Інклюзивна група “Промінчик” 2024/2025 навчальний рік

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема:«Вітаємо мило духмяне і рушничок полотняний»

Програмовий зміст: ознайомити вихованців з властивостями мила та його різновидами, закріпити й уточнити знання дітей про те, для чого люди використовують мило в повсякденному житті; підвести дітей до поняття «Чистота – запорука здоров’я»; продовжувати вчити малят працювати з алгоритмом; викликати бажання приймати участь в експериментах та дослідах. Розвивати пізнавальний інтерес, мовлення, пам’ять, увагу, логічне мислення. Виховувати культурно-гігієнічні навички, бажання бути здоровим.

Хід заняття:

Відгадай загадку:

   

Гра “Знайди необхідний предмет”

 

Гра «Корисно чи шкідливо для здоровя?»

(дитина розглядає малюнки, розповідає корисно це  чи шкідливо для здоров’я)

Дидактична гра «Для чого це потрібно»
Перед дитиною на столі  — предмети особистої гігієни та іграшки. Дитина повинна відібрати предмети, потрібні для збереження здоров’я.

Дидактична гра «Користь і небезпека»
Перед дитиною різні предмети:  ножиці, голка, праска, ніж, спиці… Дитина визначає, чим небезпечні ці речі і чим корисні.

Гра «Мікроби»

(розглянь мікроби, полічи їх)

ІІ. Заняття Аплікація

Тема: Хустинка

Програмовий зміст: вчити дітей викладати та наклеювати на папері візерунок з геометричних форм; формувати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, правильно та послідовно наклеювати всі елементи візерунка; розвивати дрібну моторику пальців рук, окомір, художній смак, уяву, мислення, естетичне сприйняття; виховувати самостійність, акуратність, бажання прийти на допомогу.

18.10.24. ПЯТНИЦЯ

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема: Електричні помічники вдома

Програмовий зміст: ознайомити дітей із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати в дітей обережність.

Хід заняття:

          

ІІ Заняття Ліплення

Тема: “Сірничок”

17.10.24. ЧЕТВЕР

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Ми всі мешканці планети Земля»

Програмовий зміст:розширити уявлення дітей про довкілля. Ознайомити із заходами щодо відтворення і збереження природи. Розвивати спостережливість, уміння аналізувати, робити висновки, мислення, уяву. Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, бажання захищати її і примножувати.

Хід заняття:

Бесіда.Перед дітьми стоїть глобус.

– Подивіться, будь ласка, що нового з’явилося в мене на столі.

– Так, це глобус.

– А що таке глобус?

– Які кольори на ньому переважають?

– Що означає кожен колір?

– Подивіться уважно на ілюстрацію і скажіть, якою б ви хотіли  бачити нашу  планету.

C:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\002.jpg

Чому ви вибрали саме цей малюнок?

– Подивіться на ілюстрацію.

– Кого ви бачите на ній?

– Де знаходяться діти?

– Назвіть об’єкти неживої природи. Живої природи.

– Чи можна цих дітей назвати друзями природи? Чому?

– Обгрунтуйте свою відповідь.

C:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\3.jpg

-Як  діти на картині шкодять природі?

«Мозковий штурм»

– Як ви розумієте вислів – «Будь природі другом!» ?

– Світ навколо нас дуже привабливий і цікавий. Ми живемо в ньому, немов у рідній домівці, бо ми теж частинка цієї природи. А щоб нам тут було затишно і добре, потрібно поводитися мудро, оберігати природу нашої планети, бо без неї ми не зможемо жити. Заповідь, якою повинні користуватися люди, добре  висловлена в казці Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц» : «Є таке правило : прокинувся вранці, умився, опорядився – і відразу приведи до ладу свою планету.»                                                                            Руханка  «Екологічна  хвилинка».

Склади  розповідь про те, якої шкоди завдала людина природі і як запобігти цьому.

 

C:\Users\Vita\Desktop\охорона природи\89761786_714740146002014_6178843662600896512_n.jpg

ІІ Заняття Мовленнєвий розвиток

Тема: “Часом гра не доводить до добра”

Програмовий зміст:зосередити увагу дітей на небезпеці, що криється у предметах, які колють, ріжуть або завдають іншої травми, а відтак непридатні для гри. Вчити бути уважними і розсудливими при виборі місця для гри. Вчити бути уважними і розсудливими при виборі місця для гри. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

І.Зверніть увагу дітей на героя мультика “Смішарики” Копатича, який завітав угості.

Запитайте у малюка:

-Як ти гадаєш, чому збентежений Копатич?Розкажіть історію від його імені. Одного разу Копатич познайомився із дітьми, які запросили його до себе гратися. Прийшовши до них, ось що він побачив.

Запропонуйте малюку переглянути ілюстрацію. Запитайте:

-Чим займаються діти?

-З чим вони граються?

-Чому гра з м’ячем для хлопчика перестала бути веселою?

-Чому  біля дороги гра хлопчика та дівчинки є небезпечною?

-Як на вашу думку, що сказав дітям Копатич?

ІІ. Гра-вправа від Копатича “Мікрофон”.

-Які місця для ігор виберете ви?

ІІІ. Прочитайте повчальний віршик від нашого героя Копатича.

— Дружно всі скажіть мені
На дорозі можна гратись?
— Ні!
— Лине музика й пісні
При дорозі гратись можна?
— Ні!
— Б’є в ворота м’яч хлопчак
На подвір’ї гратись можна?
— Так!
— Можна на дорозі, ви скажіть мені,
Мчати на велосипеді?
— Ні!
— А щоб ви ніколи не були сумні,
Правила порушувати можна?
— Ні!

ІV.Запросіть малюка до перегляду мультику за темою “Небезпечні ігри”.

16.10.24. СЕРЕДА

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Логіко-математичний розвиток

Тема:«Геометричні фігури наші друзі»

Програмовий зміст:вчити дітей уважно слухати вихователя та однолітків; закріпити назви геометричних фігур, кольори. Розвивати логічне мислення, уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати спостережливість та старанність у роботі з індивідуальними картками.

Хід заняття:

ІІ Заняття:Художня література

Тема: Читання твору Г.Бойко «Неслухняне мишеня»

Програмовий зміст:вчити дітей відтворювати зміст казки за ігровою ситуацією, відповідати на запитання за її змістом, інтонаційно передавати мову персонажів; розвивати в дітей виразність мовлення та впевненість в собі перед глядачем; виховувати інтерес до казки, уміння співчувати героям казки.

КАЗКА ПРО ДУРНЕ МИШЕНЯТКО

Дидактичні завдання за казкою

1. Вправа-звуконаслідування

мета- розвивати звукову виразність мовлення, вчити звуконаслідувати різних тварин, розвивати фонематичний слух

Хід роботи

Діти наслідують мову тварин, які згадуються в казці.

Качка – Кря-кря-кря!

Жабка – Ква-ква-ква!

Свинка – Хро-хро-хро!

Коник — І-гі-гі!

Щука — ані звука.

Кішка – М’яу, м’яу!

2. Гра “Хто що їсть”

мета — закріпити уявлення про тварин та що вони їдять

Хід гри

3. Театралізація казки

Одна дитина — Мишеня. Решта беруть на себе ролі інших звірів та співають колискову.

КАЧКА

— Кря-кря-кря! Засни, дитинко!
Після дощика в саду
Черв’ячка тобі знайду.

ЖАБКА

— Ква-ква-ква!
Спи, мишатко — сіра лапко.
Дам тобі я комара.
Чуєш? Спатоньки пора.

СВИНКА

— Хро-хро-хро! Засни, дитинко!
Спи, дурненьке! Лю-лю-лю!
Я морквиночку куплю.

КІНЬ

— І-гі-гі,
Зараз плакати покинь,
Я для тебе, молодця,
Дам свіженького сінця!

КІШКА

— М’яу, м’яу! Ляжеш в ліжко.
Треба спати! Лю-лю-лю!
Я дитиноньку присплю.

4. Переказ сюжету казки

Діти за допомогою опорних малюнків переказують зміст казки, хто за ким із героїв йшов.

1. Мишка-мати зве в гості качку мишеня колихати.

2. Мишка запрошує жабеня приспати дитину.

3. Мишка-мати зве в гості свинку мишеня гойдати.

4. Мишка запросила кошика приспати мишеня.

5. Мати запросила кішку приспати мишку.

5. Пантоміма “Покажи тварину”

мета — розвивати творчі здібності дітей, вчити за допомогою жестів показувати тварин

Хід гри

одна дитина виходить та показує тварину, а решта відгадують.

– гуска

– жабка

– кінь

– свинка

– кішка

6. Сюжетно-рольова гра “Мати біля колиски”

мета — розвивати дружелюбність, вчити розігрувати ролі, співати колискові та взаємодіяти між собоюХід гри

Діти беруть на себе ролі героїв казки та розігрують ситуацію — Мати-миша заколисує маленьке мишеня, потім просить допомоги в інших тварин.

7. Розповідь за малюнком

мета — розвивати зорову спостережливість, вчити описувати побачене, розвивати мислення

Хід роботи

– Уважно подивіться на малюнок та скажіть що ви бачите.

