Молодша Б група “Веселка” 2022/2023 н.р.
26.05. 2023 П’ятниця
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Ознайомлення з природнім довкіллям + малювання
Тема: «Фрукти та Овочі»
Мета: Стимулювати дитячу допитливість та зацікавленість у пізнанні природи. Розвивати дрібну моторику рук. Виховувати співчуття, бажання робити добрі справи, піклуватися про рослини і тварин.
Хід заняття
– Діти а хто до нас прийшов в гості ?
- Що це вони нам принесли?
- Так це наші друзі. Діти подивіться, вони незвичайні, Зайчик щось приготував нам у конверті. Давайте подивмося в конверті. Це загадки!Відгадайте загадкиКругле, рум’яне
Я росту на гілці
Люблять мене дорослі
І маленькі дітки.
(Яблуко) Яскравий, солодкий, налитої
Весь в обкладинці налитої!
Не з цукеркової фабрики
З далекої Африки.
(Апельсин) - Він великий, як футбольний м’яч,
Якщо спілий – всі задоволені.
Так він приємний на смак!
Що це за куля?(Кавун) - Сто одежинок
І всі без застібок.
(Капуста) - І зелен, і густ на
Грядці виріс кущ.
Покопай трошки
Під кущем ….
(Картопля) - 6.Сидить дід, у сто шуб одягнений,
Хто його роздягає,
Той сльози проливає.
(Цибуля) - – Молодці дітки. Всі загадки відгадали.– Молодці! А тепер пограємо в гру.
Пальчикова гра:
Ми січемо капусту, рубаємо,
Ми морквину тремо, тремо,
А тепер посолимо і поїмо.
Дидактична гра « Овочі та фрукти»
– Перед вами стоїть кошик та тарілка. Вам треба буде в кошик Зайчика покласти овочі, а в тарілку Їжачка фрукти.
25.05.2023 Четвер
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
п’ять малят-сороченят.
Усі чисто хочуть їсти.
Треба всім їм дати лад
От сорока-білобока
поскакала на поріг
і до хати працювати
поскликала діток всіх.
Цей, здоровий, носить дрова,
той, швидкий, пшоно товче.
Третій в чашку цідить бражку,
а малий млинці пече.
Тільки п’ятий хоче спати,
помагати не біжить, —
у садочку в холодочку
ліг на травці та й лежить.
У сороки-білобоки
все вже зроблено як слід.
Вся родина й господиня
посідали за обід.
Ті — до кашки, ці — до бражки,
ще й млинців по п’ять, по шість.
А ледаче хай поплаче! —
Хто не робить, той не їсть.
Як почув це братик п’ятий, —
Не схотів на травці спати,
аж підскочив: — Як це так?!
Ви — в господі, я — в городі,
до роботи й я мастак!
Ось він поле бараболю
й обгортає залюбки
до городу носить воду,
поливає огірки.
Ще й на вишню на найвищу
лізе ягідок нарвать.
Вже й приносить
вишень досить,
щоб усіх почастувать.
І сорока-білобока
не нахвалиться сама:
— В мене діти працьовиті,
зовсім ледарів нема!
24.05.2023 Середа
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
1. Мовленнєвий розвиток
Тема: Розповідь української народної казки «Курочка Ряба»
Мета: Закріпити знання про зміст казки, вміння розповідати казку за допомогою дорослого. (Дорослий починає речення, а дитина доповнює)
Були собі дід і баба, була в них курочка ряба. Знесла курочка яєчко. Дід бив, не розбив, баба била, не розбила. Положили вони яєчко на поличку.
Бігла мишку, хвостиком зачепила і яєчко розбила. Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче:
— Не плач, діду, не плач, бабо, я знесу ще вам яєчко, не просте, а золоте.
Ось і казочці кінець, а хто слухав — молодець.
2. Аплікація
Тема: “Пташечка маленька”
Мета:формувати вміння дiтей робити пташку. Закріпити поняття коло, пів-коло. Розвивати моторику рук, естетичний смак. Виховувати любов до птахів.
Хід заняття
23.05.2023 ВІВТОРОК
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Логіко – математичний розвиток + Малювання
Дидактична гра «Геометричне лото»
Мета: закріпити знання геометричних фігур, кольорів; продовжити формувати навички складання частин в ціле; розвивати мовлення, увагу; виховувати бажання навчатися та гратися в ігри.
Хід гри:
Давайте назвемо ці фігурки. Молодці, а тепер давайте будувати космічні ракети.
Малювання ” Намисто для лисички”
Мета: розвивати дрібну моторику рук, мовленнєву активність, увагу, закріпити назви кольорів, поняття “один-багато”, вміння малювати пальчиками, вмочуючи їх у фарбу
22. 05.2023 Понеділок
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Мовленнєвий розвиток “В гості до ляльки Олени”
Мета: закріпити знання дітей про посуд, основні кольори, вчити підбирати предмети за кольором, розуміти, що різні предмети можуть бути однакового кольору, розвивати увагу, мовлення, мислення, формувати інтерес до сервірування столу.
Д/ гра “Парні картинки”
Мета: вчити дітей знаходити однакові предмети, відрізняти їх від інших.
19. 05.2023 П’ятниця
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
1. ЗАНЯТТЯ. Сенсорно-пізнавальний розвиток + малювання.
Мета: розширити знання дітей про сонечко, закріпити поняття “один-багато”, розвивати моторику рук, мислення, закріпити назви кольорів, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Малювання прарору України
18.05.2023 Четвер
Вихователі: Валентина Назаренко, Олена Салогуб
17.05.2023 Середа
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Логіко – математичний розвиток + Малювання
Д/гра “Чарівні геометричні фігурки”
Дидактична гра« Склади з частин ціле»
Мета: вправляти в умінні складати з частин ціле, розвивати увагу, дрібну моторику рук
Малювання
Тема: «Ваза для квітів».
Мета: викликати у дітей радісний настрій від створення подарунків для батьків; учити малят малювати фарбами за допомогою патичка, охайно набирати фарбу та ритмічно ставити крапки, правильно тримати патичок; закріплювати знання основних кольорів; розвивати творчість, зосередженість під час малювання; виховувати старанність, а також бажання порадувати і здивувати інших, зокрема батьків, своїми виробами.
Хід заняття
16. 05.2023 Вівторок
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
- Мовленнєвий розвиток
Тема:”Друзі наші менші” - Гра:”Відгадай загадки”Дивний крихітний автобус
По піску кудись поліз.
А він ходить так повільно,
Через те, що без коліс.
(Черепаха)Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути: “Гав”,
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака,
Знають всі, що це… (Собака)Як веселка кольорова,
Має здібності до мови.
Слово пташці цій скажіть –
Вона його повторить вмить.
(Папуга)
2. Художня література
Тема:”Читання вірша М. Познанскої”Моя киця”
Киця любить, як по спинцi
Гладжу киценьку свою,
Як дарую ïй гостинцi,
Кашу, молоко даю.
Киця сердиться на мене,
Як смикну ïï за хвiст;
Очi зробляться зеленi,
I не п’є тодi й не ïсть…
Що любить киця?
Які гостинці любить киця?
За що може сердитися киця?
Як ви гадаєте, чи можна ображати тварин?
Гра:”Допоможи котику спіймати мишку”
Руханка для дітей “Скік та скок”
Дидакична гра “Що було спочатку,
15.05.2023 Понеділок
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
1. ЗАНЯТТЯ. Ознайомлення з соціумом “Галерея вчинків.”
31.03. П’ятниця
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема:”До нас весна крокує”
https://vseosvita.ua/library/konspekt-zanatta-v-2-mol-grupi-do-nas-vesna-krokue-svidkimi-krokami-129445.html
30.03Четвер
Вихователі: Олена Салогуб, Валентина Назаренко
Сенсорно – пізнавальна діяльність.
Запропонуйте дитині виконати завдання в книзі малюка стор. 56-57
Назви що ти бачиш. Розкажи, що діти роблять вдень. Що тобі підказало?Обведи те, що зазвичай робиш ти. Як ти гадаєш, чому для ночі тільки одна підказка?
Назви з чого починається день?Покажи. А що потім, а за ним? Що тобі підказує?
Розкажи яким був твій ранок сьогодні?
Як ти гадаєш, яким буде твій день /вечір?
13.01.2023 П’ятниця
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Предметно-ігрова діяльність (ознайомлення з соціумом)
12.01.2023 Середа
Вихователь:Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальна діяльність +малювання.
Розгляньте малюнок.
Покажіть котика, який малює широким пензликом, який малює вузьким пензликом.
Допоможи котикам розфарбувати їхній будиночок.
Предметно-ігрова діяльність.
11.01.2023 Середа
Вихователь:Наталія РУДЕНКО
Комунікативно-мовленнєва діяльність Розгляньте з дитиною картину І.Ліфшес”На містку”
Граємо
Покажи дівчинку,песика,велосипед.
Приклади долоньку до ставочка на картині-який широкий!
Приклади пальчик до місточка- який вузенький!
“Походи”пальчиками однієї руки по місточку-вперед-назад,а тепер-“побігай” пальчиками другої руки.
Відшукай котика і пташок.
10.01.2023 Вівторок
Вихователь : Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальна діяльність.
Художньо-естетична діяльність: малювання.
Читання вірша ” Рукавичка” М.Чумарної.
Запропонуйте дитині прикрасити рукавичку.
Підготуйте декілька рукавичок, витнуті з кольорового паперу. Нехай дитина обере свій колір. Запропонуйте прикрасити рукавичку кожушком з вати, пальчиком намалювати різні візерунки.
Полюбуйтеся гарними рукавичками.
Запитайте у малюка, яке звірятко буде грітись у їхній рукавичці.
Художньо-естетична діяльність: аплікація.
Заохотьте дитину допомогти тваринкам перебратися через річку: розмістити та приклеїти елементи місточків- широкого ( з трьох дощечок) для великого зайчика та вузенького- для маленьких мишок.
09.01.2023 Понеділок
Вихователь:Наталія РУДЕНКО
Тема: “Величина/Розмір”.
Підтема: “Широкий-Вузький” .
Акценти тижня: спрямування уваги на широту предметів як одну з ознак величини; вправляння у знаходженні, обстеженні та порівнянні предметів за ознаками кольору, форми, величини. Допомога
в осмисленні, що вужче входить, а не навпаки. Вправляння в групуванні множин за ознаками кольору, форми, величини; виконанні навчально-ігрових завдань; у відповідях на запитання, хоровому та індивідуальному промовлянні текстів, збагачення активного словника.
Комунікативно-мовленнєва діяльність
Читання казки “Рукавичка”
Запитання за змістом казки
Чия була рукавичка?Де дід її загубив?
Хто першим вліз до рукавички?Хто наступним просився погрітися?
Чи усі вмістилися у рукавичці?Як закінчилася казка?
Інсценізація казки з відтворенням діалогів.
Запропонуйте дитині за бажанням обрати яким буде звірятком.Відтворіть з дитиною діалоги.
Гра “Стежини для звірят”
Підготуйте дві мотузки.Запропонуйте дитині викласти стежинки:для мишки-найвужча,для жабки,зайчика-ширші.Чи однакові вони будуть?Чия стежинки найширша?
Інсценізація казки з відтворенням діалогів.
Запропонуйте дитині за бажанням обрати яким буде звірятком.Відтворіть з дитиною діалоги.
Гра “Стежини для звірят”
Підготуйте дві мотузки.Запропонуйте дитині викласти стежинки:для мишки-найвужча,для жабки,зайчика-ширші.Чи однакові вони будуть?Чия стежинки найширша?
06.01.2023 П’ятниця
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальна діяльність (ознайомлення з природним довкіллям)
05.01. 2023 Четвер
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальна діяльність.
Розгляньте з дитиною картину Івони Ліфшес “Новорічна ялинка”.
Зверніть увагу скільки коробок знадобилося дівчинці, щоб дістатися до верхівки ялинки; підведіть дитину до шафи з іграшками, серед яких покладіть кілька ялинкових прикрас на різній висоті; попросіть дитину назвати всі іграшки на полицях; нехай вона визначить, що можна дістати рукою, до чого треба тягнутися, підставити стілець; попросіть відвернутися, поміняйте іграшки місцями, запросіть вказати, що змінилося на полицях; закріпіть протилежні поняття ” вище-нижче”.
Запросіть дитину виконати завдання в книзі малюка с.28
Про що на малюнку можна сказати “, високий”?Покажи в ряду найвищу ялинку.Прикрась її до новорічного свята.
04.01.2023 Середа
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Комунікативно-мовленнєва діяльність
Запросіть дітей пошикуватися від найнижчого до найвищого;від самого високого до самого низького.Попросіть запам’ятати,хто поряд:вищий зростом,нижчий;.
Прочитайте дитині казку “Різнокольорові ведмедики”Г.Циферов
Запитання
Про кого казка?Який колір обрали ведмедики для поверху,у якому житимуть влітку?Чому?
Який колір для осіннього поверху?
