Середня група + Різновікова група “Веселка” 2023/2024 н.р.
15.11.2023 СЕРЕДА
Вихователь: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Заняття 1: Мовленнєвий розвиток
Тема: «Родини свійських тварин та птахів»
Мета: закріплювати знання дітей про свійських тварин та птахів; активізувати словник словами назвами дитинчат тварин, назвами житла тварин.
Завдання 1. Д.гра «Хто де живе?»
- Кури живуть у…(курнику)
- Корови живуть у …(корівнику)
- Коні живуть у …(конюшні)
- Свині живуть у …(свинарнику)
- Вівці живуть у …(вівчарні)
Завдання 2. Склади розповідь.
- Хто це?
- Що є у тварини чи пташці?
- Що вміє робити?
Завдання 3. Відшукай малят
14.11.2023 ВІВТОРОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: «Продавець – Покупець»
Пізнавально – дослідницька діяльність: у світі людей + аплікація
« Магазин біля дому»
Цілі та завдання: активізувати вживання узагальнюючих слів ( овочі, фрукти, молочні продукти, хліб, іграшки, електротовари, одяг, взуття). Продовжувати розвивати діалогічні та монологічні вміння ( запитувати, висловлювати власну думку, триматися смислової лінії в розмові). Допомогти дітям усвідомити основні правила користування магазинами: пояснювати чітко чого тобі треба; за все що береш треба платити гроші. Не порушувати порядок розташування товару. Вправляти угрупування предметів за однією двома ознаками. Вправляти в умінні домовлятися про спільні дії, звертатися з пропозиціями, діяти згідно з домовленістю.
Хід заняття
- Пальчикова вправа «Моя сім’я» ( дітки загинають пальчики)
Мама, тато, дід, бабуся,
Всіх назву – не полінюся,
Старший братик і сестричка –
В нас сімейка невеличка.
Розкажіть скільки всього членів у вашій родині.
- Розкажіть що ви бачите на малюнках
Хто бував у магазині?
Що це за особливе місце?
Що продають у магазинах?
Чому магазини важливі для людей?
- Дидактична гра « Зайві предмети в магазині»
- Мовленнєва вправа: « Закінчи речення»
- У магазині «Овочі та Фрукти» продають ….
- У магазині «Іграшки» можна купити…..
- Якщо не обхідно купити хліб, то необхідно звернутися ….
- В магазині не можна…..
- У магазині треба…
- Виконати завдання
( Розгляньте картку. Назви що ви бачите. Де можна придбати ці речі? Добрику необхідно відібрати товари для тата, а Василинці для мами. З’єднайте. Розкажіть що у вас вийшло. Чи є товари на картці, що підходять хлопцям та дівчатам. Назвіть їх та обведіть.)
13.11.2023 ПОНЕДІЛОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Продавець – Покупець
Мовленнєва діяльність « На базарі їх не купиш»
Цілі та завдання: надавати уявлення про існування важливих для всіх людей природних об’єктів ( сонце, повітря, вода, небо), їх значення для життя людини. Заохочувати дітей до експериментування з фарбами. Формувати уміння створювати багатоколірне зображення веселки вологим паралоном та акварельними фарбами.
Хід заняття
Бесіда за картиною
А чи є таке, чого не можна купити в магазині? ( здоров’я, дружба, мир, посмішка та інше.)
А чи може хтось один купити собі сонце, небо? ( виявляється є природні об’єкти що існують для всіх людей і купити їх не можливо і це надзвичайно добре)
Закличка « Вийди, вийди, сонечко»
Розгляд картини О. Збруцької «Веселка» та обговорення
- Чим намальовано на картині небо та водичку?
- Якими кольорами художниця зобразила небо та річку?
- Що ви помітили у небі?
- Які кольори складають веселку?
Дітки запам’ятайте що, веселка у небі з’являється тоді коли яскраво світить сонце і ллється дощик.
Пропонуємо вам зобразити веселку в альбомі з художньо творчої діяльності частина 2 ст.21
10.11.2023 П’ЯТНИЦЯ
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Продавець – Покупець
Мовленнєва діяльність + пізнавально – дослідницька діяльність: у світі людей
«На кожен товар – свій покупець»
Цілі та завдання: розширити сюжетні лінії гри «Магазин». Навчити дітей грати в нові ігри; впізнавати / називати предмет (товар) за ознаками. Поглибити знання про професію продавець.
Хід заняття
- Дидактична гра: «Подивись на товари та назви магазин»
(розглянь картинки, знайди та з’єднай правильну відповідь)
Магазин одягу | |
Магазин іграшок | |
Магазин продуктів | |
Магазин взуття | |
Магазин меблів |
Які магазини є у вашому місті? Що в них продають?
2. « Етикет у магазині»
- Фізкультхвилинка
4. Полілог «Професія – продавець»
З чого ж складається професія продавець? Хто він такий? (Це людина, яка продає товар). Де працюють продавці? (У магазинах, на ринку). Що він робить у магазині? (продає товар людям). Як називаються люди які ходять до магазина (Покупці). Можна взяти товар у магазині безкоштовно? (Ні). Як ми здогадаємося, скільки коштуватиме товар? ( На товарі є цінники).
5. Дидактична гра « Четвертий зайвий»
6. Добрик та Васелинка зустріли на вулиці машини, які везуть товари до різних магазинів. Розгляньте малюнок. Назвіть, до яких магазинів везуть товари машини. Підкресліть машини які ви бачив у реальному житті. Скільки всього автомобілів?
09.11.2023 ЧЕТВЕР
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Продавець – Покупець
Пізнавально – дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення + малювання
« Найдорожчий товар»
Цілі та завдання: закріпити уявлення дітей про те, що найбільше багатство людини – здоров’я. формувати уявлення про те, що потрібно турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати. Розповісти, що джерелом зміцнення здоров’я і запобігання хворобам є здоровий спосіб життя та безпечна поведінка у довкіллі.
Хід заняття
- Що таке здоров’я?
- Чому не можна купити здоров’я?
- Як змінюється життя, коли людина захворіла?
- Як піклуватися про здоров’я?
- Скажіть дітки, в якому магазині можна купити ліки? (аптека)
Давайте розглянемо картинки та поміркуємо що це?
Що роблять цими предметами? ( лікують)
- Бинт (перев’язує рани)
- Вата (змащує шкіру перед уколом)
- Термометр (вимірює температуру)
- Шприц (робить уколи)
- Пластир ( заклеює мозолі)
- Зеленка (змащує подряпину)
- Пропонуємо переглянути мультфільм « Бережи здоров’я»
- Дидактична гра: « Здоров’я»
- Руханка
- Пропоную вам доповнити дерево здоров’я. Що ще на вашу думку потрібно робити щоб берегти здоров’я
- .
08.11.2023 СЕРЕДА
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Продавець – покупець
Мовленнєва діяльність, пізнавально-дослідницька діяльність: у світі людей
Цілі та завдання: ознайомити дітей з різними типами магазинів. Дати уявлення про «магазин в магазині». Активізувати досвід дітей, розширити сюжетні лінії про «Магазин». Розширювати ігровий досвід дітей. Створити умови для самостійної гри дітей.
Хід заняття
– Що таке магазин?
– Які бувають магазини?
– Що можна купити в магазині?
– В які магазини ви ходите найчастіше?
- Перегляд відео «Види магазинів»
Дітки, а ви знали, що бувають «магазини всередині магазинів»?
– кафе для відпочинку
– смачна кулінарія
– видача інтернет – замовлень (можна купити товар, не заходячи до магазину, потім забрати його у такому відділенні в магазині)
- Перегляд мультфільму «Покупки в інтернет – магазині»
- Мовленнєва гра «За покупками»
– Якщо піти у взуттєвий магазин, що там можна купити?
– Якщо піти в магазин одягу, що ми там купимо?
– Якщо піти в меблевий магазин, що ми там купимо?
– Якщо піти в магазин іграшок, що там можна купити?
- Виконайте завдання
В кулінарії багато страв із картоплі. Добрик любить їсти страви з картоплі. Допоможіть йому з’ясувати як картопелька з’являється в магазині. Поєднай доріжку «Шлях картопельки до магазину»
07.11.2023 ВІВТОРОК
Вихователі:Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Порядок на полицях
Мовленнєва діяльність, тема: «Як у магазині знайти те, що треба»
Цілі та завдання: розширювати уявлення про різні види магазинів, їх призначення. Вчити дітей точно за ігровими правилами формулювати замовлення. Учити визначати напрями руху і описувати їх, користуючись термінами: «прямо, ліворуч, праворуч, вперед». Розвивати логічні операції аналізу, групування за ознакою приналежності товару до конкретної товарної групи. Розвивати навички малювання пастеллю.
Хід заняття
1.Як у магазині знайти те, що треба? (вам допоможуть вказівники)
2.Дидактична гра «Магазин – Покупки»
Меблі, хліб та олівці продають нам…(продавці) | |
В якому магазині ми купимо продукти – м’ясо, рибу, овочі, фрукти? (в продуктовому) | |
Де на прилавку товари лежать, всі акуратно розкладені в ряд? (В магазині) | |
В якому магазині продаються апельсини? («Овочі та фрукти») | |
В якому магазині куплю собі кофтину? (магазин одягу) |
3.Розгляд картини Наталії Дюг «Коники»
Питання до обговорення
– Кого ви бачите на картині?
– Це справжні коники чи іграшкові?
– Як можна гратися з такими кониками?
– Якого кольору ці коники?
– Що на них намальовано?
– Що росте на галявині біля коників?
- Виконайте завдання в альбомі з художньо-творчої діяльності частина 2 ст.24 – 25
– намалюйте квіточки та візерунки на крильцях метелика
– розмалюйте коника за прикладом
06.11.2023 ПОНЕДІЛОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Порядок на полицях
Мовленнєва діяльність + у світі людей
Цілі та завдання: познайомити та навчити грати у квести. Вправляти дітей в описі предметів. Розширювати сюжетні лінії гри « Магазин». Закріпити розуміння ролей «покупця», «продавця».
Хід заняття:
Дидактична гра “Продуктовий магазин”
Завдання дитини: назвати продукти, які представленні в грі; назвати перший продукт на полиці, визначити його класифікаційну категорію; відібрати продукти за групами “Овочі”, “Фрукти”, “М’ясні продукти”, “Молочні продукти”, “Хлібо-булочні вироби”; визначити який продукт над помідорам, під сиром, справа від ананаса.
Перегляд мультфільму «Просто так»
Дидактична гра « Впізнай за описом»
Фізкультхвилинка
Добрик та Василинка шукають у магазині іграшки для дітей. Як їм упізнати відділ для іграшок? Обери вказівки які допоможуть дітям знайти необхідні товари. Обведи їх. Назви на які групи товарів вказують інші вказівники.
03.11.2023 П’ЯТНИЦЯ
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Порядок на полицях
Пізнавально – дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення + аплікація
«Спортивний магазин»
Цілі та завдання: розширити уявлення дітей про магазин, як місце де можна купити різні товари, у тому числі і спортивного призначення. Поглиблювати уявлення про магазин спортивних товарів. Пояснити , що в спортивних магазинах продаються товари для професійних спортсменів, для широкого вжитку, активного відпочинку.
Хід заняття
Вправа «Продовж речення»:
1.Магазин у якому продаються продукти це…..(продуктовий магазин)
2.Магазин у якому продаються спортивні товари це…(спортивний магазин)
Тому сьогодні ми з вами поговоримо про спорт та спортивні магазини.
Відгадайте загадки:
- Дві команди, як в футболі,
Та на крижаному полі,
І дорослих, і дітей
Позбирав на лід… (хокей)
- Ногами б’ють м’яча, штовхають,
Як цвях в ворота забивають,
Кричать від радості: «Гол!».
Гру з м’ячем звуть… (футбол)
- З нетерпінням зиму ждуть,
Лід малюють — іскри йдуть!
Гострі та стрімкі вони.
Мають назву… (ковзани).
- Ми – спортсмени, нас обох
Бачиш ти завжди удвох.
Ми по снігу швидко линем
Ще й стрибаємо з трампліну…(Лижі)
Дидактична гра «Знайди предмет»
Порахуйте скільки м’ячиків ви бачите не малюнках?
Чи всі м’ячі однакової форми?
Який з м’ячів найменший, який найбільший?
Зарядка «Прокидайтесь соні»
Гра «Якщо…то…»
1.Якщо я хочу займатися футболом, мені потрібно купити …..;
2.Якщо я хочу займатися плаванням то…
3.Якщо я хочу займатися хокеєм то….
РОБОТА З БАТЬКАМИ
Зробити колаж вітрини спортивного магазину. Можна використовувати вирізки з газет, журналів, предметних картинок.
(зразок)
02.11.2023 ЧЕТВЕР
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Порядок на полицях
Мовленнєва діяльність, пізнавально-дослідницька діяльність: у світі людей
Цілі та завдання: розширити словник дітей словами: акція, знижка, спеціальна пропозиція, пробник, дегустація, промо-акція. Пояснити та навести приклад, що таке експрес-каса та каса самостійного обслуговування. Провести екскурсію до магазину побутової техніки та електроніки.
Хід заняття
- Дітки, ви знаєте що таке «крамниця»? Крамниця – великий або маленький магазин. Частіше за все там продають товари «від виробника» або «еко-товари».
«Від виробника» (товари однієї марки)
«Еко – товари» (товари, які зроблені з корисних матеріалів)
- Дітки, для того щоб люди обирали саме ці товари – влаштовують дегустації.
Суть дегустації – скуштувати, але не наїстися, обрати те, що більше смакує.
«Дегустація ковбасних виробів»
Дітки, коли мова йде про неїстівні товари – проводиться презентація, або майстер-клас, покупцям надають пробники – невеличкі зразки товарів.
«Майстер – клас по виготовленню свічок»
- Перегляд мультфільму «Свинка Пепа в магазині»
- Вірш – руханка «В магазині» (Руханка проводиться так. Дорослі промовляють текст, а діти рухами відбивають його зміст)
Ми прийшли у магазин. (крокуємо)
Як багато в нім вітрин. (розкрити руки, показуючи великі вікна)
Зліва, справа — скрізь полиці, (руками показати сходи знизу вверх)
Біля них є «чарівниці»:
Всі товари розкладають, (рух розкладання руками)
Про порядок вони дбають, (палець вказівний вверх)
З покупцями вітаються, (поклон)
До них щиро всміхаються. (посмішка, жест привітання)
- Виконайте завдання
Розгляньте малюнок. Назвіть предмети, які ви бачите. Назвіть, в яких магазинах їх можна придбати? Придумайте акційну пропозицію: «Купуй 2 – отримуй 3», «Купуй товар – отримуй подарунок», «Знижка».
01.11.2023 СЕРЕДА
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Робимо покупки
Пізнавально – дослідницька діяльність: у світі людей + малювання
« Товари першої необхідності»
Цілі та завдання: поглибити уявлення дітей про процес купівлі в магазині, збагачувати словниковий запас. Формувати поважне ставлення до хліба. Спонукати дітей відтворювати отримані завдання й уміння в самостійній ігровій діяльності.
Хід заняття:
Які продукти можна вважати необхідними?
(вибери правильну відповідь)
Дітки, а чи пам’ятаєте ви прислів’я « Хліб усьому голова»
Давайте переглянемо мультфільм «Історія про дівчинку яка наступила на хліб»
Питання до обговорення:
- Які дії дівчинки вам не до вподоби?
- Чому дівчинка вирішила наступити на хліб?
- Як Болотиця покарала дівчинку?
- Скільки дівчинці треба було назбирати зерен?
- Чого навчилв вас ця історія?
Дидактична гра «четвертий зайвий»
Руханка
Згадаємо малята про прислів’я яке було на початку заняття. Хто усьому голова?
Пропоную вам намалювати хліб
(зразок)
31.10.2023 ВІВТОРОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Робимо покупки
Мовленнєва діяльність+ у світі людей
« Товари для краси навколо»
Цілі та завдання: формувати у дошкільників усвідомлене турботливе ставлення до квітів. Освоювати елементарні норми поведінки по відношенню до живих об’єктів природи, вчити помічати красу квітів. Закріпити назви кімнатних та весняних квітів; продовжувати навчати правильно доглядати за ними, формувати вміння виконувати роботу в певній послідовності. Виховувати бережливе ставлення до рослин, відповідальність за доручену справу, працелюбність, вміння бачити красу і гармонію в природному оточенні.
Хід заняття:
Дітки, назвіть які квіти ростуть біля вашого будинку?
Гра – руханка: (дітки рухаються по колу та промовляють слова)
«Візьмемось за руки, підемо на луки.
Там сплетемо віночок. Станемо в таночок.
Чий найкращий вінок, той і піде у кружок.
Ти з віночком покружись, та до друга посміхнись.»
Зверніть увагу на картинку, давайте відшукаємо магазин квітів.
Які магазини ви ще впізнали?
Дидактична гра « Назви квітку»
Обстежте куточок природи у вашому будинку. Повторіть назви рослин які там є.
Перегляньте відео як потрібно доглядати за квітами
РОБОТА З БАТЬКАМИ
Запропонуйте діткам доповнити куточок природи новою квіточкою.
Добрик та Веселинка висаджують весняні квіти. Назви кольори весняних квітів. Обери необхідні олівці/фломастери та розмісти на схемі квіти так, щоб було красиво. Подивися що вийшло у тебе та твоїх друзів.
30.10.2023 ПОНЕДІЛОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Магазин
Тема тижня: Робимо покупки
Пізнавально – дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення + малювання
«Товари для усієї сім’ї»
Цілі та завдання: спонукати дітей виявляти в розмові свої знання про значення магазина та правила купівлі. Сформувати уявлення дітей про український ярмарок. Вправляти дітей у виготовленні сувеніру для гри в ярмарок. Стимулювати творчі прояви дітей під час гри в сімейне відвідування магазину.
Хід заняття
- Руханка «У магазині» (читання вірша Ольги Вербило, виконання рухів згідно вірша)
Ми прийшли у магазин (крокуємо)
Як багато в нім вітрин (розкрити руки)
Зліва, справа – скрізь полиці (Руками показати сходи знизу вверх)
Біля них є «чарівниці»:
Всі товари розкладуть (рух розкладання руками)
Про порядок вони дбають (палець вказівний вверх)
З покупцями вітаються (поклон)
До них щиро всміхаються (посмішка, жест привітання)
- Бесіда за темою «Магазин»:
– які бувають магазини?
– хто працює в магазинах?
– як люди можуть знайти різні товари в магазині?
- Дидактична гра «Що і де можна придбати?» (знайти відповідність)
Магазин «Овочі та фрукти» | |
Магазин «Продукти» | |
Магазин «Взуття» | |
Магазин «Одяг» | |
Магазин «Іграшки» | |
Магазин «Спортивні товари» | |
Магазин «Книги» |
- Читання казки Л. Куліша-Зіньківа «Багатий зайчик»
«Знайшов Зайчик серед лісу полянку, виорав нивку, зробив грядку і посадив капустинку. Пролітала повз грядки Сорока-вертлявка і запитала куцохвостого:
— А що це, Зайчику, буде?
— Знайшов я полянку, виорав нивку, зробив грядку, посадив капустинку. Виросте вона великою — стану я багатим.
Розсміялася Сорока:
— І справді ти нерозумний Зайчик. Хто, скажи, від однієї капустини багатим стане? Не можу я. Полечу, звірам і птахам розповім про те, який ти нерозумний Зайчик.
Полетіла Сорока, а Зайчик заходився капусту поливати. Поливав, доглядав, часу і сили не шкодував. І виросла капустина велика-превелика. Пішов Зайчик гостей скликати, щоб капустяним листям почастувати. Лосицю покликав з Лосеням, Козу з Козеням, та ще й звірів і тварин лісових багато. Роздає всім по листочку і припрошує:
— Їжте, гості, всім вистачить.
— А чого ти, Зайчику, не їси? — запитує його дикий Веприк.
— Спочатку гості, а я вже потім, — відповів Зайчик. І знову почав всіх до капусти припрошувати.
Коли раптом знову з ясена Сорока-вертлявка застрекотіла:
— Ой, не можу! Ой, помру од сміху! Ви погляньте на цього нерозумного Зайчика! Ви подивіться, як він багатіє. Його гості капусту жують, а він тільки радіє з того. Ой, який багатий Зайчик!
— А я і насправді багатий, — сказав на те Зайчик. — Ще мама моя колись говорила: «Хто іншим дає, той багатим стає». Бачиш, Сороко, скільки у мене друзів? А друзі — то найбільше багатство.
Нічого було сказати Сороці-вертлявці. Замовкла вона і присоромлена полетіла геть».
Питання для обговорення:
– про яких тваринок розповідає автор? Скільки їх?
– хто головний герой казки?
– про кого говорять «багатий»?
– чи можна мати гроші на покупки і не мати друзів?
- Виконайте завдання
(Веселинка і Добрик на ярмарку. Їм потрібно купити по 2 однакових товари. Допоможіть їм – знайди та з’єднай. Подивіться уважно: скільки груп товарів? Скільки одиниць запропоновано до продажу з кожної групи товарів? Скільки пар ви знайшли?)
- Виконайте завдання
(Розгляньте малюнок. Оберіть олівці (фломастери), які знадобляться. Назвіть їх кольори. Розфарбуйте малюнок. Намагайтеся не виходити за контур. Потрібно розмістити на поличках товари з магазину іграшок. Назвіть свою роботу. Де ви бачили такий магазин?)
27.10.2023 П’ЯТНИЦЯ
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: Куди ведуть дороги
Інтегроване Ознайомлення з природнім довкіллям + аплікація
« Стежка – доріжка – шлях»
Цілі та завдання: поглибити знання дітей про безпеку дорожнього рух. Розширити словник дітей словами « дорожній рух», «пішохід», «дорожні знаки», «правила дорожнього руху». Розширити ігровий репертуар дітей новими іграми. Створити умови для самостійної гри дітей.
Хід заняття:
Бесіда
Дітки скажіть якими можуть бути доріжки?
Перегляньте відеоролик « Правила дорожнього руху»
А хто знає як пересікаються дороги для машин та дороги для пішоходів?
Яким чином відбувається ця «зустріч»?
Як люди та машини розуміють хто кому уступає дорогу?
“Казка про прикру помилку” Ю. Явтушенко (Корнєєва)
З того самого часу, як у світі з’явилися автомобілі, в одній країні оселився Пан Шлях. У пана була велика родина – 5 синів помічників. Усі вони були дорожні знаки, але різними за характером та дуже дисциплінованими. Перший син завжди всіх попереджав про події, які чекають їх. Другий син все суворо забороняв. Третій віддавав накази і дуже полюбляв синій одяг. Четвертий точнісінько знав, де що знаходиться і допомагав знайти. П’ятий, молодший, був старанним помічником старшим братам і ходив у білому костюмі. Сини були слухняними та хорошими людьми. Коли сини Пана Шляха виросли, вони стали жити окремо. Пан Шлях завжди точно знав, що і з ким із його дітей відбувається, хто ким працює, бо виростив їх у суворому вихованні….( https://vstart.com.ua/pedagogam/t11s/ продовження)
Яких помилок можна уникнути щоб зберегти своє здоров’я під час дорожнього руху?
Виконайте завдання
Дидактична гра « Допоможи знайти дорогу»
Аплікація «Транспорт»
26.10.2023 ЧЕТВЕР
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: “Дорога”
Тема тижня: “Куди ведуть дороги”
(мовленнєвий розвиток, інтегроване: логіко-математичний розвиток + конструювання) «Раз! Два! Весела хода!»
Цілі та завдання: формувати у дітей інтерес і ціннісне ставлення до різних видів рухової діяльності. Вчити дітей чітко усвідомлювати значення руху для здоров’я людини: рух – це життя, гарне здоров’я, це корисно. Мотивувати дітей систематично займатися спортом, танцями, щоденно виконувати комплекс вправ ранкової зарядки, виробляти гарну поставу.
Хід заняття
- Розгляд картини П.К.Туркуса «Мексиканське містечко»
– що ви бачите на картині?
– однакові чи різні будиночки на картині?
– одноповерхові чи багатоповерхові?
– хто може жити в таких будиночках?
– чи помітили ви дороги на картині?
- Гра – руханка «Хвалькуватий кіт»
Хвалився кіт що він убрід Дніпро перебреде.
( ідуть по колу,рухи руками ,як пливе)
Та як пішов — І не прийшов, Нема кота ніде.
(зупинитися,по черзі відводити руки в сторони,підняти плечі)
І ти ніколи не хвались, коли не можеш — не берись.(сварити пальчиком)
3. Розгляд картин
– що краще для людини: їхати чи йти по доріжці?
– по якій доріжці людина швидше прийде у потрібне місце?
– чому по рівненькій доріжці людина швидше потрапляє у потрібне місце?
– чому рівних доріжок дуже мало?
4. Пальчикова гімнастика
- Виконайте завдання в альбомі з художньо-творчої діяльності, частина друга (у кінці зошита ДОДАТОК «Г» та «Г-1»).
(Можете вирізати з альбому. Роздрукуйте та виріжте необхідну кількість деталей (двері, вікна тощо..). Якщо не має можливості, намалюйте та виріжте або виріжте з газет або журналів. Накладіть на будиночок)
- РОБОТА З БАТЬКАМИ
Проведіть дослід разом з дітьми за допомогою крокоміру: виміряйте кількість кроків до різних об’єктів домівки. Заохочуйте дитину обирати об’єкти для вимірювання відстані між ними. Спробуйте робити це з різною швидкістю.
- Фізкультхвилинка «Раз! Два! Три!»
25.10.2023 СЕРЕДА
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: Куди ведуть дороги
Інтегроване Ознайомлення з природнім довкіллям + малювання
« Три дороги – три шляхи»
Цілі та завдання: поглибити знання дітей про безпеку дорожнього рух. Розширити словник дітей словами « дорожній рух», «пішохід», «дорожні знаки», «правила дорожнього руху». Розширити ігровий репертуар дітей новими іграми. Створити умови для самостійної гри дітей.
Хід заняття:
Дітки, зверніть увагу на малюнок, давайте порахуємо скільки однакових об’єктів ви бачите.
Чого ще буває по три? (три друга, три бажання з казки, три вишеньки, три цифри, три букви)
Якщо наш день присвячений цифрі 3, а тема «Дорога», то чого у нас може бути три? ( три дороги та три способи подорожі)
Яка подорож вам найбільше подобається?
Чому?
ДИДАКТИЧНА ГРА
РУХЛИВА ГРА «По дорозі жук, жук»
Перегляд мультфільму «навколо світу за 80 днів»
Виконайте завдання
Намалюйте один з видів транспорту
(зразок)
24.10.2023 ВІВТОРОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: Транспорт на дорозі
(Мовленнєвий розвиток, ознайомлення з соціумом)
Цілі та завдання: збагатити уявлення дітей про значення транспорту для життя міста чи села. Спонукати дітей ставити запитання, брати активну участь у розмові про особливості роботи різних видів транспорту. Спонукати дітей переносити у самостійну ігрову діяльність засвоєні знання й уміння.
Хід заняття
- Перегляд мультфільму «Транспорт»
– який транспорт ви побачили?
-на якому транспорті ви їздили?
- Дидактична гра «Види транспорту» (знайти відповідність)
Літає у повітрі | |
Плаває по воді | |
Їздить по землі | |
Їздить під землею |
- Розгляд картин «Транспорт у місті» та «Транспорт у селі»
Питання для обговорення:
– де більше транспорту: у місті чи в селі?
– для чого слугує транспорт?
– чого не можна зробити без машин, поїздів, літаків?
– який транспорт перевозить пасажирів?
– яким транспортом може керувати дитина?
- Фізкультхвилинка «Танцююча кукурудза»
- Фонетична вправа (пропонуємо діткам назвати транспорт, назви яких починаються на певний звук)
А – автобус, автомобіль.
В – велосипед, вантажівка.
Р – ракета.
П – поїзд.
Л – літак.
- Виконайте завдання
(У Веселинки й Добрика є іграшкові машинки. Уважно розгляньте малюнки, знайдіть три спільні ознаки та три відмінності між цими машинками. Розкажіть)
- Пам’ятка для батьків і дітей «Правила поведінки в громадському транспорті»
23.10.2023 ПОНЕДІЛОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: Транспорт на дорозі
Мовленнєвий розвиток + конструювання
«Автомобільний рух»
Цілі та завдання: Формувати конструктивні навички, створювати дороги різних видів у техніці кліпарту. Розвивати навички згинання частин паперової заготівки для утворення нової форми. Формувати вміння складати форму тунелю, місточка, розташовувати їх у напрямку руху транспорту.
Хід заняття
Розповідь казки « Про машинку Кідді»
1.Як звати головну героїню казки?
2.Які пригоди трапилися з Кідді?
3.Чи правильно вчинила Кідді, коли поїхала сама мандрувати узбережжям моря?
Дидактична гра: «Що звучить?»
Рухлива гра «Автомобіль»
Пропоную розглянути картину (Анна Най « Місто в гавані»)
1.Що ви бачите на картині?
2.Що за транспорт може їздити по цій дорозі?
3.Через що пролягає ця дорога?
4.Як можна назвати цю дорогу через річку?
5.Що цікавого помітили у річці?
Пропоную розглянути види транспорту у альбомі художньої – творчості частина 2 ст.32
Назвіть їх.
Виготовіть автостраду для гри з машинками
20.10.2023 П’ЯТНИЦЯ
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: Транспорт на дорозі
(Інтегроване Ознайомлення з природним довкіллям + ліплення)
“Пасажирський транспорт”
Цілі та завдання: розширювати уявлення та знання про види транспорту. Навчати класифікувати транспорт за видами у відповідності до зовнішніх ознак. Ознайомити з поняттям «універсальний транспорт». Розширювати ігровий досвід дітей. Створювати умови для вільної гри дітей та навчати новим іграм та грати разом.
Хід заняття
- Перегляд мультфільму «Види транспорту»
– що таке наземний транспорт? (рухається по землі)
– що таке повітряний транспорт? (рухається у повітрі)
– що таке водний транспорт? (рухається по воді)
– що таке підземний транспорт? (рухається під землею)
- Дидактична гра «Транспорт: знайди зайвий»
- Загадки про транспорт
- Не ящірка і не гадюка,
Оця штука, котра стука,
Є і хвіст, і голова,
А не скажеш, що жива.
(Поїзд) - Від села і до села,
Де дорога пролягла,
Перевозить дім людей –
І дорослих, і дітей.
(Автобус) - Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає.
(Автомобіль) - Що за птах:
Пісень не співає,
Гнізда не в’є,
Людей і вантаж везе.
(Літак) - Руль, колеса і педалі
В дальній путь разом помчали.
(Велосипед) - Величезний і стотонний
У воді пливе, не тоне.
(Корабель)
- Руханка «Види транспорту»
- Виконайте завдання (Розгляньте малюнок. Назвіть, що ви тут бачите. Як назвати це одним словом? ТРАНСПОРТ. Скільки всього транспортних засобів зображено на картці? Розфарбуйте тільки наземний транспорт)
- Ліплення «Транспорт»
19.10.2023 ЧЕТВЕРГ
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: Транспорт на дорозі
Цілі та завдання: закріплювати, уточнювати уявлення дітей про транспорт та правила дорожнього руху, безпечної поведінки пішоходів на вулиці. Ознайомити з роботою світлофору, його кольорами та правилами переходу вулиці. Ознайомити з дорожніми знаками « Пішохідний перехід» (наземний, підземний), «Стоп», «Велодоріжка» та їх роллю в безпеці руху.
Хід заняття
Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови» ( 4 серія безпека на дорозі)
Питання до обговорення:
- Які дорожні знаки ви запам’ятали?
- Що означає цей знак ?
- Як позначається пішохідний перехід?
Рухлива гра «Світлофор»
Давайте познайомимось зі знаками дорожнього руху
Наземний пішохідній перехід | Надземний пішохідний перехід | Підземний пішохідний перехід |
Пішохі́дний перехі́д — ділянка проїзної частини призначена для руху пішоходів через дорогу. | Надземний пішохідний перехід — позавуличний пішохідний перехід, виконаний у формі пішохідного мосту та розташований над проїзджою частиною або залізничними коліями. | Підзе́мний пішохі́дний перехі́д — тунель для перетинання пішоходами транспортних магістралей (під проїзною частиною або залізничними коліями). |
Стоп | Велодоріжка | Пішохіна доріжка |
Забороняється проїзд без зупинки | Велосипедна доріжка — це або частина дороги загального користування, або самостійна дорога, призначена виключно для руху велосипедів. | Пішохі́дна дорі́жка — доріжка з покриттям, призначена для руху пішоходів, виконана в межах дороги чи поза нею і позначена знаком |
Рухлива гра «Покажи емоції»
18.10.2023 СЕРЕДА
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: Транспорт на дорозі
(Інтегроване Ознайомлення з соціумом + малювання)
«Приїхали!»
Цілі та завдання: навчати дітей грати разом. Вправляти у вигадуванні історії. Вправляти розігрувати рольові діалоги. Навчати емоційно реагувати і відповідності до ситуації, розвивати кмітливість. Створювати умови для вільної гри дітей.
Хід заняття
- Розгляд картини «Транспорт на дорогах»
– які машини ви бачите на дорозі?
– знайдіть на картині того, хто їде.
– знайдіть на дорозі того, хто вже приїхав.
- Складання історіі – гри «Пригоди Ведмедика на дорозі»
– звідки Ведмежатко починає свій путь?
– що/кого Ведмежатко бачить на своєму шляху?
– кого Ведмежатко зустрічає?
– з ким вирушає далі разом?
– кому допомагає по дорозі?
– кого міг би побачити на дорозі?
- Фізкультхвилинка «Бібіка»
- Вивчення скоромовки
«Ведмедику – ледащо,
Вліз на пасіку – нащо?
Буду джмеликом дзижчати,
Буду меду куштувати!»
- Виконайте завдання
(Допоможи Веселинці знайти дорожні знаки для пішоходів. Розкажи – що повідомляють ці знаки)
- Малювання «Ведмедик»
17.10.2023 ВІВТОРОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: «Догора і шлях»
Цілі та завдання: поглиблювати знання дітей про правила безпечного руху на дорозі. Уточнити розуміння дітьми сутності понять «дорога» і «шлях», «пасажир» і «пішохід». Спонукати дітей відтворювати отримані завдання й уміння в самостійній ігровій діяльності.
Хід заняття
1.Перегляд мультфільму «Абетка безпеки на дорозі»
2.Дидактична гра « Види транспорту»
3.Гра «Так чи ні»
4.Допоможіть Добрику вирішити задачу: «По якій дорозі зможе проїхати вантажна машина?». Обведи. Розкажи, чому ти так вважаєш. ( Картка № 104)
5.Руханка «Подорож автомобілем»
16.10.2023 ПОНЕІЛОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: «Дороги»
Тема тижня: «Люди на дорогах»
(Інтегроване Мовленнєвий розвиток + малювання)
«На узбіччі!»
Цілі та завдання: шляхом демонстрації і бесіди спонукати дітей розглядати художній твір (картина), помічати деталі зображення, висловлюватися щодо змісту і засобів виразності художнього твору (кольори, форми). Залучати дітей до групових та індивідуальних форм діяльності на відповідну тематику, де б вони опанували елементарних правил дорожнього руху, сигналів світлофору, вчилися діяти відповідно них у ролі пішоходів і водіїв. Формувати вміння вирізати форму парасольки з аркуша кольорового паперу, складеного вдвічі. Викликати бажання оздобити парасольку та візочок у техніці відривної аплікації.
Хід заняття
- Розгляд картини І.Ліфшес «На узбіччі»
– кого ви бачите на картині?
– що роблять люди?
– покажіть дороги, по яким вони їдуть.
– куди може прямувати чоловік, а куди жінка?
– що знаходиться на узбіччі?
– як можна використати ці предмети чи об’єкти?
– яка пора року на картині?
- Розгляд дорожніх знаків
– про що можуть попереджати пішоходів і водіїв ці знаки?
– які знаки зображені? Що вони означають?
УВАГА!!! У тих місцях, де є такі знаки – люди можуть отримати допомогу та обслуговування!
- Фізкультхвилинка
- Виконайте завдання в альбомі з художньо-творчої діяльності ст..36 – 37
- Пройдіть лабіринт
- Знайдіть відповідність
13.10.2023 П’ЯТНИЦЯ
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема блоку: Дорога
Тема тижня: Гараж
Цілі та завдання: вчити дітей класифікувати машини за їхнім призначенням: пожежна машина, поліцейська машина, швидка допомога, молоковоз, т.д., вказувати на особливості будови кузову машини в залежності від призначення. Формувати розуміння, що машина потребує догляду. Виховувати турботливе, бережливе ставлення до іграшок.
Хід заняття
Перегляд мультфільму «Автолицар і його друзі»
Виставка автомобілів
- Для чого потрібні ці машини?
- Що спільного, а що відмінного між ними?
- Яка найменша?
- Яка найбільша?
- Скільки машинок всіх разом?
Дидактична гра « що змінилось на дорозі?»
Складіть розповідь разом з дітьми.
«Один день з життя машини» за алгоритмом:
Рано – вранці машина виїжджає з ….. для того, щоб вона цілий день працювала, потрібно заїхати на ….. та залити …… Якщо у машини вийшла з ладу …. Потрібно заїхати у …. та полагодити його. Машина цілий день працювала та забруднилася її вимиють на … Ввечері машина знову повертається у ….
Побудуйте разом із дітьми гараж з коробок від взуття. Розташуйте там машини, прилади, які потрібні для догляду за машинами та пограйте у сюжетно – рольову гру «Гараж»
Розгляньте малюнок. Назви, що ви бачите. Як назвати це одним словом? Оберіть машини, яким потрібна допомога. Розкажіть яким. Скільки всього машин? Скільки вантажівок? Скільки легкових авто?
12.10.2023 ЧЕТВЕРГ
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Ознайомлення з соціумом + малювання
Тема: «Вчимося доброти»
Хід заняття
Добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками, розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Вона ввічлива, тактовна, її шанують, цінують, з нею приємно спілкуватися
Дидактична гра «В якому вчинку живе добро»
– Допомагати другові в біді
– Когось образити
– Захистити слабкого
– Когось обдурити
– Ділитись тим, що маєш
– Не слухатися старших
– Вихвалятися перед кимось
– Радіти з чужої біди
– Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя
– Дражнитись
– Ображатись через дрібниці
– Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив
– Поважати інших
Дидактична гра «Назви слово, протилежне за значенням»
Темний-світлий, сумний-веселий, злий-добрий, сваритися-миритися, руйнувати-будувати, жадібний-щедрий, горе-радість, ворог-друг, сльози-сміх, війна-мир, ненависть-любов, страх-сміливість, байдужість-співчуття, брехливий-чесний.
Прислів’я про добро:
1. Добро довго пам’ятається.
2. Хто людям добра бажає, той і собі має.
3.Роби добро не кайся – робиш зло і сподівайся.
4. Перший крок до добра – не роби зла.
5. Не одежа красить людину, а добрі діла.
6. Раз добром зігріте серце вік не прохолоне.
7. Добро, як сонечко гріє.
8. Добро роби, добре й буде.
Гра «Продовж речення»
«Мені весело, коли …….»
«Мені сумно, коли ……..»
«Я сердитий, коли ………»
Фізкультхвилинка “Вверх і вниз”
11.10.2023 СЕРЕДА
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
1 .2. Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Кімнатні рослини»
Мета: закріплювати знання дітей про кімнатні рослини; знайомити з зовнішніми характерними ознаками кімнатних рослин; формувати практичні вміння з догляду за рослинами;розвивати дбайливе ставлення до природи.
Хід заняття
Бесіда про користь кімнатних рослин.
Дидактична вправа «Знайди зайве».
Гра «Що рослинам потрібно для росту?»
Лійкою ми поливаємо рослини. Без сонячного світла, тепла рослини не ростуть. Рослинам потрібні земля, повітря, вода. Щоб рослини були красивими, добре росли і цвіли, їх потрібно підгодовувати спеціальними добривами. І обов’язково їм потрібна наша турбота і любов!
Гра «Що було б, якби…» Що було б, якби рослина поставили в темне місце? Що було б, якби рослина забули полити? /відповіді дітей/. Що буде, якщо доглядати за рослиною: поливати, мити, рихлити землю, підгодовувати? /відповіді дітей/
Психогімнастика «Я – рослина!».
– Уявіть, що ви маленькі кімнатні рослини. Вас посадили в теплу м’яку землю. Ви ще маленькі паростки, зовсім слабкі, ламкі, беззахисні. Але ось чиїсь добрі руки поливають вас, розпушують землю, щоб ваші коріння дихали, миють вас. Ви починаєте рости, стебло стає міцнішою, ви тягнетеся до світла. Вам так добре жити на підвіконні поруч з іншими красивими квітами
Прочитати вірш Е. Благініної:
«Стрибають синиці під вікном моїм.
Радіють птиці -адже приємно їм
Подивитися на це миле вікно,
Де зимою – літо, де квітів повно».
2 . Аплікація
Тема. «Чудо дерево»
Мета: Розвивати фантазію, креативність, розширити знання дітей про дерева, спонукати дітей до створення аплікації за задумом, познайомити дітей з новою технікою аплікації (робота з порізаними нитками – колаж), знаходити серед предметів – небезпечні; вправляти дітей у правильному триманні пензлика, охайному наклеюванні деталей композиції, формувати почуття гумору, виховувати охайність.
Хід заняття
Які дерева ви знаєте?
Що з’являється весною на деревах?
Якого кольору квіти ви бачили на деревах?
А що з’являється на місті квіточок?
Плоди можуть бути їстівними і неїстівними?
3. Художня література
Тема: Читання казки – оповідання В.О. Сухомлинського «Хай будуть Соловей і Жук»
Хід заняття
Зверніть увагу на комах, які літають поряд, сідають на квітки. Чому біля квітучих рослин знаходяться комахи? Яке вони мають значення?
Читання казки – оповідання В.О. Сухомлинського «Хай будуть Соловей і Жук»
У садку співав Соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди. Того й дивився з погордою на квітучий сад, на синє небо й на маленьку дівчинку, що сиділа в саду й слухала його пісню.
А коло Соловейка літав великий рогатк й Жук. Він літав і гудів.
Соловей припинив свою пісню та й каже:
— Перестань гудіти. Ти не даєш мені співати. Твоє гудіння нікому не потрібне. Та й краще, аби тебе, Жуче, зовсім не було.
Жук гідно відповів:
— Ні, Солов’ю, без мене, Жука, неможливий світ, як і без тебе, Солов’я.
— Ну й мудрець! — всміхнувся Соловей. — Виходить, що й ти потрібен людям? Ось запиіаємо дівчинку, вона скаже, хто потрібен людям, а хто ні.
Полетіли Соловей і Жук до дівчинки та й питають:
— Скажи, дівчинко, кого треба залишити в світі — Солов’я чи Жука?
— Хай собі будуть і Соловей, і Жук, відповіла дівчинка.
Тоді подумала й додала:
— Як же можна без Жука?
Запитання до тексту:
- Про кого ця казка?
- Чому Соловей поглядав з погордою на все, що оточувало його?
- Які слова Солов’я визвали суперечку з Жуком і примусило звернутися їх до Дівчинки?
10.10.2023 ВІВТОРОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
1. Мовленнєвий розвиток
Тема : Переказ казки В.Сухомлинського «Сонце та сонечко»
Мета: викликати інтерес до творів В. Сухомлинського, систематизувати знання дітей про сонце, комаху-сонечко, продовжувати формувати навички переказування, виховувати цікавість до оточення.
Хід заняття
Усім нам потрібне тепле сонечко. А яке сонечко?
Гра «Сонце яке?»
Кому ще крім людей воно потрібне?
А чи задумувались ви над тим, що станеться на землі, коли сонечко погасне?
А із сонцем кожен дружить,
Бо його всі люблять дуже,
І дорослі і малята
В сонця друзів скрізь багато.
– Ой, подивіться, поки ми з вами грали до нас знову завітав гість
– Ти хто?
– Я жучок-сонечко.
– Якщо ти вже прокинувся, залишайся та пограй з нами.
Читання казки В. Сухомлинського «Сонце і сонечко”
– Що трапилось би, як би комашка не прислухалась до порад Сонця?– Слухняність це яка риса –гарна, чи ні? Чому ви так гадаєте?– Хто вам, діти, дає поради?– Ось і в народі так кажуть «При сонечку – тепло, а при матері – добро».. Повторне читання казки, переказування дітьми.
Дидактична гра «Сонечко до рук візьми слово з казочки назви»Чи запам’ятали ви слова зі звуком [С], які зустрічались в казці (восени, сонце, спить, собі, страшні, сниться, сонячний, яскрава, веселка, серед, трапилась, лісі, прокинулась, солодко, застерегло, сховайся, постіль, свіжим).
2.
Логіко-математичний розвиток
Мета: закріпити з дітьми знання про цифри, геометричні фігури, розвивати дрібну моторику рук, , виховувати пізнавальний інтерес до математичних завдань.
Хід заняття:
Д/гра: “Цифри”
Д/гра: “Різні фігури”
Д/гра: “Розвиваємо мислення”
Д/гра: “Порахуй”
3. Конструювання
Тема. Пожежна машина (з сірників)
09.10.2023 ПОНЕДІЛОК
Вихователі: Аліна Губенко,Наталья Руденко,Назаренко Валентина
Тема: « Ми чарівники й винахідники»
Хід заняття
Діти, сьогодні у нас незвичайна зустріч. Сьогодні листоноша приніс мені посилку від чарівника, у якій казкові речі: чарівна паличка, капелюшок.
Чесно кажучи, хотіла почаклувати сама, але ж на самоті не цікаво. Тому я вирішила запросити в гості вас. Може, спробуємо перевтілитися у справжніх чарівників та почаклувати? Хто найсміливіший і хоче спробувати?
Добре, що у нас так багато сміливців. Але перш ніж розпочати чаклувати, варто дізнатися, що кожен із цих чарівних предметів вміє робити. Як ви думаєте, як цими предметами можна користуватися?
Як користуватися ми розібралися,
а ще потрібно вигадати чарівні слова, які змушуватимуть ці предмети діяти.
(Діти пропонують варіанти «чарівних» слів.)
Дидактична гра «Протилежності»
Гра « Знайди відмінності»
Діти, подивіться, це чарівник надіслав нам листа. (Зачитує лист.)
«Гарні з вас чарівники.
Ручки ваші золоті.
Заняття 2: Мовленнєвий розвиток
Тема « Подорож краплинки»
Програмовий зміст: продовжити знайомити дітей з кругообігом води в природі. Формувати розуміння того, що вода рухається по колу. Збагатити знання дітей про властивості води, шляхи потрапляння до людини та водозбереження. Закріпити знання про значення води для рослинного та тваринного світу.
Хід заняття
Послухайте цікаву історію:
Одного дня на дворі з хмаринки пішов дощ зі снігом і в повітрі зустрілись Краплинка і Сніжинка.
Краплинка подивилась на Сніжинку і подумала: «Вона така красива, ніжна, різбляна, а я така сіра, незграбна».
Сніжинка привітно посміхнулась і сказала:
«Добрий день, сестричко!»
Краплинка здивовано подивилась і не зрозуміла, чому Сніжинка назвала її сестричкою.
Запитання до дітей:
– Чому Сніжинка назвала Краплинку сестричкою?
Засвітило тепле сонечко і Краплинка засяяла в райдузі різними барвами. І вона стала красивою.
– Якими барвами засяяла Краплинка?
Краплинка побігла далі і бачить стоїть пишний, зелений, могутній дуб. Замилувалась вона красою дуба. На дворі світило сонце. Був жаркий, спекотний день. Краплинка бачить, на ялинці сидить пташка і сумно співає.
– Чому пташка така сумна?
– Як Краплинка може їй допомогти?
Напоїла Краплинка пташку, а та їй подякувала і весело заспівала. І ось Краплинка помітила, що стала трішки меншою
– Чому вона поменшала? (відповіді дітей).
Проходячи через ліс, Краплинка вийшла на маленьку галявину, на якій росла Квітка. Вона вирішила підійти і познайомитись. Побачила, що Квіточці дуже погано: пелюстки опустились до землі.
– Чому Квіточка себе так почувала, як ви думаєте? (відповіді дітей).
Напоїла Краплинка Квіточку, умила, освіжила і запропонувала дружити. І з тих пір стали Краплинка і Квіточка кращими друзями на світі.
Побігла Краплинка далі і бачить: стоїть млин з опущеними крилами і не крутиться. А люди чекають борошна і не можуть дочекатися.
– Діти, з яких причин не крутиться млин, як ви гадаєте? (відповіді дітей).
Млин, який стоїть на річці називається водяний і крутиться він завдяки силі води.
– Як ви гадаєте одна краплинка може поповнити воду у річці? (відповіді дітей).
Краплинка згадала про своїх друзів і вирішила покликати їх.
– А кого могла покликати Краплинка? (відповіді дітей).
От Краплинки і взялись за руки і утворили сильний потік, від якого млин закрутився. Зерно почалось молотитись і борошно посипалось у мішки. Краплинка подякувала своїм друзям і попрощалась з ними.
Останні дні літа були жаркими, Краплинка багато працювала і з кожним днем ставала все меншою і меншою.
– Якою роботою займалась Краплинка влітку? Кому ще Краплинка могла допомагати?
Раптом Краплинка почала підніматись вгору.
– Чому таке трапилося? (відповіді дітей).
Гра «Який, яка, яке?»
Сніжинка яка?
Краплинка яка?
06. 10. 2023 П’ЯТНИЦЯ
Вихователі:Наталія Руденко,Аліна Губенко,Валентина Назаренко
1.Заняття. Мовленнєва діяльність
Тема:Осінь з нами походжає-нам загадки загадає Мета:розвивати мислення,мовлення,уяву,пам‘ять,виховувати цікавість до загадок
05.10.2023 Четвер
Вихователі:Наталія Руденко,Аліна Губенко,Валентина Назаренко
1.Заняття.Пізнавально-дослідницька діяльність:у світі людей
Тема : Кого я люблю і за що
Мета : закріпити поняття дитини про її місце у своїй родині,родинні зв‘язки,виховувати любов до рідних людей
Дидактична гра “Моя сім’я” https://m.youtube.com/watch?v=yr48W-Jb4zI
04. 10.2023 СЕРЕДА
Вихователі:Наталія Руденко,Аліна Губенко,Валентина Назаренко
1.Заняття. Мовленнєва діяльність/пізнавально-дослідницька діяльність:у світі природи
Тема: Осінні квіти. Спостереження за квітковою клумбою
Мета: познайомити дітей з назвами кількох квітів ,розглянути їх будову/стовбур,листя,квітка,/,формувати уявлення про те,що квіти-вони ростуть/,продовжувати вчити розрізняти і називати рослини за кольором,за розміром,звертати увагу на їх забарвлення,виховувати любов до природи
Бесіда з дітьми про осінь
Гра «Назви квітку»
Гра «Яка за розміром?»
Гра «Назви колір квітки»
Пальчикова гімнастика «Квіточка»
Вправа на відчуття запаху «Аромат квітки»
Бесіда про будову рослини(розгляд стовбура,листя та квітки)
Бесіда про турботливе ставлення до квітів
.
03.10.2023.ВІВТОРОК
ВИХОВАТЕЛІ: Наталія Руденко Аліна Губенко,Валентина Назаренко
1. Заняття. Пізнавально-дослідницька діяльність:у світі предметів/формування елементарних математичних уявлень
Тема : Чарівне осіннє дерево
Мета: закріпити знання кольорів,геометричних форм,навички лічби,орієнтування у просторі,виховувати логічне мислення.
Бесіда та ігри за картиною
Гра «Полічи-скільки»(білочок,дерев,комах,тварин,пташенят,кошиків…)
Фізхвилинка «Маленьки ведмежата» Вправи з корегуючоі ходьби на зовнішній сторони стопи
Гра» «Що -вгорі,що-внизу»
Гра «Назви колір»/яблук,кошиків,грибочків../
Гра «Назви форму предмета»/на що схоже яблуко,гніздечко,дах будиночка/
? Гра «Намалюй у повітрі» /коло,лінію,сонечко…/
02. 10.2023 ПОНЕДІЛОК
ВИХОВАТЕЛІ: Наталія Руденко,Аліна Губенко,Валентина Назаренко
1.Заняття. Пізнавальна діяльність:у світі людей/мовленнєва діяльність
Тема : День усмішки
29.09.2023 П’ЯТНИЦЯ
ВИХОВАТЕЛІ : Наталія Руденко,Аліна Губенко,Валентина Назаренко
1.Заняття. Мовленнєва діяльність
Тема:Бесіда за картиною “Лисиця з лисенятами”
Фізкультхвилинка https://youtu.be/leJC7CWZw9Y
28.09.2023 ЧЕТВЕР
ВИХОВАТЕЛІ : Наталія Руденко,Аліна Губенко,Валентина Назаренко
1.Заняття. Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі природи
Тема: “Лісом осінь проходила”
1. Якого кольору стало листя на деревах восени? 2.Якого кольору голочки ялинки? 3. Хто такий колючий, як ялинка? 4. Для чого осінь їжаку листячко залишила?
27.09.2023 СЕРЕДА
ВИХОВАТЕЛІ : Наталия Руденко, Аліна Губенко, Валентина Назаренко
1.Мовленнєва діяльність + у світі природи
Тема: Слухання вірша Г. Шевчук “Дари осені”
Запитання до обговорення :
1. Які фрукти поспіють у садках восени? 2. Які овочи збирають на городах? 3. Що збирає білочка в запас на зиму?
Дидактична гра “Чарівний кошик” https://www.youtube.com/watch?v=D_SaSAUECdc
Гра”Збери овочі у кошик” https://www.youtube.com/watch?v=CZvSpAIzWZs&feature=emb_logo
Руханка “Виглядаєм сонечко” https://m.youtube.com/watch?v=ycP39IRKRXk
26.09.2023 ВІВТОРОК
ВИХОВАТЕЛІ : Наталія Руденко, Аліна Губенко, Валентина Назаренко
1. Заняття. Пізнавально-дослідницька діяльність:у світі предметів + елементарні математичні уявлення.
Тема: Коло. Закріплення геометричних форм, кольорів
.
25.09.2023 ПОНЕДІЛОК
Вихователі : Наталія Руденко,Аліна Губенко, Валентина Назаренко
1. Заняття. Мовленнєва діяльності+пізнавально-дослідницька діяльність: у світі людей.
Тема: Читання оповідання В. Осєєвої “Сторож”, бесіда.