– Чи правильно, що мама залишила своє мишеня на самоті?

– Що потрібно було зробити матері-миші?

8. Гра на увагу “Хто співав колискову”

мета — розвивати пам’ять та увагу, вчити визначати правильного героя казки

Хід гри

Дорослий наспівує мотиви колискової з казки, а діти мають відповідно вгадати про кого йдеться, хто її співав.Спи, мишатко — сіра лапка.
Дам тобі я комара.
Чуєш? Спатоньки пора.

Спи, маленький, годі вже!
Я для тебе, молодця,
Дам свіженького сінця!

 Хро-хро-хро! Засни, дитинко!
Спи, дурненьке! Лю-лю-лю!
Я морквиночку куплю.

Ко-ко-ко, не плач, дитинко!
Лізь під крильце, дорогенький,
Там і сухо, і тепленько.

9. Хвилинка морального виховання

– Чи хотіли герої казки допомогти маленькому мишеняті?

– Якою була кішка?

– Мати-мишка є турботливою мамою?

– Якою була щука?

– ЧИ могла щука допомогти мишеняті? Чому?

10. Розмальовка

Допоможемо маленькому мишеняті заснути спокійно, розмалюємо його, наповнимо кольорами.

 

 

 

 

 

15.10.24. ВІВТОРОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Мовленнєвий розвиток

Програмовий зміст: поширити знання дітей про пасажирів. Закріпити правила поведінки в транспорті. Виховувати бажання бути ввічливими пасажирами, закріпити знання дітей про поведінку в автобусі; виховувати культуру поведінки в транспорті, ввічливе ставлення до одноліткам, дорослим і старим людям.

         

ІІ Заняття Малювання

Тема: “Світлофор “

Програмовий зміст:закріпити з дітьми знання правил дорожнього руху, учити пояснювати свою думку при розгляді проблемних ситуацій,закріпити знання про значення сигналів світлофору.Учити малювати світлофор за допомогою шаблонів,обводити шаблон круглої і прямокутної форми.Продовжувати вчити малювати аквареллю,охайно розфарбовувати зображення.Розвивати мислення,увагу, зв’язне мовлення.Виховувати охайність,самостійність та відповідальне ставлення до власної безпеки.                         Хід заняття

14.10.23. ПОНЕДІЛОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема:«Золоті руки майстрів»

Програмовий зміст:закріпити з дітьми назви професій, їх значення для людей; розвивати пам’ять, уважність, допитливість і кругозір. Збагачувати словник. Формувати повагу до людей праці.розвивати вміння переказувати новий твір, розвивати уміння говорити чітко, закріпити знання про значення людських рук, про їх добросовісну, старанну працю; виховувати повагу до працьовитих людей, бажання полегшити їх працю, взяти посильну участь у ній.

ІІ.Заняття Аплікація

Тема: «Таця з осінніми фруктами»

Програмовий зміст:продовжувати формуватиуявленнядітей про природніявища в довкіллі : збирання врожаю овочів та фруктів; закріплювати знання, отримані про овочі та фрукти; продовжувати навчати техніки аплікації — викладання, приклеювання;закріпити поняття один-багато; закріплювати уявлення просторового орієнтування «один біля одного»; розвивати дрібну моторику, творчу уяву, асоціативну пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності; виховувати цікавість до занять з аплікації.

Хід заняття

11.10.24. ПЯТНИЦЯ

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема:«Чисті руки-запорука здоров’я»

Програмовий зміст:навчити дітей, що миття рук – це запорука здоров’я; допомогти дітям сформувати практичні навички правильного миття рук. Учити дбати про гігієну рук, свідомо регулювати та дотримуватися правил миття рук, узгоджувати власні дії з діями інших. Ознайомити з правилами безпечного користування антисептиками, рідким милом та паперовими рушниками. Усвідомлювати сенс використання різних видів деззасобів та гігієнічних засобів. Учити використовувати свої знання в практичній діяльності.

Хід ханяття:

    

ІІ.Заняття Ліплення

Тема:«Мухомор»

 

 10.10.24. ЧЕТВЕР

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Ознайомлення з природним довкіллям                                                                                          Тема: «Їстівні та отруйні гриби»                                                                                                                                     Програмовий зміст: учити дітей розрізняти їстівні та отруйні гриби; показати користь і шкоду від них; виховувати бережливе ставлення до природи і до власного життя.

 

ІІ Заняття Мовленнєвий розвиток                                                                                                                        Тема: «Смачний борщ»                                                                                                                             Програмовий зміст: розширити та поглибити знання дітей про звичаї українського народу. Продовжувати знайомити дітей зі стравами української національної кухні та їх складовими.Розвивати пізнавальну активність, допитливість, мислення, пам’ять, уважність, зв’язне мовлення, комунікативні уміння. Викликати інтерес до української кухні, до пізнання нового. Виховувати любов до народних традицій, дружні взаємини під час виконання спільних завдань.

 

09.10.24. СЕРЕДА

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник                                                                                                                І Заняття Логіко-математичний розвиток                                                                                                                  Тема: «Цікава математика»                                                                                                                              Програмовий зміст:виявити знання про геометричні фігури та форми предметів; виявити вміння орієнтуватися в просторі. Визначити вміння порівнювати предмети за довжиною. Розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати вміння розуміти і самостійно виконувати завдання вихователя, виховувати добре ставлення до оточуючих.

Хід заняття:

Поміркуй та замалюй

ІІ Заняття Художня література                                                                                                                                    Тема: Читання твору Михайла Коцюбинського «Десять робітників»                               Програмовий зміст: розвивати з дітьми вміння працювати над оповіданням: уважно слухати, уявляти, відповідати на запитання до тексту, переказувати за допомогою малюнків, обігрувати його за допомогою різної інтонації, уявляти себе на місці героїв. Закріпити знання про письменника М.Коцюбинського; чим відрізняється казка від оповідання, розвивати вміння розуміти та пояснювати прислів’я. Виховувати шанобливе ставлення та повагу до чужої роботи.

Хід заняття     

08.10.23. ВІВТОРОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Мовленнєвий розвиток

Тема: У світі найкращі – руки роботящі

Програмовий зміст: формувати вміння дітей переказувати новий твір , переводити мову персонажів в непряму мову ( за незначної  допомоги  вихователя),збагатити словник прислів’ями, назвами професій , приладів, інструментів потрібних для роботи.

Хід заняття

Д/гра “Кому, що потрібно для роботи?”

Поясни прислів’я 

  

Поясни, як ти розумієш вислів “Золоті руки”

 

ІІ Заняття Малювання

Тема: “Їжачок”

Програмовий зміст:формувати уявлення дітей про диких тварин (назви, зовнішній вигляд), удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання, учити уважно слухати і розуміти зміст почутого. Розвивати творчі здібності дітей: уяву, мислення, пам’ять, дрібну моторику рук, допитливість. Виховувати охайність в роботі, вміння  довести почату справу до кінця, виховувати любов до рідного краю.

 

07.10.24. ПОНЕДІЛОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Ознайомлення з соціумом                                                                                                                  Тема: «Пасажирський транспорт»                                                                                                      Програмовий зміст: уточнити знання дітей про пасажирський та вантажний транспорт; учити дітей відповідати на запитання, підтримувати діалог; продовжувати формувати вміння вживати узагальнювальні слова.

Хід заняття

         

2 Заняття Аплікація                                                                                                                                                         Тема: «Парасолька»       

Програмовий зміст: закріпити уміння дітей вирізати деталі за контуром, скручувати кольоровий папір у «трубочку», учити створювати  аплікацію, композицію, продовжувати вчити наклеювати елементи вирізання, закріплювати уміння працювати з ножицями, клеєм, повторювати правила безпеки з ножицями, закріплювати знання дітей про осінь, осінні явища.

04.10.24. ПЯТНИЦЯ

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема: Частини тіла

Програмовий зміст:закріплювати знання дітей про частини тіла, їх призначення; формувати граматичний лад мовлення у структурі речення; закріплювати вміння відповідати на запитання різними типами речень; вправляти у римуванні слів; учити утворювати дієслова за допомогою префіксів на-, пере-; продовжувати ознайомлювати дітей зі словами — омонімами; учити утворювати присвійні прикметники від імен людей; вживати слова, що позначають вік та фізичні характеристики людини; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, бажання берегти свої органи тіла від травмування.

2.Заняття Ліплення

Тема: “Морквинка”

Програмовий зміст: навчити дітей ліпити предмети трикутної форми; уточнити поняття про форму; продовжувати знайомити із прийомами ліплення (скатування, розкатування,відтягування);розвивати логічне мислення, дрібну моторику, навички роботи з пластиліном, уяву, виховувати самостійність, посидючість, допитливість.

 

03.10.24. ЧЕТВЕР

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: “Домашні улюбленці”

Програмовий зміст:продовжувати формувати в дітей поняття, що домашні тварини потребують людського піклування і дбайливого ставлення; закріпити правила догляду за ними, умови життя; спонукати вихованців до складання розповідей про своїй домашніх улюбленців; удосконалювати уміння імітувати рухи тварин; розвивати мислення, уяву, увагу, пам’ять, мовлення; виховувати любов до тварин, потребу у піклуванні про них.

Хід заняття:

Бесіда за картинками

2 Заняття Мовленнєвий розвиток

Тема: “Посуд”

Програмовий зміст:розширювати знання дітей про предмети посуду, їх призначення, матеріал,з якого вони виготовлені; продовжувати розвивати вміння накривати на стіл; збагачувати словник словами — назвами предметів посуду, дієсловами, ознаками; учити розрізняти предмети за характерними ознаками (чайний, столовий, кухонний посуд, кавовий); учити утворювати дієслова за допомогою префіксів на-, недо-, пере-, до-; розширювати запас багатозначних слів; продовжувати вчити відтворювати діалог у народних іграх; вправляти у вживанні антонімів; виховувати охайність, дбайливе ставлення до предметів посуду, бажання допомагати сервірувати стіл удома.

Хід заняття

      

02.10.24. СЕРЕДА

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Логіко-математичний розвиток

Тема. Число і цифра. Склад числа 2. 

Програмовий зміст: ознайомити з утворенням числа два і цифрою 2;  розвивати кмітливість, уважність; виховувати акуратність, старанність.

Хід заняття

— Відгадайте загадку.

Біг маленький борсучок,

Ніс додому бурячок.

Потім ще один знайшов.

З чим додому він прийшов?

(Із двома бурячками.)

— Скільки бурячків було у борсучка? (Один.)

— Скільки бурячків стало у борсучка? (Два.)

— Як у нього стало два бурячки? (До одного бурячка додали ще один.)

— Як же утворилося число два?

Ніби лебідь вигнув шийку,

Випливає цифра двійка.

Два — це пара: дві сестрички,

Дві руки, дві рукавички,

Ока два, по два крила

Є і в півня, і в орла.

Введення поняття пара.

Дерев’яні дві сестри

Швидко мчать мене з гори.

(Лижі.)

— Яке число згадується в загадці? (Два.)

— Два можна назвати ще словом пара. Чого може бути пара? (Пара чобіток, пара рукавичок тощо.)

Віршовані завдання 

Курка Пуся — з білим пір’ям,

Курка Муся — з чорним пір’ям.

Поруч півень червонястий,

Голосистий, гребенястий.

Скільки курок на подвір’ї?

(Дві.)

Півник залетів на тин,

Де сидів уже один.

Полічити треба їх.

Скільки півників усіх?

(Два.)

Ознайомлення зі складом числа 2.

— Яких предметів два?

— Яких геометричних фігур дві?

— Як можна утворити число 2?

  1. Гра «Будь уважний».

— Скільки вушок у зайців? (Два.)

— Скільки крил у горобців? (Два.)

— Скільки ніг у гусака? (Дві.)

— Скільки вух у борсука? (Два.)

— Скільки рук у Попелюшки? (Дві.)

— Скільки п’ятачків у Хрюшки? (Один.)

— Яку цифру ми вивчили? Покажіть.

— Яке число позначає ця цифра?

2.Заняття Художня література

Тема: Читання оповідання С.Васильченка «Неслухняний глечик»

Програмовий зміст: Ознайомити дітей з українським народним ремеслом (гончарством), з його історичними витоками і сучасним використанням; прилучати до культури минулого свого народу;формувати оцінні судження, навчати виявляти схожість і відмінність. Уводити до словника дітей слова – назви витворів українських  народних майстрів, розвивати звуковимову , уміння висловлювати чітко свої думки.Розвивати мислення, пам’ять, уяву та творчість, дрібну моторику рук, формувати спостережливість, уміння емоційно сприймати красу витворів українських майстрів.

01.10.24. ВІВТОРОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Мовленнєвий розвиток

Тема: “День козацтва”

Програмовий зміст: ознайомити дітей з славетною епохою козацтва, роз’яснити, що означає слово «козак». Збагачувати словник дітей відповідно до теми, учити утворювати наказові форми дієслів із часткою «но». Прищеплювати любов до своєї Батьківщини. Виховувати патріотизм, гордість за героїчне минуле нашого народу.

Хід заняття:

 

2. Заняття Малювання

Тема: “Кетяги калини”

Програмовий зміст: збагатити знання дітей про калину, як рослинний народний символ України. Вчити дітей композиційно правильно розташовувати зображення ягід калини на ватмані, з допомогою техніки пальчикового малювання.
Хід гри:
Вихователь. Діти, послухайте віршик:
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Діти разом з вихователем обговорюють яка калина за кольором ,смаком , розміром.
Визначають що не вистачає нашій калині.Готуємо наші пальчики і намалюємо їх.

30.09.24. ПОНЕДІЛОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема: “Хліб усьому голова”

Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про першочергову потребу людини в їжі, зок­рема у хлібові, і що в його виготовлення вкладено працю багатьох людей; форму­вати навички раціонального споживача; виховувати ощадливе ставлення до хліба,повагу до праці хліборобів.

Хід заняття

Д/гра “Хліб який”

2.Заняття Аплікація

Тема: “Збираємо врожай”

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей прийомам аплікації: намазувати поверхню клеєм, перевертати та приклеювати, розгладжуючи серветкою;повторити правила користування клеэм, пензликом;вдосконалювати навички аплікації: правильно притискати до основи долонею та розгладжувати деталі які наклеюються, використовуючи серветку;розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву, мислення, увагу, старанність, акуратність;виховувати любов до оточуючого середовища,вміння отримувати задоволення від власної роботи, виховувати естетичні почуття.

Хід заняття:

27.09.24. ПЯТНИЦЯ

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема: “Українська хата берегиня роду”

Програмовий зміст:вчити дітей шанувати свою історію та історію батьків, традиції українського народу, любити рідну домівку; формувати дбайливе ставлення до предметів ужитку, виготовленних руками інших; поглиблювати знання про особливості вигляду української хати минулого; збагачувати активний словниковий запас назвами житла та його складових; закріпити вживання узагальнених понять, що стосуються предметного світу; сприяти формуванню пошани до людини трудівника, старовинної національної оселі.

 

 

Д/гра “Українська хата” (минула та сучасна)

 

2. Заняття “Ліплення”

Тема: “Соняшник”

 

26.09.24. ЧЕТВЕР

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: “Лікарські рослини на варті здоров’я “

Програмовий зміст: продовжити роботу над формуванням уявлення про рослини, зокрема ознайомити з лікарськими; формувати уявлення про найголовнішу цінність у житті людини- здоров’я ; продовжувати вчити дотримуватись правил особистої гігієни; викликати зацікавленість щодо зазначеної теми, бажання турбуватися про своє здоров’я, виховувати охайність, акуратність.

Хід заняття:

       

Переглянь відео, та дай відповіді на запитання

 

2. Заняття Мовленневий розвиток

Тема: “На базарі”

Програмовий зміст: Формувати вміння дітей складати описові розповіді з 3-4речень про овочі. Розвивати мову, активізувати словник прикметниками. Викликати пізнавальний інтерес

Хід заняття

Малята, запрошую вас сьогодні за овочами на базар

Подивіться, ось базар.
Різний є для вас товар.
Можно все ось тут знайти.
Тож проходь и щось купи!

 

Що продают на базарі?
А де росте городина?
Які овочі вы бачите?
Дидактична гра “Опиши овочі”(за схемою)

Малята, я теж купила овочі. Відгадайте, які?

 

25.09.24. СЕРЕДА

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Логіко-математичний розвиток

Тема: Ранок, день, вечір, ніч

Програмовий зміст: формувати вміння дітей розрізняти та називати відрізки доби: ранок, день, вечір, ніч; вчити називати та впізнавати геометричні фігури в предметах навколишнього середовища; розвивати мислення, мовлення; виховувати спостережливість, увагу.

Хід заняття

   

Д/гра«Що таке доба»?
1. Скільки годин у добі?
2. На які дві частини можна розділити добу?
3. На які чотири частини можна розділити добу?
4. Який час доби найсвітліше?
5. Який час доби найтемніший?
6. Розкажіть про ранок, день, вечір, ночі.
7. Який час доби настає після ночі? А яке слід за вранці?
8. О котрій годині ми снідаємо, обідаємо, вечеряємо?
9. Що ти п’єш вранці: чай, молоко, какао? Коли твої мама або тато приходять з роботи?
10. Який час доби, по-твоєму, проходить дуже швидко, а яке здається довгим: ранок, день, вечір або ніч?

Д/гра “Частини доби”

ІІ Заняття Художня література

Тема: Оповідання В.Сухомлинського “Лялька під дощем”

Програмовий зміст: учити дітей розуміти зміст прозового твору, стежити за розвитком подій; відповідати на запитання вихователя за прослуханим художнім текстом, висловлювати своє ставлення до героїв оповідання; стимулювати відповіді-міркування на поставлені запитання; збагачувати та активувати словниковий запас; формувати вміння виражати емоційний стан голосом, мімікою; спонукати до запам’ятовування; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності, уяву,фантазію, мислення; виховувати почуття доброти, співчуття.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Вихователь запрошує дітей утворити коло.
— Зіграймо у гру «Скажи ласкаво».
Хоровод ми водимо, весело співаємо.
Коло зупинилося — себе називаємо.
Ласкаво-ласкаво!
ІІ. Основна частина
— Діти, яка у кожного з вас улюблена іграшка? Так, багато існує різних
іграшок, і всі вони цікаві та привабливі. Послухайте, що про іграшки написав
Ігор Січовик у своєму вірші.
ІГРАШКИ
В мене іграшок багато
З глини, гуми, скла і вати,
З пластиліну і фанери,
З ниток, дерева, паперу.
Є у мене лук, сопілка,
Дзиґа, мавпочка і білка,
Самоскид, олені, тигри,
Теплохід, настільні ігри.
Звідки іграшки ці, Гнатику?
Ми майструєм їх із братиком.
Бесіда за змістом вірша
— Про що йдеться у вірші? Які іграшки були у хлопчика? З чого вони були
виготовлені? Де взялися іграшки? А ви робите вдома в родині іграшки власноруч? Це дуже цікаво зробити іграшку власноруч разом із іншими членами
родини.
— Твір, що я вам прочитала, — це вірш чи оповідання? Так, це вірш. Тому
Ігор Січовик, який написав його, є поетом. Послухайте, які рими дібрав автор
для свого вірша: «сопілка» — «білка», «тигри» — «ігри».
— Коли багато іграшок — це добре, але ще важливо, як ви поводитеся
з ними. Чи бережете, не псуєте?
Фізкультхвилинка
Діти виконують рухи відповідно до тексту.
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся,
Два нагнувся,
Руки в сторони розвів,
Мабуть, ключик загубив.
Щоб той ключик відшукати,
На носочки треба встати
І тихесенько сідати.
— Послухайте оповідання Василя Сухомлинського.
ЛЯЛЬКА ПІД ДОЩЕМ
Зіна вкладалася спати. А надворі почалася гроза. Гримів грім, з-за Дніпра
насувались чорні хмари. По залізному даху зашумів дощ.
Блиснула блискавка, на мить стало ясно, як удень. Зіна побачила: на подвір’ї
стоять калюжі води, йде дощ.
— Ой горе, що ж це таке? — на лавці, під дощем, лежить її лялька Зоя.
Вона забула Зою на лавці. Як же це трапилось? Як же вона не згадала про
Зою, лягаючи спати, як же вона не подумала про неї, коли почалася гроза?
Від цих думок Зіні стало важко, і вона заплакала. А ще важче було від думки
про те, що на лавці лежить під холодним дощем її Зоя…
Зіна встала з ліжка, тихо відкрила двері, побігла на подвір’я. Дощ миттю
змочив її сорочечку. Вона підбігла до лавки, взяла Зою, пригорнула її до грудей.
Коли Зіна відчинила двері, мама ввімкнула світло й широко розплющеними
від страху очима дивилась на порожнє ліжко. Побачивши Зіну з притуленою до
дитячих грудей лялькою, мама перевела дух.
Вона зняла рушник, витерла Зіну, переодягла в суху сорочечку. Давши
рушник, сказала:
— Витри ж і Зою… Як же це ти її забула на лавці?
— Ніколи більше цього не буде, матусю…
Бесіда за змістом твору
— Про кого розповідається в оповіданні? Якою була погода, коли дівчинка
лягала спати? Чому Зіна засмутилася та заплакала? Навіщо вона вибігла під
зливу? Чому злякалася мама Зіни? Як мама поставилася до вчинку доньки? Що
пообіцяла Зіна мамі? Як би ви вчинили на місці Зіни? Потрібно берегти свої
іграшки — складати їх на місця, мити, не кидати. Тоді вони довго будуть вам
слугувати у ваших іграх, ви ними будете грати. Учіться цінувати свої речі та
будьте вдячними тим людям, хто вам їх подарував.
З іграшками добре гратись,
Та не можна забувати
Що не треба їх ламати
На частини розбирати
Бити, рвати і топтати
По кімнаті розкидати.


ІІІ. Підсумок
— Молодці, діти! Тепер візьміть іграшку, що вам подобається, і потанцюймо
з нею.

24.09.24. ВІВТОРОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття Мовленнєвий розвиток

Тема: “Чарівний кошик осені”

Програмовий зміст:Розширювати знання дітей про пори року, про осінні природні явища; закріпити знання про осінні кольори, закріпити знання дітей про овочі і фрукти: звідки вони до нас приходять, хто їх вирощує, як використовують та готують. Формувати уявлення дітей про особливості вирощування овочів та фрукті (на городі та в саду на деревах) Вчити висловлювати свою думку. Розвивати логічне мислення, увагу. учити правильно називати явища природи, пори року; формувати вміння будувати відповідь до поставленого запитання; стимулювати вживання повних речень; виховувати естетичні почуття від сприймання краси осінньої природи, любов та інтерес до світу природи.

Хід заняття

Розглянь малюнки, що на них зображено

 

Чому осінь називають щедрою?

Д/гра “Осінь добре, осінь погано”

 

 

Д/гра “Збери кошик”

 

ІІ Заняття Малювання

Тема: “Яблучка для їжачка”

23.09.24. ПОНЕДІЛОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1. Заняття “Ознайомлення з соціумом”

Тема: “Меблі та побутові прилади”

Програмовий зміст: вчити дітей за зразком вихователя складати загадки про добре відомі предмети, за якими безпосередньо не спостерігають;удосконалювати навички виділяти перший звук у словах; розвивати логічне мислення, творчу уяву; виховувати бережне ставлення до меблів; бажання допомогти товаришеві.

     

2. Заняття “Аплікація”

Тема:”Меблевий салон”

Програмовий зміст: вчити дітей робити аплікацію, накладати готові фігури на папері,  приклеювати деталі за зразком, розвивати дрібну моторику рук, зорове сприйняття та увагу, естетичне сприйняття, творчі здібності, фантазію, розвивати уміння повторювати рухи за вихователем. Виховувати  вміння доводити роботу до кінця, створити радісний настрій.

 

20.09.24. ПЯТНИЦЯ

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник

1.Заняття Ознайомлення з соціумом

Тема: “Працівники дитячого садка”

Програмовий зміст:продовжувати знайомити дітей з дитячим садом і його співробітниками. Удосконалювати уміння вільно орієнтуватися в приміщенні дитячого саду,розвивати слухову увагу – уміння вслухуватися в мову дорослого, логічне мислення – дізнаватися дії по характерних рухах через заняття, активізувати дієслівний словник (одягатися, умиватися, співати, танцювати, грати, малювати.) Поповнювати словник дітей на основі поліпшення знань за рахунок іменників (спальня, роздягальня). Прищеплювати дітям любов до свого дитячого саду, симпатію до товаришів.

Назви професію

       

Розглянь малюнок, назви кого ти бачиш, що роблять діти?

Д/гра “Наведемо лад”

Розглянь малюнок,чи правильно поводять себе діти?

Д/гра “Чим можна гратись”

2.Заняття Ліплення

Тема:”Кольорові парасольки»

Програмовий зміст: створення кольорового парасольки в обсязі з пластиліну.

19.09.24. ЧЕТВЕР

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник
Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1:Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: “Чарівний кошик”

Мета. Формувати вміння розрізняти та називати овочі та фрукти. Поширювати словник іменниками, Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам’ять. Викликати пізнавальний інтерес.

Хід заняття

Розгляньте та назвіть овочі та фрукти

Дидактична гра “Чарівний кошик”

Гра”Збери овочі у кошик”

Заняття 2: Мовленнєвий розвиток

Тема : ЇЖАЧОК-ДОБРЯЧОК

Програмовий зміст: вчити за допомогою тактильних відчуттів класифікувати знайомі предмети за їх належністю до певного виду; закріпити знання жовтого, синього, червоного кольорів;, збагачувати словник дітей лексичними засобами відповідно до теми: «Дикі тварини»; розвивати рівновагу, координацію рухів під час рух. гри «Через струмочок»; розвивати інтелектуальні здібності та мовне дихання під час вправ: «Пальчики вітаються», «Їжачки», «Дерева», «Листочки».

Хід заняття

ПРИХІД ІГРАШКИ ІЖАЧКА

Картинки по запросу "картинка їжачка"

Це їжачок не простий, він не схожий на інших: голки в нього не гострі, а м’якенькі, сам він дуже добрий. Назвемо його Добрячком

– А як ви думаєте, що любить їсти їжачок? (Яблука, грушки, виноград, гриби)

– А де ростуть яблука, груші? ( На дереві)

– А як називають дерева, на яких ростуть фрукти? (Фруктові дерева)

– А де ростуть фруктові дерева? (В саду)

– А давай ми разом з їжачком   пограємо в гру “Що зайве” і скажи  чому.

Картинки по запросу "Дидактична гра Назви дерево"

А де ростуть гриби? (В лісі) Куди ми збираємо гриби? (В кошики)

 2.Допоможемо Їжачку

Дид. гра «Чарівна торбинка» (на тактильні відчуття).

Ти пам’ятаєш , що зазирати в торбинку не можна, ваша ручка шукає сама, що вона там знайде ви нам розкажете.

(Фрукти) Яблуко (велике, тверде, маленьке, гладеньке), груша (овальна, тверда),  (іграшки,тощо)

3.Пальчикова гімнастика.

«Пальчики вітаються» (В.п.: пальці спочатку однієї руки, а потім іншої, по черзі «вітаються» з великим пальцем. Потім вправу виконати одночасно обома руками)

«Їжачки» (В.п.: поставити долоні під кутом одна до одної. Розташувати пальці однієї руки між пальцями іншої. Ворушити прямими пальчиками.)

«Дерева» (В.п.: Розташувати кисті рук перед собою. Пальці розведені в сторони та напружені).

Дерева в лісі шумлять. Ми станемо вітерцем і похитаємо дерева (хитають руки із сторони в сторону). Після виконання вправи струсити кисті рук.

Закриємо очі і прислухаємося. Наш ліс чарівний і в ньому відбуваються дива. Подивіться, що це? (Струмочок) Він тече в лісі, тваринки п’ють з нього водичку. Давайте пограємось з ним.

18.09.24. СЕРЕДА

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник
Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1: Логікоматематичний розвиток+ конструювання

Тема: Один – багато

Програмовий зміст:ознайомити учнів з числом і цифрою 1, з поняттями «один — багато», «перший»; учити писати цифру 1; зіставляти цифру і число; формувати навички усної лічби; виховувати старанність; виховувати інтерес до занять з математики.

Д/гра “Один-багато”

Вправа «Знайди пару»

Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1:Мовленнєвий розвиток

Тема: “В магазині іграшок”

Мета:Продовжувати формувати вміння правильно називати предмети-іграшки. Активізувати словник дітей іменниками та прикметниками в родовому відмінку. Розвивати мовлення, увагу. Виховувати бережне ставлення до іграшок.

Хід заняття

Розгляньте малюнок
Куди прийшли діти?
Які іграшки вони побачили в магазині, назвіть їх.
Розкажить про іграшку, яка вам більш сподобалась?
Як можно з ними грати?

МАГАЗИН ІГРАШОК

Заняття 2: Малювання
Рекомендації асистента вихователя для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами.
1. Запропонуйте дитині розглянути картинку та пограти в гру “Знайди “

16.09.24. ПОНЕДІЛОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник
Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1: Ознайомлення з соціумом + аплікація

 Тема. Грибна сімейка

 Програмовий змістрозвивати відчуття форми, пропорції, творчу уяву, дрібну моторику пальців рук, окомір, мислення; вчити ліпити сюжетну композицію на осінню тематику.

Хід заняття

Казка про різнокольорові кружечки

Жили на світі різнокольорові кружечки, їх було дуже багато. Жили вони у країні Кругляндії. Одного разу прийшов до них король Аркуш і захотів забрати їх у полон. Злякалися кружечки і стали думати, що ж їм робити. І вирішили вони піти до одного Чарівника, що жив неподалік. Вони попросили його, щоб він заховав їх від короля так, щоб той не зміг їх знайти. Чарівник погодився і сказав: «Давайте я вас поскладаю і будете ви не просто кружечки, а станете різними цікавими предметами: квіткою, гусеницею, рибкою, грибочком…» Кружечки погодилися. Так і зробив Чарівник, і розійшлися ці фігурки по всьому світі.

 

– Вони і до нас завітали у вигляді композиції «Грибна сімейка».

– Діти, хто з вас ходив з батьками до лісу?

– Що ви там робили? (Відповіді дітей).

-Так, ви збирали ягоди влітку і гриби восени. А хто скаже, чи всі гриби в лісі однакові за кольором та розміром?

– Так, вони різні. Є їстівні гриби і отруйні. А ви знаєте як вони виглядають?

– Щоб дізнатися, що ви знаєте про гриби, я пропоную вам пограти в гру.

Дидактична гра «Грибники».

– А тепер давайте повернемося до нашої композиції «Грибна сімейка» (розгляд композиції).

– Діти, як з кружечка можна зробити шапочку грибочка? (Відповіді дітей).

– Так, скласти кружечок навпіл. А щоб зробити ніжку, треба кружечок зігнути з обох боків. Хмаринки й травичку робимо так само, як і шапочку грибочка.

– Давайте пригадаємо правила техніки безпеки, та як ми будемо виготовляти аплікацію.

– Перед тим, як ми почнемо робити аплікацію, давайте зробимо фізкультхвилинку:

Ми до лісу підемо,

Може, там гриби знайдемо.

Щось не видно цих грибочків –

Заховались за пеньочки.

Нумо, ближче підійдемо

Та й грибочки всі знайдемо!

Творча діяльність ” Гриби”

 

Рекомендації асистента виховатиля для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами

1.Руханка “Грибочки”

https://www.youtube.com/watch?v=3k0edQl1wmc

13.09.24. П’ЯТНИЦЯ

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник
Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1:Мовленнєвий розвиток 

Тема Осінь золотава
Програмовий зміст: учити дітей правильно називати явища природи , пори року,  осінні місяці. Формувати вміння давати відповідь на поставлене запитання, спонукати до вживання повних речень . Формувати вміння часткового звукового аналізу слів (виокремлення першого звука в слові). Виховувати естетичні почуття від сприйняття осінньої природи.

Хід заняття
Психогімнастика « Я і природа»
Добрий день , сонечко!  (піднімають ручки догори)
Добрий день , земелько! ( опускають ручки вниз)
Добрий день , водичко! (ручки вперед)
Добрий день, вітерець! (ручки до плечей)

Читання вірша « Золота осінь»  (К. Перелісна)
В парках і садочках
На доріжки й трави
Падають листочки
Буро-золотаві.
Де не глянь – навколо
Килим кольористий,
Віти напівголі
Й небо синє, чисте.
Метушні немає ,
Тиша й прохолода –
Осінь золотая
Тихо , ніжно ходить .

Відгадування загадки
Жовте листячко летить ,
Під ногами шелестить,
Сонце вже не припікає,
І коли це все буває?(восени)

-Яка зараз пора року?
-Назвіть перший осінній місяць.
-Який другий місяць осені?
-Який останній?
-А чому він так називається?
Д/гра «Кольрові асоціації в картинках?»
Дорослий демонструє дітям великий сюжетний малюнок із зображенням осені. Навколо малюнка незаповнені віконечка. Картки-символи у дорослого. За вірну відповідь дитина отримує картку.

Запитання до дітей:
-Як восени гріє сонечко? Яке небо восени? Які хмари на осінньому небі? Яке листя на деревах?  Що відбувається з листям? Як називається явище,  коли листочки опадають ? Що відбувається восени з комахами? Що відбувається восени в житті птахів? Як одягаються люди восени?

Читання вірша Марії Пономаренко «Осінь пензлика взяла»
Осінь пензлика взяла,
Малювати почала,
В білокорої берізки золотила довгі кіски.
Став багряним колір чуба
В мудрого дідуся-дуба.
Дві сестрички, дві осички
Стали жовті, мов лисички.
А довкруг, довкруг травиця
Тихо-тихо золотиться.
Ось палахкотять калина,
Горобина і шипшина.
Не вгаває щедра осінь,
А малює неба просинь.
Ще — тоненькі павутинки,
Сірий дощик і хмаринки…
Пензлик біга без упину —
Гарна в осені картина.
– Можемо сказати , що осінь –художниця?
– Якими кольорами вона розмальовує дерева?

– З яким кольром у вас асоціюється осінь?
Запропонувати дітям розглянути листочки з різних дерев

Листочки разных деревьев картинки: ШАБЛОНЫ И КАРТИНКИ ЛИСТЬЕВ РАЗНЫХ ДЕРЕВЬЕВ — ISaloni — студия интерьера, салон обоев

-З якого дерева цей листочок?(З дуба)
-Якщо він з дуба то він який?(дубовий)
-Якого він кольору?
-На що він схожий?
(Розглянути і описати інші листочкиберезовий , кленовий , каштановий)
-Виберіть листочок , який вам подобається найбільше , візьміть його до рук і уявіть що ви –листочок , який вітерець зірвав з дерева і закружляв в повітрі .
(Звучить повільна мелодія , діти вдають , що вони листочки , рухаються під музику )

Заняття 2: Ознайомлення з соціумом

Тема: «Наші потреби»

Програмовий зміст: формувати у дітей економічне уявлення. Повторити поняття «потреби» людини, закріпити назви основних потреб ( тепло, їжа, вода,тепло) і що до них належить, уточнити від чого залежать потреби людини.
Потреба – це те, без чого людина не може жити і все те,що вона хоче мати.

Фізіологічні: їжа, сон, одяг, будинок.

Спілкування, сім’я

Освіта

Збереження здоров’я людини

Рекомендації асистента вихователя для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами.
1. Дихальні вправи

 

12.09.24. ЧЕТВЕР

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник
Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1: Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: “Осінні зміни в природі”

Програмовий зміст:формувати в дітей уявлення про пори року, їх послідовності; навчити розпізнавати й називати ознаки осінньої погоди; ознайомити з характерними ознаками осені (дощ, листопад); виховувати естетичне відчуття краси природи восени.

Хід заняття

Відгадування загадки:

Дидактична гра “Що росте на дереві”

Заняття 2: Аплікація

Тема: “Компот”

Рекомендації асистента вихователя для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами.

11.09.23. СЕРЕДА

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник
Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1:Логіко-математичний розвиток.
Тема:”Число і цифра 3 .Геометричні фігури. “

Програмовий зміст: формувати вміння знаходити склад числа 3 шляхом об’єднання груп предметів;
вправляти в умінні співвідносити число та кількість предметів;закріпити знання про геометричну фігуру трикутник, уміння працювати із трафаретом;продовжувати формувати вміння орієнтуватися в просторі;
розвивати у дітей логічне мислення, пам’ять, мовлення;виховувати стриманість, колективізм та інтерес до математики.
Хід заняття

Психогімнастика. «Зачарована дитина»
Гра «Не помилися».

У грі закріплюється вміння співвідносити число та кількість предметів. У дітей на столах кратки із цифрами 1 – 3. Завдання дітей – підняти ту картку із цифрою, яка буде відповідати кількості названого посуду.
Вихователь виставляє на своєму столі посуд, коментуючи дії:
Я поставила чашки. Скільки їх усього?
Діти показують відповідну картку із цифрою.
Як ви думаєте, скільки остей прийде? (Три.) Чому?
Скільки виделок? Ложок? Тарілок? Тощо.
Чого більше (менше)? На скільки?
Склад числа 3.

Завдання виконується із коментуванням. Одна дитина може виконувати його біля фланелеграфа. У кожної дитини на столі по три кружечки жовтого, зеленого та червоного кольорів.
Покладіть перед собою три кружечки різного кольору.
Скільки жовтих? (Один.) Зелених? (Один.) Червоних? (Один.)
Скільки всього кружечків? (Три.)
Як отримати число 3? (Скласти разом по одному кружечку.)
Тепер покладіть три кружечки так, щоб два з них були одного кольору, а один – іншого.
Скільки всього кружечків? (Три.) З яких чисел ви склали число 3? (2 і 1.)
Фізкультхвилинка.

Раз, два, три, чотири, п’ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата, скоки-скоки!
Вправа «Перетвори фігуру».

Для виконання вправи знадобиться трафарет. Вихователь показує малюнки, в яких «заховалися» трикутники (хустина, печиво трикутної форми, капелюшок тощо).
Яка геометрична фігура сховалася в малюнку? Що ви можете розповісти про неї?
Чим трикутник відрізняється від круга й овалу?
Візьміть трафарет, прикладіть його до сторінки, обведіть кілька трикутників і «оживіть» їх, перетворивши на будь-який предмет.
Вправа «Домалюй крапки».

На столах у дітей картки із зображеними в певному порядку геометричними фігурами. Завдання дітей – розставити крапки у фігурах у певному порядку.
Перш ніж діти почнуть виконувати завдання, вихователь пропонує назвати геометричні фігури в ряді.
Яка фігура йде за колом? Овалом?
Скільки крапок у першій фігурі? Другій? Третій?
Вихователь повинен переконатися, що діти правильно зрозуміли подану закономірність; лише за цієї умови вони можуть почати виконувати завдання.

Заняття 2: Мовленнєвий розвиток

Тема: ” Вчимося утворювати зменшено – пестливі слова.”

        

 

Рекомендації асистента вихователя для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами.

10.09.24. ВІВТОРОК

Вихователі : Інна Градун, Юлія Сокольник
Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1: Мовленнєвий розвиток 

Тема: «Моя улюблена казка»

Мета: Покращувати у дітей навички комунікативного мовлення , учити дітей передавати свій психічний стан, продовжувати вчити дітей складати описові розповіді, включати у розповідь  епітети, порівняння, прислів’я та приказки, характеризувати персонажів казок. Закріпити вміння дітей ділити слова на склади. Розвивати уяву, креативні здібності. Виховувати любов до усної народної творчості .

Бесіда:

  • Які ви знаєте українські народні казки?
  • Яких героїв-звірят українських казок ви можете назвати? (Діти називають, будують повні речення).
  • А в яких казках ми зустрічаємо Зайчика, Лисичку, Вовчика, Кабана, Ведмедика?
  • Зайчик зустрічається в казці “Колобок”, “Рукавичка”, “Заєць та Їжак”.
  • Лисичка теж присутня в казці “Колобок”, “Рукавичка”, “Пан Коцький”, “Лисичка-Сестричка та Вовк Панібрат”, “Лисичка-суддя”. (Інші варіанти відповідей дітей)
  • Кого ми не зустрічаємо в казках, якого героя-звірятка ?
  • А я чомусь не пригадую білочки.
  • Так діти, білочки в казках справді немає. Давайте ми з вами спробуємо самі придумати казочку, і щоб головним героєм у ній була Білочка.

Складання казки про Білочку (описово-сюжетної розповіді)

  • Діти, як завжди починається казка?
  • Жили-були собі…
  • От і наша казка почнеться словами : Жила-була собі на світі Білочка…
  • Яка вона була? (Руденька, пухнаста, жвава, привітна, весела)
  • Одного прекрасного дня вона прокинулася дуже щасливою, веселою, побачила, що все навколо неї теж якесь незвичайне. Чому? (Бо в неї був день народження).
  • Наша Білочка вирішила влаштувати свято, спекти святковий торт і запросити гостей.
  • Першим до Білочки на день народження прийшов… (Діти називають кожен свою відповідь)
  • Тоді прийшли її друзі…. (Варіанти відповідей дітей)
  • Привітали друзі Білочку, подарували їй щедрі дари, а вона пішла на кухню, щоб узяти торт, який вона спекла, засвітити свічки… Дивиться – а торта нема!
  • Дітки, де ж подівся торт? Хто міг забрати торт у Білочки?
  • Я вважаю, що торт забрав Ведмедик, бо він любить солодощі.
  • А я вважаю….(Діти добирають свої варіанти)

Малювання

Рекомендації асистента вихователя для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами.

09.09.2024 ПОНЕДІЛОК

Вихователі: Інна ГРАДУН, Юлія СОКОЛЬНИК

Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

 Заняття 1: Ознайомлення з соціумом+мовленнєвий розвиток

Тема: «Якщо ти захворів»

Програмовий зміст:розвивати мовлення дітей; закріплювати знання дітей про те, що ліки — не іграшка, що багато хвороб можна лікувати за допомогою вітамінів, які містяться в овочах і фруктах; виховувати у дітей бажання піклуватися про себе та своїх близьких, виявляти співчуття до хворих; уміння надавати їм допомогу, бути доброзичливими одне до одного.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Звертаємо увагу дитини на те, що одна з ляльок не грається, а лежить на ліжку.
– А чому не грається лялька Оля? У неї температура, горять щічки. Вона захворіла. Як же так могло статися? Лялька Оля з’їла морозиво, і у неї заболіло горло. Вона дістала з аптечки таблетки і хотіла лікуватися.

– Чи можна таблетки брати без дорослих? (Ні)

– Що ж тепер робити?
Дитина пропонує викликати лікаря.
— Добре, я зараз зателефоную до лікаря і попрошу про допомогу. А поки лікар їде, покладемо ляльку в ліжко, а я розповім , що таке пігулки.
Розповідь про пігулки.


— Люди дуже часто хворіють. В одних болить голова, у інших руки чи ноги. А від чого може захворіти людина? Коли хто-небудь захворіє, його обов’язково потрібно лікувати. До хворого запрошують лікаря. Лікар оглядає хворого. Призначає йому таблетки. Таблетки можна пити дітям тільки тоді, коли їх дають дорослі. Вони стежать за тим, щоб усе було так, як сказав лікар.
Приходить лікар, оглядає ляльку, запитує , що сталося. Вимірює ляльці температуру. Призначає ліки.
Лікар. Ліки — це не іграшки і не цукерки. Таблетки в руки можна брати тільки дорослим. Але я хочу розповісти, що можна використовувати замість таблеток як ліки.

Загадки.
• Жовтий, ароматний, кислий,

А на смак приємний,

До чаю дуже гарний він, називається… (лимон).

Харчовий ароматизатор лимон — Відкритий Ринок
• Зверху кіска, знизу спис.

Що за овоч в мене ріс? (Морква.)

• Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля.)


• Кругле та рум’яне,

Ароматне та гладке

На дереві росте. (Яблуко.)

Лікар. У цих овочах і фруктах є багато вітамінів, і тому вони дуже корисні для дітей і дорослих. Але я хочу розкрити вам маленьку таємницю.
Овочі та фрукти бувають корисними тільки тоді, коли їх помили перед вживанням.
Дидактична гра «Відгадай на смак»
Мета: вчити дітей розрізняти овочі і фрукти за смаком; виховувати увагу.
Матеріал: яблуко, груша, цибуля, морква, лимон, огірок, помідор. Якщо дитина правильно називає овочі або фрукти, всі діти плещуть у долоні.

 Рекомендації асистента вихователя для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами.

  1. Виконайте разом з дитиною вправи.

 

 

06.09.2024 П’ЯТНИЦЯ

Вихователі: Інна ГРАДУН, Юлія СОКОЛЬНИК

Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

 Заняття 1: Ознайомлення з соціумом

Тема: Країна ображених речей

Програмовий зміст: формувати знання про цінність кожної речі; навчати дотримуватися порядку й чистоти; розвивати спостережливість, уяву; виховувати охайність.

                                               Хід заняття

1.Дітки, сьогодні до нас завітала дівчинка Розумничка, але вона чимось дуже стурбована. Давайте запитаємо її, що ж трапилося? А сталося ось що..

— Дівчинка Розумничка жила в країні Дбайливості, де росли квіти настрою, які мали чарівну силу.Пелюсточки дарували жителям добрий, веселий настрій і всі мешканці були дбайливими, чуйними. Вони жили в злагоді не тільки одне з одним, а й зі своїми речами. Але злий квіткоїд заздрив цим людям і вирішив знищити країну Дбайливості. Він викрав усі пелюстки гарного настрою і зів’яли квіти. Жителі країни дуже змінилися, перестали посміхатися, ніхто вже не доглядав за своїми речами, а речі ображалися на своїх господарів. Ось так і з’явилася країна «Ображених речей».

Діти, а що таке образа? Чи можна побачити її, доторкнутися до неї?

2.Дидактична гра «Вгадай настрій»

3.Розгадування загадок.

1.Кожушок тепленький маю,

П’ять братів туди ховаю,

Як мороз надворі, там

Тепло й затишно братам. (Рукавички.)

2.Зодягає всіх — пухнаста як сніг,

Гріє, а не піч. (Шуба.)

3.Обидва схожі, як брати,

Завжди удвох, куди б не йшли:

Під ліжком, коли люди сплять,

А під столом коли їдять. (Капці.)

4.Дидактична гра «Склади ціле»

Сукня для дівчинки Розумнички

Рекомендації асистента вихователя для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами.

  1. Гра “Підбери латочку”.

Запропонуйте дитині підібрати шматочок-латку відповідної форми і кольору щоб зашити дірки в одязі.

05.09.2024 ЧЕТВЕР

Вихователі: Інна Градун , Юлія Сокольник

Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття  Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: «Екологія в картинках»

Мета: продовжувати вчити  розрізняти об’єкти і явища природи; удосконалити знання про те, що живі об’єкти ростуть, живляться і розмножуються; розширити знання про роль у природі та для людини таких  явищ як: дощ,  вітер, сонце, продовжувати вчити  розрізняти об’єкти і явища природи;  ознайомити із значенням вітру в житті людини: переносить хмари по небу, а сильний вітер ламає будівлі; сонце потрібне для росту рослин,  воно зігріває землю;  дати уявлення про те, що для лісових мешканців отруйні  гриби є ліками;  закріпити знання хто ким харчується, що бджоли збирають нектар і запилюють рослини; формувати уміння дітей щодо природо доцільної поведінки; закріплювати знання про те, що людина є частиною природи; формувати знання про зимуючих птахів,перелітають ближче до житла людини, де можна знайти корм; продовжити навчати правильно користуватися ножицями, використовувати раціональні прийоми симетричного вирізання з паперу; розвивати мислення, увагу, уяву,  пам’ять, логічне мислення, вміння робити  висновки, виховувати бажання турбуватися про природу, не завдавати їй шкоди, бути відповідальним, спонукати до привітного привітання

Хід заняття

  • Діти, здається нам на електронну пошту прийшов лист.
  • Та чомусь він не відкривається. Як ви думаєте, чому?
  • Мабуть тому, що ми не сказали чарівні слова. Давайте їх скажемо, і спробуємо знову відкрити лист.

   Д/гра «Чарівні слова»

(Діти називають слова «Будь ласка», «Спасибі», «Доброго ранку» і т.д.)

Цей лист нам написав Дмитрик из мультика “Фіксики “

Доброго дня, діти. Мене звати Дмитрик. Ми з татом ходили нещодавно до лісу. Там ми побачили жахливу картину

Усюди  брудно, сміття, засмучені тварини, вирубані дерева. Я запитав у тата: «Хто це зробив?». Тато сказав, що це роблять люди, які не люблять природу і не розуміють, що шкодять насамперед собі. «Як це?» – запитав я у тата. Він відповів, що відповіді я знайду у цій книзі. Вона називається «Екологія в картинках»

Ви мені  допоможете прочитати цю книгу, бо самому мені не справитись?

  • Почнемо читати?

1 сторінка. «Об’єкти живої природи і явища природи»

Д/вправа «Об’єкти і явища природи»

Ось у нас є картки  на столі. Оберіть з них ті, які є живою природою.  Поясніть вибір.

Д/гра «Що буде, якщо…»

Погляньте на картинки і  скажіть, якими можуть бути наслідки подій.

Діти не загасили вогнище в лісі.

Діти підгодовують тварин.

Люди розкидали сміття у лісі.

Люди зробили годівнички для пташок.

Діти голосно слухають музику.

Діти саджають дерева.

Заняття “Аплікація”

04.09.2024 СЕРЕДА

Вихователі: Інна ГРАДУН, Юлія СОКОЛЬНИК

Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1. Логіко-математичний розвиток

Тема: Завдання від Смішариків

Програмовий зміст: Сприяти розвитку вмінь порівнювати і аналізувати. Розвивати увагу, логічне і асоціативне мислення, пам’ять. Виховувати в дітей вміння працювати з роздавальним матеріалом, цікавість до заняття з математики. Продовжувати формувати у дітей вміння обмірковувати хід виконання завдань. Удосконалювати вміння рахувати в межах 10 прямою і оберненою лічбою та від заданого числа, співвідносити числа і цифру.

Хід заняття

Розв’яжи приклади

  • Перше завдання у нас від Кроша.Він ніяк не може розібратися з цифрами.
  • Де можуть жити цифри? (в книгах, магазині, будинках, в школі…)
  • Чи можуть цифри жити в овочах і фруктах?
  • На яку цифру схожа вам морквина?(1)
  • А груша? (6)
  • Яка цифра може жити в мандарині? (3)
  • А в яблуці? (5)
  • Яка цифра заховалася в червоному яблуці? ( груші, сливі і т. д)
  • Скільки яблук?
  • Скільки овочів порахуйте і назвіть число на 1 більше…/ менше
  • Скільки зелених плодів?
  • Наступне завдання від Їжака. Він дуже любить готувати і друзі йому порадили рецепт смачного салату. Зараз ми спробуємо допомогти Їжачку приготувати його. (діти згідно рецепту викладають у силуетну тарілочку   певну кількість овочів або фруктів).
  • А от Копатич вважає, що з його завданням ви точно не справитесь. Спробуймо? Він почав збирати яблука до корзин, але не встиг.

Завдання від Копатича. (слід домалювати певну кількість яблук, щоб відповідало вказаному числу)

Завдання від Бараша

  • Бараш із друзями посперичався: «Чи живуть в овочах і фруктах геометричні фігури. Як ви гадаєте? Які?
  • Яка фігура живе в апельсині? (якщо розрізати – круг, трикутники)

У перчині (трикутник, прямокутник, квадрат, круг – насінина)

У гарбуза ( овал, круг).

У груші – круг, трикутник. І т. д…

  • У мене є апельсин. Якщо його розділити навпіл, скількох дітей  я зможу пригостити? (2)
  • А якщо прийде ще двоє дітей? (половинки розрізати ще навпіл)
  • То скільки дітей я тоді пригощу? (4)
  • Скільки дітей я зможу пригостити, якщо розділю навпіл 2 яблука? (4)

Завдання від Нюши.

  • Зовсім нещодавно вона святкувала свій День народження. ( слайд: стіл, а на ньому 6 приборів)
  • Як гадається скільки гостей запросила у гості Нюша? (5) Чому? (бо Нюша була шостою)
  • Для своїх гостей вана приготувала торт
  • Як гадаєте, скільки років їй виповнилось? (5)
  • Чому так вирішили?( бо 5 свічок)
  • Чи всі свічки однакові? (ні)
  • Чим відрізняються? (кольором, висотою, товщиною)
  • Яка свічка горітиме найдовше?
  • Яка згорить найшвидше?
  • А ще Нюша, щоб розважати своїх гостей приготувала ось такі цікаві задачі.

Логічні задачі

  • Слоненя, Зайченя і Ведмежа побудували собі нові будиночки і вирішили їх пофарбувати. Кому знадобиться більше фарби? Кому менше? Чому?
  • Хто голосніше кукурікає: корова чи кіт?

Заняття 2. Мовленнєвий розвиток+ Художня література 

Тема: “Добро як сонечко гріє”

Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з оповіданнями В.Сухомлинського; розширювати знання дітей про життя диких тварин, про пристосування їх до життя у лісі. Підводити дітей до розуміння того, що світ – прекрасний, непередбачуваний своїми дивами, а людина може робити його ще краще.Розвивати у дітей уміння помічати красу, захоплюватися нею та берегти її. Розвивати увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення.Виховувати любов до рідної природи, вміння навчатися любити світ, бачити і відчувати його красу, радіти життю.
Хід заняття:
– 
Яку людину називають доброю?
– Чи є у нас добрі діти?
– Чому їх так можна назвати?
1.Читання оповідання В. Сухомлинського «Білка і Добра Людина».

Ішла собі лісом Добра Людина. Дивилася на трави й квіти ласкавими очима. Не наступала на квіти, бо помітила їх. Ось підійшла Добра Людина до високої сосни.Побачила білочку. Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався якийсь рудий звірок.Добра Людина впізнала куницю.Це лютий білоччин ворог. Ось ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими пазурями. З жалем і болем у серці глянула Добра Людина на бідолаху.Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з дерева й сіла на плече. А зла куниця втекла в темний ліс. Погладила Добра Людина білочку та й сказала:«Стрибай собі до свого дупла». Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й пострибала додому. Дітки давно вже чекали її. Вона й розповіла їм про
Добру Людину.
Запитання до дітей:
· Як поводила себе Добра Людина в лісі?
· Кого побачила Людина на сосні?
· Що трапилося з білочкою?
· Як врятувала Добра Людина білочку?
· Що ви промінюють очі Доброї Людини?
· Про що розповіла білочка своїм діткам?
Фізкультхвилинка:

Встало вранці ясне сонце, зазирнуло у віконце.
Встало вранці ясне Сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Нумо дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали – сіли! Встали – сіли!
Бачте, як розвеселили?!
Стало й Сонце танцювати,
Нас до кола закликати.
Нумо, разом! Нумо, всі!
Потанцюймо по росі!
Дидактична вправа «Скажи навпаки»
Діти називають протилежні за значенням слова.
Ненависть – любов;
Зло – добро;
Сльози – усмішка;
Сум – радість;
Біда – щастя.
Як без слів можна показати своє добре ставлення один до одного?

03.09.24р. ВІВТОРОК

Вихователі: Інна ГРАДУН, Юлія СОКОЛЬНИК

Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

1.Мовленнєвий розвиток +Малювання

Тема: На лісовій галявині

Програмовий зміст: навчати дітей описувати об’єкти, явища природи, складати оповідання за допомогою вихователя;навчати міркувати, висловлювати свої думки, сприяти розвитку мовлення дітей;продовжувати вчити дітей підбирати епітети, пестливі слова;вправляти у чіткій вимові звуків рідної мови за допомогою чистомовок;розвивати мовне дихання, артикуляційний апарат;розширювати та уточнювати знання про диких тварин;сприяти розвитку емоційної сторони мовлення, інтонаційної виразності, вміння передавати настрій, почуття;розвивати мислення, уяву, фантазію;виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Хід заняття

Вихователь: Малята, сьогодні ми подорожуватимемо до лісу.

 Рухлива гра «Рівненькою доріжкою»

Вихователь: Як довго ми йдемо, навіть стомилися. А чи бачите ви ліс?.. І я не бачу. То ми створімо зараз самі його, вигадаймо. Не простий, а чарівний, казковий. Хочете?

Читання вірша Н.Забіли

По лісі стежинкою
Дівчинка йшла
І раптом клубочок
На стежці знайшла.

Хотіла торкнутись —
Ой, що ж то за жах!
Цей сірий клубочок
Увесь в колючках!
Дівча від клубочка
Відскочило вбік,
А він ворохнувсь,
Розгорнувсь
Та й утік!..

Ну, хто догадається —
Що ж то було?
Який це клубочок
Дівчатко знайшло? (Їжачка.)

Вихователь: Чому їжак вдень ховається? Що він любить їсти? Покажемо, як їжачок прогулюється лісом.

Фізкультхвилинка-чистомовка

Через поле і лісок-ок-ок-ок-ок,
Йшов маленький їжачок-ок-ок-ок-ок.
Спинку спритно вигинав-ав-ав-ав-ав,
Гострі голки наставляв-ав-ав-ав-ав.
На галявинці грибки-ки-ки-ки-ки
Позбирав він залюбки-ки-ки-ки-ки,
Покотився по землі-лі-лі-лі-лі,
Відпочив він на гіллі-лі-лі-лі-лі.
Потім встав та потягнувся-увся-увся-увся-увся,
Та й додому повернувся-увся-увся-увся-увся.
Звеселились їжачата-ата-ата-ата-ата
І зустріли радо тата-ата-ата-ата-ата.

Діти проговорюють чистомовку, супроводжуючи слова відповідними рухами.

Вихователь: Їжачок втомився і сказав: «Хух!». І ми втомилися. Нумо разом з ним набирати носиком повітря. Розведімо руки в сторони, опустімо їх різко і скажемо: «Хух!». (Повторюють тричі.) Молодці, а тепер сідаймо, відпочиньмо.От і настав час нам прощатися і повертатися до дитячого садка. До побачення. Усім, усім, усім лісовим мешканцям — до побачення!

Рекомендації асистента вихователя для батьків та дітей з особливими освітніми проблемами.

  1. Запропонуйте дитині розглянути картинку та пограти в гру “Знайди”

02.09.2024 ПОНЕДІЛОК 

Вихователі: Інна ГРАДУН, Юлія СОКОЛЬНИК

Асистент вихователя: Оксана МОЛЯВКО

Заняття 1:Ознайомлення з соціумом

Тема : “Моя країна – Україна”

Програмовий зміст:збагатити знання учнів про рідний край – Україну. Розширити знання дітей про державні символи України. Сприяти розвитку творчих здібностей дітей, бажанні вивчати культурну спадщину рідного краю. Виховувати почуття патріотизму.                                                                                                  Хід заняття                                                                                                                                    До нас завітала в гості дівчинка Соломійка. Вона прийшла до нас не  з порожніми руками, а принесла скарби. Це скарби нашої країни. Але ці скарби незвичайні: їх відчувають люди серцем і душею. Ось і ми познайомилась з цими скарбами.  Це державні символи нашої країни України. А саме – гімн, прапор та герб.

 

Як зветься наша Батьківщина?

Прослухайте вірш про нашу Батьківщину.

Я живу на Україні,

Де річки, озера сині, –

Чиста в них вода, прозора,

Найгарніші наші міста,

Найгарніші наші села,

Люди мудрі і веселі,

Хати білі, чепурненькі,

Діти всі такі гарненькі…

Всі сади таки плодючі,

Огороди всі родючі.

Наша Україно мила

Мені Соломійка говорили, що люди  здавна придумували багато  казок, віршів, легенд про нашу країн. В цих творах оспівувалась   велич нашої країни, наших людей. Одну з легенд  мені вона розповіла. Ця легенда називається  «Брати».

Слухання легенди «Брати»

Колись дуже давно жила жінка, яку звали Україна, і мала вона трьох синів. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Виросли і вирішили піти у світ.

«Що ж, – говорить мати, – ідіть, сини, та пам’ятайте рідну домівку». І дала старшому золоту корону з трьома промінцями: воля, честь, свобода, щоб в далекім краю зігрівала вона серце.

Минув час, і завдяки своєму розуму став старший син великим князем. Трипроменева корона зігрівала людей і вела їх уперед, вказувала шлях до кращого життя. А звали старшого сина … (Герб Тризуб)

– Збирається в дорогу середній син. Дала йому мати синьо – жовтий одяг, що виткала із ниток блакитного неба та золотого пшеничного колоска.

Він здіймався у височінь, бачив усіх, хто потребував допомоги, захищав від злих сил, прославляв свою неньку добрими справами. А звали середнього сина … (Прапор)

Третьому синові мати подарувала чарівний голос. Він так гарно співав, що люди впізнавали в ньому матусин голос. Він оспівував свою рідну землю, повноводні ріки, славних людей. Його пісня була урочистою. Хто її слухав, підводився і віддавав честь матері, яка виростила таких синів. Як звали наймолодшого сина … (Гімн)

– Люди впізнавали їх, говорили, що це – сини неньки – України. Брати прославляли свій рідний край, Батьківщину. І там, де вони проходять, завжди звучить урочиста пісня.

– Ось така легенда про трьох братів.

Заняття 2: Мовленнєвий розвиток

Тема: “Ми- маленькі українці

Програмовий зміст:активізувати словник по темі, закріплювати поняття  «батьківщина»; «місто»; вправляти в підборі відповідного поняття, вираженого прикметником;   вправляти у відплескуванні слів по кількості складів;відпрацьовувати українську лексику по темі;

                                                Хід заняття

-Що таке Батьківщина?

-Як називають жителів  України?

-Дівчинка – українка.

-Хлопчик – українець.

-У якому місті ми живемо?

-Як називається вулиця, на якій ви живете?

У кожної країни є свій прапор. Прапор – це державний символ, він є у кожної держави; це для усіх – ознака сили, це для усіх – ознака слави. У нас жовто – блакитний прапор:

-блакитний колір – небо, жовтий колір – жито

«Який, яка?»

  • Яка Україна? Величезна, красива, кохана, рідна
  • Який Бахмут? Чистий, красивий, коханий, зелений
  • Який прапор?Прапор – жовто – блакитний

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *