви любите подорожувати? (Так)
  • Щоб відправитися в путь,

Треба на неї дмухнуть.

  • Давайте скажем разом:

1,2,3- пір’їнка-лети!

  • Рушаймо!
  • Чарівна пір’їнка привела нас на пташиний двір.
  • Кого ви тут бачите? (Я бачу… курицю, півня, качку, гуску.)
  • -Як можна їх назвати одним словом? (Птахи)
  • Де вони живуть?
  • Хто за ними доглядає?
  • А ще можна сказати на птахів- свійські.

Дидактична гра «Опиши птаха».

  • Хто це? (Півень)
  • Що в нього є? (пір’я, дзьоб, гребінь, хвіст.)
  • Як він говорить? (ку-ка-рі-ку.)
  • Кукурікає.
  • Чому вони такі похмурі, як ви вважаєте?
  • У них загубилися дітки.
  • Давайте ми допоможемо птахам.
  • А дорогу нам покаже чарівна пір’їнка.

Треба на неї дмухнуть,

Щоб відправитися в путь,

В яку сторону нам йти,

І усіх малят знайти.

1,2,3-пірячко-лети!

  • Всі діти люблять гратися і від всіх ховатися!
  • Давайте їх пошукаємо.
  • Ось, вони, де сховалися?

Дидактична гра «Хто де сховався»

  • Де курча? (під кущем)
  • Де кача? (вкошику)
  • Де гусеня? (задеревом)
  • Тепер треба їх порахувати, чи всіх діток ми знайшли?

Дидактична гра «Допоможи мамі знайти дитинчат та назви їх».

Робота на закріплення з коректурною таблицею

Перегляд в Ютубі

🐓 Як кажуть птахи на фермі. Голоси свійських птахів для найменшеньких

 

 

Заняття – Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: Перелітні птахи

Мета: повторити назви птахів; розширювати знання дітей про перелітних птахів; продовжувати розвивати дрібну моторику рук; розвивати уяву, творчі здібності; вчити співпереживати, співчувати.

Слухання співу пташок

Бесіда-розповідь «Будова пташки»

Гра «Знайомство з пташками»

Використовуємо в Ютубі

Птахи України – мультики українською мовою

Гра на закріплення «Знайди пташку,  яку запам’ятав»

Обведіть пташок, які відлітають в теплі краї. Доберіть гніздо для птахів. Проведіть відповідні лінії.

Вивчити вірш:

У лісочку, на горбочку

Птахи весело літають,

По гілочках стрибають,

Пісеньки співають

24.03.2020 Вівторок

І Заняття  “Логіко-математичний розвиток”

Тема: Кількісна та порядкова лічба. Геометричні фігури. Орієнтування у просторі.

Мета:   продовжувати формувати знання про цифру 3, вміння лічити, учити співвідносити цифри з кількістю предметів, вправляти в обстеженні геометричних фігур, називати їх, вчити орієнтуватися у просторі, називати розміщення предметів відносно себе чи інших предметів,  розвивати пам’ять, мислення, логічне мислення, просторове уявлення.

Я ПОЧНУ, А ТИ ПРОДОВЖУЙ!

Пропонуємо дитині виконати такі завдання. Обрати фігури, побудувавши спільну доріжку з однакових фігур від зайчика до їжачка, що розташовуються в різних кінцях столу.

Разом із дитиною вирішуєте, з яких фігур будуть будувати доріжку (з великих чи малих прямокутників, квадратів). Коли  визначилися, то  кладуть фігуру за фігурою, добираючи потрібну. Коли доріжка готова, всі плещуть у долоні.

МОЗАЇКА

Ця гра допоможе дитині краще орієнтуватися в геометричних фігурах і навчитися їх називати. Грати в неї необхідно разом із дитиною, ніби допомагаючи їй. Для гри потрібно намалювати на аркуші паперу який-небудь візерунок або картинку, що складається з геометричних фігур і розфарбувати фігури різними кольорами.

Ігри на орієнтування у просторі

ІІ. Заняття “Ознайомлення з соціумом”

Тема: Вдягнемо ляльку Оленку на прогулянку

Мета: активізувати вживання дітьми слів-назв предметів одягу, їх частин і дій з ними; закріпити знання дітей про послідовність одягання, привчити їх до самостійності під час цього процесу; навчати за зразком дорослого утворювати нові слова; виховувати акуратність, бажання допомогти, дбайливе ставлення до речей. Базові слова: «одяг», «одягатися», «взуття.

Вихователь: Федоренко Т.О.

23.03.2020 Понеділок

Заняття 1 “Мовленнєвий розвиток «Весна – чарівниця»”

Мета:розширювати уявлення дітей про весну, її ознаки, учити відповідати на запитання, збагачувати словниковий запас за темою, вправляти у правильності вимови за допомогою чистомовок.

