Група раннього віку “А” (Ягідка)
23.08.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
З днем Державного прапора!
1. Сенсорно-пізнавальний розвиток + малювання.
Мета: розширити знання дітей про сонечко, закріпити поняття “один-багато”, розвивати моторику рук, мислення, закріпити назви кольорів, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Малювання прарору України
22.08.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток
Тема: Навчіть дитину любити і берегти природу.
Дидактична гра “Будь природі другом”
19.08.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Ознайомлення з соціумом + конструюванння
Бесіда з дітьми : ” Вогонь – друг, вогонь – ворог”
Розповідь дітям: ” Хто такі пожежники”
Конструювання “Будинок для моєї мами.”
Мовленнєва гра: ” Що кому сниться”.
18.08.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Художня література + аплікація
Тема: Розповідання української народної казки «Колобок»
Мета: Розвивати уміння диини розповідати казку за допомогою идюстрацій та дорослого (дорослий починає дитина доповнює речення)
Як називається казка? Хто просив спекти колобка ? Що робила бабуся? Кого зустрічав колобок? Як ви гадаєте чому лисичка з’їла колобка ?
Фізкультхвилинка
Аплікація “Колобок”
17.08.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Ознайомлення з природнім довкіллям
Тема. « Метелик легкокрилий»
Мета: продовжити знайомити дітей зі світом комах, розширити уявлення про метелика як представника цього світу (частини тіла, особливості поведінки і т. д.); розвивати пізнавальний інтерес до живої природи, виховувати естетичні почуття та бережливе ставлення до неї.
Що за диво в лузі, діти?
Пурхають барвисті квіти!
Спритно крильцями махають,
І пустують, і літають.
Здогадались, діточки,
Що воно за квіточки?
(Метелики)
- Чи справді метелики схожі на квіти? Які вони? (Гарні, яскраві, барвисті)
- Що є в метеликів? Які частини тіла?( Голівка, ніжки, тулуб, вусики, крила)
- Яка частина тіла метелика найбільша та найяскравіша?( Крильця)
- У природі є дуже багато різних метеликів. Які подобаються вам більше?
Читання вірша Н. Забіли «Метелик»
Я біжу, біжу по гаю,
Я метелика впіймаю.
А метелик не схотів –
Геть від мене полетів.
Сів метелик на травичку,
Може, думав – не помічу?
Блиснуть крилечка ясні –
Зразу видно вдалині.
Сів метелик на листочок –
Може, там сховатись хоче?
Блиснуть крилечка ясні –
Не сховатися тобі!
Полетів він на лужок,
Заховався між квіток.
Я іду, іду, іду –
Метелика не знайду.
- Про що розповідається у віршику, кого хотіла зловити дитина?(Метелика)
- Чи хотілося метелику, щоб його піймали? Чому?(Метелик має жити на волі, літати по квітах, де йому добре, а спійманий метелик швидко загинув би)
- Метелик хотів спочатку сховатися на травичці, на листочку, але його все одно було дуже добре видно. Чому? Що яскраво виднілося на зеленому фоні рослин?(Крильця)
- Де вдалося метеликові заховатися?(Серед квітів)
- Бо барвисті крила метелика схожі на що?(На пелюстки квітів)
- Дидактична гра «Куди присів метелик?»Дорослий пересуває метелика по кімнаті і спонукає дитину сказати, де зараз сидить іграшковий метелик. («на столі», «на книжці», «під стільцем», «за столом» і т. д.)
- Чи будете ви ловити метеликів?( Живих метеликів треба берегти, бо вони привносять у наш світ красу, чарівність)
16.08.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Сенсорно-пізнавальний розвиток + малювання.
Тема: “Нагодуємо пташок” (ігри з крупами)
Мета: ознайомити дітей з різними видами круп, закріпити їх назви, удосконалити знання про те, кого можна годувати крупами (пташок), розвивати дрібну моторику рук, увагу, мислення.
Хід заняття
А тепер давайте ми з вами намалюємо пташку .
Д/гра “Знайди пару”
15.08.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток.
1. Мовленнєвий розвиток
Тема: ” Вчимося утворювати зменшено – пестливі слова.”
Дидактична гра: ” З’єднай контур з відповідною картинкою”
12.08.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
11.08.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
10.08.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Ознайомлення з природним довкіллям
09.08.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Сенсорно-пізнавальний розвиток
Тема: Допоможемо звірятам
Мета: закріпити знання дітей про кількість предметів (один- багато), їх назви та колір, виховувати уважність.
Фізкультхвилинка
05.08.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
04.08.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
03.08.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
02.08.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
01.08.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
29.07.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
28.07.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
27.07.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
26.07.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
25.07.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
22.07.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
21.07.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
20.07.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
Д/гра “Знайди пару”
19.07.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
18.07.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
15.07.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
14.07.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
13.07.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
12.07.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
11.07.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
08.07.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
07.07.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
05.07.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Сенсорно-пізнавальний розвиток + малювання
“Йдемо до магазину”
(Вибираємо лише молочні продукти).
3) Повторюємо кольори
4) Поради для батьків
2. Малювання “Малюємо долоньками”.
“Казкова пташка”.
04.07.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
01.07.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Ознайомлення з соціумом
Конструювання
30.06.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
29.06.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
28.06.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Сенсорно- пізнавальний розвиток.
Мета: закріпити знання про кількість предметів (багато- один), вміння орієнтуватися в просторі, відповідати на запитання, виховувати інтерес до занять.
Привіт! Допоможіть жучку
Назвіть кількість предметів один , багато.
27.06.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток.
Тема: У світі казки чарівної
Розглядаємо картинки і називаємо назви казок.
24.06.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
23.06.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Художня література+аплікація
Тема: Читання вірша Коломійця “Кольорове літо”. Аплікація “Морозиво”
Мета: закріпити знання про літо, характерні особливості, розвивати вміння слухати вірш, відповідати на запитання , створювати аплікацію з готових форм за зразком. Виховувати акуратність.
Яка зараз пора року? Як називається вірш? Хто зазирав у віконце? Літо яке? Щоб росли малята які?
Влітку дуже жарко. Щоб трішки охолодитись всі люблять їсти морозиво Давайте зробимо аплікацію “Морозиво”.
Дидактична гра: “Знайди відмінності”
22.06.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
21.06.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
20.06.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Мовленнєвий розвиток
Тема: “Справи літа”
Мета: закріпити знання дітей про літо, характерні особливості, розвивати вміння відповідати на запитання, виховувати любов до природи.
17.06.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Ознойомлення з соціумом “Посуд (глибока, мілка тарілка)”
Мета: розширювати та збагачувати знання дітей про предмети посуду, їх призначення, функції, закріпити правила сервірування столу, удосконалити знання про глибокі та мілкі тарілки (що для чого потрібно), виховувати навички правильної поведінки за столом під час прийому їжі.
2. Конструювання
“Доріжки для машин” (поняття “широкий-вузький)
Мета: удосконалювати уміння дітей будувати доріжки з цеглинок (широкі та вузькі), розташовуючи їх горизонтально, приставляючи одна до одної, навчити виконувати завдання за зразком, розвивати увагу мислення, уяву, виховувати інтерес до ігрової конструктивної діяльності
Д/гра “Весела риболовля”
16.06.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Художня література + ліплення
Тема: Читання української народної казки “Ріпка”.
Мета: познайомити дітей з змістом казки, розвивати вміння відповідати на запитання, запріпити навички роботи з пластиліном.Виховувати повагу до праці.
Як називається казка? Хто витягнув ріпку?
Зліпимо ріпку
15.06.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Ознайомлення з природним довкіллям.
Тема: Смачні ягідки.
Мета: закріпити знання дітей про полуницю і суницю та іх користь для здоров‘я,виховувати любов до рідної природи.
Відгадайте загадку.
Це ягідка – полуничка.
Якого кольору ягідки? А листочки?
На городі полуниця –
Ви он тільки подивіться!
Ой, які червоні щічки
У цієї полунички!
А ще у лісі спіють ягідки суниці
Дидактична гра “Назви овочі, ягідки”
14.06.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Сенсорно-пізнавальний розвиток
Тема: Допоможи ведмедикам
Мета: закріпити вміння дітей називати та поєднувати крльори, знаходити предмети за величиною, орієнтуватися в часі.
Фізкультхвилинка
2.Малювання “М’ячик для ведмедика”
Мета: закріпити вміння малювати гуашевими фарбами, зафарбовуючи площину м’яча не виходячи за контур, розвивати інтерес до малювання, виховувати акуратність.
13.06.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток
Тема: «Біля ставка»
Мета: учити дітей відповідати на запитання, розповідати за картиною за допомогою дорослого, будувати речення, вживати іменники у множині (пташенята птахів); збагачувати словник іменниками – назвами птахів та їхніх пташенят, дієсловами, прикметниками; розвивати увагу, спостережливість, дрібну моторику пальців рук; виховувати зосередженість любов до птахів.
Хід заняття
- Ігровий момент: дорослий звертає увагу на зображення ставка та качку з каченятами. Який красивий ставок! А хто це сюди йде? (Качка і каченята.)
Качка йде,
Каченят веде,
На попасочку,
На порясочку,
На холодну водицю,
На зелену травицю.
- Розглядання картини «Качка з каченятами».
Запитання: Кого ви бачите на картині? Яка качка? Якого вона кольору?
Що є в качечки? Хто поряд з нею? Які каченята? Що роблять качка і каченяти? Як качка кличе своїх каченят? Як вони відповідають?
- Гра «Танок маленьких каченят».Каченята пропонують потанцювати з ними. Діти виконують «Танок маленьких каченят».
4. Бесіда про курочку й курчат.
Дорослий повідомляє, що птахи вже повертаються на подвір’я. Кого ми побачили на подвір’ї? Хто тут гуляє? (Курочка з курчатами.) Як курочка кличе своїх діточок?
5. Підсумок. Де ми сьогодні були? Кого там бачили?
10.06.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Ознайомлення з соціумом
Тема : «Пригоди в Країні дорожніх знаків»
Мета: Закріпляти уявлення дітей про призначення світлофора, про його сигнали. Розвивати спритність, швидкість, навички орієнтування в просторі. Активізувати процеси мислення і уваги дітей; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати ситуацію. Закріпити в словнику дітей слова: проїжджа частина, зебра, пішохід, тротуар, світлофор, перехрестя . Виховувати потребу дітей бути дисциплінованими та уважними на вулицях, обережними і обачними; та вміння піклуватися про власне здоров’ я.
Хід заняття:
Діти, сьогодні у нас буде незвичайне заняття! Ми з вами завітаємо до Країни дорожніх знаків! А екскурсію по цій Країні для нас проведе регулювальник
Відгадайте загадки
Загадки
Не гуде і не летить,
Жук по вулиці біжить,
Оченята у жука –
Два блискучих вогника.
(автомобіль)
Що за диво, диво дивне:
На колесах цей будинок,
Гумове взуття на нім,
А харчі його – бензин.
У середині – малята,
І дорослих там багато.
(автобус)
Він по рейках розїжджає,
Пасажирів не чекає,
Поспішай не зволікай,
Щоб устигнуть на…(трамвай)
На двох колесах я кочу,
Двома педалями кручу,
За руль міцний собі тримаюсь,
Уважним бути намагаюсь,
І хутко мчить мене вперед
Мій вірний друг…(велосипед)
Молодці ,малята! Ви правильно відгадали мої загадки.
– А хто мені скаже, як ці відгадки можна назвати одним словом?
Перша зупинка! Відгадайте загадку:
Ця тваринка не проста:
Без копит і без хвоста.
Не гуляє, не біжить,
Серед вулиці лежить.(Зебра)
– Для чого потрібна зебра на дорозі?
Дидактична гра „ Кольори світлофора”
– Давайте змінимо сигнали в світлофора. Які мають бути кольори?
- На який сигнал світлофора можна спокійно переходити вулицю? (Зелений.) – А якщо сигнал зміниться на жовтий? (Цей сигнал попереджає водіїв і пішоходів про те, що слід бути уважним, бо невдовзі буде червоне світло — заборона руху.)
- Крім жовтого і зеленого, який ще сигнал має світлофор? Що він означає?
– Тож, хто мені скаже, що означають кольори світлофора?
«Зелений сигнал» – спокійно переходимо вулицю.
«Жовтий сигнал» – попередження, чекай подальшого сигналу.
«Червоний сигнал» – заборонено, йти не можна.
- Конструювання
Тема : Поїзд
Мета: Розвивати вміння прикладати цеглинки ,кубики один до одного. Закріпити поняття довгий , короткий.
Відгадайте загадку
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарній
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні
- Дидактична гра “Хто, що їсть”
09.06.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток + Художня література
Хід заняття
«Кульбабки»
Трави ніби ожили!
То кульбабки зацвіли,
Жовті-жовті, мов курчатка
В мами курочки- чубатки.
Дидактична гра «Скажи лагідно»
2. Аплікація
Тема: « Чарівна квітка в горщику »
Мета: розвивати інтерес до кімнатних рослин . Уточнювати уявлення дітей про будову рослин, про функціональне значення частин рослини . Закріплювати знання дітей про потреби рослин у воді, світлі, теплі. Виховувати у дітей дбайливе ставлення до рослин і догляду за ними. Розвиток лексичного і граматичного ладу мови. Розвиток моторики та координації мови з рухом.
Хід заняття
Д/ гра « Йшла ворона через поле »
08.06.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Ознайомлення з природним довкіллям
Тема. « Метелик легкокрилий»
Мета: продовжити знайомити дітей зі світом комах, розширити уявлення про метелика як представника цього світу (частини тіла, особливості поведінки і т. д.); розвивати пізнавальний інтерес до живої природи, виховувати естетичні почуття та бережливе ставлення до неї.
Що за диво в лузі, діти?
Пурхають барвисті квіти!
Спритно крильцями махають,
І пустують, і літають.
Здогадались, діточки,
Що воно за квіточки?