Чому поверх для зими будувався сумно?
Кого кликали ведмедики на допомогу?
Чому жирафа зміг швидко допомогти?
Запропонуйте дитині відібрати кубики,конструктор для різних поверхів будинку;. Розгляньте з дитиною збудований будинок.Запропонуйте дитині запросити звіряток пити чай.
03.01.2023 Вівторок
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальна діяльність.
02.01. 2023 Понеділок
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Протилежності:величина/розмір.
Підтема: Високий -низький
Акценти тижня: продовження привернення уваги дитини до основних ознак предметів у довкіллі:кольору,форми,величини;вправляння в порівнянні предметів за параметром висоти; конструювання з будівельного матеріалу за вказівкою;високий /низький; групування множин за ознаками висоти та форми; виконання навчально-ігрових завдань;участь у спільній розмові ; розігрування коротких ігрових сюжетів;хорове та індивідуальне промовляння текстів.
Комунікативно-мовленнєва діяльність.
Запросіть дитину показати різні будиночки, з’єднуючи підняті руки дахом ( хом’ячка, песика, кози, коня). Спонукайте дитину промовляти назви величини:дім хом’ячка для жука високий, для собаки низький. Запросіть дитину послухати історію про те, як три ведмедики будували будиночок у три поверхи. Попросіть дитину допомогти ведмедику побудувати перший поверх із зелених кубиків. Розпитайте, хто із звірів там міг би ще жити. Після розповідання другого епізоду дайте можливість дітям побудувати з жовтих кубиків. Спонукайте супроводжувати дії мовленням. Попросіть дитину показати та сказати, якого зросту були ведмедики, якщо не могли дотягнутися до третього поверху. Розкажіть про це жирафі, попросіть її допомогти із третім поверхом. Дитина може продовжити гру, заселяючи звірів до будиночка.
30.12. 2023П’ятниця
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Предметно-ігрова діяльність (ознайомлення з соціумом)
29.12.2022 Четвер
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальний діяльність
Промовляйте віршик”Горішки” та вдавайте ,нібито вкладаєте кожній дитині до рук горішок.
Білка звірами всім на втіху
Роздає смачні горіхи:
Лисичці-сестричці,
Горобцю,синиці,
Ведмедику товстоп’ятому,
Зайчику вухатому,
Кому в хатинку,
Кому в лапку,
Кому в воло-
Всі задоволені.
Попросіть дитину зобразити тварин із віршика.Запропонуйте відтворити рик ведмідь,політ пташки…
Розкладіть на столі силуети тварин,горіхів різної величини;запросіть дитину пригостити горіхами звіряток; вправляйте дитину у розподіленні горіхів між тваринками за величиною.
Запропонуйте дитині виконати завдання в книзі малюка с.27
28.12. 2022 Середа
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Комунікативно-мовленнєва діяльність.
1.Читання казки “Маленький віслючок і великий зайчик” Г.Гардоні
2.Бесіда за змістом казки.
Про кого казка?
Що подумав віслючок про зайчика?
Що подумало зайченя про віслючка?
Чого не знали маленькі віслючок та зайчик?
3.Фізкультхвилинка
4.Мовленнєва вправа”Великий-малий”
Спонукайте дітей утворити нове слово за зразком:осел-віслючок,заєць-зайчик,вухо-вушко,око-очко,ніс-носик,хвіст-хвостик,поле-полечко,трава-травичка.
27.12.2022 Вівторок
Вихователь : Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальний діяльність.
1.Дидактична гра “Великий,маленький,середній”
Мета: вчити дітей підбирати зображення за величиною, розуміти поняття «великий-маленький-середній».
Троє ведмедиків – великий, маленький та середній – пішли погуляти у ліс. Допоможи їм повернутися додому – кожному у свій будиночок. У якому будиночку живе великий ведмедик? Маленький? Середній?
2.”Знайди стільчик для ведмедика”
3.Руханка
4.Виконайте завдання в книзі малюка с.26.
Про що можна сказати”великий”?А про що-“маленький”?Покажи велику шапочку.Маленьку шапочку обведи.Розфарбуй бубон великої шапочки у червоний колір.
Чого на малюнку по одному?Чого на малюнку багато?
Художня-естетична діяльність.
Розгляньте з дітьми картину”Котик і мишка”(Кім Хаскін)
Малюємо великого пухнастого котика.
Запросіть дітей намалювати пухнастого котика,який грається з мишкою.Покажіть,як умокати пензлик у фарбу,утримуючи його вертикально,ставити плями,які нагадуватимуть хутро.Таким чином,котик вийде “пухнастим”
26.12.2022 Понеділок.
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Комунікативно-мовленнєва діяльність.
1.Ранок почніть із гри.Запропонуйте показати,як привіталися, б (як би дивилися,як руку простягали)із:величезним ведмедем,маленьким курчатком,великим собакою,кимось із дітей.
2.Проведіть рухливу вправу.Разом із дітьми на поверхні стола покажіть долоньками та пальчиками,як тупоче бегемот,як дрібоче мураха,як стрибає горобчик,як махає крилами орел.Запропонуйте поглянути у вікно та назвати те,що більше за кущик,людину,дерево,автомобіль,а потім-те,що менше.
3.Прослухайте аудіоказки “Три ведмеді”
4.Руханка.
5.Запросіть дітей розглянути ілюстрації до казки про трьох ведмедів,називаючи імена персонажів та їхні розміри.Запропонуйте дітям зателефонувати ведмедям,попроситися в гості
6.Запропонуйте дітям змінити голос(говорити голосом,як великий ведмідь,як ведмежатко)
12.12.2022 Понеділок
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Тема:”Веселий трикутник”
Акценти тижня: розрізнення трикутної форми серед квадратної та круглої,знаходження предметів у довкіллі,називання предметів та їх форми, обстеження;вправляти в конструюванні з використанням знайомих фігур та форм за завданням та зразком; групування множин за ознаками форми та кольору;; виконання навчально-виховних завдань;участь у спільній розмові,вправляння у відповідях на запитання,складанні словосполучень;хорове та індивідуальне промовляння текстів,збагачення активного словника.
Комунікативно-мовленнєва діяльність
1.Розкажіть дітям історію:”У песика Лапчика є друзі,а будка з трикутним дахом маленька.Треба побудувати будиночки для друзів”Запросіть дітей розібрати фігурки тварин,назвати,для кого будуть створювати будиночки ,обрати цеглинки чи кубики,трикутні призми.Після виконання,запропонуйте пограти у відвідини друзями будиночків(стукають,запитують,хто,називають себе,запрошують)
09.12.2022 П’ятниця
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Ознайомлення з природним довкіллям.
Предметно-ігрова діяльність(ознайомлення з соціумом.)
Запропонуйте дітям із набору кульок та кубиків обрати один предмет(який сподобався).За допомогою “чарівної парасольки”(говорить той над ким парасолька)допоможіть дітям ознайомити інших із кульками та кубиками,які сподобались:”Мені сподобалась ця червона кулька,вона велика”З’ясуйте яких предметів більше.
Тобі знайома ця іграшка?Які фігури ти. бачиш?Знайди однакові фігури різних кольорів.Спробуй знайти та показати два червоних кубика.Дві червоні кулі.
08.12. 2023 Червер
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальний розвиток+малювання.
2.Дидактична гра”На що схоже”
3.Дидактична гра “Чого не стало”
4.Фізкультхвилинка
5.Гра”Впізнай на дотик”
Сховайте предмети круглої та квадратної форми у торбинку.Запропонуйте дитині на дотик визначити предмети.Заохочуйте дитину промовляти назви.
6.Вправляємо пальчики
Обведи пальчиком круг, квадрат.Сховай долонькою -квадрат.Розфарбуй .
Тема. Зимові явища в природі.
Мета: продовжувати знайомити дітей з різними порами року; розширити знання про зміни в природі, пов’язані з приходом зими; ознайомити з різними станами води, властивостями снігу, льоду (холодний, твердий, рихлий); виховувати у дітей дбайливе ставлення до свого здоров’я взимку.
Матеріал: демонстраційний (ілюстрація «Зима»);
роздавальний (конверт з предметними картками з теми
«Зима»; 4 картки із зображенням літніх сюжетів.
Хід заняття
1.Психогімнастика.
2.Розповідь вихователя.
– Відгадайте загадку і дізнайтеся, про яку пору року ми будемо говорити сьогодні.
Сніг на полях,
Лід на річках,
Хурделиця гуляє,
Коли це буває? (Взимку)
– Як ви вважаєте, яка найхолодніша пора року? Чому? (Відповіді дітей.)
– А що змінюється в природі з приходом зими? (Відповіді дітей.)
Вихователь підсумковує відповіді дітей.
– Зима – дійсно найхолодніша пора року. Сонце взимку не зігріває землю, бо піднімається невисоко. Ви помітили, що взимку світло у приміщенні ми вмикаємо частіше і на довший час, а влітку рідше і на короткий час? Шлях сонця взимку короткий, тому і день короткий, а ніч – довга. Взимку випадає сніг. Розкажіть, який він?
(Діти добирають слова для опису снігу – холодний, м’який, білий, мокрий, пухкий, сріблястий, сухий тощо. Якщо дітям важко підібрати слова, можна запропонувати їм пограти в гру «Навпаки»: вихователь називає слово, а діти – протилежне за значенням. Наприклад: «Сонце гаряче, а сніг…(холодний)»; «Лід твердий, а сніг…(м’який); «Земля чорна, а сніг…(білий)».
Далі вихователь продовжує:
– Є ще одна ознака зими – мороз. З його допомогою сніг залишається пухким, не тане; змінюється стан води: на ставках, калюжах з’являється твердий та прозорий лід.
(На прогулянці варто звернути увагу дітей на різницю між снігом та льодом.)
Змінюється взимку і стан дерев. Ви помічали колись на деревах взимку листя? (Відповіді дітей.) Коли холодно, листя з дерев та кущів опадає. Рослинам не вистачає тепла та вологи, вони ніби засинають, не ростуть, не квітнуть узимку. Тільки сосни та ялинки залишаються зеленими.
3. Вправа «Розтанули – замерзли».
Мета вправи: закріпити поняття «твердий як лід», «м’який як сніг», розвинути уяву.
– Вправа, яку ми виконуватимемо, потребує вашої уваги. Перед виконанням вам треба буде потренуватися. Розійдіться по кімнаті. Уявіть, що ви – маленькі тверді крижинки. Я називатиму частини тіла, які поступово «розморожуються», тобто ви можете ними рухати. Інші ж частини тіла повинні залишитися нерухомими Готові? Починаємо. Ваші пальці розтанули, вони рухаються … а ось ви маєте змогу рухати руками вгору – вниз.
(Вихователь слідкує, щоб діти рухали тільки тими частинами тіла, які він називає. Після цього можна запропонувати дітям зробити все навпаки – «заморозитись» (припинити рухами певними частинами тіла) і перетворити знову на крижинки.)
4. Гра «Зима – літо»
Вихователь пропонує дітям розділитися на пари. Кожна пара отримує конверт з картками, на яких зображені зимові та літні сюжети. Діти розглядають їх.
– Назвіть, що зображено на ваших малюнках.
– Розділіть картинки на дві групи. У першій групі малюнки, на яких зображено зиму, у другій – літо. (Діти самостійно виконують завдання.)
– В якій групі більше малюнків: у першій чи у другій? (Має бути порівну.)
– Складіть невеличке оповідання про зиму, використовуючи малюнки.
Вихователь може запропонувати дітям розповідати про зиму одне одному.
6. Дослідницька робота.
Вихователь заздалегідь приносить у відерці сніг і пропонує подумати, що може з ним статися в теплій кімнаті.
– Діти, давайте подивимось, що ж сталося зі снігом. Сніг залишився пухким чи ні?(Ні.)
– Сніг змінив колір? (Так, був білим, став прозорим.)
– Сніг змінив запах чи ні? (Ні.)
– На що перетворився сніг? (На воду.)
– Якщо ми винесемо відерце з водою на вулицю,вода перетвориться на сніг? Давайте прослідкуємо.
(На прогулянці вихователь виносить відерце з водою. Коли вода перетвориться на лід,слід звернути увагу дітей на це. Варто колективно розглянути властивості льоду і снігу.)
6. Підсумок заняття.
– Які ознаки зими ви знаєте?
– Як потрібно одягатися взимку?
– На що перетворюється сніг у теплому приміщенні?
– На що перетворюється вода при холодній температурі повітря?
07.12.2022 Середа
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Комунікативно-мовленнєва діяльність.
Тема: “Бесіда за картиною”Сюзетта шукає маму”
1.Загадки.
2.Розглад картини”Сюзетта шукає маму”
3.Бесіда за змістом картини.
Подивись,яких цікавих комах намалював художник фарбами.
Це-маленький жучок – сонечко.В нього – червоні крильця із чорними цяточками.
А це – зелена гусенична,з тільцем,схожим на багато круглих кульок.
Виповзала якось гусенична на зелені листочки попоїсти. Надгризла трішки листочок,лишила на ньому дірочки.
Прилетів жучок – малятко і запитав:- Гусенична,чи не ти моя мама?
Відповіла маляті гусенична:-Ні ,не я твоя мама.Ти і я хоч і круглястої форми,але ми різні.Придивись:я зелена,а ти червоний у чорні цяточки.Ти вмієш літати,а я – повзаю по листочках.
Полетів жучок далі – шукати свою маму.
4.Фізкультхвилинка
Зранку сонечко встає-
Вище, вище, вище.
(Діти тягнуть руки вгору)
А надвечір з неба йде-
Нижче, нижче, нижче.
(Діти присідають і опускають руки вниз).
5.Граємо.-
Обведи пальчиком жучка -сонечко.Якого кольору в нього крильця?
Обведи пальчиком гусеничку.Якого кольору гусеничка?
Пограйся у хованки:закривай – відкривай долонькою гусеничка(“видно-не видно”).Коли її бачить жучок?
Покажи пальчиком усі дірочки на листочку.Здогадайся:хто надгриз листочок?
Художньо-естетична діяльність: аплікація.
Підсумок: кого ми сьогодні виготовляли? а з чого ми робили гусеничку?
06.12.2022 Вівторок
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Сенсорно-пізнавальна діяльність.
У світі фігур
Мета: Закріплювати назви геометричних фігур площинні – круг, квадрат, трикутник та об’ємні – куб та куля; продовжити навчати дітей розпізнавати фігури, їх вигляд, в навколишніх предметах; розвивати зорову увагу та логічне мислення.
Завдання: Ознайомлювати з формою; навчити візуально розпізнавати геометричні фігури та називати їх; розвивати навички обстежувати фігури дотиково-руховим та зоровим способом.
Обладнання: демонстраційний – зображення круга, квадрата, трикутника; коробка з геометричними фігурами (носова хустинка, блюдце, деталь із конструктора); роздавальний – білі полоски для викладання геометричних фігур(круг, трикутник, квадрат).
ХІД ЗАНЯТТЯ
1.Організаційний момент
Вихователь. Малята, давайте розпочнемо наше заняття з цікавої ігрової вправи: я називатиму вам різні слова-ознаки, а ви – слова-предмети, які відповідають цим ознакам.
Дитячий…(садок), дружні…(діти), математичне…(заняття), геометричні…(фігури).
Молодці! Із сьогоднішнього заняття в нас якраз і піде мова про геометричні фігури.
2.Виклад нового матеріалу
.Виклад нового матеріалу
Вихователь розташовує перед дітьми демонстраційні зображення круга, квадрата, трикутника.
Гра «Фігуру пригадай – загадку відгадай»
Вихователь читає дітям загадки. Малята відгадують загадки, називаючи відповідні геометричні фігури, а потім знаходять та показують кожну згадану фігуру серед представлених зображень.
Як мене ти не крути:
Завжди в мене три кути,
Сторони три також є.
Друзі, як всі звуть мене?
(трикутник)
Я без сторін і без кутів,
Як звуся, пригадайте.
І на малюнках дітлахів
У сонечку впізнайте.
(круг)
Чотири в мене сторони,
Всі однієї довжини,
Кутів чотири теж, малята.
А звуся, друзі, я …(квадратом)
Вихователь. Проведіть пальчиком по кубику, знайдіть кути, ось так, тепер знайдіть сторони. Спробуйте куб покатати, вийшло? – Ні!
Чому не вийшло? ( Бо заважають кути і сторони )
Правильно, діти!
Як називається ця геометрична фігура? ( Куб ).
Що схоже на куб? ( Кубик, телевізор, шафа ).
Вихователь пропонує дітям взяти по одній кулі.
А ось зараз візьміть кулю. Як називається ця геометрична фігура – куля?
Що схоже на кулю? ( М’ячик, яблучко, планета Земля )
Чим куля відрізняється від куба?(Кулю можна котити, а куб-ні.)
Правильно, діти! Молодці!
Гра «Що на що схоже?»
Вихователь відкриває коробку. Діти по черзі підходять до коробки. Кожна дитина дістає з коробки один предмет, називає його та визначає подібну геометричну форму.
Це – носова хустинка. Вона подібна до квадрата.
Це – блюдце. Воно має форму круга.
Це – деталь із конструктора. Вона трикутна.
Вихователь, уважно послухайте яке завдання ми будемо виконувати на полосці. Нагадаю вам, що викладати геометричні фігури потрібно зліва на право, щоб викласти правильно(повторюємо з дітьми де право, де ліво). Діти виконують завдання, викладають геометричні фігури за вказівкою вихователя. Після виконання, вих.-ль запитує дітей:
Скільки геометричних фігур ви поклали на полоску. Порахуйте?
Якого кольору квадрат?
Як називається остання фігура?
У якої фігури немає кутів?
3.Підсумки заняття
Вихователь підводить підсумок та аналіз заняття.
Молодці діти!
Назвіть які геометричні фігури ми сьогодні згадували?
Художньо-естетична діяльність: малювання.
Збройні сили України –
Слава, гордість, міць країни!
Захищають мир, свободу
Служать рідному народу!Щира шана і подяка
Хлопцям, молодим солдатам,
Що строкову службу чесно
Сприйняли, як борг почесний!Матері й батьки шановні
Вихованням послідовним
Відчуття патріотизму
І повагу до Вітчизни
У серцях синів зростили –
Вартувати відпустили
Мирну, вільну і єдину
Незалежну Україну!Запропонувати дітям намалювати долоньками промінчики для сонечка, яке буде зігрівати наших захисників.
05.12.2022 ПОНЕДІЛОК
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Тема блоку: “Все навколо різне:форма”
Тема тижня:”Кругле та квадратне”(м’ячик та кубик)
Акцент тижня: обстеження та порівняння плоских фігур та об’ємних тіл круглої та квадратної форми із називанням; знаходження предметів квадратної та круглої форм на картинках та в довкіллі; групування множин за ознаками форм та кольорів; виконання навчально-ігрових завдань; участь у спільній розмові, вправляння у відповідях на запитання; хорове та індивідуальне промовляння текстів, збагачення активного словника.
Комунікативно-мовленнева діяльність:
1.Прослухайте казку “Колобок”
2.Запитання до розмови:
Хто спік Колобка?
Де мандрував Колобок?
Кого першого зустрів Колобок? А потім?
Яку пісеньку співав Колобок?
Чи усіх перехитрив Колобок?
4..Лабіринти “Доріжками Колобка”
5..Ігрова вправа”Слідами Колобка”.
Викладіть на підлозі шнури різними способами,обручі,куби…Розповідайте про мандрівку Колобка,а дитина нехай рухається утвореними стежками
3.Фізкультхвилинка
Предметно-ігрова діяльність.
Гра: “Покажи як я”.
Запропонуйте дітям роздивитися предмети, які є перед ними, повторювати за дорослим дії та слова: “Покажи жовтий маленький кубик як я “- “Ось жовтий маленький кубик”; ” Покажи велику зелену кулю як я”-” Ось зелена велика куля ” тощо.
Виконайте завдання на ст.20 “Книги малюка ”
Завдання: знайди вільні отвори. Якої вони форми?( квадратні) Давайте проведемо пальчиком по контуру. Підберіть фігури відповідних кольорів. З’єднуй та називай фігуру та її колір, яку ставиш на місце.
14.10.2022 П’ятниця
Вихователь: Наталія Руденко
Пізнавально – дослідницька діяльність: ознайомлення з соціумом
Читання вірша “На параді”
Йдуть колонами солдати
На дзвінкий парад, на свято.
Ряд – за рядом, крок – за кроком
Йдуть по вулиці широкій.
Повз мою ідуть домівку,
Аж відлунює бруківка
Тут – зв’язківці і мінери,
Прикордонники, сапери,
І десантники, й танкісти,
Моряки й артилеристи.
Як святиню, зброю грізну
Їм довірила Вітчизна.
В них – обов’язок високий:
Берегти наш мир і спокій.
Ознайомлення з природним довкіллям
Дидактична гра : «Небезпека в лісі»
Дидактична гра: “Хто де живе”
Дидактична гра: “Живе неживе”
13.10.2022 ЧЕТВЕР
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Сенсорно – пізнавальний розвиток + малювання
“Малюємо долоньками казкову пташку”.
У світі музики “Назви музичний інструмент”
Ознайомлення з соціумом “Цей цікавий світ професій”
Дидактична вправа “Відгадай професію”
11.10.2022 ВІВТОРОК
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Заняття. Логіко – математичний розвиток
Д/г: “Підбери за кольором”
Дидактична гра: ” Хто зайвий”
Розв’яжіть математичну задачу.
10.10.2022 ПОНЕДІЛОК
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Мовленнєвий розвиток: “Розкажи про свої обов’язки вдома”.
Гра на розвиток уваги: “Знайди таке саме”
20.09.2022 ЧЕТВЕР
Вихлватель: Наталія РУДЕНКО
Заняття. Логіко-математичний розвиток
Тема. Кількісна і порядкова лічба. Орієнтування в просторі.
Програмовий зміст: продовжувати навчати дітей кількісної й порядковій лічби в межах 5; закріпити вміння дітей орієнтуватися в просторі; закріпити кольори.
Хід заняття
- Д.гра «Полічи тваринок».Скільки тваринок зображено на малюнку? Хто найбільший? Хто найменший? Хто з тваринок стоїть першим? Другим? Третім? Четвертим? П’ятим?
- Д.гра «Орієнтування в просторі». Де сидить кошеня? А цуценя?
- – Де сидить ведмедик? А де стоїть паровозик?
-Де знаходиться яблуко? А грушка? -Хто стоїть за парканом? Хто знаходиться на паркані? Де стоїть свинка?
- Де сидить зайчик? Де граються курчата? Скільки курчат? Де літають комашки? Хто знаходиться між курчатками і комашками 3. Д.вправа «Посади метелика на квітку».
- -Розгляньте квіти. Яка квітка буде першою? Другою? Третьою? Четвертою? П’ятою? Скільки зображено метеликів? Скільки метеликів сіло на квіти? Скільки метеликів ще літає? На яку квіточку сяде зелений метелик? А синій? Білий?
- 4. Вправа «Не помились». Розглянь малюнок і скажи, у який горщик яку квітку треба посадити.
28.09.2022 СЕРЕДА
ВИХОВАТЕЛЬ : Наталія РУДЕНКО
1.ЗАНЯТТЯ. Мовленнєвий розвиток
Тема:”Осінні овочі”
Мета: вчити дітей описувати овочі,будуючи розповідь з 3-4 речень;узгоджувати слова-назви ознак-із назвами предметів:відповідати на запитання який?;відгадувати загадки.
Пригадаймо,діти,які овочі ростуть на городі.
Дидактична гра”Опиши овоч”
Дидактична гра”Скуштуй овоч”
Запропонуйте дитині скуштувати овоч та впізнати його на смак.
Якою на смак є морква?(Солодка,сира)
Яким на смак є помідор?(Кислий,солодкий,сирий.)
Фізкультхвилинка
Відгадайте загадки
27.09.2022 ВІВТОРОК
Вихователь : Наталія РУДЕНКО 1.Заняття – Математика
Тема: Орієнтування у просторі
Мета: формувати просторове уявлення, вміння орієнтуватися у просторі, закріпити вміння лічити, розуміти частини доби, закріпити кольори
Гра
Дидактична гра «Що де знаходиться?»
Дидактична гра «Справа-зліва»
Вправа «Визнач який колір кому підходить»
Дидактична вправа «Частини доби»
Відгадування загадок про частини доби.
Махнула птиця крилом,
Закрила півсвіту
Чорним рядном.
(Ніч)* * *
До вечора вмирає
Вранці оживає.
(День)* * *
Завітав до тітки – ночі,
Позіхнув, розплющив очі.
Всіх скликає на сніданок,
Прокидайтеся, вже ..
(Ранок)
День пройшов. Сідає сонце.
Сутінки повільно крадуться.
Запалюйте лампи, свічки –
Настає темний …
(Вечір)
2.Заняття. Малювання
Тема:”Дощик капає осінній”
Мета: розвивати у дітей сюжетно – ігровий задум; вчити ритмічно проводити на аркуші папері короткі вертикальні лінії; правильно тримати олівець, визначати колір олівця; передавати в малюнку явище природи; виховувати посидючість, інтерес до малювання
Прослухайте вірш М.Познанської “Ідуть дощі”
Бесіда за змістом вірша:
Чому почорнілі кущі?дерева?
Який стоїть дуб?Чому?
У якому намисті стоїть калина?
Пальчикова вправа “Дощ”
26.09.2022 ПОНЕДІЛОК
ВИХОВАТЕЛЬ : Наталія РУДЕНКО
1.Заняття. Мовлення дитини
Тема: «Ми охайні малюки»
Мета:продовжувати розвивати активне мовлення, пам’ять, увагу, мислення, пізнавальний інтерес, мовленнєве дихання малюків; вчити їх правильно називати предмети, розуміти мовлення дорослого та відповідати на запитання; збагачувати активний і пасивний словник дітей назвами предметів особистої гігієни (мило, рушничок…); тренувати рухливість мовленнєвого апарату; формувати культурно-гігієнічні навички; виховувати охайність, акуратність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Хід заняття
Вихователь. Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Бажаю усім здоров’я й добра!
Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами повинні потрапили в гості до тітоньки Сови.
А допоможе нам казочка. Тож, слухайте уважно. Жив – був собі Язичок. Він мешкав у своєму будиночку – ротику. (Візьміть свої дзеркальця і подивіться, а у вас є язичок? Покажіть його?)
- «Неслухняний язичок» (покусаємо його). Але він дбав про свої зубки. Щоб всі вони були біленькі, їх слід почистити гарненько.
- «Почистити зубки» (верхні, нижні, з внутрішньої сторони, зовні). Він цукерки полюбляв.
- «Цукерка» (поштовхати язичком то в одну щічку, то в іншу). І варення куштував, потім губки облизав.
- «Смачне варення» Став годинником він гратись. Так – так, тік – так не зупиниться ніяк.
- «Маятник». Крізь щілину язичок та й забрався на гойдалку. Верх – вниз, вверх – вниз.
- «Гойдалка» І побіг бешкетник далі. Допоміг завести трактор (Др – р – р).
Ось біжить казковий коник (клац – клац).
Потім він зустрів півника (ку – ка – рі – ку!).
Песик поруч пробігав (гав – гав!).
На лужку паслась корівка (му – у – у!).
Раптом дмухнув вітерець (ш – ш – ш).
Він пригнав хмаринку, (дують на хмаринку з ватних дисків).
Перегляд мультфільму про Замазуру
Сподобалась вам казочка тітоньки Сови? Обговорення переглянутого.
- Як звали маленького хлопчика? (Неслуха)
- Які в нього були ручки? (Брудні)
- Про кого казочку розповіла йому тітонька Сова? (Про ведемедика Их)
- Що не любив робити ведмедик? (Вмиватися)
- Який сон приснився Иху? (Щоб він обріс зеленим мохом, втікали від нього друзі, мама не впізнала). І тоді ведмедик заплакав, прокинувся і побіг купатися до струмочка.
Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія!»
- Правила миття рук
Вивчить вірш напам’ять “Сонечка умита ” Г. Бойко
Підсумок: Пам’ятайте дітки про гігієну та чистоту
21.09.2022 СЕРЕДА
ВИХОВАТЕЛЬ :Наталія РУДЕНКО
Заняття з розвитку зв’язного мовлення.
Тема”Вивчення вірша І.Блажкевич “У дитячому садку”
Добрий день діти!
Сьогодні з вами ми вивчимо вірш І . Блажкевич “У дитячому садку ”
Уважно розгляньте таблицю та прослухайте вірш.
1.Кого ви бачите на 1 картинці?Як його звати?
2.Куди прийшов Іванко?
3.Що намальовано на наступній
картинці?
4.Поясніть,як ви розумієте “Як весною квітів в лузі”
5.Що роблять дітки?
6.Чи весело дітям?
Фізкультхвилинка.
Прочитати вірш ще раз.
20.09.2022 ВІВТОРОК
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Заняття – Математика
Тема: «Маленькі розумники»
Програмовий зміст : закріпити знання дітей з різних розділів математики; заохочувати дітей займатися математикою; виховувати пізнавальний інтерес до завдань логічного змісту.
Д/гра: “Геометричні фігури”
Д/гра: “Цифри і лічба”
Д/гра: “Властивості предметів”
Д/гра: “Орієнтування на площині”
Д/гра: “Знайди відмінності”
- 19.09.2022 ПОНЕДІЛОК
Вихователь :Наталія РУДЕНКО
Заняття. Розвиток мовлення
Тема : ЇЖАЧОК-ДОБРЯЧОК
Програмовий зміст: вчити за допомогою тактильних відчуттів класифікувати знайомі предмети за їх належністю до певного виду; закріпити знання жовтого, синього, червоного кольорів;, збагачувати словник дітей лексичними засобами відповідно до теми: «Дикі тварини»; розвивати рівновагу, координацію рухів під час рух. гри «Через струмочок»; розвивати інтелектуальні здібності та мовне дихання під час вправ: «Пальчики вітаються», «Їжачки», «Дерева», «Листочки».
ХІД
ПРИХІД ІГРАШКИ ІЖАЧКА (або на малюнку)
Це їжачок не простий, він не схожий на інших: голки в нього не гострі, а м’якенькі, сам він дуже добрий. Назвемо його Добрячком
– А як ви думаєте, що любить їсти їжачок? (Яблука, грушки, виноград, гриби)
– А де ростуть яблука, груші? ( На дереві)
– А як називають дерева, на яких ростуть фрукти? (Фруктові дерева)
– А де ростуть фруктові дерева? (В саду)
– А давай ми разом з їжачком пограємо в гру “Що зайве” і скажи чому.
А де ростуть гриби? (В лісі) Куди ми збираємо гриби? (В кошики)
2.Допоможемо Їжачку
Дид. гра «Чарівна торбинка» (на тактильні відчуття).
Ти пам’ятаєш , що зазирати в торбинку не можна, ваша ручка шукає сама, що вона там знайде ви нам розкажете.
(Фрукти) Яблуко (велике, тверде, маленьке, гладеньке), груша (овальна, тверда), (іграшки,тощо)
3.Пальчикова гімнастика.
«Пальчики вітаються» (В.п.: пальці спочатку однієї руки, а потім іншої, по черзі «вітаються» з великим пальцем. Потім вправу виконати одночасно обома руками)
«Їжачки» (В.п.: поставити долоні під кутом одна до одної. Розташувати пальці однієї руки між пальцями іншої. Ворушити прямими пальчиками.)
«Дерева» (В.п.: Розташувати кисті рук перед собою. Пальці розведені в сторони та напружені).
Дерева в лісі шумлять. Ми станемо вітерцем і похитаємо дерева (хитають руки із сторони в сторону). Після виконання вправи струсити кисті рук.
Закриємо очі і прислухаємося. Наш ліс чарівний і в ньому відбуваються дива. Подивіться, що це? (Струмочок) Він тече в лісі, тваринки п’ють з нього водичку. Давайте пограємось з ним.
4.Рух.гра «Через струмочок» (перестрибування через доріжку 20 см.)
15.09.2022 ЧЕТВЕР
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Дитина в природньому довкіллі
Тема: Природа любить чистоту
Мета: познайомити дітей з живою і неживою природою нашої планети, закріпити знання дітей правилам поводження для збереження природи на Землі; розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, мислення; виховувати любов і бережне ставлення до природи.
Хід заняття:
- Бесіда про планету Земля
Де живуть люди? Як називається наша планета? ( Земля.) Яка вона, наша планета? (Кругла, велика.)
- Читання вірша:
«Земля прекрасна, вона для тебе:
І сонце ясне, і сине небо,
Птахи і звірі, моря і ріки.
Нехай же буде вона навіки!
Планеті люди добро несіть!
Любіть планету і бережіть!»
3. Д/гра «Живе-неживе»
Яка буває природа? (Жива і нежива.)
Що значить жива природа? (Тварини, рослини. Все, що дихає, росте, живиться.)
Що значить нежива природа? (сонце, вода, пісок, земля, каміння)
4. Розвиваюча гра «Бережіть планету»
16.09.2022 П’ЯТНИЦЯ
ВИХОВАТЕЛЬ : Наталія РУДЕНКО
Заняття. Ознайомлення з соціумом
Тема: «Птахи–наші друзі»
Програмовий зміст: Закріпити знання дітей про різних птахів і їх спосіб життя; вчити дітей розглядати пташку, описувати її за допомогою дорослого; формувати інтерес і емоційно-позитивне ставлення до птахів нашої місцевості та до декоративних птахів; розвивати вміння впізнавати птахів за зовнішнім виглядом, забарвленням, голосом; відрізняти птахів від інших тварин; збагачувати та активізувати мову дітей, логічне мислення; зорову пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання дбати про них у важкий для них період.
Хід заняття:
1. Психогімнастика «Пташка»
Вихователь пропонує дітям перетворитися на пташок та виконати дії за словами віршика.
Птахи крильця розправляють,
Їх до сонця піднімають.
Можна весело літати
І комашок поганяти.
На галявину злетілись,
Там зернят пташки наїлись.
Потім знову полетіли
Та й біля гніздечка сіли.
2. Відгадування загадок
Маленьких хлопчик у сірій кожушинці
По дворах стрибає, зернятка збирає…
(горобчик)
Скрекотуха білобока
Звуть усі її…
(сорока)
Жовтогруді щебетушки,
Мають чорні капелюшки,
Сірі лапки, білі щічки,
Називаються…
(синички)
Вони бувають сизі, білі
Воркують, в парку проживають.
Вважають їх птахами миру,
На щастя в небо випускають.
І линуть в синю голубінь
Птахи чудові – …
(голуби)
– Ось ми відгадали всі загадки про наших пернатих друзів.
3. Д. г. «Знайди тінь »
4. Д. г. «Що спільного та відмінного»
Назвати спільні та відмінні ознаки між птахами.
– Де ми можемо побачити гарних, різноманітних птахів, які в нас не живуть?
– Живуть вони в далеких країнах, але ми також хотіли б на них подивитися.
– І сьогодні один із таких птахів до нас завітав в гості.
5. Відгадування загадки про папугу
Як веселка кольоровий,
Має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
Він його повторить вмить.
6. Д. г. «Познайомимося з пташкою»
– Діти, давайте познайомимося з пташечкою, яка сьогодні завітала до нас.
– Ми зараз уважно роздивимося нашого Папугу Кешу.
– Подумайте і скажіть, як на вашу думку потрібно поводитися з цією пташкою та доглядати за нею. (відповіді дітей).
7. Д. г. «Хто як говорить та рухається»
Імітація рухів та звуконаслідування птахів.
8. Підсумок
– Про яких птахів ми сьогодні говорили?
– Чому ми повинні допомагати птахам та піклуватися про них?
Малята, потрібно любити та оберігати птахів і пам’ятайте, птахи та тварини наші молодші браття та друзі.
14.09.2022 СЕРЕДА
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Мовленнєвий розвиток
Тема: Осінь чарівниця
Пальчикова гімнастика
Малювання “Осіннє дерево”
13.09.2022 ВІВТОРОК
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Тема : Геометричні фігури – наші друзі.
Мета: закріпити назви геометричних фігур, кольори. Розвивати логічне мислення , уважність уміння аналізувати порівнювати , робити висновки. Виховувати спостережливість та старанність у роботі з індивідуальними картинками.
Дидактична гра «На що схожий?»
Фізкультхвилинка
Дидактична гра «Назви кольори»
12.09.2022 ПОНЕДІЛОК
Вихователь: Наталія РУДЕНКО
Заняття. Розвиток мовлення.
Тема: Осінь чарівниця.
Мета: знайомити дітей із змінами в природі, що відбуваються восени; вчити дітей відповідати на запитання, збагачувати словниковий запас; узгоджувати прикметники із заданими іменниками в роді та числі; розвивати зв`язне мовлення, увагу, пам`ять; виховувати любов до природи.
Матеріали: картина “Золота осінь”, осінні листя дерев.
Хід заняття:
-Діти, вже минуло літо. Що ми робили влітку, як одягалися? (Відповіді.)
-На зміну літу яка прийшла пора року ?
-Так прийшла осінь. У природі восени все змінюється.
Вихователь показує картину “Золота осінь”.
Дидактична гра “Осінь.”
-Восени настає яка пора? (Осіння пора.)
-Який віє вітер? (Осінній вітер.)
-Яка погода восени? (Осіння погода.)
-Які восени стоять дні? (Осінні дні.)
-Який дощ іде восени? (Осінній дощ.)
-Яке восени небо?(Осіннє небо.)
вихователь пропонує дітям уважно послухати питання і відповісти на них:
-Восени стає холодніше чи тепліше? (Холодніше.)
-Сонечко гріє сильніше чи слабше, чим влітку? (Слабше.)
-Птахи виводять птахів чи збираються у вирій? (Збираються у вирій.)
-Дощик іде рідше чи частіше? (Частіше.)
Дидактична гра “Листочки.”
(У дітей у руках листочки з дерев: каштана, клена, горобини.)
-Подув вітер, розлетілись листочки і впали на землю. Принеси мені, вітер, клинові листочки.
(Діти з кленовими листочками підбігають до вихователя. Аналогічна гра повторюється з іншими листочками.)
Чистомовки:
Ла — ла — ла — осінь прийшла.
Ло — ло — ло — стало холодно.
Хи — хи — хи – відлетіли птахи.
Щі- щі — щі — часто ідуть дощі.
Фізкультхвилинка.
Підсумок:
-Про що ми сьогодні розмовляли?(Відповіді.)
-Про що ми дізналися? (Відповіді.)