Дидактична гра «Розкажи про весну»

Дитина розповідає вам все, що знає про весну. Батьки навідними запитаннями доповнюють розповідь.

Гра з коректурною таблицею.

(потрібні фішки, будь-що(пробки, кружечки))

Дорослий задає запитання типу: Навесні буває часто дощ? Чи користуємося ми парасолькою навесні? Переліт птахів з теплих країв – це весняна картинка? (дитина ставить фішку на відповідь-картинку)

Повторення чистомовки:

На-на-на-настала весна

Ок-ок-ок- розтанув сніжок

Ки-ки-ки – прилетіли пташки,

Че-че-че-вода врічці тече

Ки-ки-ки-заспівали пташки

Са-са-са-на дворі краса.

Га «Який?Яка?Яке?»

Листя яке?Весна яка? Небо яке?…..

Заняття 2 “Ознайомлення з соціумом «Маленькі помічники»”

Мета: розширювати знання дітей про предмети, їх призначеня та місця знаходження, удосконалювати уміння складати невеликі розповіді з власного досвіду (за допомогою запитань) правильно будувати речення, вживати іменники з прийменниками; стимулювати дитину супроводжувати свої дії відповідними словесними поясненнями; розвивати зв’язне мовлення, увагу; виховувати працьовитість, охайність, вміня складати речі на місця.

Гра «Що роблять цим предметом?»
 Показуємо знаряддя праці.

Дитина складає речення: «Віником підмітають підлогу»; «Ножем ріжуть хліб»

Дидактична гра «На свої місця»
Дитина  кладе усі речі на свої місця і називає, що і куди поклали: взуття — на підставку, одяг — у шафу, іграшки — на полиці тощо.

— Сонячний зайчик хоче дізнатися, що це стоїть на столі? (Посуд.)

— А чи вмієш ти сервірувати стіл?

— Давай приготуємо стіл до обіду.

(Дитина розставляє посуд і супроводжує дії словесним поясненням: «Я ставлю глибоку тарілку. Я кладу столову ложку».)

Вхователь: Федоренко Т.О.

20.03.2020 П’ятниця

Заняття Малювання

Тема: «Весняна пташка»

Чим зайняти дитину на вихідні

Вихователь: Федоренко Т.О.

19.03.2020 Четвер

ЗАНЯТТЯ З ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 «Вивчення вірша Г.Бойко «Здоровим будь»

Мета: продовжувати вчити дітей розповідати вірш з допомогою мнемотаблиці, відповідати на запитання за його змістом; вправляти у вмінні вживати іменники, добирати прикметники; активізувати в словнику слова – назви дій (вмиватися, розчісуватися, чистити, витиратися, мити); розвивати поетичний слух, бажання виразно читати вірш на пам’ять, мовлення, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Матеріал: чарівний мішечок, предмети гігієни (мило, шампунь, зубна щітка, зубна паста, гребінець, рушник, склянка, носова хустка), іграшка – котик, мнемо таблиця.

Гра «Привітання»

– Добрий день вам, киці!

– Няв, няв, няв!

– Добрий день вам, мишки!

– Пі, пі, пі!

– Добрий день вам собачки!

– Гав, гав, гав!

-Добрий день тобі, дітинко!

– Добрий день!

–  поки ми гралися на нас зачекався гість. Хто це? (Котик)

– Привітайтеся з ним. (біля котика чарівний мішечок з предметами гігієни). Діти вітаються.

– Погляньте, біля котика стоїть мішечок. Давайте ми разом у котика запитаємо: «Котику, що в мішечку?»

Діти разом запитують.

Котик:

– В мішечку предмети, які необхідні для кожного.

Д/гра «Чарівний мішечок»

 по черзі діставати предмети гігієни,

називати їх та їхнє призначення.

Наприклад: «Це гребінець. Ним розчісують волосся.»

– Як ми можемо назвати всі ці предмети? ( Предмети гігієни)

Мовленнєва вправа «Додай слово»

закінчи розпочате речення.

– Руки витирають (чим?) …. (Рушником)

– Зуби чистять (чим?) …. (Зубною щіткою)

– Волосся розчісують (чим?) …(Гребінцем)

– Руки й обличчя намилюють (чим?) …(Милом)

Мовленнєва вправа «Наміри»

Формулювати наміри, а дитина закінчує вставляючи слова.

– Ми будемо чистити зуби і вони будуть … (чистими, здоровими, білими).

– Ми митимемо руки і вони не будуть …(брудними, неохайними).

– Ми митимемо обличчя і воно буде …(чисте, охайне, блискуче, здорове).