(Метелики)
- Чи справді метелики схожі на квіти? Які вони? (Гарні, яскраві, барвисті)
- Що є в метеликів? Які частини тіла? (Голівка, ніжки, тулуб, вусики, крила)
- Яка частина тіла метелика найбільша та найяскравіша?( Крильця)
- У природі є дуже багато різних метеликів. Які подобаються вам більше?
Читання вірша Н. Забіли «Метелик»
Я біжу, біжу по гаю,
Я метелика впіймаю.
А метелик не схотів –
Геть від мене полетів.
Сів метелик на травичку,
Може, думав – не помічу?
Блиснуть крилечка ясні –
Зразу видно вдалині.
Сів метелик на листочок –
Може, там сховатись хоче?
Блиснуть крилечка ясні –
Не сховатися тобі!
Полетів він на лужок,
Заховався між квіток.
Я іду, іду, іду –
Метелика не знайду.
- Про що розповідається у віршику, кого хотіла зловити дитина?(Метелика)
- Чи хотілося метелику, щоб його піймали? Чому?(Метелик має жити на волі, літати по квітах, де йому добре, а спійманий метелик швидко загинув би)
- Метелик хотів спочатку сховатися на травичці, на листочку, але його все одно було дуже добре видно. Чому? Що яскраво виднілося на зеленому фоні рослин?(Крильця)
- Де вдалося метеликові заховатися?(Серед квітів)
- Бо барвисті крила метелика схожі на що?(На пелюстки квітів)
- Дидактична гра «Куди присів метелик?»Дорослий пересуває метелика по кімнаті і спонукає дитину сказати, де зараз сидить іграшковий метелик. («на столі», «на книжці», «під стільцем», «за столом» і т. д.)
- Чи будете ви ловити метеликів? (Живих метеликів треба берегти, бо вони привносять у наш світ красу, чарівність)
07.06.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Сенсорний розвиток+ Малювання
Тема: “Нагодуємо пташок” (ігри з крупами)
Мета: ознайомити дітей з різними видами круп, закріпити їх назви, удосконалити знання про те, кого можна годувати крупами (пташок), розвивати дрібну моторику рук, увагу, мислення.
Хід заняття
А тепер давайте ми з вами намалюємо пташку .
Д/гра “Знайди пару”
06.06.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток
Тема. « Комахи навколо нас»
Мета: продовжувати знайомити дітей із світом живої природи, зокрема найбільш поширеними видами комах нашої місцевості, спонукати малят запам’ятовувати їх назви, ознаки, способи пересування тощо; закріплювати знання про особливості весняної пори року; розвивати спостережливість, слухову та зорову увагу дітей, навчати їх сприймати на слух зачитані дорослим віршовані тексти; вправляти у звуконаслідуванні; збагачувати словниковий запас; сприяти накопиченню позитивних емоційних вражень малят про природне довкілля.
Хід заняття
Вступна бесіда
- Яка нині пора року?(Весна)
- Так, у розпалі тепла і квітуча весна. А отже вся природа пробудилася від зимового сну і буяє своєю красою.
- Як навесні змінилися дерева, кущі, що розпустилося на них?(Листячко)
- Що виросло у нас під ногами обабіч стежинок?(Травичка)
- Хто прокинувся в лісі навесні?(Ведмедик, їжачок)
- А знаєте, з приходом весни прокидаються не тільки рослини і деякі звірята, але й маленькі, цікаві істоти – комахи.
- Хто ж це такі? Читання вірша В. Лучук «Чорний жук»Чорний жук очима блима –Чує кроки за плечима.Дуже хороше йомуПо землі ходити.Він не хоче,Чуєш, хлопче,У коробці жити.
- Про яку комаху розповідається у віршику?(Про жука)
- Який цей жук?(Великий, чорний)
- Що є у жучка?(тулуб, голівка, лапки, крильця, вусики)
- Чи добре буде жукові, якщо його зловити і посадити в коробок?(Ні)
- Жук в коробку загине.
- Тому коли ви побачите жука на травичці чи квіточці, краще не чіпайте його, а спостерігайте за ним.
- Що жуки вміють робити?(Повзати, літати, бігати)
- Чи чули ви, як гуде жук, коли летить?(Звуконаслідування: «У-у-у!»)
Читання вірша Г. Бойко «Бджілка»
Прилетіла бджілка –
Затремтіла гілка.
Довго чулось поблизу:
«Дзу-дзу-дзу!».
- Яка комаха згадується у вірші?(Бджілка)
- Яка вона(маленька, красива, полосата, жвава, працьовита)
- Що вміють робити бджілки?(Літати, повзати, збирати мед)
- Тому вони дуже потрібні.
- Ви будете ловити бджілок під час прогулянки?(ні)
- Правильно. У бджілок багато важливих справ, і не варто заважати їм. А то сувора бджілка може і вкусити того, хто її займає.
- Читання вірша О. Пчілки «Метелик»Діти бігають, стрибають,Далі весело гукають:
- Ах, метелик! Подивіться!
Ось він, ось він метушиться!
Та який же гарний, гожий,
Наче квітка, прехороший!
- Що ж це за комаха така, схожа на квітку?(Метелик)
- Подобається вам метелик?
- Який метелик?(Гарний, барвистий, яскравий)
- Що вміє робити метелик?(Пурхати, літати з квітки на квітку)
- Приємно спостерігати за польотом метелика?
- Де живуть метелики?(У лузі, садку, на травичці) Серед квітів і трав метеликам дуже добре.
- Читання вірша П. Король «Коник точить голосок»Коник точить голосокОб пшеничний колосок,Щоб як слід співатиЖниварям на свято.
-
- Про кого розповідає віршик?(Про коника)
- Подивіться на нього уважно і скажіть, якого кольору коник?(Зеленого)
- Нажаль, коник не вміє літати, як метелик, бджілка і жучок. Але його називають коником-стрибунцем, тому що він дуже добре вміє… Що робити?(Стрибати) А ще коник уміє співати, сюрчати в травичці. Особливо голосисті коники увечері.
03.06.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Ознайомлення з соціумом + конструювання
Тема: “Працьовита бджілка”
Мета: поглибити знання дітей про бджіл (будова тіла, середовище мешкання, користь, яку вони приносять тощо); розвивати увагу, смакові відчуття дітей; виховувати бережливе ставлення до живої природи, інтерес до їх об’єктів.
Хід заняття
Нас оточує чаравний світ живої природи: це і рослини, і птахи, і комахи. Сьогодні ми познайомимось з однією представницею світу комах.
Що вона за трудівничка?
Така собі невеличка,
По квітках собі літає
Та смачний медок збирає.
Любить працю, хоч мала –
Це відома всім … (бджола)
– Як можна назвати бджолу лагідно? Коли розквітають квіточки в садку, то на них модна побачити дуже багато бджілок.
Що роблять бджілки? (літають по квітах).
Що збирають на квітах? (мед)
А який медок на смак? (смачний, солодкий)
Якій він за кольором?
Коли потрібно вживати мед? ( при застуді )
Де бджілки живуть? ( у вуликах (дерев’яних хатках) )
Скільки бджілок живе у хатках? (багато)
Що допомагає літати бджілці? ( крильця, вони маленьки, прозорі)
Що ще є в бджілки? (голівка, очі, ніжки, тулуб, хоботок)
Д/гра: ” Знайди бджілку”
Конструювання
Тема. «Квітка»
Мета: вчити будувати квітку за прикладом дорослого, передавати особливості предмета за допомогою конструктора лего; збагачувати практичний досвід у процесі конструювання; розвивати самостійність дрібну моторику.
Пригадати з чого складається квітка(стебло, листочки, пелюстки, серединка). Обговорити, якого кольору потрібен матеріал.
02.06.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток + художня література
Тема: Читання казки «Лисичка і журавель»
Мета: розвивати логічне мислення, уважність, спостережливість;виховувати прагнення до добра і справедливості.
Хід заняття
Читання казки “Лисиця та журавель”
Подружилася лисиця з журавлем і кличе його до себе в гості: «Приходь, куме, приходь, дорогий! От уже як тебе пригощу!» Прийшов журавель на званий обід, а лисиця наварила каші, розмазала по тарілці і пригощає журавля: «Їж, куме, їж, голубчику! Сама готувала». Журавель хлоп-хлоп носом по тарілці! Стукав-стукав – нічого не вхопив. А лисиця лиже собі так лиже кашу, так всю сама і з’їла. З’їла лисиця кашу і каже: «Ну вибачай, куме, більше пригощати нічим». «Спасибі, кума, і на цьому, – відповідає журавель, – приходь завтра до мене». На другий день приходить лисиця до журавлю, а журавель наробив окрошки в високому глечику з вузькою шийкою і пригощає: «Їж, кумушка, їж, мила! Право, більше пригощати нічим ». Крутиться лисиця навколо глечика: і так зайде, і сяк, і лизне-то глечик, і понюхає – все нічого не дістане. А журавель стоїть на своїх високих ногах та довгим носом з глечика окрошку тягає: клював так клював, поки все з’їв. «Ну, вибачай, кумушка, більше пригощати нічим». Прийшла лисиця додому піймавши облизня. На цьому у них з журавлем і дружба скінчилася.
Бесіда за казкою:
-Хто дружив в цій казці?
-Хто перший запропонував пригостити один одного?
-Що приготувала лисиця?
-Як журавель намагався щось з’їсти?
-Чим журавель пригощав лисичку ?
-Куди помістив журавель окрошку?
Дидактична гра “Знайди лисичку”
Ліплення «”Лисичка “
Пальчикова гімнастика
01.06.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
День захисту дітей!
Заняття 1 Ознайомлення з природнім довкіллям
Тема: Літо , літочко прийшло
Мета: продовжувати знайомити дітей з порою року літом , характерними особливостями, розвивати вміння відповідати на запитання,виховувати любов до рідної природи
Здраствуй червню!
Здраствуй, літо!
Люба, сонячна пора.
Колоситься в полі жито,
Загоряє дітвора.
Червоніють полуниці,
Соковиті, запашні,
В хаті зовсім не сидиться,
Ой, які хороші дні!
Яка пора року настала?
Хто зображений на картинках?
Що роблять діти?
Чи раді діти?
Дидактична гра “Розкажи про літо”
31.05.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Сенсорно – пізнавальний розвиток.
Тема: «Бджiлка та ромашка»
Мета: продовжити знайомити дiтей з поняттям «один», «багато»; закріпити знання про жовтий та бiлий колір, розвивати дрiбну моторику, мислення; виховувати стриманiсть .
Хiд заняття
Д/гра «Один-багато»
Д/гра «Орієнтування в просторі»
Розглянь малюнки. Якого кольору бджiлка, а ромашка? Чи є у них спiльнi кольори? Якi? Назви їх.
Заняття № 2 Малювання
Тема: Намисто для лисички”
Мета: розвивати дрібну моторику рук, мовленнєву активність, увагу, закріпити назви кольорів, поняття “один-багато”, вміння малювати пальчиками, вмочуючи їх у фарбу
30.05.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
Заняття № 1 Мовленнєвий розвиток
Тема: «Що робити, щоб не хворіти».
Мета: спонукати дітей відповідати на запитання реченням із 2-3 слів вживаючи іменники: рушничок, щітка, мило, лялька, дієслова: мити, витирати, чистити, прикметники: духмяне, брудні, чісті, холодна, тепла, закріпити назви предметів гігієни; загартування дітей повторювати за вихователем знайомі потішки, виховувати акуратність, охайність.
Хід заняття
– Діти, а де поділася наша лялька Аліна?
– Добрий день, Аліна!Ой, Аліно, що з тобою сталося? Чого це ти не вмилася?
- Подивися які наші діти гарні та чистенькі.
Лялька Аліна: Не хочу я вмиватися, мити руки, я води боюся, вона холодна і неприємна. Діти, навчимо ляльку мити руки?
Вивчення вірша «Миють діти рученята»
Наші діти малюки (імітація миття рук)
Миють руки залюбки
Загортають рученята («витирають ручки»)
Ручки милом труть завзято (колові рухи руками «миють ручки»)
Під водою добре миють
Витирати їх уміють (показують долоньки)
Люблять воду всі малята
Як маленькі каченята (діти плескають у долоні)
- Діти, давайте розповімо їй та покажемо, що треба робити, щоб бути чистенькими.
Гра – вправа «Щоб бути охайними»
Промовимо потішку про водичку
Запитання для дітей:
- Якою водичкою треба мити руки, вмиватися?
- А чи можна мити ручки холодною водою? А гарячою? Чому?
- Де дітки миють руки?
Лялька: Я навчилась мити руки і тепер завжди буду чистою та охайною. Дякую, вам малята!
27.05.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Ознайомлення з соціумом .
Тема: Бесіда “Здоровим будь!”
Мета: Закріпити правила догляду за своїм тілом. Виховувати здоровий спосіб життя .
Фізкультхвилинка.
Дидактична гра «Тато, мама і малюк»
Мета: Розвивати мовлення на основі знайовства з тваринами та птахами. (тато, мама, дитина)
2. Конструювання
Тема: «Доріжки для машин»
Мета : Розвивати вміння дітей щільно прикладати цеглинку до цеглинки. Визначати для великої машини – широка дорога , для маленької – вузька.
26.05.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток + Художня література
Тема:Розповідь української народної казки «Курочка Ряба»
Мета:Закріпити знання про зміст казки,вміння розповіжати казку за допомогою дорослого. (Дорослий починає речення ,а дитина доповнює)
Були собі дід і баба, була в них курочка ряба. Знесла курочка яєчко. Дід бив, не розбив, баба била, не розбила. Положили вони яєчко на поличку.
Бігла мишку, хвостиком зачепила і яєчко розбила. Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче:
— Не плач, діду, не плач, бабо, я знесу ще вам яєчко, не просте, а золоте.
Ось і казочці кінець, а хто слухав — молодець.
2.Ліплення
Тема « Печиво для ляльок»
Мета: формувати вміння дитини відривати шматочьок тіста, розкочувати його в долоньках коловими рухами, утворюючи кульку, сплющувати її на дошці. Розвивати інтерес до занять с ліплення .
- Мовленнєва гра «Я печу,печу»
Мета : Розвивати вміння повторювати слова гри.
Я печу, печу, печу
Діткам всім по калачу.
Маком я притрушу,
В піч гарячу посаджу.
Випікайтесь, калачі,
У натопленій печі!
Буду я Галю й Нату
Калачами частувати.
25.05.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
Заняття № 1 Ознайомлення з природнім довкіллям. Валеологія.
Тема. Бесіда «Частини мого тіла»
Мета: учити називати частини тіла та основні рухи; формувати уявлення дітей про своє тіло, правила догляду за ним; виховувати культурно гігієнічні навички; стимулювати дітей до проявів самостійності у самообслуговуванні (умиватися, мити руки, витирати рушником обличчя).
Розгляньте малюнок
Читання вірша Н. Карпенко «Будова тіла»
Познайомтесь, я дитина,
Хоч маленька, а людина.
Всі частини тіла знаю,
Визначаю й називаю.
Є у мене голова.
І вона творить дива,
Шия голову тримає,
Повертає, нахиляє.
Є у мене дві руки –
Це мої помічники.
А непосидючі ноги
Прокладають в світ дороги.
Тулуб з’єднує частини,
Є живіт у мене й спина.
Пальчикова гра «МИЄМО РУКИ»
1.“Миємо руки”: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.
Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.
2.“Струшуємо водичку з рук”: пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.
3.“Витираємо руки”: енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.
Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.
Д/ гра “Вивчаємо частини тіла”
Мета: розвивати вміння визначати частини тіла і показувати їх.
Очі
Очі, очі, оченята!
Як заплющу – буду спати,
Як відкрию – все побачу!
Насварять мене – заплачу.
(В. Паронова)
Носик
Тільки я у двір зайду –
Пахне грушами в саду,
Ароматом м’яти,
Теплим хлібом з хати…
- Звідки знаєш, Костику?
- Відчуваю носиком.
(І. Січовик)
Кажуть всі, що я великий
Кажуть всі, що я великий:
Сам взуваю черевики,
Сам вдягаю все на себе,
Не як-небудь, а як треба.
В безкозирці я іду,
Честь військовим віддаю,
Каблуками тільки цок! –
З мене ж буде морячок! (М. Стельмах)
24.05.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
Європейський день парків.
- Сенсорно-пізнавальний розвиток
Тема: Квітка – семицвітка
Мета: Закріпити знання про кількість предметів (1 квітка, багато жучків). Називати предмети за однаковим кольором (жовте сонечко, бджілка, качка) Формувати поняття зверху знизу, ( зверху сонечко знизу качечка)
- Малювання
Тема: Дерево
Мета :Розвивати вміння малювати зелені листочки фарбами і пальчиками руки.
Пальчикова гімнастика
Намалювати батькам стовбур, дитина малює листочки
3.Дидактична гра « Так чи ні»
Мета : Закріпити знання про весну, відповідати на запитання Так чи Ні
- Навесні з’являються перші квіточки ?
- Навесні можна кататися на санчатах ?
- Навесні можна купати в річці?
- Навесні яскраво світить сонечко ?
- Навесні опадає листя?
- Чи можна рвати перші весняні квіточки?
23.05.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток “Подорож автобусом”
Мета: дати уявлення дітям про транспортний засіб – автобус, учити називати його деталі, частини: кермо, сидіння, дверцята, колеса, вікно, розвивати увагу, уяву, мислення, мовлення
Д/гра “Складіть чоловічка”
Дидактична гра “Назви і знайди”
Мета: розвивати вміння дітей називати предмети і знаходити їх на картинці.
20.05.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Ознайомлення з соціумом
Тема: Бесіда Бджілка трудівниця
Мета : Поглибити знання дітей про бджіл їх будову, користь яку вони приносять.
Відгадайте загадку
Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться
Все у вулик,
Все у соти
Не цурається роботи
Чого це над квітками
Схилилась дітвора ?
Малим цікаво знати:
Як бджілка мед збира
А бджілка все кружляє
Неначе каже нам
Жу-Жу-Жу малята,
Я меду не віддам
І забавлятися із вами
Не маю я часу:
Солодку краплю меду
У вулик понесу!
Про яку комаху віршик?
Чи бачили ви бджілок ?
Які вони?
Де можна побачити бджілку?
Що збираються бджілки?
Де живуть бджілки?
- Пальчикова гра бджілка
Перебирання пальців рук
Бджілка, бджілка ,бджілка покружляй
З квіток меду позбирай
Жу-жу-жу я уже лечу.
2. Конструювання з паперу
Тема: Бджілка
Мета: Розвивати вміння викладати зображення з готових форм, наклеювати за допомогою дорослого, виховувати акуратність в роботі.
19.05.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Мовленнєвий розвиток +художня література.
Тема : Читання вірша С.Камінчука “Україночка”. Бесіда за змістом.
Мета: Продовжити знайомити дітей про Україну , українский одяг, вишиванки, розвивати вміння уважно слухати вірш, відповідати на запитання. Виховувати любов до України.
Добрий день, мене звуть Наталочка!
Я живу як і ви в Україні.
Люди які живуть в Україні називаються українцями.
Послухайте вірш про мене.
Хто ти дівчинка маленька ?
Українка я гарненька,
У барвистому віночку,
Вишиваночка сорочка,
Фартушок и чобітки
Різноколірні стрічки
Хто ця дівчинка ? Що в неї на голові ? В що вона одягнена ?( вишивана сорочка, фартушок, спідничка, чобітки)
У нашої Наталочка вишитий одяг. Вишита сорочка називаются вишиванка.
Чи є у вас вишиванка ?
2. Аплікація
Тема. Сукня для лялечки.
Мета: Закріплювати вміння називати основні кольори і форму, розвивати уміння створювати аплікацію на папері різної форми, розвивати дрібну моторику кистей рук. Виховувати інтерес до аплікації, виховувати самостійність, посидючість, акуратність. Формувати вміння акуратно користуватися клеєм, намазувати його пензликом тонким шаром на зворотну сторону фігури; прикладати стороною, що намазана клеєм, до аркуша паперу і щільно притискати серветкою. Виховувати вміння розуміти і виконувати навчальне завдання.
Хід заняття
Читання вірша Н. Лукан «Лялька»
Є ляльок багато в мене:
В Люди платтячко зелене,
В Олі стрічки красивіші,
В Юлі очі голубіші,
В Галі кращі черевички,
В Маші симпатичне личко,
Катя вміє говорити,
А Оленочка — ходити.
Та з усіх ляльок гарненьких
Лиш одна для мене мила:
Її з клаптиків стареньких
Я із мамою пошила.
Бесіда за змістом вірша. Скільки у дівчинки ляльок? Чи однакові вони? Чим вони відрізняються? Яка ж лялька для дівчинки наймиліша? У нас у групі також багато ляльок, вони дуже за вами сумують, і хочуть щоб ви для них зробили гарні сукні.
Пальчикова гімнастика
Д/гра «Склади з частин ціле»
18.05.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Вітаміни наші друзі»
Мета: Формувати поняття про корисні продукти харчування: овочі та фрукти. Знати їх назви та колір.Розвивати піклування про свій організм.
Щоб гарно рости і не хвріти треба вживати вітаміни , багато вітамінів в овочах та фруктах.
ФРУКТИ
ОВОЧІ
Всі вітаміни смачненькі,
і солоденькі й кисленькі
їжте діти їх охоче
кожен, хто коли захоче
що були ви здоровенькі
і красиві і рум’яненькі
щоб росли міцними, дужими,
щоб до хвороб були байдужими.
2.Фізкультхвилинка
3.Дидактична гра «Хто, що їсть»
17.05.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Сенсорно-пізнавальний розвиток
Тема : «Допоможемо звірятам»
Мета: Закріпити знання дітей про кількість предметів та їх кольори.
Заняття № 2 Малювання
Тема. Рушничок
Мета: впраляти в малювані прямих ліній фарбою за допомогою пензлика.Виховувати інтрес до занять з малювання.
Відгадайте загадку .
Гарний і м’який ,
жовтий, білий,голубий,
тільки покупаємось
ним і витираємось.(Рушничок).
16.05.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
Заняття № 1 Мовленнєвий розвиток
Тема: «Моя сім’я. Моя родина. Рід»
Мета: Закріпити знання дітей про свою сім’ю. Виховувати любов та повагу до дорослих.
Хід заняття
Загадка:
Рідна мама і татусь,
І бабуся, і дідусь,
Братик, я й сестра моя
Це усе одна … (сім’я)
Родина — це ті люди, що знаходяться в родинних стосунках по предках, бабусях і дідусях: тітки, дядьки, їхні діти, племінники, двоюрідні сестри, брати і т. д. Вони родичі — близькі і далекі, але це вже родина. Родина йде корінням у давнину, тому треба вивчати свій рід і знати з якого ти роду-племені. Для цього у родинах складають дерево роду.
Послухате віршик
— Запитати хочу я, що то є таке сім’я?
Ти секретів не держи! Що таке сім’я, скажи!
— Сім осіб! Сім власних Я! Це і є одна сім’я!
Це батьки і діти їх, якщо дім єднає всіх.
— Як живуть разом усі і бабусі, й дідусі?
А коли нема дітей, що тоді? Нема сімей?
— І дідусі, й бабусі до сім’ї належать всі,
Коли разом всі живуть. Їх тоді сім’єю звуть.
— Ну, а що таке рідня? Я запитую щодня.
Розібрать не можу я, де родина, де сім’я?
— То ж запам’ятай, дружок, що рідня — це той зв’язок,
Що від предків наших йде і по крові рід веде.
— Дядечки й тітки усі, двоюрідні дідусі,
Їх жінки й чоловіки ще й племінники меткі.
— Рід історію веде, з глибини віків іде.
Родовід свій ти вивчай, древо роду пам’ятай!
Дидактична гра «Мами і діти»
13.05.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Конструювання «Човник»
Мета: Закріпити знання про будівельний матеріал ( кубики, цеглинки) розвивати вміння будувати нескладні споруди.
Розпустив вітрила човник.
Він пливти зібрався довго.
Вітер хвилі підіймає.
І вітрила надимає.
- Ознайомлення з соціумом
Тема: Бесіда «Водичка, водичка умий моє личко»
Мета: Формувати знання дітей про значення води для людей та навколишнього світу. Виховувати бережне відношення.
Водичко водичко
Умий моє личко,
Щоб очі блистіли ,
щоб щічки красніли,
щоб сміявся роток,
щоб кусався зубок
НАВІЩО НАМ ПОТРІБНА ВОДА ?
Дидактична гра «Скажи лагідно»
12.05.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток + Художня література
Тема: Читання казки В. Сухомлинського «Весняний вітер»
Мета: Розвивати вміння уважно слухати казки , відповідати на запитання .
Привіт ! Я весняне сонечко! Послухайте казку про весняний вітер та дерево клен
Як називається казка?
Що робив клен?
Що розпів теплий весняний вітер кленові?
Мовленнєва вправа “Подуємо як лагідний вітерець і як сильний вітрисько”
2 Ліплення
Тема : Листочки на деревах
Мета: Розвивати вміння дітей підщипувати маленькі шматочки пластиліну- «листочки» , сплющувати їх двома пальцями і прикріплювати їх на деревах , виховувати дбайливе ставлення до природи, наполегливість.
Батьки малюють стовбур , дитина ліпить листочки
Дидактична гра «Частини доби»
Мета: Закріпити знання дітей про ранок, день, вечір, ніч
11.05.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Ознайомлення з природним довкіллям.
Тема: Бесіда «Праця людей навесні»
Мета: Формувати поняття про працю навесні .Розвити бажання допомагати дорослим. Виховувати повагу до праці дорослих.
Чим займаються діти на картинках ?
Всі працюють на весні,
Зрозуміло це мені
Клумбу старанно копають
На ній квіти висівають
У садках та скверах міста
Білять стовбури дерев,
Гребуть торішнє листя
Дидактична гра « Так чи ні»
Мета : Закріпити знання про весну, відповідати на запитання Так чи Ні
- Навесні з’являються перші квіточки ?
- Навесні можна кататися на санчатах ?
- Навесні можна купати в річці?
- Навесні яскраво світить сонечко ?
- Навесні опадає листя?
- Чи можна рвати перші весняні квіточки?
10.05.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Сенсорно-пізнавальний розвиток
Тема: Допоможи зайчику
Мета: Закріпити назви кольрів , предмети за вистотою и поняття більше та меньше.
Привіт ! Хто я ?
Якого кольору предмети?
Що більше , що менше?
Що вище ,що нижче ?
2.Малювання
Тема : Весняні квіточки в травичці.
Мета: Закріпити вміння триманння олівця під час малювання травички, навчитися малюваи квіточки за допомогою фарби та пальчика.Виховувати окуратність .Спочатку млюємо травичку потім квіточки)
Квіти, квіти…Чарівні квіти,
Кольорові, великі й малі…
Бо й самі ви — самі чарівні.
- Пальчикова гра «Зайчик»
09.05.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1. Мовленнєвий розвиток “Національні символи України”
Мета: дати поняття про державні та народні символи України, розвивати патріотичні почуття, розвивати мовлення, мислення дітей, виховувати почуття любові до рідної країни.
Дидактична гра «Свійські птахи»
Дидактична гра « Хто як кричить »
06.05.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Ознайомлення з соціумом
Тема: Моя матуся
Мета: закріпити знання дітей про маму, продовжувати формування уявлення про роль мами в сім’ї ,виховувати любов, турботливе ставлення до мами.
Відгадайте загадку:
Хто вас, дітки, щиро любить ?
Хто так ніжно вас голубить?
(мама)
Мама це найрідніша, найдобріша людина у світі. Кожна дитина любить свою маму. А що вміє робити мама?
Мама любить своїх діток, все робить щоб їх було добре.
МАМА
Мама, мамочка, матуся,
Я до неї пригорнуся.
Вона добра і привітна,
Ніби сонце в небі, світла.
- Конструювання
Конструювання “Стіл і стілець для ляльки”
Мета: розвивати дрібну моторику, удосконалювати зорову увагу, підтримувати інтерес до ігрової конструктивної творчості (складання кубиків один на одний), виховувати прагнення бути акуратним
Вивчення вірша “З кубиків будую дім”
З кубиків будую дім,
Лялька буде жити в нім.
Стіл зроблю, диван і ліжко,
Рівно викладу доріжку.
Д/ гра “Мавпочка”
Мета: навчити дитину повторювати рухи, які показує дорослий, розвивати увагу, спостережливісь, координацію рухів
05.05.2022 Четвер
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Мовленнєвий розвиток + художня література
Тема: Заучування української народної заклички “Вийди, вийди сонечко”
Мета:Закріпити знаття дітей про сонечко, його значення для всього що навколо. Розвивати вміння дітей повторювати за дорослим закличку.
Привіт! Я веселе сонечко, вивчіть закличку про меня.
Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.
На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
- Аплікація «Сонечко»
Мета: розвивати вміння викладати зображення сонечка з кола та смужок різної довжини, довгих та коротких, називати коло , смужка довга, коротка.
- Пальчикова гра « Сорока-ворона»
Розвивати вміння перебирати пальці рук повторювати слова гри.
Сорока-ворона кашку варила.
Діток кормила
І цьому дам, i цьому дам,
І цьому дам, i цьому дам,
А цьому не дам:
Biн дров не рубав,
печі не топив,
Каші не варив
Не має йому каші.
04.05.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
- Ознайомлення з соціумом
Тема: Обережно вогонь.
Читання казки “Кицин дім”
Мета: Формувати обережне поводження з вогнем. Розвивати вміння уважно слухати казку. Відповідати на запитання.
Хто це? Що робить? Чи можна гратися з вогнем ?
Бам! бам! балам! бім! –
Загорівся кицин дім.
Котик дзвонить і гука,
На пожар усіх склика:
– Бім! бам! балам! бім! –
Порятуйте кицин дім!
Біжить курочка з відром,
Біжить півник з помелом, –
Бім! бам! балам! бім! –
Щоб гасити кицин дім.
Біжить гусочка з гачком,
Біжить качка з черпачком, –
Бім! бам! балам! бім! –
Загасили кицин дім!
У кого загорівся дім? Хто допомагав гасити вогонь? Загасили чи ні?
2. Ознайомлення с природним довкіллям.
Тема: « Квіткуть абрикоси»
Вже півник на воротах,
Кричить : ку-ку-рі-ку»
Розквітла абрикоса
У нашому садку
Яка пора року зображена на картині? Що ви бачите на картині?
Настала тепла весна. Світить та гріє з неба сонечко, йому радіють пташки, квіточки, травичка та дерево абрикоса. На гілочках абрикоси розквітли білі квіточки.
Зараз весна абрикоса квітне ,білими квіточками, а коли настане літо , то з квіточок виростуть запашні абрикоси
Ця жовтогаряча пані
В бархатистому жупані.
І солодка, і пригожа
На компот й варення гожа.
3 .Дидактична гра «Назви ягоди і фрукти»
03.05.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
Заняття № 1 Сенсорно-пізнавальний розвиток
Мета: продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів;
навчати простих прийомів встановлення схожості та відмінності однорідних предметів; зіставляти форми предметів зі зразком; вчити розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний); вчити порівнювати предмети (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький); розвивати увагу, пам’ять, дрібні м’язи пальців рук; виховувати спостережливість, бажання виконувати завдання.
Хід заняття.
- А хто це до нас завітав?
- Білочка запрошує нас на гостини до себе., а живе вона далеко в лісі. Приймаємо запрошення?
- Білочка поспішає, вона піде короткою доріжкою, а ми підемо довгою.
По доріжці ми підемо,
Нових друзів знайдемо.
Зустрічають мишку, вона розпитує діток, куди вони подорожують.
Діти розповідають. Мишка пропонує виготовити подарунок для Білочки – намисто.
Д/г «Склади намисто».
Мета: вчити дітей чергувати предмети за кольором.
Дидактична гра «Великий– маленький»
Д/г «Побудуй будинок» (з геометричних фігур).
Зайчики просять вас допомогти побудувати їх хатинки. Для цього у вас на столиках є геометричні фігури. Давайте пригадаємо, як вони називаються
2.Малювання
Тема: Сонечко
Мета: Продовжувати розвивати вміння малювати пензликом та фарбою коло, зафарбовувати його не виходячи за контур. Проводити прямі лінії (промінці). Виховувати дбайливе ставлення до природи
Настала пора року весна ,все навколо радіє. Зеленіє травичка, квітнуть перші весняні квіточки .Щоб все гарно росло потрібні дощик та сонечко. Ось і до нас поспішає сонечко
Якого кольору сонечко? Якої форми ? Що є в сонечка?
Намалюємо сонечко ! Чим будете малювати?
Перед малюванням виконаємо пальчикову гімнастику.
Усміхнулось в небі сонечко,
( кругові руки кистями рук-ліхтарики)
Заглянуло у віконечко
Кругле та жовтеньке
(указівним пальцем малювати коло в повітрі)
Всі йому раденькі
(плескання в долоні)
Як же намалювати сонечко ? По середині аркуша ставимо коло і малюємо крапку, Потім замалюймо сонечко в середині не виходячи за контур. Домальовуємо промінці в напрямку від сонечка.
Згадаємо віршик про сонечко
Вийди, вийди, сонечко
На дідове полечко, на бабине зіллячко
На наше подвір’ячко.
На весняні квіточки, на маленькі діточки.
Там вони граються тебе дожидаються.
3.Дидактична гра « Назви диких та домашніх тварин»
02.05.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
Заняття № 1 Мовленнєвий розвиток.
Тема: Сонечко, сонечко, заглянь у віконечко
Мета: Розширювати знання у дітей про об’єкт неживої природи – сонце; закріпити уявлення про те, що сонце світить і гріє, йому раді і люди, птахи і рослини. Формувати у дітей уявлення про небезпеку для здоров’я, яку приховує у собі пряме сонячне проміння; вчити розмірковувати, відповідати на питання. Закріпити поняття: один — багато, велике — менше – ще менше–маленьке. Учити уважно слухати поетичний твір.Визначати емоційний стан. Розвивати увагу, інтерес до заняття, пізнавальну активність дітей. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї. Бажання брати участь у спільній ігровій діяльності.
Хід заняття
Я вас запрошую в чарівну подорож до сонечка. Давайте всі разом покличемо сонечко.
Потішка
Заглянь, заглянь, сонечко,
До нас у віконечко.
Дітки там гуляють,
Тебе виглядають.
Сонечко
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко.
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки
А ось і наше Сонечко, тільки воно сумне, не посміхається, треба його розвеселити в ігри з ним погратися:
Д/гра ” Хто що полюбляє їсти?”
Д/гра: “Батьки та малюки”
Подивиться і наше сонечко посміхнулося.
Покажіть , як сонечко виглядало коли сумне було?
А як сонечко посміхається? (діти імітують).
Діти де живе сонечко?
Яке сонечко
Малята що на небі є ще? (хмаринки).
Чи можна довго дивитися на сонечко?
29.04.2022 П’ятниця
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Озайомлення з соціумом
Тема: Бесіда «Моя сім’я »
Мета: Формувати уявлення про сім’ю та її склад, взаємини між членами родини, виховувати ввічливість, повагу до старших.
Доброго дня !
Я дівчинка маленька,
А звусь я Оленка
Дружну сім’ю маю
Про неї розповідаю
Кого ви бачите на картинці ? Що вони роблять?
З кого складається сім’я у тебе ? Як звати маму, тата, бабусю , дідуся.
Які в них обов’язки?
Послухайте віршики про сім’ю
ТАТО
Мій тато добрий і ласкавий,
Всміхнеться – сонце гріє,
Він різні гарні ігри-забави
Придумати уміє.
Я кожного шаную тата,
Хоч як їх скрізь багато,
Та лиш таким хотів би стати
Розумним, добрим і завзятим,
Як мій, мій рідний тато.
МАМА
Не за синіми морями,
Не в далекій далині –
Тут, удома, біля мами,
Світить сонечко мені.
До грудей мене пригорне,
Поцілує у чоло,
Щось тихенько прошепоче,
І біди як не було.
ДІДУСЬ
Мій дідусь старенький,
Як голуб сивенький,
По садочку ходить,
Онученька свого
За рученьку водить,
Яблучка знаходить,
Ще й з горішків зерна.
Дідусь любий, Милий,
Як голубчик Сивий.
БАБУСИНІ КАЗКИ
Ой, нема миліше,
Нема веселіше,
Як в бабці в гостині, –
Медом нагодує,
Солодко цілує
Личенько дитині.
Яблучок нав’яже,
Казочку розкаже,
Ще й лялечку справить, –
Бабуся радіє,
Сама молодіє,
Коли внучків бавить.
2.Дидактична гра «Мама і діти»
3.Конструювання
Тема : Поїзд
Мета: Розвивати вміння прикладати цеглинки ,кубики один до одного. Закріпити поняття довгий , короткий.
Відгадайте загадку
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарній
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні
28.04.2022 Четвер
- Мовленнєвий розвиток+художня література
Тема: Розповідання української народної казки «Колобок»
Мета: Розвивати уміння диини розповідати казку за допомогою идюстрацій та дорослого (дорослий починає дитина доповнює речення)
Як називається казка? Хто просив спекти колобка ? Що робила бабуся? Кого зустрічав колобок? Як ви гадаєте чому лисичка з’їла колобка ?
- Фізкультхвилинка
3.Ліплення
Тема: Колобок
М ета: Розвивати вміння дітей круговими рухами скачувати кульки з пластиліну.
Зліпіть мені моїх друзів !
27.04.2022 Середа
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
2.Ознайомлення з природним довкіллям
Бесіда : Курочка з курчатами
Відгадайте загадку
Пухнасте ,жовтеньке ,
Маленьке, кругленьке
Ходило, пищало –
Маму шукало..
Так це курчатко! Що є у курчатка?
Хто мама курчатка?
Весною мама курочка нанесла в гніздечко яєчок. Довго сиділа ,гріла їх своїм пір’ячком і з яєчка вилупились курчата .
Вийшла курочка гуляти
Свіжої травички пощипати,
А за нею малята
Жовтенькі курчата
Ко-ко, ко-ко
не ходіть далеко
Лапками гребіть, зернятка шукайте
З’їли товстого жука, земляного черв’яка
Випили водиці, повне коритце
Намалюйте ось таких курчаток
26.04.2022 Вівторок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Сенсорний розвиток
Тема: «Допоможи клоуну»
Мета: Закріпити знання про назви кольорів та їх поєднання формувати поняття про геометричні фігури (круг, трикутник, квадрат) знаходити відповідно схожі за форму предмети. Розвивати поняття ( на , під ) предметами.
Привіт! Це я, клоун!
Допоможіть мені одягнути моїх друзів відповідно до кольору .
Назвіть геометричні фігури та їх колір , на ,що вони схожі.
Де знаходиться предмети?
Молодці!
- Малювання
Тема: «Прикрасиво яєчко на свято»
Мета : Викликати бажання прикрашати яєчко (писанку) за допомогою пензлика, фарби, та пальчика руки . Розвивати відчуття кольору, бажання малювати,виховувати інтерес до народних свят.
Хто це? Що принесла курочка?
Курочка Ряба каже ,що скоро буде свято Великодня, усі люди до цього свята печуть смачні паски і фарбують розмальовують яйця. Давайте і ми прикрасимо яєчко на свято.
25.04.2022 Понеділок
Вихователі: Ірина Гітліна, Лідія Маленко
1.Мовленнєвий розвиток
Тема: Бесіда «Ми охайні малюки»
Мета: Розвивати вміння уважно розглядати ілюстрації , відповідати на запитання за її змістом, закріпити назви предметів гігієни.
Кого ви бачите на ілюстрації? Що робить дівчинка ? За допомогою чого вона купається? Якою дівчинка буде після купання ?
2.Дидактична гра «Відгадай»
Мета: Розвивати уміння знаходити предмет за його характерними ознаками.
Я – невтомна трудівниця, мені вірять люди,
Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.
Буде часто усміхатись білими зубами,
Мене знає вся малеча і бабусі й мами.
Чистоту тримаю в домі. Справу знаю чітко,
Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я ….( щітка)
Будуть зубки здоровенькі – Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку, Густу і пухнасту.
Що крім цього треба дітки? Ще й і зубну…(пасту)
Як купатися ідеш І мене також береш.
Я гладеньке й запашне, Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило Я – корисне…(мило)
Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик Мій м’якесенький…(рушник)
Він по зачісках мастак, Вас причеше гарно так.
моє волосся, Так давно вже повелося,
Що охайний молодець, Той, хто має…(гребінець)
3.Мовленнєва гімнастика
Мета: Розвивати вміння вимовляти звуконаслідування , голосно і тихо («хлюп-хлюп». «крап-крап»)
Читання вірша Р. Завадович «Миєм, діти,личка !»
У зеленім лузі
Там блищить криничка –
Вмиєм, вмиєм, друзі,
Оченька і личка.
Вмиєм чисто ручки,
Вмиєм чисто ніжки,
Щоб здоров’я мати,
Наче ті горішки.
Котик волохатий,
Білий і вусатий
Миється лапками,
Поки ляже спати.
На бистренькій річці
Поміж осокою
Стадо гусеняток
Миється водою.
Навіть ніжні квіти
Мають гарну звичку:
Рано-вранці влітку
Миють в росах личко.
Хлюп, хлюп, хлюп водичка,
Вмиєм, друзі, личка.
Вмиєм ручки, діти,
Щоб цвісти, мов квіти.
Ви вмиваєтесь вранці? Що нам потрібно для вмивання? Хто ще полюбляє вмиватись ?
Навіщо вмиваємося ?