– Ми робитимемо гімнастику і будемо …(здоровими, сильними, мужніми).

– Тож, і нам час зробити зарядку та трішки відпочити.

Читання вірша Г.Бойко «Здоровим будь» з викладанням мнемотаблиці

Глянь: без мила і водиці

Умиваються дві киці,

Язичком вмиваються,

Лапками втираються.

Я до крана сам дістану,

Умиваюсь біля крана.

Милю милом щоки, шию

І водою добре мию.

Показ та пояснення.

Пояснити як котики вмивається язичком та втираються лапками, запропонувати дитні показати вмивання котиків імітаційними рухами.

Повторне читання вірша з опорою на мнемотаблицю.

Бесіда за змістом вірша

– Без чого умиваються киці?

– Скільки киць вмивається?

– Чим вмиваються киці?

– Чим втираються?

– А як умиваються люди. Хлопчик дістане сам до крана?

– Біля чого він вмивається?

– Що миле милом?

– Ще чим добре миє?

Повторне читання окремо кожного рядка вірша з опорою на мнемотаблицю.

Відтворення вірша

Імітаційна гра «Відгадай, що я роблю»

Дитина показує жестами дію (чищення зубів, умивання, миття рук, полоскання горла, миття вушок…),  інша відгадує та називає дію.

Заняття . Аплікація.

«Потяг»

Мета: розширювати знання дітей про транспорт, розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, закріпити кольори, геометричні фігури.

Вихователь: Федоренко Т.О.

 

18.03.2020 Середа

  1. Мовленнєвий розвиток

Вправи на розвиток мовлення для дітей дошкільного віку

  1. Дидактичні картки

Дидактичні картки чудово допомагають дітям вивчати звуки, які вони не можуть правильно вимовити. Найкраще перетворити цю вправу на гру й нагороджувати дитину, коли вона правильно вимовляє звуки, проілюстровані на картці. Це не тільки робить вправу більш привабливою, але й мотивує дитину намагатися досягати найкращих результатів.

  1. Вправи перед дзеркалом

Дітям із проблемами артикуляції важко вимовляти слова та звуки через невміння правильно рухати ротом для вимови правильного звуку. Вправа перед дзеркалом – це одна з найбільш корисних мовленнєвих вправ для дітей дошкільного віку, яка здатна допомогти вирішити дану проблему. Ви можете навчити вашу дитину правильного положення і руху губ, язика й рота, що необхідно для виголошення певного звуку, демонструючи їх перед дзеркалом. Таким чином дитина зможе зрозуміти, які рухи їй необхідно виконати, щоб вимовляти звуки та слова.

  1. Стриб-скок

Стриб-скок – це весела та проста мовленнєва вправа, яка полягає в повторенні слова, проблемного для дитини у плані вимови, не менше шести разів. У вправі використовуються шість паперових основ, що називаються лататтям, які розкладають на підлозі по всій кімнаті. На них має бути написане слово, вимову якого повинна тренувати дитина. Малюку необхідно вимовляти слово щоразу, коли він стрибає на латаття. Коли ж він застрибне на шосте латаття, ви можете нагородити його улюбленими ласощами.

  1. Постійно розмовляйте з дитиною

Мовленнєві навички дітей розвиваються швидше, якщо батьки та члени родини постійно спілкуються з ними. Коли люди з близького оточення часто розмовляють з дитиною, а також в її присутності, у неї з’являється можливість слухати нові слова та спілкуватися.

 

  1. Заохочуйте вашого малюка розмовляти

Систематичні бесіди з дитиною – це найкращий спосіб допомогти їй розвинути мовленнєві навички. Інший спосіб досягнення цієї мети полягає в тому, щоб вимовляти назви предметів, на які вказує малюк, заохочуючи його промовляти слова, щоби зрозуміти їхню вимову й запам’ятати. Фахівці вважають, що треба виконувати бажання дітей, тільки якщо вони висловлюють їх словами й намагаються пояснити, чого вони хочуть, за допомогою жестів. Це буде мотивувати дитину шукати шляхи вирішення своїх мовленнєвих проблем, щоб отримати те, що їй потрібно.

  1. Повторюйте

У порівнянні з іншими мовленнєвими вправами для дітей дошкільного віку багаторазове повторення слів може здатись батькам роботою, що дуже втомлює, особливо якщо малюк за своєю природою допитливий. Проте це заняття може бути дуже корисним при навчанні розмовної мови. Повторюючи дитині слова, краще вимовляти їх повільно й виразно, щоб вона могла чітко розчути їх і запам’ятати всі фонеми у словах. Щоби полегшити малюку процес запам’ятовування, можна розбивати слова на частини. Спостерігаючи за вашими рухами рота, дитина зможе запам’ятовувати вимову слова, але для цього їй треба бути дуже уважною.

  1. Читайте книги разом з малюком

Один з найкращих способів розвитку мовленнєвих навичок у дітей – це читання. Однак варто подбати про вибір такої книги, яка сподобається дитині. Відведіть її в бібліотеку й дозвольте самій вирішити, які книги їй цікаві, а потім купіть їх у книгарні. Книги з ілюстраціями подобаються дітям найбільше й дозволяють розмовляти з дитиною під час читання. Намагайтеся простими словами пояснювати малюку, про що говорять ілюстрації, просіть його повторювати слова слідом за вами або ставити запитання, що стосуються малюнків, намагатись відповідати на них разом з вами. Це зробить читання більш продуктивним і цікавим заняттям.

Гра «Кошик з одягом» ( будуємо словосполучення та розмальовуємо)

Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. На аркуші хаотично розміщено назви предметів одягу та назви кольорів у відповідній формі (10 іменників та 10 прикметників). Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори. Таким чином дитина не лише розширюватиме словниковий запас та розвиватиме навички правильного мовлення, а й тренуватиме дрібну моторику та уважність.

Гра «Складаємо рими»

Чи знає ваша дитина, що таке рима і чи може підібрати риму до певного слова? Це завдання допоможе їй зрозуміти, яким чином слова римуються і розвинути почуття рими. У завданні дитині пропонується знайти і з’єднати лініями пари слів, що римуються, і зображення до них. Всього в завданні представлено вісім слів (чотири пари, що римуються): «пляшка – чашка, виделка – веселка, тростина – павутина та хустка – кістка». У додатковому завданні дитині необхідно самостійно або за допомогою батьків знайти і записати риму до слова «якір».

Вивчення вірша Г.Бойко «Сонечка умита» за допомогою мнемо таблиці

Для розвитку пам’яті та швидкої реакції буже добре  використовувати   мнемотаблиці. Мнемотаблиця-система позначок, малюнків .яка прискорює процес запам’ятовування .Тому дана робота створена для  розвитку мислення,пам’яті.
Живі мнемотаблиці – це своєрідний зоровий план, що допомагає дітям послідовно розповідати вірш, зберігаючи лексико-граматичне наповнення.
Мнемотабліци особливо ефективні при розучуванні віршів. Суть полягає в наступному: на кожне слово або маленьку словосполуку придумується картинка (зображення); таким чином, весь вірш замальовується схематично. Після цього дитя по пам’яті, використовуючи графічне зображення, відтворює вірш цілком .​Використання живих, анімаційних мнемотаблиць при вивченні напам’ять невеликих віршів полегшує і прискорює процес запам’ятовування  і засвоєння текстів, формує прийоми роботи з пам’яттю. Асоціативними позначеннями  кодується кожен рядок вірша
При такій діяльності працюють не лише слухові, а й зорові аналізатори малюка.

Ознайомлення з природним довкіллям

Гра «Одягаємося відповідно до погоди»

Це завдання допоможе дитині навчитися влучно описувати погоду й підбирати відповідний одяг у кожну пору року. У завданні є 6 малюнків, на яких зображено різні погодні умови: вітряно, сонячно, хмарно, мінлива хмарність, дощ, сніг. Під малюнками є 4 характеристики температурних режимів: холодно, прохолодно, тепло, спекотно. Дитині пропонується поглянути у вікно, визначити, яка сьогодні погода на вулиці, а потім розмалювати відповідний малюнок і слово-опис. Потім потрібно «вдягнути» чоловічка на сторінці, домалювавши йому одяг відповідно до погоди. Таким чином дитина розвиватиме навички малювання, розширить кругозір і збагатить словниковий запас.

Вивчаємо різні погодні явища

Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори. При виконанні завдання дитині треба по черзі уявити, що відбувається, коли на вулиці сонячно, дощить, іде гроза, вітряно, хмарно або сніжить, а потім намалювати ці погодні явища над кожною казковою хатинкою. Виконання завдання дасть можливість творчо проявити себе та пофантазувати про дії казкових мешканців хатинок під час проявів кожного із шести атмосферних явищ.

Вихователь: Федоренко Т.О.

17.03.2020 Вівторок

1.Заняття “Логіко-математичний розвиток”

Мета: розвивати логічне мислення, математичні здібності, закріпити назви геометричних фігур, кольори, формувати вміння орієнтуватися у просторі.

Гра «Визнач зайву фігуру»

Вправа «Хто де знаходиться»

Гра «Виклади з геометричних фігур»

2.Заняття “Конструювання”

Гра «Склади за зразком»

Мета: розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, зосередженість.

Гра «Проведи по лініям»

 

Вихователь: Федоренко Т.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *